Timo 14,935 Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Waarom kunnen ze dat design niet gebruiken voor hun gewone productiemodellen ipv die limited editions van 1 miljoen euro per stuk? Dan maak je 30 limited editions van 1 miljoen euro en in de tussentijd heb je een heel lelijke Vantage/DB11/DBS/... rondrijden die enkel goed klinken en een heel lelijk interieur hebben (vergeleken met de concurrentie, sowieso heel lelijk vergeleken met een Bentley Continental). AM Zagato's zijn wat mij betreft de mooiste auto's van de laatste decennia. Als je daardoor je merk kunt boosten van x.000 auto's naar x0.000 auto's. zodat je wat richting Ferrari/Lambo gaat qua productieaantallen. Waarom zou je dat niet doen? @The Swede Geen idee hoe de deal is met Zagato, zal ook wel wat mee gemoeid zijn en qua uitpuren van hun design. Maakt het misschien ook weer net een tikkeltje minder speciaal. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,456 Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Niet makkelijk te beantwoorden als vraag, @Timo . Alles hang wat af van: 1. de natuur van de veranderingen aan de wagen => kan je die economisch overnemen voor massaproductie? Is deze Zagato zuiver een DBS waar wat koetswerkonderdelen werden vervangen, maar structuur, chassis en technologie blijft hetzelfde (beke als de Audi TT vs de Golf)? Of zijn er echt fundamentele verschillen die, om te produceren op grote schaal, grote veranderingen in het productieprocess zouden vergen. In dat laatste geval, dan moet je echt gaan kiezen en ofwel Zagato-look autos maken in massa of gewone AM's in massa. De Zagatos "ook" op grote schaal bouwen zou betekenen dat je twee productielijnen gaat hebben en bij de bevoorraders den halft van de onderdelen gaat betellen (=> weg schaalvoordelen),... 2. de impact op de vraag van het aanpassen van het algemene design. Zou AM echt meer verkopen indien ze het design van de standaardwagen dat van de Zagato zouden maken? Dwz dat de verkoop van de huidige wagen beperkt wordt door gebrekkige looks? Ik zie nl de mogelijkheid dat er een korte stijging is van de vraag omdat de looks van de Zagato plots "betaalbaar" worden, maar dat nadien de vraag naar het gebruikelijke niveau terugvalt want uiteindelijk is en blijft de wagen in se een AM (met de goede en kleine kantjes) en is het geen Porsche 911 die een erg goede allrounder is. Bovendien zou je met dergelijke operatie de deur sluiten om met toekomstige Zagato-designs de aandacht op het merk te trekken (want de Zagato-look zou niet meer spreciaal zijn). Mijn persoonlijk mening over punt 2 zou zijn: hou u aan een gekend huisdesign en gebruik de Zagato versies om af en toe de aandacht op je merk te trekken. Probeer alleen die Zagato-versies economisch slimmer ineen te steken zodat je ze bvb aan 350000-400000 Euro en niet aan 1 miljoen Euro moet verkopen. Zo krijg je wat volume ook op de markt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Blake 2,511 Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Beestige kar toch. Toch wel DE Aston van de laatste jaren (Zagato specials niet meegerekend). Classic GT, en serieuze power ook, éénmaal boven de 100 km/u is dat echt immens snel. Check 100-200 tijd; laat een Taycan Turbo S vlotjes achter zich bijvoorbeeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotuzzz 14,721 Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 6.1, maar een getunede Nissan GT-R in 3.8, dan weet ik het wel. Direct de DBS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 49,272 Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Hoe zit het hier eigenlijk mee @Jokke_vlo? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 13,999 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Het gezond verstand zegeviert nog atm Maar het blijft MIJN absolute droomkar. Mocht het financieel een relatief bedrag zijn had ik hem al. Maar kan dat er echt niet aanhangen atm. Het is ook de ENIGE AM die me interesseert trouwens 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 8,813 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Ik heb gisteren nog eens de aflevering van The Grand Tour gekeken, waar ze een roadtrip doen in Georgië met deze DBS, de Bentley en de M850i coupé. Wat een auto deze DBS... [emoji7] Waanzinnig knap, waanzinnig snel, klinkt waanzinnig goed, en is sportief en comfortabel tegelijk. Helaas is ‘m ook waanzinnig duur. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Capri Mauve 881 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 7 uren geleden, Jokke_vlo zei: Het gezond verstand zegeviert nog atm Maar het blijft MIJN absolute droomkar. Mocht het financieel een relatief bedrag zijn had ik hem al. Maar kan dat er echt niet aanhangen atm. Het is ook de ENIGE AM die me interesseert trouwens Remember, never meet your heroes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,456 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 So true. Ik heb destijds overwogen een AM te kopen. Tot ik ermee reed... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 13,999 Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 5 uren geleden, BMWMB zei: Ik heb gisteren nog eens de aflevering van The Grand Tour gekeken, waar ze een roadtrip doen in Georgië met deze DBS, de Bentley en de M850i coupé. Wat een auto deze DBS... Waanzinnig knap, waanzinnig snel, klinkt waanzinnig goed, en is sportief en comfortabel tegelijk. Helaas is ‘m ook waanzinnig duur. I know.................grrrrrr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gordon Gekko 118 Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Sublieme spec. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 8,813 Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Amai ja. [emoji7] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jokke_vlo 13,999 Posted September 23, 2020 Popular Post Share Posted September 23, 2020 Voila heb hem kunnen testen waardoor die kar me helemaal in haar greep heeft. Als ik ooit nog eens tijd vind schrijf ik een verslag maar kort samengevat : - super ophanging voor een GT, de drie standen geven drie keer toch wel exact wat het vraagt- subliem chassis- sturen : kan directer (het stuur zelf is absoluut lelijk)- versnellingsbak: goed al kan het toch net nog iets nerveuzer en sneller ....- prestaties : stuk minder dan het Italiaans broertje maar goed , who cares met 720pk en 900nm op de achterwielen (die je niet kwijt kan op de baan zonder electronica)- motor : subliem- sound subliem - interieur afwerking is top maar zo gedateerd dat het me stoorde. Zelfde voor de teller partij die recht uit een Koreaan of Jap van 20.000 lijkt de komen : FOEI- multimedia : laat me niet lachen , dat wordt een Apple CarPlay inbouwen (geen grap)- stoelen : Wauw ! Samen met de stoelen uit de AMG GT4 Doors de beste waar ik ooit inzat qua comfort- rondom zicht : catastrofaal Conclusie : gezien mijn afgelegd traject en de huidige omstandigheden (laatste kans om een V12 te kopen , steeds minder plaats om echt te genieten van sportief rijden) is het echt het momentum om een dikke GT te kopen. En de enige redenen waarom ik de Aston kies boven zijn betere Italiaanse broer is zijn looks , raffinement stijl en het feit dat je toch niet het ik steek uw ogen uit van Ferrari heeft (niet onbelangrijk met zoveel klanten en personeel). Het is dus een coup de foudre op wat voor mij de mooiste auto op de markt is. Dat is gewoon eerlijk. Ik ben echter niet bereid om een enorm verlies te nemen op deze auto. We gaan dus onze tijd nemen voor een jonge tweedehands waarbij je in dit segment niet de kleur of exacte specs van je dromen kan nemen. Maar voor mij hoeft dat niet, dit is een auto die me in elke kleur (behalve zwart) een waaauw gevoel kan geven. De GT3 gaat in de verkoop en wanneer ik terug zin krijg in iets scherps dan koop ik binnen 2-3 jaar wel een Lotus. Enfin dat staat zelfs min of meer gepland. Love it or hate it Ps: ik ga voor de coupe omdat ik zijn lijn mooier vind dan de volante die nog eens 30.000 euro meer kost trouwens 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 16,551 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Ik onthoud dat er een Lotus komt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWMB 8,813 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Deze Aston heeft idd schoonheidsfoutjes, zoals dat lelijk stuur, en het wat minder goed afgewerkt interieur, en het verouderde multimedia. Maar... de looks van deze auto, de sound van die heerlijke V12, het perfecte compromis tussen sport en comfort, en zijn naam en persoonlijkheid, maken ‘m toch onweerstaanbaar. Staat ook bovenaan mijn lijst van droomwagens. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieterA 721 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 De oude DBS een optie? (2007–2012) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 13,999 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Nee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexx 2,674 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Heb vorige keer ook eentje bij mij gehad. Wat een knap ding. Je mond valt gewoon open als je dat irl ziet 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 13,999 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Schitterend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 21,380 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 En de nieuwe M4? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke_vlo 13,999 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 2 minuten geleden, ICM zei: En de nieuwe M4? Sorry ik heb smaak. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 21,380 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 29 minutes ago, Jokke_vlo said: Sorry ik heb smaak. En ik aanleg voor ironie. Die Aston kan niet verder van die BMW foorbak staan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Behalve dan qua muilgrootte en qua stuurwieldesign, daar hebben ze wel familietrekjes. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luv4DLM 779 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 48 minuten geleden, gTa zei: Behalve dan qua muilgrootte en qua stuurwieldesign, daar hebben ze wel familietrekjes. Het gewicht delen ze in het geval van de xdrive versie ook. Zegt veel over die BMW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitri 513 Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Op 23/9/2020 om 13:06, Jokke_vlo zei: - multimedia : laat me niet lachen , dat wordt een Apple CarPlay inbouwen (geen grap) Toevallig heb ik van de week nog een filmpje gezien waar ze Android Auto/ Apple Carplay inbouwen in oudere en recentere Aston's, zag er echt netjes uit. Een bedrijfje in de UK is daar gespecialiseerd in: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.