Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Op de GT3 kan je uw kleppen laten openstaan, door de twee darmpjes die je kleppen bedienen af te koppelen :) 

Als er kleppen op staan, is dat alvast iets dat wat helpt. 

Geen problemen met den computer? Of merkt die dat niet op?
sluit je die gewoon af met wat tape en laten loshangen of hoe moet ik dat zien 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Maverick zei:

Geen problemen met den computer? Of merkt die dat niet op?
sluit je die gewoon af met wat tape en laten loshangen of hoe moet ik dat zien 🙈

Nee computer ziet dat niet loskoppelen vastmaken met een strapje en dan de "ingang" afsluiten tegen water en vuil met een dopje of klein plugje 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, BMWMB said:

Zo erg is het nu ook weer niet.

Ik was er op een gegeven moment mee aan het bollen en zei letterlijk tegen Jokke "ik hoor nu gewoon niet in welk toerental ik zit".

't was echt wel erg. Ik hoop dat de sportuitlaat meer lawaai maakt in de cabine. Hoe hij buiten klinkt weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durfde al niet meer reageren met de waarheid............... en ik herhaal op ONZE versies dat de cayman luider en beter klonk. Beter als in: bij de andere hoor je echt niet al te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de GT3 kan je uw kleppen laten openstaan, door de twee darmpjes die je kleppen bedienen af te koppelen [emoji4] 

Als er kleppen op staan, is dat alvast iets dat wat helpt. 

Bij mijn GT3 zijn die vanzelf eens losgekomen, waardoor de sportuitlaat altijd aan was, en de kleppen altijd open. Onder de 3000 toeren dreunt dat vreselijk, waardoor ik het ook snel heb laten herstellen. [emoji3526]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er op een gegeven moment mee aan het bollen en zei letterlijk tegen Jokke "ik hoor nu gewoon niet in welk toerental ik zit".
't was echt wel erg. Ik hoop dat de sportuitlaat meer lawaai maakt in de cabine. Hoe hij buiten klinkt weet ik niet.

De testwagen die ik heb gereden had ook geen sportuitlaat, dus ik weet het ook niet. Naar ‘t schijnt is het verschil niet groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB : Welke aftermarket zou jij speccen ?

Ps als ik het goed begrijp moet je enkel de fabrieks sportuitlaat speccen omdat je dan een andere achterbumper hebt dan bij de standaard uitlaat en voor die aftermarkets heb je de sportuitlaat bumper nodig...

Kostelijk dan wel.. is het voor mij het niet waard in elk geval..

Maar wil je leuke sound dan koop je beter een AMG

Link naar reactie
Delen op andere sites


De testwagen die ik heb gereden had ook geen sportuitlaat, dus ik weet het ook niet. Naar ‘t schijnt is het verschil niet groot.


Klinkt iets dieper/voller..
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, BMWMB zei:

Bij mijn GT3 zijn die vanzelf eens losgekomen, waardoor de sportuitlaat altijd aan was, en de kleppen altijd open. Onder de 3000 toeren dreunt dat vreselijk, waardoor ik het ook snel heb laten herstellen. emoji3526.png

LOL, bij mij staat dat dus opzettelijk open. 

Smaken verschilen :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Germinal said:

@BMWMB : Welke aftermarket zou jij speccen ?

Ps als ik het goed begrijp moet je enkel de fabrieks sportuitlaat speccen omdat je dan een andere achterbumper hebt dan bij de standaard uitlaat en voor die aftermarkets heb je de sportuitlaat bumper nodig...

Kostelijk dan wel.. is het voor mij het niet waard in elk geval..

Grappig, dat is bijna het enige waar ik bij een 992 wel geld aan zou kunnen geven omdat dat het enige belangrijke is (samen met de buitenkleur en velgen) bij dit soort wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, D Squaloid said:

Grappig, dat is bijna het enige waar ik bij een 992 wel geld aan zou kunnen geven omdat dat het enige belangrijke is (samen met de buitenkleur en velgen) bij dit soort wagens.

het probleem is dat fabrikanten zo beperkt zijn tegenwoordig dat het zijn geld niet meer waard is.

Bij mijn M235i was de Performance einddemper een goeie keuze.

Bij mijn M140i was datzelfde accessoire weggesmeten geld. Ik hoorde met moeite een verschil.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat fabrikanten zo beperkt zijn tegenwoordig dat het zijn geld niet meer waard is.
Bij mijn M235i was de Performance einddemper een goeie keuze.
Bij mijn M140i was datzelfde accessoire weggesmeten geld. Ik hoorde met moeite een verschil.


Als je een sportuitlaat moet speccen omdat je voor aftermarket uitlaten die bumper ook nodig hebt begrijp ik de keuze; maar wat mensen bezielt die performance-zooi speccen begrijp ik niet. Aftermarket is er toch meer en beter te krijgen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Garantie ?

Idd, na 2 jaar zou ik overwegen andere uitlaat te steken...

Vandaar de vraag of het mogelijk is zoals bij de M3 iets los te koppelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

het probleem is dat fabrikanten zo beperkt zijn tegenwoordig dat het zijn geld niet meer waard is.

Bij mijn M235i was de Performance einddemper een goeie keuze.

Bij mijn M140i was datzelfde accessoire weggesmeten geld. Ik hoorde met moeite een verschil.

Je zou dat eens moeten horen bij moto's. Sinds 2019 is Euro4 verplicht. (Vanaf 2021 is Euro5 verplicht, btw.)  Daarmee hebben ze gewoon geen "vrijheid" meer en klinkt een stock uitlaat of een (dure) optionele demper gewoonweg hetzelfde. BMW denkt nog altijd 1.000 euro te vangen voor een optionele Akrapovic, vroeger was dat het nog wel waard, now: not so much. (Denk dat @Jokke_vlo zijne K16GTs ook zo-eentje is?)  Enige wat nog grondig anders klinkt zijn niet-gehomologeerde (complete) uitlaatsystemen, zoals Ducati dan aanbiedt en daar schaamteloos tussen de 3.000 en 4.500 EUR voor vraagt in optie :silly: maar daarmee loop je vandaag keihard tegen de lamp in Duitsland, Zwitserland en bepaalde regio's in Frankrijk.

Momenteel is wat Jekill & Hyde maakt nog 100% straatlegaal in de ganse EU ... kost een bom duiten maar daarmee kan je je ros wel nog vet laten klinken. En op knopdruk ook terug stil, wat ook leuk is: ik rijd met de mijne al duizenden km mét dB-killer erin, zonder is gewoon té luid en eigenlijk helemaal niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien geen echte moto, maar ik heb op mijn Vespa 300 GTS (van 2018) een Malossi uitlaat. En die klinkt toch echt wel zeer anders dan stock. 
Ik rij daar trouwens met db killer in, want zonder is te luid. 
Wel geen idee of dat spel gehomologeerd is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet de roetfilter gewoon leegmaken?
heb je de sound terug, en geen aftermarket spul erop.
Denk dat dat niet veel zal uitmaken... Ofwel volledig verwijderen (met bijhorende remap en dus weg fabrieksgarantie) ofwel de backbox vervangen door aftermarket spul maar heb je nog steeds shitty sound.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid