Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Germinal zei:

Is zoiets wel legaal ? If so dan zou iedereen toch VAA omzeilen op die manier

Is perfect legaal! Mannen zoeken dat goed uit, adverteren daarmee en zullen al meerdere controles doorstaan hebben...

Is identiek principe aan prive kopen en km-vergoeding naar je prive uitbetalen die onbelast is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Germinal zei:

Is zoiets wel legaal ? If so dan zou iedereen toch VAA omzeilen op die manier

Dit systeem is mij aangebracht door onze boekhouder, die het systeem zelf ook toepast.

Ipv km-vergoeding uit je privé betaal je hier geen km-vergoeding maar wel een bepaalde verhouding van je gebruik privé.

Bv. je doet 30.000km/jaar waarvan er 10.000km privé zijn en 20.000km zakelijk, dan betaal je per jaar 33.3% privé van alle kosten, zowel aankoop als brandstof als verzekering als...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je twee bedrijven hebt..... kan je een auto op bedrijf 1 zetten (die waar je het minst kms mee doen) en kan je een km vergoeding aanrekenen voor de afstanden die je doet voor bedrijf 2.

Je gebruikt je wagen van bedrijf 1 dan als privé wagen voor je verplaatsingen voor bedrijf 2.

Perfect legaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Jokke_vlo said:

Indien je twee bedrijven hebt..... kan je een auto op bedrijf 1 zetten (die waar je het minst kms mee doen) en kan je een km vergoeding aanrekenen voor de afstanden die je doet voor bedrijf 2.

Je gebruikt je wagen van bedrijf 1 dan als privé wagen voor je verplaatsingen voor bedrijf 2.

Perfect legaal. 

Idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, BMWMB zei:

Ok, en op die 2de wagen betaal je dan ook geen VAA?

Zoals ik u al meermaals gezegd heb.. Ik denk dat jij een slechte boekhouder hebt en U echt teveel doet betalen. Ik ben bv. al veel geflitst op zondagen met een zakelijke wagen waar wij toch geen VAA op betalen en dat heeft ons gedurende 7-8 jaren (wijziging en aanval op het systeem) toch nog nooit een probleem bezorgd hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil gewoon geen risico's nemen die mij bij een controle handenvol geld kunnen kosten. Tesla en Velar op de firma, waarop we VAA betalen, en de 2 Porsches privé. Boetes betalen we ook privé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Ik wil gewoon geen risico's nemen die mij bij een controle handenvol geld kunnen kosten. Tesla en Velar op de firma, waarop we VAA betalen, en de 2 Porsches privé. Boetes betalen we ook privé.

Boetes mag je met venn. betalen, is gewoon een verworpen uitgave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, onnodige risico's is niet nodig...

Maar bij elke controle gaan ze er iets willen uithalen... Dus steek je er beter een beetje teveel in dat ze er dan uithalen... Anders gaan ze wel terechte dingen bekritiseren en eruit halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ICM zei:

Boetes mag je met venn. betalen, is gewoon een verworpen uitgave.

Inderdaad... 

En die truuk van jokke met zijn 2 auto's is eigenlijk perfecte constructie als je allebei zelfstandig bent, elk een zaak en de ene zaak de auto voorziet voor de andere...

Maar zolang je een bedrijfswagen hebt waarvan 75% van de km's voor privé zijn is er niet echt een interessante oplossing. Met andere woorden indien je veel km's doet voor je werk zijn er veel mogelijkheden (prive met km vergoeding, op andere zaak en km vergoeding,...) maar als je weinig km's voor je job doet dan is er niet veel interessanter dan een auto op het bedrijf...

Only in Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Naish said:

Inderdaad... 

En die truuk van jokke met zijn 2 auto's is eigenlijk perfecte constructie als je allebei zelfstandig bent, elk een zaak en de ene zaak de auto voorziet voor de andere...

Maar zolang je een bedrijfswagen hebt waarvan 75% van de km's voor privé zijn is er niet echt een interessante oplossing. Met andere woorden indien je veel km's doet voor je werk zijn er veel mogelijkheden (prive met km vergoeding, op andere zaak en km vergoeding,...) maar als je weinig km's voor je job doet dan is er niet veel interessanter dan een auto op het bedrijf...

Only in Belgium

:lol: klopt. Vandaar dat het ook veel kritiek uitlokt want uiteindelijk is het een vorm van salaris krijgen en er minder belastingen op betalen. Moesten de inkomensbelastingen niet zo hoog zijn, dan zou er natuurlijk niemand die 27 achterpoortjes willen gebruiken.

Probleem met achterpoorten, is dat ze 1 voor 1 dicht gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Je hebt dus ook een wagen op bedrijf 2?

Nee, alleen op 1. Voor 2 rekening km vergoeding aan met mijn privé wagen. Die privé wagen kan en mag de wagen van bedrijf 1 zijn (indien ik die gebruik voor bedrijf 2 is het op dat ogenblik "privé" gebruik waarvoor ik VAA betaald heb hé. Ik doe met mijn privé auto wat ik wil he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2 bedrijven truuk is wel simpel...

 

Bedrijf 1 heeft auto 1 en geeft die aan persoon X waardoor persoon X VAA betaalt voor auto 1 dat hij krijgt van bedrijf 1

Bedrijf 2 heeft auto 2 en geeft die aan persoon X (of Y) waardoor persoon X (of Y) VAA betaalt voor auto 2 dat hij krijgt van bedrijf 2

 

Maar Persoon X rijdt met auto 2 waarvoor hij privé gebruik betaalt zijn km's voor bedrijf 1 en krijgt daarvoor van bedrijf 1 een privé km-vergoeding want auto 2 is niet van bedrijf 1.

Met andere woorden kan persoon X met die km-vergoeding die hij krijgt van bedrijf 1 zijn VAA betalen aan bedrijf 2 van wie hij de auto privé inzet voor zijn opdracht bij bedrijf 1.

 

En omgekeerd...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Maverick zei:

Maar blijft wel dat je prive de VAA moet betalen, weliswaar met geld van één van de 2 bedrijven?

Dat is broekzak vestzak operatie...

je krijgt X eur kilometervergoeding van bedrijf 1 voor die km's in auto 2 wat daar een kost is...

Idealiter is die X groter dan de Y VAA die je moet betalen aan bedrijf 2 voor die auto 2 die je daar krijgt en privé inzet voor bedrijf 1. Je zet die VAA niet op je loonbrief, maar werkt met factuur voor het volledige bedrag (is anders meestal ook interessanter) en dus krijgt bedrijf 2 een inkomst van Y eur van de VAA...

Binnen bedrijf Y zal er echter ook een kost zijn voor die andere km vergoeding van auto 1...

Met andere woorden binnen elk bedrijf is het een 0 operatie want inkomsten zijn weg door opbrengsten. Er zal wel wat belasting overblijven op niet aftrekbare kosten want een km'vergoeding in een bedrijfs is maar aftrekbaar in % volgens de CO2 uitstoot van die auto.

In je privé kost het je idealiter niks als je zorgt dat je km-vergoeding per auto groter is dan de VAA op die auto's.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit systeem is mij aangebracht door onze boekhouder, die het systeem zelf ook toepast.
Ipv km-vergoeding uit je privé betaal je hier geen km-vergoeding maar wel een bepaalde verhouding van je gebruik privé.
Bv. je doet 30.000km/jaar waarvan er 10.000km privé zijn en 20.000km zakelijk, dan betaal je per jaar 33.3% privé van alle kosten, zowel aankoop als brandstof als verzekering als...


Kan je dan niet beter gewoon VAA betalen ? [emoji848]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de streep is het motief overduidelijk lijkt mij, 'k zie mij al dat verhaal verzinnen om het tegendeel te bewijzen (NOT) (en helaas). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

 


Kan je dan niet beter gewoon VAA betalen ? emoji848.png

 

Is allemaal afhankelijk van je km-verhouding en je auto...

Laat ons zeggen dat een 992 daar een redelijk simpele auto is ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Germinal zei:

 


In welke zin ?

Als je 30-40% privé betaalt komt dit dan voordeliger uit dan VAA ? Mm

 

Uiteraard wel, veel voordeliger. 

En 40% past niemand toe.. tenzij je zakelijk echt weinig kilometers doet.

Och, voor iedereen is de situatie verschillend, het hangt er ook puur van af wat je wilt betalen en wat niet en in welke mate jij als individu recht in je schoenen staat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid