Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

@tuscani ga eerst eens met zo'n hybride dingen rijden voor je daarover je mening opmaakt. Ik blijf erbij dat je voor hetzelfde geld een dikke diesel of dikke naft hebt die veel beter zal rijden en daarvoor pak je als liefhebber toch de extra fiscale kosten...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Naish:

@tuscani ga eerst eens met zo'n hybride dingen rijden voor je daarover je mening opmaakt. Ik blijf erbij dat je voor hetzelfde geld een dikke diesel of dikke naft hebt die veel beter zal rijden en daarvoor pak je als liefhebber toch de extra fiscale kosten...

Niet elke "liefhebber" is ook liefhebber van een dikke motor. Mijn oom is b.v. best autoliefhebber, maar o wee dat-ie "teveel" tax moet dokken voor een dikke motor. "Met mijne 20d ben ik al altijd de rapsten aan de lichten, als ik eens wil doortrekken. Waarom zou ik dan nog een 30d of méér kopen?"  Dat er nog dingen zijn zoals loopcultuur, klank, karakter, het plezier van het hebben van (veel) reserve, ... is hem vreemd. Zo ook tuscani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

Niet elke "liefhebber" is ook liefhebber van een dikke motor. Mijn oom is b.v. best autoliefhebber, maar o wee dat-ie "teveel" tax moet dokken voor een dikke motor. "Met mijne 20d ben ik al altijd de rapsten aan de lichten, als ik eens wil doortrekken. Waarom zou ik dan nog een 30d of méér kopen?"  Dat er nog dingen zijn zoals loopcultuur, klank, karakter, het plezier van het hebben van (veel) reserve, ... is hem vreemd. Zo ook tuscani.

Dat is zeggen dat iemand die graag cara pils drinkt, bierliefhebber is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Salokin:

Dat is zeggen dat iemand die graag cara pils drinkt, bierliefhebber is.

Mjah, elk het zijne, zeker? Het is niet aan ons om de criteria die een ander hanteert, in twijfel te trekken, vind ik. Allez, of ook wel, maakt mij eigenlijk niet uit. Maar dan is alles relatief: wij zijn dan allemaal vanuit het standpunt van iemand als b.v. Jokke ook geen liefhebber, omdat we b.v. te weinig (of de meesten geen) trackdays rijden of niet racen.

Ik ken enkele ouwe peten die al hun hele leven liefhebber zijn (férm, zelfs) en nu nog, maar niet of nooit meer rijden. De één kijkt gewoon erg graag naar zijn XK in de garage. Mijn grootvader (zaliger) was enorm liefhebber ... van alle Toyota's die hij z'n hele leven heeft gehad, op 't eind van z'n leven was 'ie nog altijd smoorverliefd op die megastomme Carina E van 'm en elk weekend zwartte 'ie z'n banden met een potteke vet dat 'ie maandeljiks schuin tegenover zijn deur ging bijvullen in de werkplaats van de lijnbussen. Nog een ander die 'k ken heeft een bijgebouw met dubbele garage waar maar één auto in kan omdat hij heel die garage heeft ingericht als werkplaats (echt prachtig). Maar hij is zo onhandig als de pest en heeft, tenzij om ze af en toe eens te verleggen, nog nooit één stuk gereedschap vast gehad. Hij vindt het gewoon visueel mooi en qua idee aantrekkelijk dat zijn auto (een SLK met een 4-cilinder in) in zo'n omgeving staat. En zijn kuisvrouw moet elke week éérst die garage helemaal kuisen en dan pas het woonhuis. Een verder familielid van me is mega-liefhebber ... van vooroorloogs materiaal en legervoertuigen. Hij rijdt in 't weekend voor z'n plezier met stinkende, lekkende, megavervuilende semi-rupsvoertuigen rond en zo. Geld met hopen (9 cijfertjes voor de komma, en in EUR, niet in BEF) maar z'n dagelijks vervoermiddel is een Tesla (owv het fiscale), maar wel elk jaar trouw naar de autosalons gaan en verlekkeren op alles wat snel en geil is, alleen koopt 'ie het nooit. Nog een goeie vriend van m'n ouders, ook serieuuuus in de slappe was, is zo gierig/pinnig dat 'ie liever duizend keer zijn geld draait dan dat 'ie die 911 koopt waar 'ie al 20 jaar van droomt (hij is nog bij Alexanderr binnen geweest, maar was zo beschaamd dat 'ie z'n eigen naam niet gebruikte maar die van z'n vrouw).

Wie zijn wij om die mensen geen liefhebber te noemen? Da's een zeer aanmatigende ingesteldheid, net zoals Christenen die beweren dat hun godsdienst de beste (of minst middeleeuwse) is, of White Supremacists die beweren dat hun mensenras dus het beste is (of het enige dat waard is om te blijven bestaan), enz. "Mijn waarheid = de waarheid" ... is bijna altijd de oorzaak van problemen. Allez bon ik overdrijf nu wel wat. Maar het typeert duidelijk waarom ik b.v. Swede zijn houding jegens andersdenkenden zo vreselijk vind, en waarom ik het niet correct vind om mensen zoals mijn oom of tuscani te betitelen als 'geen liefhebber' omdat ze gewoon andere criteria hanteren.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel knap (of moet ik het erg vinden) dat ik steeds vermeld wordt. :D

ik ben een liefhebber, in hart en nieren van alles wat wielen en een motor heeft.

tuurlijk zou ik graag een RS6/4 of C touring AMG hebben. en ik zal het waarschijnlijk (moet mijn rekeningstand nog nakijken) ook kunnen betalen, maar het is het mij niet waard om zoveel te moeten afdragen voor de weinige keren dat ik er echt plezier van zou hebben.

op circuit geraak ik nooit wegens geen tijd (al zou ik dat zo graag eens doen met de bromtol (ah een potent blokje in een kartonnen doos, misschien toch nog iets van verstand)) en ja ik weet het de loopcultuur is zalig, maar voor die ritjes van max 3km per dag........ dan neem ik vlug de bromtol om eens door de toeren te jagen. Daar amuseer ik me ook ongelofelijk mee.

 

nu is het eerder gezond verstand/rekeningstand kiezen, voor de grote familiebak.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het begrepen had, zou je niet vragen of je het erg moet vinden dat je vermeld wordt. Ik breek een lans voor je, namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Naish:

@tuscani ga eerst eens met zo'n hybride dingen rijden voor je daarover je mening opmaakt. Ik blijf erbij dat je voor hetzelfde geld een dikke diesel of dikke naft hebt die veel beter zal rijden en daarvoor pak je als liefhebber toch de extra fiscale kosten...

Ben ik het niet mee eens. Je moet als liefhebber zeker ook de hybride techniek kunnen waarderen. Ik heb nu wat rijervaring met een 740e en eerlijk gezegd elke andere motor op conventionele brandstof is precies ineens hopeloos verouderd, je merkt gewoon aan zo'n hybride dat het de laatste nieuwe techniek is en dat elektrisch rijden heeft heel veel goede kanten. Denk maar aan het instant koppel en de stilte in het interieur. 

Ik was vroeger mega anti hybride en anti elektrische wagens tot ik wat ervaring met die dingen kunnen opbouwen heb. Is een 740e een betere koop dan een 740d of een 750i? Zou ik niet durven zeggen maar het is zeker een evenwaardig alternatief. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei gTa:

Mjah, elk het zijne, zeker? Het is niet aan ons om de criteria die een ander hanteert, in twijfel te trekken, vind ik. Allez, of ook wel, maakt mij eigenlijk niet uit. Maar dan is alles relatief: wij zijn dan allemaal vanuit het standpunt van iemand als b.v. Jokke ook geen liefhebber, omdat we b.v. te weinig (of de meesten geen) trackdays rijden of niet racen.

Ik ken enkele ouwe peten die al hun hele leven liefhebber zijn (férm, zelfs) en nu nog, maar niet of nooit meer rijden. De één kijkt gewoon erg graag naar zijn XK in de garage. Mijn grootvader (zaliger) was enorm liefhebber ... van alle Toyota's die hij z'n hele leven heeft gehad, op 't eind van z'n leven was 'ie nog altijd smoorverliefd op die megastomme Carina E van 'm en elk weekend zwartte 'ie z'n banden met een potteke vet dat 'ie maandeljiks schuin tegenover zijn deur ging bijvullen in de werkplaats van de lijnbussen. Nog een ander die 'k ken heeft een bijgebouw met dubbele garage waar maar één auto in kan omdat hij heel die garage heeft ingericht als werkplaats (echt prachtig). Maar hij is zo onhandig als de pest en heeft, tenzij om ze af en toe eens te verleggen, nog nooit één stuk gereedschap vast gehad. Hij vindt het gewoon visueel mooi en qua idee aantrekkelijk dat zijn auto (een SLK met een 4-cilinder in) in zo'n omgeving staat. En zijn kuisvrouw moet elke week éérst die garage helemaal kuisen en dan pas het woonhuis. Een verder familielid van me is mega-liefhebber ... van vooroorloogs materiaal en legervoertuigen. Hij rijdt in 't weekend voor z'n plezier met stinkende, lekkende, megavervuilende semi-rupsvoertuigen rond en zo. Geld met hopen (9 cijfertjes voor de komma, en in EUR, niet in BEF) maar z'n dagelijks vervoermiddel is een Tesla (owv het fiscale), maar wel elk jaar trouw naar de autosalons gaan en verlekkeren op alles wat snel en geil is, alleen koopt 'ie het nooit. Nog een goeie vriend van m'n ouders, ook serieuuuus in de slappe was, is zo gierig/pinnig dat 'ie liever duizend keer zijn geld draait dan dat 'ie die 911 koopt waar 'ie al 20 jaar van droomt (hij is nog bij Alexanderr binnen geweest, maar was zo beschaamd dat 'ie z'n eigen naam niet gebruikte maar die van z'n vrouw).

Wie zijn wij om die mensen geen liefhebber te noemen? Da's een zeer aanmatigende ingesteldheid, net zoals Christenen die beweren dat hun godsdienst de beste (of minst middeleeuwse) is, of White Supremacists die beweren dat hun mensenras dus het beste is (of het enige dat waard is om te blijven bestaan), enz. "Mijn waarheid = de waarheid" ... is bijna altijd de oorzaak van problemen. Allez bon ik overdrijf nu wel wat. Maar het typeert duidelijk waarom ik b.v. Swede zijn houding jegens andersdenkenden zo vreselijk vind, en waarom ik het niet correct vind om mensen zoals mijn oom of tuscani te betitelen als 'geen liefhebber' omdat ze gewoon andere criteria hanteren.

OK.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Als je het begrepen had, zou je niet vragen of je het erg moet vinden dat je vermeld wordt. Ik breek een lans voor je, namelijk.

Had het begrepen hoor, daarmee de smilie.

ik klim langzaam maar zeker op naar het scherpste mes van de lade. 

Geef me nog een paar jaar. B)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Koop maar snel je Ferrari, of je bent ook liefhebber-af voor mij. :D 

:)

 

Ik volg je uitleg tot op zekere hoogte wel maar de motor in een auto blijft voor mij de enige optie waarvoor ik alle andere zou laten voor wat ze zijn, zelfs een lederen dashboard.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-6-2017 om 22:46 zei Salokin:

:)

Ik volg je uitleg tot op zekere hoogte wel maar de motor in een auto blijft voor mij de enige optie waarvoor ik alle andere zou laten voor wat ze zijn, zelfs een lederen dashboard.

Voor mij ook, maar slechts tot bepaalde hoogte. Een 3-liter: ja. Méér? Neen. Ik vind het te duur. Als de taxen nog zouden stijgen, ga 'k me zelfs afvragen of ik 't nog waard vind voor een 3-liter...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, is goed. Velgen mogen nog een maatje kleiner.

Ik kan het niet lezen maar 't is toch een 30d hé? Zo ja: wanneer lever je 'm hier af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

Ja, is goed. Velgen mogen nog een maatje kleiner.

Ik kan het niet lezen maar 't is toch een 30d hé? Zo ja: wanneer lever je 'm hier af?

30d idd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Thebiemerke:

30d idd :D

Wait a minute.

30d is std no M Pack, M40i wel. Wel een prijsverschil van een dikke 10k basis, maar even ausstattungsbereinigt het verschil bekijken.

BRB.

Edit: X3 30d naar m'n goesting (Luxury, 20", helaas zwart metallic, binnenin beige, sportzetels, Driving Assistant Plus, trekhaak, el.zetels met memory, ...) komt op net geen 80k. (slik)  M40i met dezelfde uitrusting (waar mogelijk) komt op een kleine 82k. Hmmmm.

Wel kak dat de M40i ook dat vreselijke bruinchroom heeft langs buiten (spiegelkappen, lijstjes in voorbumper, nieren, ...). Wat voor 'n nitwit heeft dat eigenlijk bedacht? :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, zuiver qua marketing zal dat wel weer OK zijn. Drie kwart van de kopers gaan dat aanwijzen als "ja maar dat is wel exclusief voor de M-versie hé". Of dat nu schoon is of niet, is bijzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook, maar slechts tot bepaalde hoogte. Een 3-liter: ja. Méér? Neen. Ik vind het te duur. Als de taxen nog zouden stijgen, ga 'k me zelfs afvragen of ik 't nog waard vind voor een 3-liter...


Voor mij ook, maar als liefhebber die paar 100 euro er niet voor over hebben tegenover een 2 liter tractor.. dat snap ik niet.. (gesteld dat je bv een RS6 zou kunnen betalen he..) [emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid