Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Tesla is toch echt fucked als de duitsers afkomen met zo'n karren met pakweg 450km range?


En als ze een deftig laadnetwerk zouden hebben, dat is toch echt wel belangrijk.

Onbegrijpelijk dat ionity amper iets voorstelt in België.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een Tesla Model 3 Performance kan je als totaalpackage eigenlijk niet op als constructeur. Je moet dan concurreren op gebied van interieur- en exterieurdesign want puur feature-wise staan ze eigenlijk nergens.

Misschien dat de Taycan daar het verschil kan maken, maar die is zo absurd veel duurder dat dat geen vergelijking meer is. Je hebt 3 Model 3 Performances voor de prijs van 1 Taycan Turbo S.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hamvraag is: wie gaat het gat sneller dichtrijden?
Tesla op vlak van afwerking en 'ervaring' (qua productie e.d.)?
Of de gevestigde waarden op vlak van datgene waar Tesla nu een onmiskenbare voorsprong in heeft? Dat gaat wel een iets minder starre houding vragen van de Duitsers...
Het enige wat er daarna nog overblijft, is imago.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het niet-tesla laadpalennetwerk in Belgie amper iets voorstelt.  

Voor de rest zijn er wel deftige elektrische wagens op de markt voor een schappelijke prijs hoor. Ben nog steeds gecharmeerd door de kona, waar ik elke week mee op pad ben. Rijdt prima, en zuinig, dus goeie range. 

In Nederland hebben ze met FastNed al een prima snellaad netwerk. In duitsland staan ook al veel snelladers. 

Daarnet ging ik eens kijken of ik kon snelladen op parking Kalken tegen gent (gewoon om te testen of het werkt via de plugsurfing app), helaas waren de twee parkeerplekken voor EV's al bezet door klassieke auto's. Als er één ding de transitie naar elektrisch rijden tegenhoudt, dan is het wel de belgische kut mentaliteit :(.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, stijn82 said:

Daarnet ging ik eens kijken of ik kon snelladen op parking Kalken tegen gent (gewoon om te testen of het werkt via de plugsurfing app), helaas waren de twee parkeerplekken voor EV's al bezet door klassieke auto's. Als er één ding de transitie naar elektrisch rijden tegenhoudt, dan is het wel de belgische kut mentaliteit :(.

Is de laadkabel niet lang genoeg? Anders gewoon aankoppelen en die auto's blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, ir_fuel said:

Is de laadkabel niet lang genoeg? Anders gewoon aankoppelen en die auto's blokkeren.

De doorgang is daar smal. Dan blokkeer ik iedereen die er langs moet ... 

in geval van nood, ver kan die bestuurder niet gaan lopen zijn dus nummerplaat laten afroepen of wachten tot hij terug is.

Maar als er maar 1 of 2 plekken zijn en die zijn toevallig ingenomen dan heb je sowieso een probleem.

In de interparking antwerpen centraal zijn er +/- 10 laadplekken en die zijn zelfs tegenwoordig vaak bezet. Ook veel PHEV's die er gebruik van maken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/14/2019 at 8:01 AM, Matthi said:

Wij hebben nu een uiterst knappe binnen! Deze week mee gereden, toch wel onder de indruk! 

Teslagevoel maar dan in een Duits kwalitatief interieur. :inlove: IMG_7399.thumb.jpg.3ff1af579f72550f89d4802da09e9e75.jpg 

 

IMG_7400.jpg

 

 

:inlove:

de kwaliteit van dat ding is toch buitenaards tov een Tesla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een Tesla Model 3 Performance kan je als totaalpackage eigenlijk niet op als constructeur. Je moet dan concurreren op gebied van interieur- en exterieurdesign want puur feature-wise staan ze eigenlijk nergens.
Misschien dat de Taycan daar het verschil kan maken, maar die is zo absurd veel duurder dat dat geen vergelijking meer is. Je hebt 3 Model 3 Performances voor de prijs van 1 Taycan Turbo S.

+1

De model 3P biedt momenteel de beste price/performance van eender welke auto op de markt..

Ongeveer dezelfe specs als een taycan 4s maar dan aan minder dan de helft van de prijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Germinal said:


+1

De model 3P biedt momenteel de beste price/performance van eender welke auto op de markt..

Ongeveer dezelfe specs als een taycan 4s maar dan aan minder dan de helft van de prijs

Wat houdt u tegen om er ene in huis te halen? Niet duur genoeg? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is zeer simpel. Een Model 3 zou ik nooit overwegen, lelijke auto en interieur ontbreekt. Een e-tron zou ik wel overwegen.

Dus op lange termijn is Tesla een vogel voor de kat als ze zich niet aanpassen. Niet iedereen heeft nood aan een range van 450km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen er altijd zijn die een model 3 niet moeten, maar de verkoopcijfers zijn indrukwekkend. In NL de best verkochte wagen over heel 2019 tot hiertoe. Jamaar meneer daar worden EV’s veel harder fiscaal bevoordeeld. Dat klopt maar waar blijven de andere EV’s dan in hun verkoops top 10?

heb zelf met een model 3 awd gereden en die lijkt mij zijn prijs meer dan waard. Zalige auto. Hij is wel laag waardoor je toch nog door suv’s van de baan wordt gereden. Maar een keer op de gas duwen en ze worden plots wel heel klein in je achteruitkijkspiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je plaat blijft hangen hoor. Ik zeg net dat ik net zoals veel mensen geen wil en jij begint weer met je verkoopspraatje 😄 

In Nederland is dat enkel door de bijtelling, zelfde in Noorwegen. Heeft dus niets met de liefde voor Elon te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is zeer simpel. Een Model 3 zou ik nooit overwegen, lelijke auto en interieur ontbreekt. Een e-tron zou ik wel overwegen.
Dus op lange termijn is Tesla een vogel voor de kat als ze zich niet aanpassen. Niet iedereen heeft nood aan een range van 450km.


Misschien wil je geen 450km range.. maar het verschil tussen zomer en winter is zo groot dat je maar beter 450 range hebt in de zomer wil je in de winter nog wat overhouden.

Om een idee te geven : gisterenmorgen vertrokken met 87% batterij, 100km gereden en batterij op 48%, maw mijn 420km zomerrange zakt naar een 240km in de winter.

Voor mij blijven lage temperaturen toch echt wel het grote euvel van EV’s
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat houdt u tegen om er ene in huis te halen? Niet duur genoeg? [emoji6]


Moest een auto enkel een rationele aankoop zijn dan zou ik daar niet aan twijfelen.

Een auto kies je toch een beetje zoals een vrouw ?
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, dragonfly said:

't Is zeer simpel. Een Model 3 zou ik nooit overwegen, lelijke auto en interieur ontbreekt. Een e-tron zou ik wel overwegen.

Dus op lange termijn is Tesla een vogel voor de kat als ze zich niet aanpassen. Niet iedereen heeft nood aan een range van 450km.

Als het puur de bijtelling zou zijn, zouden andere EV’s ook goed scoren... de rest van de verkoopstoppers is geen EV, op de kia niro (plaats 7) na. Die musk moet toch wel iets goed doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Germinal said:

 


Moest een auto enkel een rationele aankoop zijn dan zou ik daar niet aan twijfelen.

Een auto kies je toch een beetje zoals een vrouw ?

 

Idd, want rationeel gezien, best géén vrouw. 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Germinal zei:

 


Misschien wil je geen 450km range.. maar het verschil tussen zomer en winter is zo groot dat je maar beter 450 range hebt in de zomer wil je in de winter nog wat overhouden.

Om een idee te geven : gisterenmorgen vertrokken met 87% batterij, 100km gereden en batterij op 48%, maw mijn 420km zomerrange zakt naar een 240km in de winter.

Voor mij blijven lage temperaturen toch echt wel het grote euvel van EV’s

 

Maar als voordeel heb je wel direct een warm interieur? 

Dus zou je hem eigenlijk kunnen laten opwarmen tijdens het laden, zodat je met een warm interieur vertrekt en minder energie nodig is om het warm te houden tov heel de boel direct te verwarmen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, CAS said:

Maar als voordeel heb je wel direct een warm interieur? 

Dus zou je hem eigenlijk kunnen laten opwarmen tijdens het laden, zodat je met een warm interieur vertrekt en minder energie nodig is om het warm te houden tov heel de boel direct te verwarmen? 

Interieur koelt rap weer af, zeker als ge nen tijd in de file staat. Wat wel helpt is stoelverwarming gebruiken en de temperatuur van de gewone verwarming niet hoog zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, dragonfly said:

't Is zeer simpel. Een Model 3 zou ik nooit overwegen, lelijke auto en interieur ontbreekt. Een e-tron zou ik wel overwegen.

Dus op lange termijn is Tesla een vogel voor de kat als ze zich niet aanpassen. Niet iedereen heeft nood aan een range van 450km.

Omdat jij het niet wil is het hele merk afgeschreven? :lol:

Een Model 3 is ook 30K goedkoper dan een E-tron. Lijken me dus niet direct concurrenten te zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als voordeel heb je wel direct een warm interieur? 
Dus zou je hem eigenlijk kunnen laten opwarmen tijdens het laden, zodat je met een warm interieur vertrekt en minder energie nodig is om het warm te houden tov heel de boel direct te verwarmen? 


Inderdaad. Als je hem in een warme garage kan parkeren en opladen tot je vertrekt zal het verschil kleiner zijn natuurlijk, simpelweg omdat de energie dan komt uit de laadpaal en de verwarming van de garage.

Ook belangrijk : koude batterij is traag superchargen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

default_wub.png de kwaliteit van dat ding is toch buitenaards tov een Tesla

 

Dat is absoluut niet waar! De eerste Tesla’s waren slecht en lelijk afgewerkt, maar de huidige zijn zeer netjes. Alle bekledingsmaterialen hebben dezelfde textuur, en de mijne rammelt na 55k km nog steeds niks. Bij de Audi heb je Nappa op het dashboard, harde kunststof bovenkant deur en onderkant dashboard, en dan de armsteum nepleder gestikt, en dan nog wat Alcantara in de deur. 5 Verschillende materialen in één oogopslag.

Dat je het interieur van de Tesla niet knap vindt, dat is iets anders. Maar zeggen dat de kwaliteit buitenaards is tov een Tesla is zwaar overdreven.

 

 

f0f858ed7e0291826a7ebd5c0757510c.jpg&key=e7e8dfcda856ccdc0c0b5190376fc792d27e9d3537a3f56e8a44d10c9fe8efe737957c132539974b572eb42b054a966f.jpg&key=555d8c546cf1aba055c99f67a12f70e2ce2cddb2d61b5c39f29b172eb7f59f4e

 

Hard plastiek, nepleder gestikt met lelijke ruwe textuur, glad nappaleder, weer andere harde plastiek die gladder is,...

 

ddb949e7377cc7343b2b15a5b54d6a7a.jpg&key=85b011d709feca21473ef16038f4424b4ca9dd3ab6fbab90f6f33854d85bd84e

 

En mijn Tesla, alles met hetzelfde materiaal, van bovenkant dashboard tot onderkant deuren, middenconsole, alles..., alcantara plafond

Dus waar is dat buitenaards verschil?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/11/2019 om 23:46, Germinal zei:

 


En als ze een deftig laadnetwerk zouden hebben, dat is toch echt wel belangrijk.

Onbegrijpelijk dat ionity amper iets voorstelt in België.

 

Tja, aan wat ligt dat? De onwil van een Joint-Venture van de merken om hun product te verkopen of de complexiteit en traagheid van de vergunningsprocedures?

2 uren geleden, CAS zei:

Maar als voordeel heb je wel direct een warm interieur? 

Dus zou je hem eigenlijk kunnen laten opwarmen tijdens het laden, zodat je met een warm interieur vertrekt en minder energie nodig is om het warm te houden tov heel de boel direct te verwarmen? 

Dat zet vooruit dat je een goede laadmogelijkheid hebt. 

Om eerst je batterij te conditioneren en vervolgens je wagen warm te stoken, heb je minstens 5kW nodig voor de verwarming alleen. Uit een gewoon stopcontact lukt gelijktijdig laden en verwarmen niet, laat staan deftig opwarmen met 2,7kW. Eigenlijk moet je in de winter altijd met 11kW of meer laden voor het comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Bouncing Bullet said:

it een gewoon stopcontact lukt gelijktijdig laden en verwarmen niet, laat staan deftig opwarmen met 2,7kW.

Laten we wel wezen dat je niks kan doen met een gewoon stopcontact voor gelijk welke elektrische auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid