Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

dat noemt men dan een instapper...60 000 euro... en ziet er zo kaal uit, uiteraard goedkoop voor hen, maar bij een auto van 40 a 60k euro verwacht ik toch wel wat meer. Wat trouwens als het scherm plots stuk gaat...

Instapper is 35K en qua interieur even goed uitgerust als een 3-reeks. Maar ook een 3 reeks met opties kan je optrekken tot voorbij 110K
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei wooter:


Instapper is 35K en qua interieur even goed uitgerust als een 3-reeks. Maar ook een 3 reeks met opties kan je optrekken tot voorbij 110K

instap is 35k dollar in de US. Wat de prijzen hier uiteindelijk gaan zijn is nog een andere vraag. Een BMW kost in de US ook minder dan bij ons. Ik dacht dat het prijsverschil rond de 20% lag. 

Dus dan zit je al snel aan 44.000 euro, als Tesla dezelfde strategie zou toepassen. 

En dan moet je nog 8k neertellen voor de autopilot die volgens jou een echte must is en het premium pack, om de afwerking op niveau te krijgen. wat vragen ze daar voor? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, wooter said:


Enige waar je je bij FastNed zorgen om kan maken is hun financiering, 

Die mannen hebben de voorbije maanden 11 mio opgehaald met obligaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, DDke said:

Die mannen hebben de voorbije maanden 11 mio opgehaald met obligaties.

Zalig :D 

Overal besparingen en langs de andere kant is er nog steeds geld zat :D 

De wereld draait op personen die geld op kunnen halen met beloftes. Piramide spelen voor gevorderden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp niet waarom Jokke daarmee een probleem heeft. Ik zeg dat rijgedrag, range en afwerking voor mij geen probleem zijn, en ik ben de enige die ervoor betaalt, en hij gaat over de zeik dat dat voor hem niet kan.

Lijkt me echt niet mijn probleem. Goeie dat hij wil omrijden met zijn auto’s. Ik heb in geen jaren zo relax gereden.

Idem met alle anderen die zich storen aan mijn keuze. Da’s toch hetzelfde als ik die bij een ander ga zagen dat hij stom is om een Renault, Mercedes of Audi te kopen. Da’s toch ongezien dat negativisme... in Spillies zijn topic was dat ook al van dat...



Jij leest nu eens echt niet wat er staat he. ON-GE-LOOF-LIJK

Ik zeg niet dat ik WIL omrijden. Ik zeg dat ik geen 2 uur langer onderweg wil zijn voor hetzelfde traject en dat wanneer ik toch zolang moet rijden dat liever op leuk sturende wegen doe waar ik kan genieten van mijn auto. Ik heb de keuze om 2 uur sneller thuis te zijn dan met een "stressloze Tesla" dat is wat ik overduidelijk zeg.

Ik ga trouwens meer stress hebben dat ik 2 uur langer onderweg ben met een halve autopilot dan wanneer ik zelf rijd.

Maar wat maak jij er van maakt van dat omrijden ...... Waanzin. Quote gerust mijn volledige post. Ik ga straks mijn ironische sekte uitspraak moeten herzien en er realiteit van maken.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei iceblue:

Als je gemiddeld 6000km/week rijdt dan moet je uiteraard geen Tesla kopen. Veel reageren gewoon uit onwetendheid. De range is gewoon goed en het autonoom rijden op autosnelwegen ook. Ik zou je aanraden om eens een testrit te doen of om eens met iemand mee te rijden. Ik heb slechts 1 wagen (model S) en ik rij +/-25000km/jaar. Ik heb nog geen enkele keer een range probleem ervaren. Of ergens tijd verloren omdat ik verplicht was te laden om ergens te geraken. 

Ik zal niet meer rijden als jij, nu toch. Met een range van 500km is alles mogelijk, maar de belachelijke laadtijden maken het haast onhaalbaar om die modellen op grote schaal te lanceren. Waarom zou je pakweg 50.000 euro dokken voor een technologie die in volle ontwikkeling is?

En 6000km/week? Dat is pakweg 300000km per jaar? Dat zijn vrachtwagens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Wil hier niet de wijsneus uithangen, maar ieder z'n situatie en goesting is verschillend... Hoe moeilijk kan het zijn om mekaars verschillen te accepteren ipv uw eigen situatie steeds als de absolute waarheid naar voren te schuiven. Feit is wel, 't is grappig om te volgen. :) 

Tijd voor mijn gedacht ook eens te ventileren, want hoe meer ik de discussie volg, des te blijer ik met de mijne ben! Een BMW F80 is voor niks perfect,  maar voor diegene die niet zo ver op de uitersten van het spectrum leven legt deze auto een heel goed bruggetje door relatief comfortabel of sportief te kunnen zijn, aan een fractie van de prijs (of toch als de oplossing schuilt bij 3 of meer auto's, cfr. BMWMB). Onderweg van de ene in de andere auto springen zie ik ook niet dadelijk gebeuren. Ik zit dus goed voor al mijn verplaatsingen, zakelijk/privé, traag/snel, medium tot lang. Enkel de (voor mij toch) hoge VAA vind ik minder prettig, maar dat was een bewuste keuze en buiten wat boekhoudkundig gefoeffel waar ik me niet mee bezig ga houden zie ik nog steeds geen beter alternatief dan deze categorie van wagen waarmee ik nu rijd.

Als er nu iets is waar ik een elektrowagen heel nuttig voor vind, zijn het de korte verplaatsingen. Een ritje naar de winkel, naar de bakker op zondag, ... ik laat mijn auto staan voor zo'n dingen als het enkel daarvoor is, maar 'k had voor een paar dagen een BMW i3 in bruikleen en die blinkt echt uit als shopping trolley. Je moet de motor niet opwarmen, alleszins dat wrang gevoel om voor een paar luttele kilometers je wagen te moeten starten ontbreekt volledig waardoor ik sneller zo'n korte ritjes doe.

OT, als je nu pragmatisch bent en één relatief betaalbare wagen voor de massa bedenkt, is het deze Model 3 toch? 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2017 om 20:07 zei wooter:


Met een auto rijden frustreert. Met een tesla rijden haalt heel wat frustratie weg. Dat ligt aan de autopilot en het onmiddellijke vermogen van de elektromotoren. Ook blijft de airco altijd werken en is de auto altijd koel.

Zelfs zonder die frustratie. Het is pas nadat je met een elektrische auto hebt gereden (intussen heb ik dat gedaan met een Twizy, Smart en Model S) hoe ouderwets een auto met verbrandingsmotor is.  Wat het meest opviel toen ik achteraf in mijn eigen auto reed was het lawaai van de motor en het gemis om acceleratie onmiddellijk te kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Logic:


OT, als je nu pragmatisch bent en één relatief betaalbare wagen voor de massa bedenkt, is het deze Model 3 toch? 

Jep.

En met een range van 800km zou ik hem ook kopen. Als daily, als snelweg-kilometervreter. En dan iets leuks erbij voor in het weekend.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De acceleratie vanuit stilstand blijft toch het meest aantrekkelijke aan zo'n hok als je dat toch moet overwegen om de één of andere reden, ik vond het de eerste keer al best aangenaam in een  Model S (geen idee welk type exact) maar welke moet je echt hebben om het na 50 keer nog indrukwekkend te vinden?

De duurste sloeber? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus even samenvatten...

Pluspunten:

  • acceleratie (maar daar wen je aan...allez, niet helemaal, maar toch redelijk veel)
  • fiscaliteit, zeker als bedrijfswagen
  • autopilot => die je ondertussen ook al in andere auto's vindt (o.a. Merc E-klasse) en snel in veel andere modellen zal zien opduiken

Minpunten:

  • lange ritten (>500km) zijn een hel (en ja, ik spreek uit ervaring; @wooter ik snap echt niet dat je dit kan proberen goedpraten...)
  • afwerking niet vergelijkbaar met andere auto's met een zelfde prijskaartje (stap van een Model S maar eens in een 7-serie, S-klasse of A8 en je zal me wel begrijpen)
  • duur!

Sommige modellen zijn qua looks wel dik in orde (Model S, exterieur Model 3), maar andere zijn (naar mijn mening) ronduit afschuwelijk (Model X, interieur Model 3)

Uiteindelijk maken het probleem met lange ritten en de prijs dat electrisch rijden nog niet aan mij is besteed, of 't zou moeten zijn dat ik mij naast een Tesla nog een 5-serie, E-klasse of A6 diesel kan permitteren voor de lange ritten...Als je op een rit van 7u nog eens 2u mag bijtellen voor het chargen dan is dat (voor mij) echt totaal onacceptabel

aangepast door Skiwi222
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Logic:

Als de wagen zo weet te overtuigen dan is 'ie klaar voor de vrije markt lijkt mij, dan is het tijd om de subsidies te staken.

juist gelezen in een artikel daarover:

"het afschaffen van subsidies op elektrische auto’s een idee wat ook door Elon Musk van Tesla wordt ondersteund. Daarbij moet dan echter ook de subsidie op brandstof worden weggenomen. Het is tegenwoordig ook bij het grote publiek ondertussen bekend dat de olie industrie jaarlijks subsidies ontvangt ter grootte van $5,3 biljoen (dat is dus 5.300 miljard). Dit cijfer is vastgesteld door het IMF"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei iceblue:

juist gelezen in een artikel daarover:

"het afschaffen van subsidies op elektrische auto’s een idee wat ook door Elon Musk van Tesla wordt ondersteund. Daarbij moet dan echter ook de subsidie op brandstof worden weggenomen. Het is tegenwoordig ook bij het grote publiek ondertussen bekend dat de olie industrie jaarlijks subsidies ontvangt ter grootte van $5,3 biljoen (dat is dus 5.300 miljard). Dit cijfer is vastgesteld door het IMF"

 

Euhm, vergeten dat op de productie van elektriciteit ook subsidies worden toegekend?  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Logic:

Euhm, vergeten dat op de productie van elektriciteit ook subsidies worden toegekend?  

Dus... Is het roepen om afschaffen van subsidies ongegrond aangezien alles en iedereen subsidies krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei iceblue:

juist gelezen in een artikel daarover:

"het afschaffen van subsidies op elektrische auto’s een idee wat ook door Elon Musk van Tesla wordt ondersteund. Daarbij moet dan echter ook de subsidie op brandstof worden weggenomen. Het is tegenwoordig ook bij het grote publiek ondertussen bekend dat de olie industrie jaarlijks subsidies ontvangt ter grootte van $5,3 biljoen (dat is dus 5.300 miljard). Dit cijfer is vastgesteld door het IMF"

 

You must be kidding. Welke subsidies spreken we dan over?

Voor zover mij bekend gaat het over 'gevolgkosten' van verbrandingsmotoren en hun uitstoot. Dat heeft dus werkelijk niets meer met het woord subsidies te maken.

"The vast sum is largely due to polluters not paying the costs imposed on governments by the burning of coal, oil and gas. These include the harm caused to local populations by air pollution as well as to people across the globe affected by the floods, droughts and storms being driven by climate change."

Dat klinkt niet best natuurlijk. Maar goed, dan gaan we even dieper graven in de achtergrond...

"

The IMF estimate of $5.3tn in fossil fuel subsidies represents 6.5% of global GDP. Just over half the figure is the money governments are forced to spend treating the victims of air pollution and the income lost because of ill health and premature deaths. The figure is higher than a 2013 IMF estimate because new data from the World Health Organisation shows the harm caused by air pollution to be much higher than thought.

Coal is the dirtiest fuel in terms of both local air pollution and climate-warming carbon emissions and is therefore the greatest beneficiary of the subsidies, with just over half the total. Oil, heavily used in transport, gets about a third of the subsidy and gas the rest.

The biggest single source of air pollution is coal-fired power stations and China, with its large population and heavy reliance on coal power, provides $2.3tn of the annual subsidies. The next biggest fossil fuel subsidies are in the US ($700bn), Russia ($335bn), India ($277bn) and Japan ($157bn), with the European Union collectively allowing $330bn in subsidies to fossil fuels."

De kolenmijnen zijn hier al een tijdje dicht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei msxx:

You must be kidding. Welke subsidies spreken we dan over?

Voor zover mij bekend gaat het over 'gevolgkosten' van verbrandingsmotoren en hun uitstoot. Dat heeft dus werkelijk niets meer met het woord subsidies te maken.

De accijnzen zijn zo schandalig hoog, hoeveel wordt daarmee opgehaald?

nope

"Dit is nog los van de schade die door het verbranden van olie, gas of diesel wordt veroorzaakt aan het milieu, de volksgezondheid en opwarming van de aarde. Deze kosten worden geschat op zo’n €1,= per liter benzine en €1,26 voor diesel."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei iceblue:

Dus... Is het roepen om afschaffen van subsidies ongegrond aangezien alles en iedereen subsidies krijgt.

Momentje, ... wie reageert er nu op wie/wat? :)

Ik vind een subsidie goed op een product (nuttig voor de maatschappij) wat bij aanvang nog te duur is om een valabel alternatief te vormen, zoals zonnepanelen (kuch) bij aanvang ook te duur waren om rendabel te zijn. Afgaande op de reactie van Wooter heeft zelfs zo'n dure Model X geen subsidie meer nodig, want 't is nu reeds zijn transportmiddel bij voorkeur, met of zonder die subsidie (zijn mening/ervaring). Hey, begrijp me niet verkeerd hé, ik gun het iedereen, maar de Model3 bewijst dat we op een keerpunt staan waarbij het niet langer nodig is om te subsidiëren.  Kost 40K en zie wat je allemaal krijgt?! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) Volledig akkoord. Een model 3 heeft weinig subsidies nodig aangezien er al verschillende voordelen zijn zoals geen brandstof en weinig onderhoudskosten. Zeker sneller op inspelen dan bij de subsidies op zonnepanelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tjeu:

Dan ben je even hard gescheten als wanneer het TFTscherm van een virtuele cockpit stuk gaat? Of wat bedoel je? Er zijn toch al heel veel wagens die met een volledig digitaal dash werken? 

als je digitale display stuk is heb je nog een ander scherm, of kan je nog steeds je airco en alles aanpassen, met die model 3 is ALLES op dat scherm. Heb je, zoals wel heel vaak in Belgie, vele putten in de baan, probeer dan maar eens wat instellingen te doen op een touchscreen. Een knop heb je tenminste vast, hoe de koets van de auto ook beweegt!

5 uur geleden zei wooter:


Ik begrijp niet waarom Jokke daarmee een probleem heeft. Ik zeg dat rijgedrag, range en afwerking voor mij geen probleem zijn, en ik ben de enige die ervoor betaalt, en hij gaat over de zeik dat dat voor hem niet kan.

Lijkt me echt niet mijn probleem. Goeie dat hij wil omrijden met zijn auto’s. Ik heb in geen jaren zo relax gereden.

Idem met alle anderen die zich storen aan mijn keuze. Da’s toch hetzelfde als ik die bij een ander ga zagen dat hij stom is om een Renault, Mercedes of Audi te kopen. Da’s toch ongezien dat negativisme... in Spillies zijn topic was dat ook al van dat...

het gaat hem niet over de keuze voor een Tesla, het gaat hem over het apple achtige schaapjes gedrag. Tesla hier, Tesla daar, er is geen betere auto! En als je Tesla niet goed vindt ben je abnormaal en gaat het apple euh Tesla volkje in de verdediging tegen het Android euh normale auto volkje. Maar schaf, zoals in andere landen aan het gebeuren is, de subsidies af en niemand koopt nog een Tesla!

5 uur geleden zei wooter:


Zover ik zie sponsort de staat voor vennootschappen niks, maar takseert ze minder.

k denk dat, wanneer je een Mustang 5.0 V8 koopt bijvoorbeeld,  pas kan spreken van een mooie sponsoring die dan weer kan gebruikt worden voor subsidies voor elektrische auto's. Daarbovenop moet je met die auto vaak tanken, wat weer accijnzen in de staatskas brengt.

4 uur geleden zei wooter:


Instapper is 35K en qua interieur even goed uitgerust als een 3-reeks. Maar ook een 3 reeks met opties kan je optrekken tot voorbij 110K

Uiteraard, maar vergeet die 35k maar, want dat is dollar. Hier zal het 45k euro zijn voor de instapper. dus daarom dat ik 60k zei voor de betere versie met wat opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, maar vergeet die 35k maar, want dat is dollar. Hier zal het 45k euro zijn voor de instapper. dus daarom dat ik 60k zei voor de betere versie met wat opties.

Airco kan je ook instellen langs de wieltjes op het stuur. 60K is in lijn met een dikke versie van een 3 reeks. Dat er in Hong Kong even geen Tesla’s meer verkocht zijn ligt eerder aan het feit dat iedereen zich nog gehaast heeft om er eentje te kopen alvorens de kortingen wegvielen. In andere markten normaliseerde de verkoop ook.

 

Maar eigenlijk vind ik het erfelijk dat je een hoop onwaarheden verkondigt die ik moet corrigeren, en je me dan verslijt als fanboy. Informeer je beter alvorens te bekritiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus even samenvatten...
Pluspunten:
  • acceleratie (maar daar wen je aan...allez, niet helemaal, maar toch redelijk veel)
  • fiscaliteit, zeker als bedrijfswagen
  • autopilot => die je ondertussen ook al in andere auto's vindt (o.a. Merc E-klasse) en snel in veel andere modellen zal zien opduiken
Minpunten:
  • lange ritten (>500km) zijn een hel (en ja, ik spreek uit ervaring; [mention=42]wooter[/mention] ik snap echt niet dat je dit kan proberen goedpraten...)
  • afwerking niet vergelijkbaar met andere auto's met een zelfde prijskaartje (stap van een Model S maar eens in een 7-serie, S-klasse of A8 en je zal me wel begrijpen)
  • duur!
Sommige modellen zijn qua looks wel dik in orde (Model S, exterieur Model 3), maar andere zijn (naar mijn mening) ronduit afschuwelijk (Model X, interieur Model 3)
Uiteindelijk maken het probleem met lange ritten en de prijs dat electrisch rijden nog niet aan mij is besteed, of 't zou moeten zijn dat ik mij naast een Tesla nog een 5-serie, E-klasse of A6 diesel kan permitteren voor de lange ritten...Als je op een rit van 7u nog eens 2u mag bijtellen voor het chargen dan is dat (voor mij) echt totaal onacceptabel

Ik ben nog niet gewend aan de acceleratie. Is eerste auto die me misselijk maakt als ik er hard mee rij.

Autopilot is momenteel volledigst op Tesla. Mercedes, BMW en Audi komen nog niet aan 80% aan functionaliteit.

Lange ritten waren heerlijk. Ik vond het leuker dan continu zelf 220+ proberen te rijden.

Ik vind de afwerking van mijn Model X dik in orde. Moet geen 7 hebben, kwaliteit van materialen is dik in orde.

Als je op een rit van 7 uur 2 uur moet laden doe je iets mis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep.
En met een range van 800km zou ik hem ook kopen. Als daily, als snelweg-kilometervreter. En dan iets leuks erbij voor in het weekend.

Dat vind ik nu eens een realistisch punt si
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid