Gast Dirk75 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 Ik denk: De lagere temperatuur de batterij trager maakt in zijn chemisch proces, en hierdoor in een bepaalde tijd minder energie kan afgeven/opnemen. De motor op zich is niet gulziger. Verwarming van het interieur en batterij kost extra energie, waardoor het verbruik stijgt per gereden km en daardoor ook de range verkleint. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht ir_fuel 52.111 Geplaatst: 7 november 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 7 november 2018 Nee, niet nog een topic Dit gaat op de negeer-lijst. Ik kan het niet meer aan. 7 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 Misschien ook nog de luchtweerstand die bij koude groter wordt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee, niet nog een topic Dit gaat op de negeer-lijst. Ik kan het niet meer aan. Dan hoeven we de anderen het meer te vervuilen... kan iedereen on topic blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 Dan hoeven we de anderen het meer te vervuilenWuk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 MvgTommie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 7 november 2018 Delen Geplaatst: 7 november 2018 21 minuten geleden, toere zei: Mvg Tommie Moest zijn, dan moeten we andere topics niet meer vervuilen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 Hebben de ev’s dan zo geen systeem zoals de Outlander Phev?Daar wordt de batterij continue op de ideale werk temperatuur gehouden wat verlies dan weer tegengaat. Zou mij verwonderen als ze dat niet allemaal hebben. In dat geval mag het topic dan al gesloten worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 Ze hebben het niet allemaal. En dan is er nog een verschil tussen warmtepomp en klassiek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 13 uren geleden, Gixxer zei: Hebben de ev’s dan zo geen systeem zoals de Outlander Phev? Daar wordt de batterij continue op de ideale werk temperatuur gehouden wat verlies dan weer tegengaat. Zou mij verwonderen als ze dat niet allemaal hebben. In dat geval mag het topic dan al gesloten worden? En met wat wordt de batterij op temperatuur gehouden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 En met wat wordt de batterij op temperatuur gehouden?Weet het niet meer van buiten en vind het niet meteen terug. De batterij warmte kon desgewenst ook naar het interieur worden afgevoerd i.p.v. naar buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 Met een warm frakske Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 8 november 2018 Delen Geplaatst: 8 november 2018 18 minuten geleden, Gixxer zei: Weet het niet meer van buiten en vind het niet meteen terug. De batterij warmte kon desgewenst ook naar het interieur worden afgevoerd i.p.v. naar buiten. Dat is natuurlijk al iets anders dan: 14 uren geleden, Gixxer zei: Hebben de ev’s dan zo geen systeem zoals de Outlander Phev? Daar wordt de batterij continue op de ideale werk temperatuur gehouden wat verlies dan weer tegengaat. Zou mij verwonderen als ze dat niet allemaal hebben. In dat geval mag het topic dan al gesloten worden? Wat ik snel vind is dat er een koeler zit om de batterijen te koelen. (maar dat gebeurt via de batterij (?), dus zie niet direct waar de winst zit) En je kan als hij aan de lader hangt een voorkeurstemperatuur instellen, en nog zo wat onnozele/onnodige shit. Maar dat is nog geen antwoord op de topicopener zijn compleet oninteressante vraag. Een antwoord zou zijn: Koud weer zorgt voor vertraging van de chemische reacties in een batterij. Mits allerlei trucjes zoals climaatcontrole aan de lader zorgt men er wel voor dat die nadelen beperkt blijven. Anderzijds, waarom zou men hier over klagen, bepaalde fossielen met verbrandingsmotor starten wel helemaal niet in koud weer. Omdat de batterij het laat afweten. Daar tegenover staan bepaalde archaïsche voertuigen met verbrandingsmotor die oververhitten in ijzig/sneeuw,... weer omdat de radiator toe slipt en er geen koeling meer is. Ik denk dat we kunnen concluderen dat EV's de toekomst zijn!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 (aangepast) 20 uren geleden, Frekkel zei: Dat is natuurlijk al iets anders dan: Wat ik snel vind is dat er een koeler zit om de batterijen te koelen. (maar dat gebeurt via de batterij (?), dus zie niet direct waar de winst zit) En je kan als hij aan de lader hangt een voorkeurstemperatuur instellen, en nog zo wat onnozele/onnodige shit. Maar dat is nog geen antwoord op de topicopener zijn compleet oninteressante vraag. Een antwoord zou zijn: Koud weer zorgt voor vertraging van de chemische reacties in een batterij. Mits allerlei trucjes zoals climaatcontrole aan de lader zorgt men er wel voor dat die nadelen beperkt blijven. Anderzijds, waarom zou men hier over klagen, bepaalde fossielen met verbrandingsmotor starten wel helemaal niet in koud weer. Omdat de batterij het laat afweten. Daar tegenover staan bepaalde archaïsche voertuigen met verbrandingsmotor die oververhitten in ijzig/sneeuw,... weer omdat de radiator toe slipt en er geen koeling meer is. Ik denk dat we kunnen concluderen dat EV's de toekomst zijn!! De vraag is in meerdere topics aan bod gekomen, ik heb ze enkel gesteld in een afzonderlijk topic. Om zo topic vervuiling tegen te gaan. ev zal het zijn, maar de opslag zal evolueren... maar dat was de vraag niet. 9 november 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 11 november 2018 Delen Geplaatst: 11 november 2018 @Germinal@BMWMB fyi, als je in de wintermaanden die 21" velgen vervangt door 19" op wintervelgen, dan compenseer je de range. Met 19" velgen doet een Model S meer range, maar met winterbanden gaat er weer range af. Maar omdat je wat je verliest, weer compenseert, heb je op winterbanden op 19" even veel range als in de zomer op 21". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.