Ga naar inhoud

Aston Martin DB12


BMWMB

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Dat gevoel zou wel eens juist kunnen zijn, maar wat maakt het vandaag nog uit? Alle auto's doen het werk veel te goed, zijn zwaarder. Een auto wat uitdagen en hem tot leven laten komen...... dat kan je vandaag om twee reden niet meer.

Enerzijds de mogelijkheden en gewicht en anderzijds de infrastructuur en controle. Herinner je dat ik bij mijn 991GT3 zei dat ik er nog weinig rijplezier aan had.....omdat de auto echt op rails liep, geen enkele moeite meer. 

Als je nog echt wil genieten heb je auto's nodig die aan 80-100 in een bocht nog tot leven komen, en dat gaat amper nog met nieuwe wagens. 

Dus voor mijn part, heb je theoretisch gelijk, anderzijds: wat boeit het nog. Haal dan een Lotus, Caterham.... of je/een oldtimer. 

Ik ben geen racepiloot, dus de limieten van een auto opzoeken is niet mijn doel, om niet te zeggen dat ik dat niet kan en durf. Om die reden vind ik wel voldoening in de 992 waar je gemakkelijk snel kan mee rijden. Sommigen vinden zo’n 992 al te comfortabel en kiezen daarom voor bijvoorbeeld een GT4. Ik denk dat de kloof die je hebt tussen een GT4 en 992 Carrera S, er ook is tussen een 992 Carrera S en een DB12, dus nog comfortabeler, terwijl de Vantage in eerder het vaarwater van een 992 Carrera S zal zitten volgens mij…

Een Lotus of Caterham is nog spartaanser dan een GT4, en dat wil ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Kan je die van jou eens speccen Jokke ?

Ik delegeer aan @gTa 😇😅

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, flupke73 said:

Ik hoop voor Aston dat veel ex-AMG GT rijders deze gaan bestellen, de nieuwe mist alles wat deze ‘in overvloed’ heeft: charme, stijl, guts, balls,…

 

t spel kost wel het dubbel van een AMG GT :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

t spel kost wel het dubbel van een AMG GT :D 

Details, details, tis AM hè 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

t spel kost wel het dubbel van een AMG GT :D 

Bwoa, er zijn nooit méér dividenden uitbetaald dan in Q1/23

inflatie; deels door hogere marges bij fabrikanten 😂🙊

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, flupke73 said:

Bwoa, er zijn nooit méér dividenden uitbetaald dan in Q1/23

inflatie; deels door hogere marges bij fabrikanten 😂🙊

Ja, en dan verschiet je van het succes van (extreem) links bij de gewone man, als je dat allemaal moet slikken....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 26/5/2023 om 13:02, BMWMB zei:

Ik ben wachtende op de mening van @gTa over mijn bovenstaande configuraties. 😀

 

Op 26/5/2023 om 13:32, Jokke_vlo zei:

Ik delegeer aan @gTa 😇😅

Blijkbaar heeft @gTa geen interesse in de configuratie van een DB12, ofwel heeft 'm geen tijd... 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BMWMB zei:

V12 is meer dan krachtig genoeg, en ruim 100kg lichter op de neus. 

Erm? Qué? 😳   

Ik veronderstel dat je V8 bedoelt.

Ja, maar je gaat voorbij aan het feit dat een "emotie"-wagen als deze niet enkel aangekocht wordt omdat hij snel genoeg is. En nog minder omdat de koper er wil een tijd mee gaan zetten op de Nürburgring.
Een V12 koop je niet omdat het krachtiger is, wel omwille van de loopcultuur, het prestige, etc. En daar draait het toch om.

Ik heb de indruk dat Aston Martin wil een concurrent zijn voor de Mercedessen AMG GT en de Porsche 911 GT3's ipv echte GT's te zijn die eerder een alternatief waren voor een Bentley. 
Van een publiek van Old Money, gereserveerde stijl en Côte d'Azur gaat men naar broem-broem, m'as-tu vu en Spaanse costa. 😕   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/6/2023 om 19:34, BMWMB zei:

Blijkbaar heeft @gTa geen interesse in de configuratie van een DB12, ofwel heeft 'm geen tijd... 🤷‍♂️

Altijd interesse maar nog niet toe gekomen, neen. Zelfs nog niet gekeken.

Als de exterieur- en interieurkleuren grotendeels ongewijzigd zijn (wat ik eigenlijk wel vermoed) dan zou ik voor mezelf niet veel anders bijeen puzzelen dan ik voorheen deed met de Superleggera etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/5/2023 om 23:50, BMWMB zei:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

 

Ieder z'n goesting maar voor mij zouden er toch een voor- en achterbumper en binnenin ook minstens een dashboard en een stuurwiel etc op/in moeten zitten.
Ik snap dat het veel geld kost en dat je wil besparen op niet-essentiële dingen, maar een stúúr achterwege laten gaat mij toch een stap te ver.

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, gTa zei:

Ieder z'n goesting maar voor mij zouden er toch een voor- en achterbumper en binnenin ook minstens een dashboard en een stuurwiel etc op/in moeten zitten.
Ik snap dat het veel geld kost en dat je wil besparen op niet-essentiële dingen, maar een stúúr achterwege laten gaat mij toch een stap te ver.

Ik dacht al dat het aan mij lag. Wat is daar fout gegaan? :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Hazen zei:

Ik dacht al dat het aan mij lag. Wat is daar fout gegaan? :lolz: 

3D Configurator model waar niet alle objects in laadden, lijkt me. Al bij CC's van andere merken gezien ook. Onlangs nog bij MB waar een bepaald model maar geen wielen aangemeten kreeg en dus zweeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Machtig mooie auto. Vormen zijn opnieuw zo ongelofelijk sexy ❤️  Kont is machtig mooi, ook, zelfs met kap dicht. Minpuntje is en blijft die sensor onderin vooraan ... maar dat is in deze tijden van explosief-toxisch gestylede auto's (bij andere merken, bedoel ik dan) eigenlijk bijna 't vermelden niet waard.

Voor mij ook een Volante, mag Seychelles Blue zijn met rode kap, binnenin rood (geen bordeaux) lederen zetels/dashboard in een navy blue omgeving. Zilverkleurige velgen, rode achterlichten en rode remzadels. Danke!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de Volante wel overwegen, INDIEN het dak niet weer mijn hoofd raakt. Binnenkort testrit (met de coupé). 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik zou de Volante wel overwegen, INDIEN het dak niet weer mijn hoofd raakt. Binnenkort testrit (met de coupé). 

Ey, als je bij de Volante het dak raakt met je hoofd, doe je iets grondig verkeerd. Da's ne cabrio voor iets, hé.

 

giphy.gif

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid