Jump to content
korneeldebruyn

Aston Martin DBS

Recommended Posts

Porker    5,792
Porker
9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ook de mijne ! Staat op nr1 op de lijst. Ik wil deze KEIHARD. 

Gezien hoe die coupés hun waarde verliezen, is dat morgen binnen handbereik! 😁

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Hopelijk, nieuwprijs +300.000 😅

YOLO stuff

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
BMWMB    6,167
BMWMB

Aankoopprijs is 1 ding, maar daarbuiten heb je ook de gebruikskost. ook al zakken ze naar 150k, dan nog is het geen spek voor mijn bek. het zal voor mij bij dromen blijven...

Ik heb eigenlijk gezegd dat ik niet nog eens 11k BIV betaal zoals bij de GT3. Je hebt ook nog de Vantage die 8k BIV kost en 3k rijtax ieder jaar, maar dan ben ik eerder geneigd de 992 te kopen, die minder dan de helft kost aan BIV, en nog geen 1/3 aan rijtax.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Vantage kan me niet bekoren..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo
ir_fuel    32,358
ir_fuel
2 hours ago, Porker said:

Gezien hoe die coupés hun waarde verliezen

Waarom is dat eigenlijk zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Even mijn "denk" patroon.

Op "onze" wegen is snel rijden echt wel russische roulette

Ik heb de luxe om makkelijk acces te hebben op circuit en me daar volledig uit te leven

De GT3 is overgekwalificeerd voor openbare weg en te duur voor circuit

Funcup gekocht om trackdays mee te doen (ipv GT3)

Dus

Ofwel koop ik opnieuw een Lotus omdat het zowat het enige is dat me op de openbare weg een smile kan geven

Ofwel deze Aston gewoon om te genieten van zijn lijn, sound, motor. 

 

Lotus: been there done that.

 

Blijft over : Aston

 

Enfin dat is zowat het denkproces :)

 

 

ps: Die GT3 "zien staan" is natuurlijk ook geen straf, ik blijf die bloedmooi vinden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
3 hours ago, ir_fuel said:

Waarom is dat eigenlijk zo?

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
4 hours ago, Jokke_vlo said:

Even mijn "denk" patroon.

Op "onze" wegen is snel rijden echt wel russische roulette

Ik heb de luxe om makkelijk acces te hebben op circuit en me daar volledig uit te leven

De GT3 is overgekwalificeerd voor openbare weg en te duur voor circuit

Funcup gekocht om trackdays mee te doen (ipv GT3)

Dus

Ofwel koop ik opnieuw een Lotus omdat het zowat het enige is dat me op de openbare weg een smile kan geven

Ofwel deze Aston gewoon om te genieten van zijn lijn, sound, motor. 

 

Lotus: been there done that.

 

Blijft over : Aston

 

Enfin dat is zowat het denkproces :)

 

 

ps: Die GT3 "zien staan" is natuurlijk ook geen straf, ik blijf die bloedmooi vinden. 

Ik volg u, gezien ik geen racekar heb waag ik me nog niet aan zo'n DBS hoewel ik het bloedmooi vind. Als enige sportkar gaat dat te comfy zijn voor mij denk ik, maar als alledaags transport met iets on the side, wauw...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,128
Jenkins

Aston blijft toch barsten van de klasse en elegantie :inlove:

Die DBS is echt geschift knap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,167
BMWMB
20 uren geleden, Porker zei:

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

Ik heb soms het gevoel dat de jongere generatie niet meer zo autofreak is als wij, en dat diegene die het wel willen kopen, toch anders beginnen denken door 1. de altijd maar toenemend snelheidslimieten en -controles, en 2. het besef dat door de politieke visie op klimaat en CO2-uitstoot, de kans bestaat dat dergelijke wagens onbetaalbaar en onverkoopbaar gaan worden over een paar jaren. Maar, ik kan mis zijn...

Ik vind een DBS ook knapper dan de Vantage, maar die zit ver boven mijn budget. Freddy Loix zegt ook altijd dat een Vantage veel plezanter rijdt dan een DBS, die wel heel snel is, maar ook veel zwaarder en minder sportief. Ik vind de Vantage ook een heel dik machien, maar ik weet niet of ik deze zou verkiezen boven een 992. Sowieso vind ik de Vantage net iets knapper, en zeker exclusiever/specialer. Ook is de Vantage veel meer 'hooligan' met z'n luid klinkende en heel brutale motor, en z'n speelser rijgedrag met z'n RWD en motor voorin. 

Freddy heeft een leuke op stock...

https://www.astonmartinbrussels.com/nl/wagens/new-cars/vantage/vantage-coupe-lightning-silver/

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Ik ben niet echt fan bij van die kont van een Vantage.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    406
Germinal

@BMWMB : heb niet met de vantage gereden maar als ik de tests bekijk op YouTube dan is de tendens toch dat een 911 beter rijdt.


Ik volg u ook wat het CO2 verhaal betreft. Graag koop ik een 992, maar wat binnen een paar jaar ? Ga je die nog ergens kwijt raken ? Ben er redelijk gerust is dat je voor een Taycan nog een redelijke prijs kan hebben, als gaat het wel hard gaan met de verbeteringen denk ik waardoor EV’s een beetje als computers worden. Al moet ik zeggen dat mijn desktop al 10 jaar oud is en nog perfect doet wat ie moet doen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,167
BMWMB

Ik vind de kont van de Vantage net wel knap, met die glooiende lijn van de lichten en die heerlijke ruige diffusor.

Ik heb al met zowel de Vantage en de 992 gereden, en kan zeggen dat de 992 veel sterieler rijdt, en dat vooral omdat het geluid teveel gedempt is. De V8 van de Vantage brult zoveel luider.




Beiden hebben ze ook een ander karakter. Zoals ik al zei is de 992 sterieler en te perfect. De Vantage is wat onstuimiger en rebels.



Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    406
Germinal

Zo een vantage is dat een merc GTR is een andere koets ?

AMGs klinken allemaal bruut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    406
Germinal

@BMWMB : op YouTube is een filmpje waar ze op de autobahn knallen.. de ruitenwissers vlogen er bijna af

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossie    125
bossie

Dat geluid van de 992 is verschrikkelijk,mijn 718 klinkt nog beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    406
Germinal
Dat geluid van de 992 is verschrikkelijk,mijn 718 klinkt nog beter.


992 sucked inderdaad qua sound. er zijn wel aftermarket oplossingen voor.. anderzijds als je een 718 goed vind klinken dat trekt helemaal nergens op! Dan liever helemaal geen sound. De 992 klinkt binnenin nog wel ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
On 1/10/2020 at 3:46 PM, Porker said:

Waarom Aston's waarde verliezen? Ik veronderstel deels reputatie, deels omdat dat cliënteel nieuw neigt te kopen? Buiten Porsche en Ferrari is er toch bitter weinig dat enigszins waarde vasthoudt in dat segment?

Ja maar toch straf dat een Ferrari wel iet of wat waarde houdt, en een Aston niet? Is toch beide hetzelfde segment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
On 1/11/2020 at 11:58 AM, BMWMB said:

Ik heb soms het gevoel dat de jongere generatie niet meer zo autofreak is als wij, en dat diegene die het wel willen kopen, toch anders beginnen denken door 1. de altijd maar toenemend snelheidslimieten en -controles, en 2. het besef dat door de politieke visie op klimaat en CO2-uitstoot, de kans bestaat dat dergelijke wagens onbetaalbaar en onverkoopbaar gaan worden over een paar jaren. Maar, ik kan mis zijn...

Al die "jongeren" die anders een okkazie van 250K euro zouden kopen? :lol: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
On 1/10/2020 at 3:46 PM, Porker said:

Sowieso zit je met een waanzinnig overaanbod in dat segment momenteel. Ik denk dat er op dat vlak een bom op ontploffen staat. Als ik zie dat er in CH alleen 120 458's, 100 488's, 100 Huracan's, 1700 911's, ... te koop staan, er zijn gewoon niet genoeg gegadigden om dat in stand te houden.

Jij hebt het dan nog over de gewone modellen. Ik zie bij de "limited editions" een nog veel groter slagveld op termijn. Elke fabrikant brengt elke 6 maand een andere special uit die dan direct omhoog schiet op de okkazie-markt. Zie maar al eens wat sommigen durven vragen voor hun GT2 RS :fp: . Neem al die "limited edition" versies van alle fabrikanten bij mekaar en zo "limited" is dat totaalaanbod ineens niet meer. 

Wat heeft Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin en McLaren de laatste 10 jaar allemaal uit gebracht? Het is toch te zot voor woorden? En dan heeft allemaal "increase in future value potential!!!"? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
On 1/11/2020 at 11:58 AM, BMWMB said:

Ook is de Vantage veel meer 'hooligan' met z'n luid klinkende en heel brutale motor, en z'n speelser rijgedrag met z'n RWD en motor voorin. 

Als het om de motor te doen is ga dan een AMG GT kopen. Je gaat wat minder bij de garage staan ook :lol: 

Is dat niks voor u, zo ne GTC roadster?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    406
Germinal

Een Aston heeft natuurlijk een heel andere uitstraling dan de zoveelste merc...

Bij Astons heb ik wel een beetje een maserati gevoel.. veel geld voor een niet zo bijster goed product.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,167
BMWMB

De Aston heeft 100x meer stijl en klasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Dimitri
      By Dimitri
      Zonet onthuld
       
      Ik vind hem best wel lelijk...
    • tuscani
      By tuscani
      Hij heeft eindelijk een naam gekregen. de samenwerking tussen red bull en AM, vroeger gekend als AM-RB001 is de Valkyrie geworden. (een wist je dat je, is blijkbaar dat alle AM modellen met een V beginnen)
       
      ze spreken over 900 à 1000pk voor 1000kg.
      Daar zorgt de  atmosferische 6.5L V12 cosworth motor met seqeuntiele 7-bak.
      oplage voorzien van een 150 stuks.
       
       



       
    • Aventafreak
      By Aventafreak
      Te koop in de officiële Aston Martin garage in Wommelgem Antwerpen !
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Bouncing Bullet
      By Bouncing Bullet
      Dat er hier nog geen topic over is. 

       




       

       

       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions