Jump to content
korneeldebruyn

Aston Martin DBS

Recommended Posts

BMWMB    6,167
BMWMB

Neen, en dat hoeft ook niet. De Ferrari zal heel zeker sportiever zijn, maar ik vond de DBS al fenomenaal. De schoonheid van de DBS is voor mij sterker dan de sportieve rij-eigenschappen van de Ferrari. Het is maar wat je verkiest...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,720
flupke73

gratis onderhoud...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Ik heb daar een redelijk "speciaal" idee over. Gelijkopend met BMWMBaston

Heb al met veel "scherpe" auto's mogen rijden en het wordt steeds moeilijker om uw "gangen" te gaan op de openbare weg. Een Caterham of Lotus kan me nog echt plezier schenken, net als een old timer (check ook een Leftie met zijn oude Peugeotje). Moderne auto's zijn gewoon te clean, te zwaar of te vaag. 

DUS cruisen wordt de boodschap, en dan kies ik iets waar ik kan blijven naar kijken, dat me kippenvel bezorgt.

Maw het kan me niet schelen dat merk X Y of Z iets beter stuurt of van 0-100 in 3.2, 2.8 of 4 sec gaat, etc......... zodoende zeg ik nu FUCK IT ALL ik ga voor looks en sound. Met 700pk onder mijn gat en een auto die wel nog ok stuurt zie ik het probleem niet. 

No way dat ik meer dan 2x per jaar op de OW het nut ga voelen/hebben om in dat soort auto of zone meer pk of een scherper stuurgedrag te hebben.

Laat staan dat TCO belangrijk is. 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel

veel geld voor iets om naar te kijken.

Door dat niet te doen kunt ge met wat ge uitspaart de komende 13 jaar elk jaar naar de duurste winterstage van Curbstone in Lapland, en ge gaat nog een hoop geld over hebben :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,868
Jokke_vlo

Denk dat dat met de rijtaks en verzekering alleen al kan :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    308
Capitol

YOLO
Op de openbare weg: “feeling is more important than numbers”

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
6 minutes ago, Capitol said:

Op de openbare weg: “feeling is more important than numbers”

En dus gaan we met een GT van 2 ton rondjakkeren? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    308
Capitol
En dus gaan we met een GT van 2 ton rondjakkeren?  

Dat zeg ik toch niet. Ik beaam alleen (Jokke) maar dat het rijplezier op de openbare weg belangrijker is dan de pure cijfers of mogelijke prestaties op circuit. Een (te) goede, efficiënte auto is niet persé een synoniem voor rijplezier op de openbare weg. Wat het belangrijkste is in rijplezier moet iedereen voor zich uitmaken.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
18 hours ago, Jokke_vlo said:

Ik heb daar een redelijk "speciaal" idee over. Gelijkopend met BMWMBaston

Heb al met veel "scherpe" auto's mogen rijden en het wordt steeds moeilijker om uw "gangen" te gaan op de openbare weg. Een Caterham of Lotus kan me nog echt plezier schenken, net als een old timer (check ook een Leftie met zijn oude Peugeotje). Moderne auto's zijn gewoon te clean, te zwaar of te vaag. 

DUS cruisen wordt de boodschap, en dan kies ik iets waar ik kan blijven naar kijken, dat me kippenvel bezorgt.

Maw het kan me niet schelen dat merk X Y of Z iets beter stuurt of van 0-100 in 3.2, 2.8 of 4 sec gaat, etc......... zodoende zeg ik nu FUCK IT ALL ik ga voor looks en sound. Met 700pk onder mijn gat en een auto die wel nog ok stuurt zie ik het probleem niet. 

No way dat ik meer dan 2x per jaar op de OW het nut ga voelen/hebben om in dat soort auto of zone meer pk of een scherper stuurgedrag te hebben.

Laat staan dat TCO belangrijk is. 

 

 

 

We waren recent op pad met een 812, en dat ding slaagt er echt in om ondanks layout, écht sportief aan te voelen. Dat is veel meer supercar dan GT, ik veronderstel dat de DBS het net omgekeerd doet.

Fantastische ervaring om met een moderne auto te rijden waarvan je het volle vermogen effectief 99% van de tijd niet kan benutten. Dat je echt moet nadenken of je 50%, 60% gaat aanspreken want meer krijg je niet op de baan (tenzij in perfecte omstandigheden/hogere snelheden). Dat maakt er echt nog een rijderskar van, je moet nadenken en bij de les blijven, heerlijk vond ik dat.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
56 minutes ago, ir_fuel said:

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

Dat is echt zo, niet dat dat chassis niet on par is, maar die motor is écht waanzinnig. Heb ooit een paar km LaFerrari mogen rijden, dat voelt net zo absurd/speciaal in de 812, vanuit dat perspectief is het een batje! #manmaths

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,459
William Blake
1 uur terug, ir_fuel zei:

Van wat ik gelezen heb over de 812 voldoet die volledig aan het Ferrari credo "je betaalt voor de motor en de rest krijg je er gratis bij". Schijnt een waanzinnig ding te zijn.

die V12 is echt niet normaal, echt uniek

eigenlijk het samenspel met de boite ook, maar ik heb maar een 5 km of in een industriepark kunnen 'rijden'

echt een droomwagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,258
ICM

Ik hoorde dat Ferrari na deze geen V12 meer gaat maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
1 hour ago, ICM said:

Ik hoorde dat Ferrari na deze geen V12 meer gaat maken.

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,258
ICM
5 minutes ago, Porker said:

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

Goed nieuws.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porker    5,792
Porker
2 minutes ago, ICM said:

Goed nieuws.

Tenzij je niet van V12's houdt.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lefty    15,367
Lefty

 

23 hours ago, flupke73 said:

gratis onderhoud...

 

Dit - toch iets wat veel mensen vergeten. Zonder dat had ik ook nooit de Lusso gekocht.

 

21 hours ago, ir_fuel said:

veel geld voor iets om naar te kijken.

Door dat niet te doen kunt ge met wat ge uitspaart de komende 13 jaar elk jaar naar de duurste winterstage van Curbstone in Lapland, en ge gaat nog een hoop geld over hebben :D 

 

Daar zeggen anderen dan weer op: veel geld om in de sneeuw te gaan spelen (ik niet, voor alle duidelijkheid).

Dat is allemaal zo subjectief...

 

21 minutes ago, Porker said:

Deze zat aan het einde van zijn latijn dacht ik, maar er komt sowieso nog een V12. Was laatste keer zonder hybride hulp dacht ik.

 

Vermoedelijk enkel nog een soort tdf versie van de 812SF.  860HP volgens laatste geruchten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    32,358
ir_fuel
5 minutes ago, Lefty said:

Daar zeggen anderen dan weer op: veel geld om in de sneeuw te gaan spelen (ik niet, voor alle duidelijkheid).

Dat is allemaal zo subjectief...

Ja, maar als ge eerst een heel stuk neerpent over de onbruikbaarheid van hedendaagse sportwagens op de openbare weg .... om vervolgens 200+K te gaan willen geven aan iets puur voor "de looks", dan is dat mijn tegenargument.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lefty    15,367
Lefty

Ja fully agree. Maar bon, ik kan ook in die andere keuze wel inkomen. 

Ik weet dat jij een een iets minder emotionele autoliefhebber bent, in die zin dat het het mechanische en de effectieve bang for the buck voor jou wat belangrijker is. Daar is niets mis mee. 

Iedereen vult dat wat anders in vermoed ik.

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,258
ICM
3 minutes ago, Lefty said:

 

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

Beetje raar om als cadeau te geven als je ergens moet gaan eten, maar bon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    593
Le Capri Mauve
14 minuten geleden, Lefty zei:

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. 

Het geluid van blik op blik als ge de deur van een BX dichtslaat is inderdaad nooit overtroffen :) Toch niet door niet-franse merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    3,742
gewoon ik
25 minuten geleden, Lefty zei:

 

Zelf zou ik bijvoorbeeld graag een Citroen BX hebben, ik vind dat prachtig. Kan me niet inbeelden dat ik jou daar een plezier mee zou doen 😆

 

 

fuel is fan van zachte, wollige vering. Overhangen in de bocht en de klinken in de bochten tegen de grond leggen. Bij remmen de voorbumper horen schrepen en bij optrekken bang zijn dat de auto een wheelie gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lefty    15,367
Lefty
26 minutes ago, ir_fuel said:

Een BX Sport mag ik hopen?

 

bien sûr amice!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lefty    15,367
Lefty

Maar om even op @Jokke_vlo terug te komen. Ik snap je insteek wel, maar ik vermoed dat je het daar voor jezelf wat verpest hebt door je circuit-ervaring. Zelfs een pakweg 'simpele' Golf gti ga jij op de openbare weg niet meer kunnen maximaliseren qua gebruik, toch zeker niet in België.

Ik denk dat het rijplezier met een sportieve wagen op de openbare weg in Vlaanderen - bar some exceptions - ook gewoon niet meer te vinden is. Maar je gaat me nu toch niet wijsmaken dat jij met pakweg een DBS geen bakken plezier zou kunnen hebben in de Vogezen, op de Route Napoleon of ergens in de Alpen? 

Daarbij komt nog dat je in zo'n auto ook cruisend aan legale snelheid enorm geniet. Ik heb dat met de Lusso. Zelfs in de file vind ik het leuk om daarin te vertoeven.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Dimitri
      By Dimitri
      Zonet onthuld
       
      Ik vind hem best wel lelijk...
    • tuscani
      By tuscani
      Hij heeft eindelijk een naam gekregen. de samenwerking tussen red bull en AM, vroeger gekend als AM-RB001 is de Valkyrie geworden. (een wist je dat je, is blijkbaar dat alle AM modellen met een V beginnen)
       
      ze spreken over 900 à 1000pk voor 1000kg.
      Daar zorgt de  atmosferische 6.5L V12 cosworth motor met seqeuntiele 7-bak.
      oplage voorzien van een 150 stuks.
       
       



       
    • Aventafreak
      By Aventafreak
      Te koop in de officiële Aston Martin garage in Wommelgem Antwerpen !
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Bouncing Bullet
      By Bouncing Bullet
      Dat er hier nog geen topic over is. 

       




       

       

       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions