Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Oplossen zoals de lez in belgie. Aha een buitenlander? Registreer je maar en geef je coc door voor het gewicht.

En dan elke niet gekende auto automatisch een boete geven.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Naish zei:

Dat is nog iets anders, er is een overtreding gebeurd en ze wisselen de adresgegevens uit.

Ik zie het niet goedkomen als ze voor elke nummerplaat ook nog het gewicht gaan moeten koppelen en daarnaast dan ook nog een systeem dat publiek toegankelijk is voor de franse controleurs om dat real time op te vragen.

Plus dat is niet alleen met BE, maar alle andere landen ook.

Ik heb al in contact gekomen met FR IT en zie dat niet goed komen :D 

Zo kon ik paar jaar terug zelfs niet betalen in Parijs want hij aanvaarde geen nummerplaat met maar 3 karakters :D

Ik had paar jaar terug zelfs last op betaal parking met RAN-788. Toen moeten bellen ook, want wel kunnen binnen rijden en die kerel deed alsof m nog nooit zo plaat gezien had. Lijkt mij nu toch nog meer dan gewoon aanwezig te zijn. Zelfs de 5 letter/cijfer zie je nog dagelijks rijden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover de maatregel om Belgische handel te bevorderen. 

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240209_96867268?fbclid=iwar3o4aagfndrblv4t8wjq96vwv6wrzqvstbgmwb5qikqnph8-vfaakw02hm&utm_source=facebook

Ook wie zijn elektrische auto bij een buitenlandse dealer koopt, heeft recht op de Vlaamse premie. Dat opent perspectieven voor wie wil profiteren van de prijzenoorlog die momenteel in Frankrijk woedt.

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook interessant filmpje. Is zeker een liefhebber van EV en groene nieuwe technologie dus goed filmpje van zijn kijk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

Voor zover de maatregel om Belgische handel te bevorderen. 

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240209_96867268?fbclid=iwar3o4aagfndrblv4t8wjq96vwv6wrzqvstbgmwb5qikqnph8-vfaakw02hm&utm_source=facebook

Ook wie zijn elektrische auto bij een buitenlandse dealer koopt, heeft recht op de Vlaamse premie. Dat opent perspectieven voor wie wil profiteren van de prijzenoorlog die momenteel in Frankrijk woedt.

 

Prijzenoorlog? Concreet voorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uiteindelijk plan wordt in deze 5 minuten stiekem gezegd. Gaat niet over ICE of EV, maar uiteindelijk om een autoloze stad of bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fred zei:

Prijzenoorlog? Concreet voorbeeld?

In Frankrijk blijkbaar, dit staat bv verder in het artikel 

Renault Megane E-Tech: vanaf 34.000 euro bij onze zuiderburen, vanaf 40.250 euro bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In FR hebben ze nog een grotere premie voor elektrische wagens, de verkoper van mijn Enyaq vertelde het onlangs tegen mijn pa. Denk dat die sprak van tussen de 7 en 10k. Bevestigd het verhaal van @ex-Mooseman dat mijn Enyaq zo een wagen was die daarvan heeft kunnen profiteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2024 om 10:12, Speedhunter zei:

In FR hebben ze nog een grotere premie voor elektrische wagens, de verkoper van mijn Enyaq vertelde het onlangs tegen mijn pa. Denk dat die sprak van tussen de 7 en 10k. Bevestigd het verhaal van @ex-Mooseman dat mijn Enyaq zo een wagen was die daarvan heeft kunnen profiteren. 

maar ze kunnen ze blijkbaar niet aan

Nieuwe auto's zijn duur in aanschaf, ook als er een stekker aan zit. Frankrijk wilde met een speciaal leaseprogramma dit probleem oplossen, maar moet nu al de stekker eruit trekken door overweldigende belangstelling. Quelle surprise …

https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33919/frankrijk-leaseprogramma-goedkope-ev

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Liquid Li0n zei:

maar ze kunnen ze blijkbaar niet aan

Nieuwe auto's zijn duur in aanschaf, ook als er een stekker aan zit. Frankrijk wilde met een speciaal leaseprogramma dit probleem oplossen, maar moet nu al de stekker eruit trekken door overweldigende belangstelling. Quelle surprise …

https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33919/frankrijk-leaseprogramma-goedkope-ev

Het is duidelijk waar de groenen nu in België hun voorstel gehaald hebben.

Wat mij wel opvalt in Frankrijk, is dat je moet werken en minder dan 15.400 euro mag verdienen. Wat is het minimumloon in Frankrijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2024 om 15:59, gewoon ik zei:

Oplossen zoals de lez in belgie. Aha een buitenlander? Registreer je maar en geef je coc door voor het gewicht.

En dan elke niet gekende auto automatisch een boete geven.

Dat werkt dan toch ook niet goed. Alé denk niet dat de boete's tot in het land van herkomst geraken. 

Heb 4 jaar in Borgerhout gewoond en staat er nog steeds vol met buitenlandse platen met wagens die zeker geen euro 5 zijn. 
Wat me ook opvalt is dat er heel veel auto's met Belgische nummerplaat toch binnen geraken terwijl ik duidelijk zie en weet dat het geen euro 5 diesels zijn. 
Meeste zijn dan met een 2 ervoor dus redlijk nieuw ingeschreven voertuigen. En bijna zeker van dat die geen dag pas hebben genomen. 

En dan hebben we het nog niet over de euro 5 wagens die zonder roetfilter rond rijden....zo zijn er ook nog genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Bjorno zei:

Dat werkt dan toch ook niet goed. Alé denk niet dat de boete's tot in het land van herkomst geraken. 

Heb 4 jaar in Borgerhout gewoond en staat er nog steeds vol met buitenlandse platen met wagens die zeker geen euro 5 zijn. 
Wat me ook opvalt is dat er heel veel auto's met Belgische nummerplaat toch binnen geraken terwijl ik duidelijk zie en weet dat het geen euro 5 diesels zijn. 
Meeste zijn dan met een 2 ervoor dus redlijk nieuw ingeschreven voertuigen. En bijna zeker van dat die geen dag pas hebben genomen. 

En dan hebben we het nog niet over de euro 5 wagens die zonder roetfilter rond rijden....zo zijn er ook nog genoeg.

Euro 5 mag nog binnen tot eind 2025 he. Het is euro 4 diesels die enkel binnen mogen mits betaling. Dus het kan zijn dat die mensen een jaarkaart hebben gekocht. Hebt ge een nog oudere diesel, dan is het maar max 8 keer per jaar dat ge binnenmoogt.

https://www.antwerpenmorgen.be/nl/projecten/lage-emissiezone/over

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bjorno zei:

Dat werkt dan toch ook niet goed. Alé denk niet dat de boete's tot in het land van herkomst geraken. 

Heb 4 jaar in Borgerhout gewoond en staat er nog steeds vol met buitenlandse platen met wagens die zeker geen euro 5 zijn. 

Die regel dat je binnen de 6 maanden na aankomst in België je auto ook hier moet inschrijven, wordt massaal met de voeten getreden en volgens mij wordt daar ook niet actief op gecontroleerd. Rijdt idd. vol in bepaalde wijken en dan heb je er nog het raden na of het geen valse platen zijn.

Die LEZ-boetes voor buitenlanders worden volgens mij heel zelden geïnd. Mankracht die ze er moeten insteken weegt niet op tegen de opbrengsten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

Die regel dat je binnen de 6 maanden na aankomst in België je auto ook hier moet inschrijven, wordt massaal met de voeten getreden en volgens mij wordt daar in bepaalde wijken ook niet actief op gecontroleerd. Rijdt idd. vol in bepaalde wijken en dan heb je er nog het raden na of het geen valse platen zijn.

Even aangevuld want als jij dat zou doen staan ze wel aan je deur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/2/2024 om 11:06, ir_fuel zei:

Welke zot wil op straat parkeren in Parijs. Dat doe je toch ook enkel met een verroest blik?

Tijd om je mening te herzien.

 

IMG_7024.jpeg.1d199eb1b4587ba46bff071a09a1b0ad.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Euro 5 mag nog binnen tot eind 2025 he. Het is euro 4 diesels die enkel binnen mogen mits betaling. Dus het kan zijn dat die mensen een jaarkaart hebben gekocht. Hebt ge een nog oudere diesel, dan is het maar max 8 keer per jaar dat ge binnenmoogt.

https://www.antwerpenmorgen.be/nl/projecten/lage-emissiezone/over

Ja maar het zijn vooral bv oude BMW E46 diesels en Mercedes van rond 2000 dat ik nog steeds vlotjes zie binnen rijden met een 2-...... plaat. Ik denk dan ook veel dat ofwel de plaat niet bij de auto past of fake is.  En dan is nog de vraag of bij die euro 4 met bijgeplaatste roetfilter die er wel degelijk (nog) onder hangt.  Het is makkelijk te zien he, even met je vinger in de uitlaat gaan en je weet direct of het klopt of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2024 om 07:24, d_s zei:

Het is duidelijk waar de groenen nu in België hun voorstel gehaald hebben.

Wat mij wel opvalt in Frankrijk, is dat je moet werken en minder dan 15.400 euro mag verdienen. Wat is het minimumloon in Frankrijk?

Veel minder als hier, scheelt zo'n 700 euro netto/maand.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Speedhunter said:

Veel minder als hier, scheelt zo'n 700 euro netto/maand.

Dan hier.

En waar haal je die wijsheid?

1955 bruto / maand in België

1747 bruto / maand in Frankrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwar niet met statuut van grensarbeiders:  door die fiscale kronkel houden Fransen die in België werken netto veel meer over dan Belgen, en dan Fransen die in Frankrijk werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan hier.

En waar haal je die wijsheid?

1955 bruto / maand in België

1747 bruto / maand in Frankrijk

 

28 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

verwar niet met statuut van grensarbeiders:  door die fiscale kronkel houden Fransen die in België werken netto veel meer over dan Belgen, en dan Fransen die in Frankrijk werken.

Ik ging idd af op wat mijn Franse collega's mij vertelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Speedhunter said:

 

Ik ging idd af op wat mijn Franse collega's mij vertelden. 

Wat hebben die u dan verteld over het minimum loon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid