Quill 189 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Zie hierboven Te laat gezien. Wil gewoon vermijden dat er dan eventueel van partij A naar partij B gewezen wordt, als het op verzekeringen aan zou komen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 2 minutes ago, Quill said: Te laat gezien. Wil gewoon vermijden dat er dan eventueel van partij A naar partij B gewezen wordt, als het op verzekeringen aan zou komen. Verzekeringen? Wat hebben die ermee te maken? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Gewoon beginnen met heruitlijnen zeker? En dan zien. Lagerproblemen geven normaal eerst lawaai. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Just now, Le Capri Mauve said: Gewoon beginnen met heruitlijnen zeker? En dan zien. uitlijnen? Zo ver zou ik nu toch niet gaan Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 1 minuut geleden, ir_fuel zei: uitlijnen? Zo ver zou ik nu toch niet gaan Ik bedoel, uitbalanceren Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 52 minutes ago, Quill said: Het probleem voor het eerst opgemerkt een kleine week na het kuisen (met hogedruklans) van de velgen. Dus misschien is daar één (of meerdere) balansloodje verloren gegaan. Als dat al mogelijk is. Dat ze plots krom zouden staan, zeker 2 stuks, lijkt me hoe dan ook bizar. Auto ziet wel wat boerebanen, maar is daily commute & bij mijn weten zonder erg. Twijfel om er nu winterbanden op te leggen & eventueel een second opinion te bekomen van de bandenboer. De rechterkant is natuurlijk wel de kant waarmee je in de berm uitwijkt op boerebanen, als je tegenliggers hebt. Geen put of boomwortel meegepakt of zo? Maar inderdaad, ik zou sowieso eens bij een bandenboer gaan horen voor een second opinion, die hebben er geen belang bij om twee nieuwe OEM velgen te verpatsen op kosten van de omnium Quote
ex-Mooseman 14.568 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Je bandenboer zal je vast en zeker al een pak wijzer kunnen maken. Loodje weg, slag in de velg,... of zoals bij mij, een week of twee terug: één bout niet hard genoeg aangetrokken (en uiteindelijk ook kwijtgespeeld) Mijn pa zijn eerste Ford Sierra had van dag 1 ook last van 'den daver'. Bij de Ford-dealer vonden ze het ook niet. De bandencentrale wel. Die auto was effectief met een slechte velg geleverd. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 op een balanceermachine zie je dat direct. Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 17 december 2021 Geplaatst: 17 december 2021 Op 10/12/2021 om 20:02, Jochen zei: Zit Auto5 zo scherp met zijn banden tegenwoordig? Ik kreeg vandaag nog een offerte voor deze Continental's aan 167€ all in. Bij Auto5 137,71€? https://www.auto5.be/nl/p/band-toerisme-continental-premiumcontact-6-245-40-r18-93-y-2098225.html De Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 is 132,71€ + 60€ cadeaubon van Auto5 bij aankoop van 4 banden (geen idee wat ik daarmee zou moeten maar kom ) Interessant wel. Bij Auto5 pakken ze blijkbaar die consumptie checks aan. Niet echt goede ervaringen met de winkel maar soit. Die 4 seizoenen banden vallen ook beest mee qua prijs eigenlijk. Crossclimates 2 (225/40r18): 125 euro/band Goodyear Vector blablabla: 118 euro/band. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 25 december 2021 Geplaatst: 25 december 2021 Een impressie van het Goodyear Arctic Center in Saariselka, Finland waar all seasons en winterbanden getest worden voor ze op de markt komen. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 18 uren geleden, Wutputt zei: Impressive van die all seasons Yep. Wel jammer dat het de banden zijn voor de Noordamerikaanse markt. MPSAS en X-Ice zijn (dacht ik) hier niet verkrijgbaar, voor ons zijn 't de Crossclimate en de Alpin & Pilot Alpin. Maar mutatis mutandis geldt hetzelfde voor het Europese gamma. Ook bij Goodyear en Pirelli. Peet zet ook altijd z'n testdata online op z'n website, aanrader. https://www.tire-reviews.com/Article/Michelin-Pilot-Sport-4S-vs-All-Season-4-vs-Michelin-X-Ice-Snow.htm Jammer ook dat 't hier enkel de tests op (erg koude "droge") sneeuw betreft. In andere tests komen dan ook natte (koude en milde) omstandigheden erbij, alsook droog. Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 (aangepast) Had idd beter geweest om nog wat tests in sneeuwbrij, natte koude baan en droog em koud te doen. Zou een completer beeld gegeven hebben Peet zal 'ns een volledige test moeten doen 7 januari 2022 aangepast door Wutputt Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 Heeft hij al eens gedaan, dacht ik. In zo'n testlocatie waar er ook aan diverse temperaturen op nat en droog geremd kan worden. In 't hoge noorden ook, maar indoor dan. Effe zoeken. Edit: Heel informatieve graphs ook, doorheen de video. Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 Juist ja, herinner me die test nog. Maar daarnet even vergeten Maar ondertussen is die test al 2 jaar oud. Dus tijd voor een update, met wat sportievere banden. maar conclusies zullen wel gelijkaardig zijn Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 Ben serieus aan het twijfelen hier over mijn nieuwe voorbanden Ik heb momenteel de Michelin PS4 op liggen, alles behalve een slechte band natuurlijk maar ook niet de meest sportieve. Onderstaande test hun conclusie over de PS4 is er volledig op, en ik wou voor de winnaar van de test gaan: de Continental premiumcontact 6. Maar het moet nu juist lukken dat Michelin deze week de gloednieuwe PS5 heeft uitgebracht, en deze is al leverbaar. Volgens Michelin zelf hebben ze de zwakke punten van de PS4 volledig weggewerkt en zou de PS5 terug de nieuwe referentie zijn. Jammer genoeg is er nog geen enkele objectieve review/ test van de PS5 om dit te staven, en nu zit ik weer met mijn twijfels natuurlijk Heeft er hier iemand ervaring met die Continentals? https://www.michelin.com/en/press-releases/launch-of-the-michelin-pilot-sport-5-and-michelin-primacy-4-tires/#_ftn1 Quote
jvc 543 Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 1 uur terug, Dimitri zei: Ben serieus aan het twijfelen hier over mijn nieuwe voorbanden Ik heb momenteel de Michelin PS4 op liggen, alles behalve een slechte band natuurlijk maar ook niet de meest sportieve. Onderstaande test hun conclusie over de PS4 is er volledig op, en ik wou voor de winnaar van de test gaan: de Continental premiumcontact 6. Maar het moet nu juist lukken dat Michelin deze week de gloednieuwe PS5 heeft uitgebracht, en deze is al leverbaar. Volgens Michelin zelf hebben ze de zwakke punten van de PS4 volledig weggewerkt en zou de PS5 terug de nieuwe referentie zijn. Jammer genoeg is er nog geen enkele objectieve review/ test van de PS5 om dit te staven, en nu zit ik weer met mijn twijfels natuurlijk Heeft er hier iemand ervaring met die Continentals? https://www.michelin.com/en/press-releases/launch-of-the-michelin-pilot-sport-5-and-michelin-primacy-4-tires/#_ftn1 Welke maat? Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 3 minuten geleden, jvc zei: Welke maat? 205/ 40 R17. Quote
Dante 78 Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 11 uren geleden, Dimitri zei: Ben serieus aan het twijfelen hier over mijn nieuwe voorbanden Ik heb momenteel de Michelin PS4 op liggen, alles behalve een slechte band natuurlijk maar ook niet de meest sportieve. Onderstaande test hun conclusie over de PS4 is er volledig op, en ik wou voor de winnaar van de test gaan: de Continental premiumcontact 6. Maar het moet nu juist lukken dat Michelin deze week de gloednieuwe PS5 heeft uitgebracht, en deze is al leverbaar. Volgens Michelin zelf hebben ze de zwakke punten van de PS4 volledig weggewerkt en zou de PS5 terug de nieuwe referentie zijn. Jammer genoeg is er nog geen enkele objectieve review/ test van de PS5 om dit te staven, en nu zit ik weer met mijn twijfels natuurlijk Heeft er hier iemand ervaring met die Continentals? https://www.michelin.com/en/press-releases/launch-of-the-michelin-pilot-sport-5-and-michelin-primacy-4-tires/#_ftn1 Ik heb die premiumcontact 5 gehad, allesbehalve een sportieve band, sleet ook redelijk snel. Ik zou voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 of PS5 gaan. Voordeel van Michelin is dat die banden tot de minimum profieldiepte hun grip behouden. Wanneer een Continental band half versleten is, is deze nog amper iets waard qua grip in het nat. 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Vanaf volgende maand is de PS5 beschikbaar! https://evo.co.uk/news/204555/michelin-pilot-sport-5-ultra-high-performance-tyre-now-available Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Je kan ze nu al bestellen hoor, onder andere bij Auto5 ik kan ze al volgende week hebben. Quote
Dante 78 Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Heeft iemand ervaring met de Goodyear Eagle 1 Supersport R? Hoe verhouden deze zich tov de Michelin Cup2 connect? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 21 februari 2022 Geplaatst: 21 februari 2022 Wauw Continental SC7! Vooral op nat dan zitten die op eenzame hoogte.. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.