BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 [mention=3957]Germinal[/mention] : proficiat ! Ik vind guards red een top kleur en apprecieer nog harder je keuze om je dak niet te verkloten. [emoji6] [mention=86]BMWMB[/mention] : ook proficiat ! Alleen minder fan van je buitenkleur.. GT3 overgelaten aan de garage? Yes, een deal gedaan met de Porsche verdeler uit Maastricht. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 12 uren geleden, BMWMB zei: Dat moet lukken. Ik heb gisteren ook een 992 Carrera S besteld, maar wel eentje minder gekleurd. Krijt, zijdeglans zwarte Carrera S wielen, volleder met Sport-Tex stoelen, LED PDLS koplampen, stalen schuifdak, modelaanduiding zwart, Sport Chrono, Sportuitlaat zwart, 90liter tank, PASM -10mm, stuurbekrachtiging plus, licht design pakket, zelfdimmende spiegels + regensensor, adaptieve sportstoelen plus met geheugen, stoelverwarming, GT-sportstuurwiel, gordels krijt, Bose, DAB Uitrusting is dus vergelijkbaar. zeer mooie config ! 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Top. Zijn de saloncondities verlengd?Tot 15.02 Hebben ze mij gezegd.. nu op een 992 is dat 2.000 euro dacht ik ( gratis DAB, zelfdimmelde spiegels, metaalkleur ) en dan neem ik nog geen metaalkleur [emoji17]Maar Crayon en zwart staan bij mij als 2 en 3..Ergens vrees is dat rood als een lap op de stier ( = oa politie )werkt.. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Dat moet lukken. Ik heb gisteren ook een 992 Carrera S besteld, maar wel eentje minder gekleurd. [emoji2] Krijt, zijdeglans zwarte Carrera S wielen, volleder met Sport-Tex stoelen, LED PDLS koplampen, stalen schuifdak, modelaanduiding zwart, Sport Chrono, Sportuitlaat zwart, 90liter tank, PASM -10mm, stuurbekrachtiging plus, licht design pakket, zelfdimmende spiegels + regensensor, adaptieve sportstoelen plus met geheugen, stoelverwarming, GT-sportstuurwiel, gordels krijt, Bose, DAB Uitrusting is dus vergelijkbaar. [emoji1303]Afgesproken is het zeker niet.. Waarom neem je PDLS ? Want dat is niet de matrix he ? Ps heb je de 4-way sportstoelen plus of de 18 ? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Ik heb graag meedraaiende koplampen, en de standaard koplampen doen dat niet. Ik heb de 18-wegs genomen, met geheugen. Mijn vrouw gaat ook graag met deze 992 rijden, en zij heeft een compleet andere zithouding dan mij. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 16 minuten geleden, Germinal zei: Tot 15.02 Hebben ze mij gezegd.. nu op een 992 is dat 2.000 euro dacht ik ( gratis DAB, zelfdimmelde spiegels, metaalkleur ) en dan neem ik nog geen metaalkleur Maar Crayon en zwart staan bij mij als 2 en 3.. Ergens vrees is dat rood als een lap op de stier ( = oa politie )werkt.. Is het uw daily drive ? Vervanger van uw Tesla ? Nja, ik vind rood een top kleur, maar valt inderdaad meer op.. Adaptieve cruise control kan uw probleem verhelpen, althans bij mij toch! Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 14 uren geleden, BMWMB zei: Mijn 2de keuze was Gentian... Wel ik blijf het opmerkelijk vinden hoeveel opmerkingen krijg op mijn crayon dat het een speciale kleur is... Gentian is en blijft very close mijn tweede keuze, had mijn M3 ervoor geen tanzaniet geweest had ik mogelijks hiervoor gegaan. Hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat een lichtere kleur de 992 meer eer aan doet. 11 uren geleden, BMWMB zei: Ik vind de sportuitlaat knapper dan die 4 pijpjes, en hij zal toch wel wat luider klinken. Idem... Mijne klinkt al beter ondertussen 2 uren geleden, BMWMB zei: Ik heb graag meedraaiende koplampen, en de standaard koplampen doen dat niet. Ik heb de 18-wegs genomen, met geheugen. Mijn vrouw gaat ook graag met deze 992 rijden, en zij heeft een compleet andere zithouding dan mij. Zou ik volgende keer toch ook pakken... Vooral omdat ik 2 posities heb voor de zetel voor als de kids meerijden... Dan moet ik iets meer naar voor en dat is nu wel ambetant, idem passagierstoel... Is een functie die wel cruciaal is op madam haar auto gezien we daar frequent van bestuurder wisselen... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Is het uw daily drive ? Vervanger van uw Tesla ? Nja, ik vind rood een top kleur, maar valt inderdaad meer op.. Adaptieve cruise control kan uw probleem verhelpen, althans bij mij toch! [emoji4]Neen en neen. Moest het daily zijn dan wel ACC.. maar ik vind het een dure optie voor wat het is... Net zoals de PDLS en PDLS matrix.. de standaard zijn LED en volgens mij even helder als de PDLS ( behalve dat ze niet meedraaien ) Ik zal er normaliter alleen mee rijden.. dus eens de stoel staat.. staat hij Wat wel leuk is aan de 18-ways zijn de wangen die je kan opblazen, zeker voor zo’n mager ventje.. maar ook hier weer.. zeer dure optie Quote
Daggie 482 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Blijf maar ver weg van de ACC... “It’s like letting a slightly drunk, partially blind, novice driver have control of your steering.” 1 1 Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 3 februari 2020 Auteur Geplaatst: 3 februari 2020 Ik vind het knap dat je weloverwogen beslissingen durft te maken van dingen die voor jou een meerwaarde zijn vs. de prijs die je ervoor moet betalen. En dat je je dus ook niet laat leiden door 'wat moet er op een Porsche staan om niet belachelijk over te komen'. Ik kan maar weinig opties opnoemen die ik echt zou moeten nemen als ik ooit een 992 (of wellicht later) zou bestellen. 1 Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 1 uur geleden, D Squaloid zei: Ik vind het knap dat je weloverwogen beslissingen durft te maken van dingen die voor jou een meerwaarde zijn vs. de prijs die je ervoor moet betalen. En dat je je dus ook niet laat leiden door 'wat moet er op een Porsche staan om niet belachelijk over te komen'. Ik kan maar weinig opties opnoemen die ik echt zou moeten nemen als ik ooit een 992 (of wellicht later) zou bestellen. Ik wenste dat ik hetzelfde kon zeggen van mezelf, maar ik vrees er voor. I'm a sucker for personalisation...... Maar bon, ik probeer het even: mijn 992 moet énkel maar een manuele bak, een atmosferische 4-liter flat six en een Clubsport Pack hebben. Zo. 1 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 1 uur geleden, Daggie zei: Blijf maar ver weg van de ACC... “It’s like letting a slightly drunk, partially blind, novice driver have control of your steering.” Waarom? Omdat het niet zo goed rijdt alsof je zelf gas zou geven? En die quote lijkt me eerder over een andere optie dan ACC te gaan. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 ACC is leuk, maar zeker geen must. Het is voor mij in de 992 zijn meerprijs niet waard, en ook vind ik die bol in de voorbumper zeer lelijk. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 I'm a sucker for personalisation...... [emoji53] Maar bon, ik probeer het even: mijn 992 moet énkel maar een manuele bak, een atmosferische 4-liter flat six en een Clubsport Pack hebben. Zo. [emoji3] Personalisatie met fabrieksopties lijkt een beetje een contradictie ivm een 992.. al zijn u opties momenteel nog niet voorhanden Paar dagen geleden nog ergens gelezen dat een 911 de meest verkochte wagen in zijn segment is:: 1. PORSCHE 911 - 5302. FORD Mustang - 3853. JAGUAR F-Type - 2234. MERCEDES_AMG GT - 2165. BENTLEY Continental - 736. BMW i8 - 557. FERRARI Portofino - 528. FERRARI 488 - 389. FERRARI 812 SF - 2610. ASTON MARTIN DB11 - 1811. ASTON MARTIN Vantage - 1512. LAMBORGHINI Huracan - 13 Bron Autowereld.be Beetje raar dat die Ford Mustang erbij staat, maar dan geen maserati Ghibli maar wel een Bentley continental [emoji849] Quote
Daggie 482 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 24 minuten geleden, Martini Racing zei: Waarom? Omdat het niet zo goed rijdt alsof je zelf gas zou geven? En die quote lijkt me eerder over een andere optie dan ACC te gaan. Je hebt gelijk .. I stand corrected. Het ging over de Inno Drive (die ook ACC is, maar ook de lane change assist). De adaptive cruise control, werkt ook niet deftig, imho. Je moet eerst een afstand instellen (die niet onthouden wordt). Als er dan iemand tussenvoegt, gaat hij bruusk remmen. Als de tussenvoeger dezelfde snelheid rijdt als jij en je voorganger, is dat voor niks nodig. En eigenlijk zelf gevaarlijk als er iemand voor je rijdt. De dichtste afstand is nog relatief ver .. bij druk verkeer dan toch. Een ander vervelende feature is die noodstop als er iemand voor je remt .. Zelf als dat helemaal niet zo hard remmen is, gebeurt dat .. Ik vind die hulpmiddelen persoonlijk helemaal niet goed genoeg om te gebruiken .. en je kan ze maar moeilijk afzetten. Disclaimer: mijn ervaring met de 992 gaat over een paar 1000km in juli vorig jaar. Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 1 minuut geleden, Germinal zei: Personalisatie met fabrieksopties lijkt een beetje een contradictie ivm een 992. Bijlange niet. Porsche verdient er trouwens extreem veel geld mee. Enkele jaren terug nog cijfers gezien: de modale Porsche gaat de fabriek buiten met bijna 50% van z'n basisprijs toegevoegd in de vorm van opties (het feit dat Porsche geen pakketten aanbiedt helpt natuurlijk), waar dat bij de 3 Duitse premium-massamerken eerder rond de 15-20% draait. 1 minuut geleden, Germinal zei: al zijn u opties momenteel nog niet voorhanden +w Het model waarop ze wél beschikbaar worden deed al peekaboo in één of andere shortfilm. Maar dan nog: mij ontbreken de centen. Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 8 minuten geleden, Daggie zei: Je hebt gelijk .. I stand corrected. Het ging over de Inno Drive (die ook ACC is, maar ook de lane change assist). De adaptive cruise control, werkt ook niet deftig, imho. Je moet eerst een afstand instellen (die niet onthouden wordt). Als er dan iemand tussenvoegt, gaat hij bruusk remmen. Als de tussenvoeger dezelfde snelheid rijdt als jij en je voorganger, is dat voor niks nodig. En eigenlijk zelf gevaarlijk als er iemand voor je rijdt. De dichtste afstand is nog relatief ver .. bij druk verkeer dan toch. Een ander vervelende feature is die noodstop als er iemand voor je remt .. Zelf als dat helemaal niet zo hard remmen is, gebeurt dat .. Ik vind die hulpmiddelen persoonlijk helemaal niet goed genoeg om te gebruiken .. en je kan ze maar moeilijk afzetten. Disclaimer: mijn ervaring met de 992 gaat over een paar 1000km in juli vorig jaar. Is bij uitbreiding van toepassing op elke auto met ACC. Het probleem ligt niet bij die systemen, maar vooral bij ons typische verkeer. Wij rijden hier allemaal extreem dicht op elkaar en dan werkt zoiets niet goed (meer). Van zodra je dat gebruikt op een rustiger autostrade (die niet tjokvol zit) werkt dat eigenlijk verrassend goed, al meerdere generaties. 't Is wennen, maar 't werkt zeer zeker goed. Alleen niet op onze typische drukke forenzermomenten. Op reis bv, in Frankrijk, werkt dat bijzonder goed. Zelfs in Duitsland, aan hogere snelheden, ben ik daar echt content van (en daar moet je 't zeker niet op de kortste afstand instellen). De afstand waarop je instelt is trouwens - naar mijn ervaring - echt rechtstreeks gelinkt met de omstandigheden en het pleit in 't voordeel van die systemen dat ze altijd op maximale afstand starten, waarna je verkort volgens de situaties. Toegegeven: de 2 langste afstanden (van 4 beschikbare) gebruik ik ook quasi nooit, dat is me echt te lang. Het helpt bovendien als je actief, alert en omgevingsbewust aan het rijden bent en de momentjes waarop het systeem evt zou willen vertragen, "tegenwerkt" door zacht gas bij te geven (zonder te versnellen maar de gas-los-actie van het systeem dus tegenwerkend). Dat lukt zelfs redelijk goed en trefzeker in druk verkeer, maar dan ben je eigenlijk een systeem aan 't gebruiken in een situatie die zich er echt niet toe leent en dan kan je nog veel beter gewoon met de voet rijden, zonder ACC that is. Of gewoon de "A" uitschakelen en de gewone CC benutten. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Sorry maar daar geloof ik niks van. 50% van de basisprijs aan opties is veel te veel. Dat wil zeggen bijna gemiddeld 60k opties op een standaard 911.. dat zal inderdaad wel eens voorkomen eh maar gemiddeld wil zeggen dat er sommigen 120k aan opties moeten hebben voor iemand die geen opties neemt. [emoji23] Op sommige auto’s maken ze 50% winst.. dat wel.. genre 911 Turbo S kan ik mij dat goed inbeelden. Kijk ook maar eens op zoekertjes-sites.. de meesten zijn vrij karig uitgerust Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Je hoeft je niet te verontschuldigen of mij te geloven. Ik vertel gewoon wat naar boven kwam in een interview met enkele marketingbonzen uit de Duitse autosector, er zaten peten (m/v) van Porsche, Audi en BMW bij. Ik lees AMS (Auto Motor und Sport) net daarom zo graag: daar lees je nog eens interessante dingen, ander spul dan de suf gekauwde "objectieve tests" die je in quasi alle Nederlandstalige magazines voorgeschoteld krijgt. De percentages herinner ik me niet meer exact, maar 't was iig meer dan het dubbele dan bij de grote 3 (Audi, BMW en Mercedes). Die mannen zullen er wel niet om liegen, waarom zouden ze ook? 't Kan dus ook 15% (A/B/M) en 40% geweest zijn. Op de exacte cijfers verwed ik m'n scalp niet, maar op de grootte-orde zeer zeker wel. 't is wel al een heel eind geleden, mogelijks 10 jaar. Je moet eens uitrekenen wat een Cayenne hybrid kost met de vaak voorkomende (en veel te vaak als "full option" aangeduide) set opties zoals vollederen interieur, comfortzetels met geheugen, panodak, 22", de optionele ophangingswinkel, wat rijhulpsystemen, stereo-systeem en nog wat kleins kost. De meeste Cayennes die ik in mijn ruime kennissenkring zie rondrijden zijn allemaal dergelijke hybrids en ze hebben allemaal zo'n shitload aan extra's steken, ik denk niet dat er veel bij zijn waarbij 't totaal aan opties minder dan 30k bedraagt, 't gemiddelde zal hoger liggen. En je moet eens uitrekenen (je deed het zelf onlangs héél zeker ) hoeveel geld je al kwijt bent aan de "minimale zgn. verplichte opties" op een 911. Het aantal mensen dat een 911 spect in een gratis kleur, zonder volleder, zonder (dure) optionele velgen, wat opsmuk, optionele zetels enz. is niet dik gezaaid. Bij de 718 en Macan zullen er in verhouding wel veel meer modellen met een "karig" optiebudget geleverd worden, dat betwist ik niet. Misschien kan @Alexanderr (als hij dat wil/mag) wat licht schijnen op de zaak. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 T gaat snel en hard met die opties dat weet ik.. alleen die 50% kan ik moeilijk inkomen.. Naar mijn bescheiden mening wordt Gemiddeld gezien een 4S niet verkocht voor 195kHet “grappige” is ook dat veel van die opties weinig toevoegen. En in herverkoop krijg je er nog minder tot niets van terug.Maar inderdaad denk ik dat Alexanderr goed geplaatst is hierop te antwoorden [emoji16] Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 6 minuten geleden, Germinal zei: T gaat snel en hard met die opties dat weet ik.. alleen die 50% kan ik moeilijk inkomen.. Naar mijn bescheiden mening wordt Gemiddeld gezien een 4S niet verkocht voor 195k Het “grappige” is ook dat veel van die opties weinig toevoegen. En in herverkoop krijg je er nog minder tot niets van terug. Maar inderdaad denk ik dat Alexanderr goed geplaatst is hierop te antwoorden 4S is ook een optie he Je moet denken aan basismodel +50% en niet letterlijk in losse opties. Quote
gTa 28.028 Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 7 minuten geleden, Germinal zei: T gaat snel en hard met die opties dat weet ik.. alleen die 50% kan ik moeilijk inkomen.. Naar mijn bescheiden mening wordt Gemiddeld gezien een 4S niet verkocht voor 195k Het “grappige” is ook dat veel van die opties weinig toevoegen. En in herverkoop krijg je er nog minder tot niets van terug. Maar inderdaad denk ik dat Alexanderr goed geplaatst is hierop te antwoorden Heel wat opties zijn na korte tijd quasi waardeloos, ja. Maar op specialere modellen (niet de 13-in-een-dozijn rommelbak voor de familie Janssens, maar ook niet énkel op dure sportkarren) zorgen de "juiste" opties wel vaak voor een sterk hogere aantrekkingskracht en een sneller verkocht geraken. Of soms ook net niét (maar dat zijn dan meestal de voorbeelden van hoe het net niét moet ). Sommige opties (albeit uitzonderingen) worden ook veel meer waard, zoals het Clubsport Pack op een GT3. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 4 februari 2020 Auteur Geplaatst: 4 februari 2020 7 hours ago, Daggie said: Blijf maar ver weg van de ACC... “It’s like letting a slightly drunk, partially blind, novice driver have control of your steering.” Sinds ik de optie heb op mijn auto en zo goed als altijd gebruik, wordt het levensgevaarlijk om mij in een auto zetten zonder. In een 992 die gebruikt wordt als weekend auto (om een keer zelf leuk te sturen) gaat het zijn doel misschien wel voorbij. Hoewel je dan ook niet áltijd 100% geconcentreerd wil sturen en er stukken bij zullen zijn dat je je wil laten rijden. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 4 februari 2020 Auteur Geplaatst: 4 februari 2020 5 hours ago, gTa said: Of gewoon de "A" uitschakelen en de gewone CC benutten. Spreek je dan over Porsche? Bij Audi bvb kan dat naar mijn weten gewoon niet. En ik begrijp die keuze. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.