Ga naar inhoud

2024 Aston Martin Vantage facelift


BMWMB

Aanbevolen berichten

Vandaag de uitnodiging gekregen om naar de voorstelling te gaan op 9 maart. Ik kijk er al naar uit! 🤩

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, hij is er, de nieuwe Vantage. 
Het ziet er uit al een facelift, maar elk carrosserie-onderdeel is nieuw. Hij is breder geworden, zoals de V12, blijft RWD hebben, met een 50/50 gewichts-verhouding, en het vermogen stijgt zomaar eens even tot 665pk! Wat een beest! 🤩😍

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe kist 😍 

Enige dat me een beetje stoort is de overduidelijke aanwezigheid van MB tech. Het stuur hadden ze toch echt wel kunnen achterwege laten, wat een miskleun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, flupke73 zei:

een geslaagde facelift en hopelijk slaat het aan, altijd leuk om tegen te komen

prijs zou wel :noparty: zijn

Prijzen bij AM swingen de pan uit, amai....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de UK gaat 'm 165.000 pond kosten, dus als we dat omrekenen komt dat op €193.000,-. Voor een exclusieve sportwagen met 665pk is dat zeker niet teveel als je kijkt dat een AMG GT 63s met 'slechts' 585pk al 196k euro kost, en als je dit vermogen bij Porsche wil, dan moet je naar de turbo (S) kijken, en die kosten 226k - 260k euro. Voordelen van de Aston zijn de RWD, want beide Duisters hebben 4WD, en deze Aston is zoveel knapper, eleganter, exclusiever en chiquer dan zo'n kille Duitser. Uiteraard is het veel geld, maar elke euro waard voor wat je krijgt. Ik ben fan! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Knappe kist 😍 

Het stuur hadden ze toch echt wel kunnen achterwege laten, wat een miskleun.

Rijdt dat dan niet wat onpraktisch?

1/3

  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de pré-facelift snuit zeker ook iets hebben, maar ik snap dat deze misschien wat beter in de markt zal liggen, ziet er meer als een kleine DBS uit zo.

Ook zeer goed dat ze de sensor in de voorbumper mooier hebben weggewerkt dan bij de DB12. Interieur is een gigantische stap vooruit ook.

Ik zie geen reden meer op een DB12 te nemen, temeer die geen V12 meer heeft.

Zeer geslaagde facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de DB12 nog steeds iets knapper, iets eleganter, meer echt Aston Martin. Als ik beslis eentje te kopen, ga ik zeker met beiden eens testrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

0-100 km/h in 3,5 sec. Beetje ingereden standaard Carrera met 'slechts' 385 pk doet dat ook nagenoeg.

Zie o.a. video van Joe Achilles: 3,54 sec...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Redfive zei:

0-100 km/h in 3,5 sec. Beetje ingereden standaard Carrera met 'slechts' 385 pk doet dat ook nagenoeg.

 

RWD heeft zijn beperkingen. Zoek eens de 0-200 tijd op 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Redfive zei:

0-100 km/h in 3,5 sec. Beetje ingereden standaard Carrera met 'slechts' 385 pk doet dat ook nagenoeg.

Zie o.a. video van Joe Achilles: 3,54 sec...

 

Het blijft een achterwielaandrijver met een klein contactoppervlak op de aangedreven wielen. De Carrera heeft misschien iets smallere banden maar minder gewicht, de Aston wat bredere banden maar meer gewicht. Als je naar hernemingen en 0-200 gaat kijken zal je wel grote verschillen zien. 0-100 Is echt een nutteloze metric om te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur om de performance van een auto te meten wel. Maar in de praktijk denk ik dat je vaker 0-100 gaat uitproberen dan 0-200...

Persoonlijk zie ik niet in wat het voordeel van die 600+ pk's is, tenzij je je wat kan uitleven op circuit. Maar wie heeft daar de ballen voor om je limieten te gaan opzoeken met een auto van bijna 200k. Ligt er maar aan wat je gewoon bent denk ik. Op welk punt zeg je, mijn 911 voelt toch wat te traag aan...

aangepast door -Fred-
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -Fred- zei:

Persoonlijk zie ik niet in wat het voordeel van die 600+ pk's is

Dit forum gaat echt de foute richting uit :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Redfive zei:

0-100 idd veel bruikbaarder als vgl. Waar doe je nu 0-200...

0-100 is traction limited bij RWD's en dus een fameus nadeel gezien de eerste 40km/h een groot verschil geven. Je kunt je 600pk gewoon niet loslaten.

Maar hoe vaak doe je 70 -> 120 of 120 -> 180 om in te halen of..... dan ga je dat zeker en vast voelen 😉 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, Redfive said:

0-100 km/h in 3,5 sec. Beetje ingereden standaard Carrera met 'slechts' 385 pk doet dat ook nagenoeg.

Zie o.a. video van Joe Achilles: 3,54 sec...

 

Zelfs bepaalde Tesla’s zijn sneller. So what?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal waar hoor. Wou enkel maar aangeven dat met bijna 300 pk extra de acceleratie toch niet veel rapper is. Tractie heeft idd zijn limieten. Ik beweer niet dat je geen verschil gaat voelen op hogere snelheden of hernemingen. Dan zullen die extra horses zeker hun ding doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, BMWMB said:

iets eleganter

Akkoord, maar de DB11 was nóg eleganter, en had (initieel standaard) een V12. Toch een verschil, waardoor de Vantage er nu in vergelijking beter uitkomt, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Phil said:

Zelfs bepaalde Tesla’s zijn sneller. So what?

Mijn i4 doet dat ook sneller van 0 naar 100.

Ik stel dus voor dat je ipv een Aston Martin Vantage te kopen je 2 i4 M50's koopt.

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Redfive zei:

0-100 km/h in 3,5 sec. Beetje ingereden standaard Carrera met 'slechts' 385 pk doet dat ook nagenoeg.

Zie o.a. video van Joe Achilles: 3,54 sec...

 

Wat een heerlijke achterkant met die standaard uitlaatpijpjes. Heb een tijd terug een groene gezien, mooier dan alle andere modellen. 

dDAcnLD.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid