Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Thuis heb ik inderdaad ook 11kW, en aan de firma zelfs 17,6kW.

Deze week hebben we een update gekregen waarbij je kan instellen wanneer ‘m geladen moet zijn. Hij onthoudt de laadpunten waar je kan ingeven welke dagen/uren de goedkoopste zijn, en zo gaat hij zelf uitrekenen wanneer hij gaat laden om de kost zo laag als mogelijk te houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Laten we wel wezen dat je niks kan doen met een gewoon stopcontact voor gelijk welke elektrische auto.

Uiteraard. Het punt dat ik wil maken, is dat zelfs als je enkel inplugt om te verwarmen, dat je met een gewoon stopcontact er niet komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Thuis heb ik inderdaad ook 11kW, en aan de firma zelfs 17,6kW.

Deze week hebben we een update gekregen waarbij je kan instellen wanneer ‘m geladen moet zijn. Hij onthoudt de laadpunten waar je kan ingeven welke dagen/uren de goedkoopste zijn, en zo gaat hij zelf uitrekenen wanneer hij gaat laden om de kost zo laag als mogelijk te houden.

 

Dat kan dan weer bv bij een E-Golf sinds 2013. 

Bijzonder handig, niet uniek tov concurrentie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Omdat jij het niet wil is het hele merk afgeschreven? :lol:

Een Model 3 is ook 30K goedkoper dan een E-tron. Lijken me dus niet direct concurrenten te zijn.

Ik vergeleek niet met de E-Tron. Maar er komen veel goedkopere modellen aan.

Behalve de early adopters hebben mensen liever een normaal interieur dan een lege doos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dat zeggen ze al 4 jaar.

Volkswagen moet nu wel. Nuja Tesla zegt ook al 4 jaar dat er een versie komt voor 35.000 dollar 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, BMWMB said:

En toch geloof ik niet dat elektrisch rijden met batterijen de toekomst wordt.

En wat wel? waterstof?

Ik geloof nog wel steeds in kleine tot middelgrote BEV's die een niet al te grote accu hebben (+/- 50 kwh) en wel snel laden. 

En voor grotere wagens die langere afstanden doen (en bussen en kamions) zal waterstof wel een oplossing bieden.

Aandrijving puur met een verbrandingsmotor zal toch meer en meer naar de achtergrond verdwijnen.

 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Dat is absoluut niet waar! De eerste Tesla’s waren slecht en lelijk afgewerkt, maar de huidige zijn zeer netjes. Alle bekledingsmaterialen hebben dezelfde textuur, en de mijne rammelt na 55k km nog steeds niks. Bij de Audi heb je Nappa op het dashboard, harde kunststof bovenkant deur en onderkant dashboard, en dan de armsteum nepleder gestikt, en dan nog wat Alcantara in de deur. 5 Verschillende materialen in één oogopslag.

Dat je het interieur van de Tesla niet knap vindt, dat is iets anders. Maar zeggen dat de kwaliteit buitenaards is tov een Tesla is zwaar overdreven.

 

 

f0f858ed7e0291826a7ebd5c0757510c.jpg&key=e7e8dfcda856ccdc0c0b5190376fc792d27e9d3537a3f56e8a44d10c9fe8efe737957c132539974b572eb42b054a966f.jpg&key=555d8c546cf1aba055c99f67a12f70e2ce2cddb2d61b5c39f29b172eb7f59f4e

 

Hard plastiek, nepleder gestikt met lelijke ruwe textuur, glad nappaleder, weer andere harde plastiek die gladder is,...

 

ddb949e7377cc7343b2b15a5b54d6a7a.jpg&key=85b011d709feca21473ef16038f4424b4ca9dd3ab6fbab90f6f33854d85bd84e

 

En mijn Tesla, alles met hetzelfde materiaal, van bovenkant dashboard tot onderkant deuren, middenconsole, alles..., alcantara plafond

Dus waar is dat buitenaards verschil?

 

Ik bedoel niet enkel het interieur 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch geloof ik niet dat elektrisch rijden met batterijen de toekomst wordt.


Ik heb daar meer mijn bedenkingen bij. Toch met de huidige technologie. Eens ze de batterijen kunnen verbeteren ( lees minder gewicht voor dezelfde energie ) volledig mee akkoord..

Om echt hetzelfde gemak te leveren als een ICE moeten de EV’s uitgerust worden met batterijen van 300kwh en moet je kunnen laden aan 600kw+ ofzo.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een zalige technologie, maar ik heb er inderdaad ook mijn bedenkingen bij zoals BMWMB. Soms heb ik het gevoel van " waar zijn we mee bezig " . Auto's die makkelijk over de 2.3t gaan ( en face it, je voelt dat als het nat ligt, hoe laag dat zwaartepunt ook ligt ), als ze in brand staan moeten ze containers aanrukken met water enz...

Ik vind het voorlopig maar een halve oplossing, maar ik ben wel fan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog altijd van mening dat dit allemaal zaken zijn, waar we door moeten. Da's ontwikkeling, verbetering, evolutie.

Voor Audi nu ook, dat was quasi van 0 beginnen in onze fabriek. Gans die batterij opbouw bijvoorbeeld. Die afdeling zien is echt zottekes.

Dit is gewoon de opbouw en evolutie van een nieuwe manier van aandrijving, van rijden.

Ik ben nog een super liefhebber van authentieke verbrandingsmotoren, van oldtimers en van manueel rijden. Maar ik besef dat we deze richting uit moeten om op termijn deze grote draaiende bol ergens nog iets te kunnen helpen redden. En dat we deze richting uit moeten om op termijn, dagelijks ons elektrisch te verplaatsen en voor ons plezier eens met een authentieke verbrandigsmotor te kunnen rijden voor het gevoel en de nostalgie. 

Met zeggen dat het niet goed is, of dat waterstof beter is. Dat helpt allemaal niks. Met erover te babbelen komen we nergens. Soms moet je gewoon voor iets gaan en een weg inslaan.

En daarom ben ik wel ontzettend fan, van wat er gebeurt op elektrisch vlak. En ook wat er bij ons in Brussel gemaakt en ontwikkeld wordt. Da's echt wel fantastisch.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat wel? waterstof?
Ik geloof nog wel steeds in kleine tot middelgrote BEV's die een niet al te grote accu hebben (+/- 50 kwh) en wel snel laden. 
En voor grotere wagens die langere afstanden doen (en bussen en kamions) zal waterstof wel een oplossing bieden.
Aandrijving puur met een verbrandingsmotor zal toch meer en meer naar de achtergrond verdwijnen.
 
 

Inderdaad, elektromotoren aangedreven door waterstof.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben nu een uiterst knappe binnen! Deze week mee gereden, toch wel onder de indruk! 
Teslagevoel maar dan in een Duits kwalitatief interieur. :inlove: IMG_7399.thumb.jpg.3ff1af579f72550f89d4802da09e9e75.jpg 
IMG_7394.thumb.jpg.5f79c536a70133a2c042e6143191ef72.jpg
IMG_7400.thumb.jpg.689d1d71e0202de48c724a070d404f8d.jpg
IMG_7401.thumb.jpg.83a4a829da21627039989c813838671c.jpg
IMG_7417.thumb.jpg.aa99643064470addb5e595186af9bd4b.jpg

Dat is een mooie. De eerste e-tron waar ik dat van kan zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/16/2019 at 2:41 PM, dragonfly said:

Ultra basic ja

Ja en wat verandert dat aan de zaak?

Minder basic dan bij de Duitse premium merken een auto gaan kopen voor dezelfde prijs met nul opties :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja en wat verandert dat aan de zaak?

Minder basic dan bij de Duitse premium merken een auto gaan kopen voor dezelfde prijs met nul opties :lol: 

Tesla z'n autopilot ontbreekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op nen model 3 standard range plus (48800 euro) zitten al nen helen hoop dingen die op nen duitse premium standaard niet opzetten. Als ge die er bij doet, zit ge ook snel tegen de 50k (bmw 320i = 39k + 10k aan opties). Doe mij dan maar die model 3 SR plus voor dat budget. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Dat is een mooie. De eerste e-tron waar ik dat van kan zeggen.

Idem. Erg knap. 

Het ontbreken van verduisterd glas achteraan maakt die auto helemaal.
En de zwarte koetswerkkleur en black pack verdoezelen die zwarte paneeltjes die je altijd krijgt.

Zeer knappe uitvoering.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid