Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Slaat toch ook nergens op; enkel de vergelijking in straight line speed. Ik kan me niet inbeelden dat potentiële kopers twijfelen tussen die twee modellen als fiscaliteit geen rol zou spelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaat toch ook nergens op; enkel de vergelijking in straight line speed. Ik kan me niet inbeelden dat potentiële kopers twijfelen tussen die twee modellen als fiscaliteit geen rol zou spelen. 

 

Zo’n reactie had ik wel verwacht.. misschien dat ik het daarom ook post.. geen idee.. maar ik vind zo’n filmpjes wel leuk.

 

Vroeger was zoiets wel ondenkbaar.. dat een stock-auto van ‘amper’ 60.000 euro ‘sneller’ is dan een Porsche 911 van 140k.

 

Fiscaliteit speelt voor de meesten - niet voor allemaal - een rol. Je zou anders wel heel wat meer M5/GT3 en dergelijke zien rondrijden.

 

Trouwens : uit goede bron toch ook vernomen dat er wel redelijk wat mensen twijfelen tussen

een 992 / Taycan. The old vs the new zeg maar, al wordt dat hier op AM afgedaan als nonsens.

 

Persoonlijk denk ik dat er veel 911 rijders zijn die nooit circuit doen, die nooit in Duitsland op de autobahn komen en die vooral in stedelijk gebied zitten rond te tuffen. Ken er toch al zo een aantal. Sommige(n) die zelfs geen 160+ doen. Voor die doelgroep..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het filmpje zelfs niet bekeken, net omdat ik het een non-vergelijking vind: een auto is meer dan zo snel mogelijk vooruit knallen. Maar als jij dat leuk vindt, be my guest 😄

Fiscaliteit is natuurlijk een argument, maar iedereen weet ook dat het op termijn niet (zo) aantrekkelijk zal kunnen blijven voor EV’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Germinal zei:

Trouwens : uit goede bron toch ook vernomen dat er wel redelijk wat mensen twijfelen tussen

een 992 / Taycan. The old vs the new zeg maar, al wordt dat hier op AM afgedaan als nonsens.

Taycan is een mooie wagen en de 992 wordt doodbelast dus ergens verstaanbaar.

Ze gaan niet twijfelen tussen een 992 / Model 3 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, dragonfly zei:

Taycan is een mooie wagen en de 992 wordt doodbelast dus ergens verstaanbaar.

Geen idee wat dat tegenwoordig kost, maar ik dacht dat de 911 de fiscaal voordelige der sportwagens was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat dat tegenwoordig kost, maar ik dacht dat de 911 de fiscaal voordelige der sportwagens was?


Voordeliger dan vele anderen wegens minder dan 3000cc ipv de 4000cc’s à la M5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat dat tegenwoordig kost, maar ik dacht dat de 911 de fiscaal voordelige der sportwagens was?

Zeg maar de minst nadelige. Koop je dat privé, dan gaat het nog, maar op een bedrijf kost ‘m veel aan VAA.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

 


Voordeliger dan vele anderen wegens minder dan 3000cc ipv de 4000cc’s à la M5

 

Voila, dus versta niet goed waar die doodbelast wordt. 
 

Net opgezocht, €924 rijtaks per jaar. Als dat doodbelast is kun je er beter niet aan beginnen denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Daann zei:

Voila, dus versta niet goed waar die doodbelast wordt. 
 

Net opgezocht, €924 rijtaks per jaar. Als dat doodbelast is kun je er beter niet aan beginnen denk ik. 

Ik had het op VAA hé. Niet iedereen kan foefelen zoals sommigen hier met hun privé aankoop 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik had het op VAA hé. Niet iedereen kan foefelen zoals sommigen hier met hun privé aankoop 😉 

Mja. Koop hem dan privé he. Ik veronderstel dat na venn bel en RV (dividend) of pers bel (loon) het ongeveer op hetzelfde neer zal komen? Dat is alleszins de idee achter VAA. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, BMWMB zei:

Privé aankopen is toch niet foefelen?

Ze foefelen allemaal met hun werkkilometers of hebben nog een 2de wagen op de zaak 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Daann zei:

Mja. Koop hem dan privé he. Ik veronderstel dat na venn bel en RV (dividend) of pers bel (loon) het ongeveer op hetzelfde neer zal komen? Dat is alleszins de idee achter VAA. 

Met al de uitzonderingen op woon-werkverkeer niet neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al een bedrijfswagen hebt, is het heel moeilijk om een 2de op uw naam te verantwoorden, ook al betaal je VAA op beide wagens.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al een bedrijfswagen hebt, is het heel moeilijk om een 2de op uw naam te verantwoorden, ook al betaal je VAA op beide wagens.


Ik dacht dat dat op zich weinig problemen zou geven.. in die zin dat je er dan bijvoorbeeld wel voor moet zorgen dat uw partner een eigen auto heeft, maar zou zelfde principe zijn dat de belastingen tegen u niet kan zeggen : maar meneer met een Dacia kan u zich ook verplaatsen, ik ga uw Ferrari verwerpen wegens overdreven..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerlijker vergelijk zou zijn met de Carrera 4S ipv de S. De vierwieltractie van de 911 is toch fenomenaal, dan zou ik het verschil nog eens willen zien.


Volgens zeperf is de S zelfs ietsje sneller ( op droge ondergrond ) mogelijks wegens iets lager gewicht ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Germinal zei:

 


Ik dacht dat dat op zich weinig problemen zou geven.. in die zin dat je er dan bijvoorbeeld wel voor moet zorgen dat uw partner een eigen auto heeft, maar zou zelfde principe zijn dat de belastingen tegen u niet kan zeggen : maar meneer met een Dacia kan u zich ook verplaatsen, ik ga uw Ferrari verwerpen wegens overdreven..

 

De fiscus kan idd niet beslissen of je met een Dacia rijdt of met een Porsche 911, zolang je maar kan aantonen dat je genoeg winst maakt om dergelijke dure auto's te betalen. Maar, het gaat hier over een 2de bedrijfswagen op je naam, dus neem in mijn geval dat ik naast de Tesla nog een Porsche 992 zou willen kopen, op de vennootschap...

Mijn vrouw werkt ook in onze vennootschap en heeft haar eigen bedrijfswagen. Als ik dus naast de Tesla nog een 2de wagen voor mij zou kopen, dus in dit geval een 992, dan moet ik bij een controle aan de fiscus kunnen uitleggen waarom ik beide wagens beroepsmatig nodig heb. Als je dat toch wil doen, dan zou ik van beide wagens zeker een rittenadministratie bijhouden, want anders gaan ze heel zeker eentje verwerpen. Stel dat mijn bedrijf in het stad zou liggen, en ik zou een heel kleine auto hebben voor mijn ritten in de stad, maar een grotere auto voor de langere ritten, dat zou nog aanvaardbaar zijn, als je ook van beiden dan een rittenadministratie bijhoudt. In mijn geval is dat gewoon niet te verantwoorden, dus wordt zo'n 911 privé gekocht.

Wat ik misschien wel zou kunnen aanhalen is dat zo'n Tesla niet tot west-Vlaanderen en terug geraakt, en dat ik daarom een 'niet-elektrische' auto bijkoop voor deze langere afstanden. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik misschien wel zou kunnen aanhalen is dat zo'n Tesla niet tot west-Vlaanderen en terug geraakt, en dat ik daarom een 'niet-elektrische' auto bijkoop voor deze langere afstanden. [emoji1]


Hopelijk rijdt die dan zelf niet met een tesla [emoji23]


  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB : trouwens als ze een tweede effectief zouden verwerpen.. zou je dan de afgetrokken btw moeten terugbetalen ?

Alleszins je hebt hem toch met de vennootschap gekocht en 40% aftrekbaar of helemaal niet.. persoonlijk aankopen lijkt mij zelfs dan nog minder voordelig aangezien je op privé geld toch doorgaans al 55% taksen hebt betaald.

Dus een 992 van 140k die je privé koopt kost eigenlijk 217k aan inkomsten uit de vennootschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Germinal zei:

@BMWMB : trouwens als ze een tweede effectief zouden verwerpen.. zou je dan de afgetrokken btw moeten terugbetalen ?

Alleszins je hebt hem toch met de vennootschap gekocht en 40% aftrekbaar of helemaal niet.. persoonlijk aankopen lijkt mij zelfs dan nog minder voordelig aangezien je op privé geld toch doorgaans al 55% taksen hebt betaald.

Dus een 992 van 140k die je privé koopt kost eigenlijk 217k aan inkomsten uit de vennootschap.

Financial Fleet Services : https://www.financialfleetservices.eu/nl/ 

Deel privé aankopen ifv het privé gebruik en geen VAA betalen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid