Stancke 3.992 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 Veel is er nog niet bekend, lancering begin 2019. Dit zou wel eens een topper kunnen worden als we zien hoe "hot" MINI is tegenwoordig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 Zou nog iets zijn als vervanger voor de i3. Specs? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2018 9 minuten geleden, William Blake zei: Zou nog iets zijn als vervanger voor de i3. Specs? 300km denk ik, zal wel batterij krijgen van de i3 update 565421 van in september. (Tenzij ze tegen dan nog grotere batterij erin steken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 11 uren geleden, Stancke zei: 300km denk ik, zal wel batterij krijgen van de i3 update 565421 van in september. (Tenzij ze tegen dan nog grotere batterij erin steken) 120ah neem ik aan. Maar heb ook al bronnen gevonden van een 150ah eind 2020. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 juli 2018 Delen Geplaatst: 17 juli 2018 Schei eens uit met die Ah waarden. Zegt niks zonder dat je het voltage weet. Het ziet er gewoon indrukwekkend uit, 120Ah, dat moet wel meer lijken dan wat er in een Tesla 90D zit. Nee, dus, 120Ah op 400V is 48kWh. Met moeite dus de helft van wat ze in een Tesla 90D steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 juli 2018 Delen Geplaatst: 18 juli 2018 (aangepast) 7 uren geleden, wooter zei: Schei eens uit met die Ah waarden. Zegt niks zonder dat je het voltage weet. Het ziet er gewoon indrukwekkend uit, 120Ah, dat moet wel meer lijken dan wat er in een Tesla 90D zit. Nee, dus, 120Ah op 400V is 48kWh. Met moeite dus de helft van wat ze in een Tesla 90D steken. Ik weet dat je daar een probleem mee hebt. Het zijn gewoon de waarden die de batterijproducent gebruikt. En ik kan die eenheid perfect plaatsen. Je moet daar niet over blijven doordrammen. Ik vraag je ook om te stoppen om altijd te vergelijken met een tesla, die zelfs geen stadswagen heeft. Iedereen vergelijkt en gebruikt eenheden binnen zijn referentiekader. Maak daar geen drama van. 18 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Op 18/7/2018 om 00:20, wooter zei: Schei eens uit met die Ah waarden. Zegt niks zonder dat je het voltage weet. Het ziet er gewoon indrukwekkend uit, 120Ah, dat moet wel meer lijken dan wat er in een Tesla 90D zit. Nee, dus, 120Ah op 400V is 48kWh. Met moeite dus de helft van wat ze in een Tesla 90D steken. je vergelijkt wel een stadswagen met een mastodont. in een standaard mini zit ook geen motor van een 7reeks of omgekeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 2 hours ago, tuscani said: je vergelijkt wel een stadswagen met een mastodont. in een standaard mini zit ook geen motor van een 7reeks of omgekeerd. Maar zoals uit testen blijkt is lichter niet noodzakelijk zuiniger als het over EV's gaat. In volgorde van zuinigheid is de Model S zuiniger dan een i3. Dit zijn de volgorde van zuinigheid in een test: Quote 1) Als beste eindigde de Hyundai Ioniq. Deze auto weegt 1440 kg en heeft een CW waarde van 0,24 en een frontaal oppervlak van 2,64 vierkante meter (luchtverplaatsing 0,63). We noteerden een verbruik van 19,53 kWh, heel netjes, 2) Als tweede eindigde de Tesla Model S. Deze auto weegt bijna 2.200 kg, dus de helft meer. De CW waarde is echter 0,23 bij een frontaal oppervlak van 2,8 vierkante meter (luchtverplaatsing 0,64). We noteerden een verbruik van 24,1 kWh. 3) Als derde eindigde de BMW i3. Deze auto weegt 1.220 kg. De CW waarde is echter 0,30 bij een frontaal oppervlak van 2,38 vierkante meter (luchtverplaatsing 0,71). Deze hoge waarde zegt ervoor dat de BMW ondanks zijn erg lage gewicht (dankzij carbontoepassingen) toch een verbruik noteerde van 24,2 kWh, een fractie meer dan de bijna twee keer zware, maar veel aerodynamischer Tesla Model S. 4) Als laatste eindigde de Nissan Leaf 2. Deze auto weegt 1480 kg . De CW waarde is 0,28 bij een frontaal oppervlak van 2,75 vierkante meter (luchtverplaatsing 0,77). We noteerde een verbruik van 25,95 kWh. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 2 hours ago, tuscani said: je vergelijkt wel een stadswagen met een mastodont. in een standaard mini zit ook geen motor van een 7reeks of omgekeerd. Dat is zever he. Het gaat niet over de motor maar over de benzinetank. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.308 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Dat is zever he. Het gaat niet over de motor maar over de benzinetank. Nevertheless zit er geen 80L naftbak in een Mini en klopt z'n punt wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tsmetjen 352 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Dat is wss en hopelijk mijne volgende...300km is genoeg voor mij, uiteindelijk met de S benzine versie doet ge er meestal niet zo veel meer dan dat[emoji16]Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is zever he. Het gaat niet over de motor maar over de benzinetank. ah oké. je hebt wel een punt idd. niet de prestatie maar het bereik was de opmerking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 12 minuten geleden, tsmetjen zei: Dat is wss en hopelijk mijne volgende...300km is genoeg voor mij, uiteindelijk met de S benzine versie doet ge er meestal niet zo veel meer dan dat Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro enigste probleem is als je gaat rijden zoals met je S (dus amper 300km toekomen) dat je dan met de elektrische amper 150km ver gaat geraken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Dat valt ook goed mee. Met mijn Z4 hoorde ik ook 400km ver te geraken maar als ik reed met mijn rijstijl zat ik met moeite aan 300km, en op een trackday haal je er geen 200km uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 1 augustus 2018 Delen Geplaatst: 1 augustus 2018 Op 19/7/2018 om 14:25, wooter zei: Maar zoals uit testen blijkt is lichter niet noodzakelijk zuiniger als het over EV's gaat. In volgorde van zuinigheid is de Model S zuiniger dan een i3. Dit zijn de volgorde van zuinigheid in een test: Als ik doe testresultaten zo bekijk ben ik positief verrast over de Hyundai wetende dat de hybride en plug-in hybride het helemaal niet goed deden. Maar van de Leaf had ik dan weer meer / beter verwacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 augustus 2018 Delen Geplaatst: 18 augustus 2018 Ter indicatie: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 augustus 2018 Delen Geplaatst: 19 augustus 2018 Aan legale snelheden zal je met een mini electric vlotter zijn dan menig andere auto's. Alleen vrees ik voor de de actieradius als je hem misbruikt... Als je 100 km haalt zal het goed zijn... 200 km bij normaal gebruik en 250km meteen ei onder je pedaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.511 Geplaatst: 29 augustus 2018 Delen Geplaatst: 29 augustus 2018 Op 19/08/2018 om 14:25, Dirk75 zei: Aan legale snelheden zal je met een mini electric vlotter zijn dan menig andere auto's. Alleen vrees ik voor de de actieradius als je hem misbruikt... Als je 100 km haalt zal het goed zijn... 200 km bij normaal gebruik en 250km meteen ei onder je pedaal. Fout. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 29 augustus 2018 Delen Geplaatst: 29 augustus 2018 Zijn er al waarden bekend? Hoeveel kWh in de batterij? Vermogen van de motor? Verbruik? Cd-waarde? Gewicht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 29 augustus 2018 Delen Geplaatst: 29 augustus 2018 1 uur geleden, Tommie zei: Fout. Vertel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 24 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2018 Blijkbaar komt "Live Cockpit" ook naar MINI, wel precies een Oculus Rift bril qua uiterlijk Electric komt pas in 2020 op de markt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.