Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Proficiat [mention=3957]Germinal[/mention] & [mention=86]BMWMB[/mention] ,zou persoonlijk de sportuitlaat niet nemen.


Aftermarket uitlaat is een betere optie denk ik..

Probleem is niet zozeer de uitlaat wel de EU..

In de VS hebben ze die filter niet en klinkt stukken beter.. met de stock uitlaat in de EU klinkt het wel helemaal niet
Link naar reactie
Delen op andere sites



Aftermarket uitlaat is een betere optie denk ik..

Probleem is niet zozeer de uitlaat wel de EU..

In de VS hebben ze die filter niet en klinkt stukken beter.. met de stock uitlaat in de EU klinkt het wel helemaal niet

Heb er hier op ijs mee gereden dat maakt idd absoluut geen sound
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tov een GT3 is het idd een hele stap terug.

Ik heb al gekeken voor aftermarket, en die ik heb gevonden, zijn enkel combineerbaar met de sportuitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Tov een GT3 is het idd een hele stap terug.

Ik heb al gekeken voor aftermarket, en die ik heb gevonden, zijn enkel combineerbaar met de sportuitlaat.

Welke heb je op het oog?

Hele tijd terug toen ik mijne pas had, dan had Capristo er al ene...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Tov een GT3 is het idd een hele stap terug.

Ik heb al gekeken voor aftermarket, en die ik heb gevonden, zijn enkel combineerbaar met de sportuitlaat.

met andere woorden, je gaat een "gewone", een geluid geven, dat iedereen weer naar u gaat kijken, als je naar de bakker gaat. :D

Wanneer komt deze te koop? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden, je gaat een "gewone", een geluid geven, dat iedereen weer naar u gaat kijken, als je naar de bakker gaat. [emoji3]
Wanneer komt deze te koop? [emoji3]
 


Hij gaat naar de bakker met zijn geruisloze S ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens met de 992 gereden mijn korte conclusie

- zeer performant voor op onze wegen, doet alles moeiteloos.
- GT gevoel eerder dan sportwagen maar dan wel met de precisie die zo typisch Porsche is echter ...... zonder de emotie
- afwerking binnenin : top
- pook : lelijk en absurd ik wil als rijder een deftige stick/pook (ik schakel daar in M meer mee dan de flippers op een 991)
- connectie GEVOEL tussen stuur en de weg is een probleem. Ligt korter bij een Panamera dan een GT3
- geluid : dramatisch er is gewoon GEEN

Conclusie : fantastische wagen voor op onze wegen, minder een rijderswagen meer GT. Feedback, geluid en het missen van een deftige schakelpook zijn de minpunten.
Ik was wat aan het twijfelen maar als ik terug Porsche zou kopen wacht ik op de 992 GT3 ondanks ik daar voor op onze wegen het nut dan weer minder van in zie. Voor een GT mist hij dan wat drama en bruutheid om mij te bekoren.
Eerder een mini Panamera (zonder de sound) dan een 911 maar dat hoeft voor onze wegen absoluut niet negatief te zijn....

Zou ik hem kunnen kopen ? Ja als vervanger van de Panamera maar niet als vervanger van de GT3 indien ik iets kan doen aan het geluid ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook. Heb voor het eerst in mijn leven geen zin in nieuwe auto’s kopen voor bepaalde segmenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, de kans bestaat dat de nieuwe 992 GT3 ook een partikelfilter krijgt, en de sound dus nooit meer zal zijn als de huidige GT3. End of an era...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens met de 992 gereden mijn korte conclusie

 

- zeer performant voor op onze wegen, doet alles moeiteloos.

- GT gevoel eerder dan sportwagen maar dan wel met de precisie die zo typisch Porsche is echter ...... zonder de emotie

- afwerking binnenin : top

- pook : lelijk en absurd ik wil als rijder een deftige stick/pook (ik schakel daar in M meer mee dan de flippers op een 991)

- connectie GEVOEL tussen stuur en de weg is een probleem. Ligt korter bij een Panamera dan een GT3

- geluid : dramatisch er is gewoon GEEN

 

Conclusie : fantastische wagen voor op onze wegen, minder een rijderswagen meer GT. Feedback, geluid en het missen van een deftige schakelpook zijn de minpunten.

Ik was wat aan het twijfelen maar als ik terug Porsche zou kopen wacht ik op de 992 GT3 ondanks ik daar voor op onze wegen het nut dan weer minder van in zie. Voor een GT mist hij dan wat drama en bruutheid om mij te bekoren.

Eerder een mini Panamera (zonder de sound) dan een 911 maar dat hoeft voor onze wegen absoluut niet negatief te zijn....

 

Zou ik hem kunnen kopen ? Ja als vervanger van de Panamera maar niet als vervanger van de GT3 indien ik iets kan doen aan het geluid ....

 

Vrij negatieve review/conclusie.. zeker als je er als lezer zelf één in bestelling hebt [emoji52]

 

Het vage stuurgevoel verbaast me wel omdat de meeste testen net spraken over beter dan 991..

 

Geluid : uw panamera hybrid klinkt stukken beter. Maar is allemaal gevolg van die partikel filter. aftermarket zal je dat wel kunnen oplossen. Anderzijds in de cabine vond ik de sound wel [emoji106]

 

Pook : zouden ze beter weglaten.. trekt op de hond zijn kloten. Net als de piano black gedoe rondom de pook.. waar halen ze dat toch ?? al gebruik ik zelf altijd te flippers

 

 

Ps was dat enkel op t ijs dat je gereden hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat negatief ? Het zou me niet tegenhouden om een te kopen hoor ...... die auto staat voor iets en die doet dat op dat vlak goed.

 

Het is een doodeerlijk verslag, zeg me waar het te negatief zou zijn? Een 911 die wat meer rijdt als een Panamera en minder als een GT3 hoeft als eindconclusie niet negatief te zijn, meer nog het is feite toch min of meer dat wat dit publiek zoekt ?

 

Als je ze allemaal letterlijk na mekaar rijdt en kan/mag uitwringen dan voel je de ENORME verschillen. No way dat je op onze wegen de auto zo goed kan en mag testen. Ja was op ijs alleen, dat geeft allerminst een vertekent beeld, eerder een dieper inzicht. Hoeveel mensen durven zo een auto zo ver pushen op asfalt ? (Ik niet)

 

 

En ja die auto is “beter” dan een 991 hè. Performanter, betere baanligging (nog een PAK beter). Die doet moeiteloos zijn job. In dat opzicht is die veel beter, ik deel die mening.

 

Maar voor MIJ is de conclusie dat ik mijn “overweging” om de GT3 in te ruilen voor een 992 direct de vuilbak in kieper. Geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt. En dat was vooraf anders eerlijk gezegd.

 

Er waren ook mensen die 992 hemels rijden vonden hè, en de “beste” wagen. En ik begrijp hen ....

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei een stuk van reactie is weg , hier het vervolg :

 

 

Ps: ik geniet enorm om allerlei soorten auto’s te rijden en te vergelijken. Alleen dat al loont de moeite om zo een Lapland reis te maken. Het is waarschijnlijk zelfs de BESTE en goedkoopste optie wanneer je een 911 overweegt en niet weet welke ....... dat meen ik echt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Idd, de kans bestaat dat de nieuwe 992 GT3 ook een partikelfilter krijgt, en de sound dus nooit meer zal zijn als de huidige GT3. End of an era...


991-2 GT3 RS en Speedster zijn ook OPF. Ik heb ondertussen wel al wat kilometers gedaan en het is zeker niet zo dramatisch als je hier laat uitschijnen, maar iemand die er wat van kent zal de filter wel opmerken. Iemand die nog nooit met zo’n auto reed gaat het nooit merken.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


991-2 GT3 RS en Speedster zijn ook OPF. Ik heb ondertussen wel al wat kilometers gedaan en het is zeker niet zo dramatisch als je hier laat uitschijnen, maar iemand die er wat van kent zal de filter wel opmerken. Iemand die nog nooit met zo’n auto reed gaat het nooit merken.


Ik merk het hoor, maar er komt nog een sound uit..... bij de 992 echt niet vele hè dat is EXTREEM veel stiller
Link naar reactie
Delen op andere sites



Ik merk het hoor, maar er komt nog een sound uit..... bij de 992 echt niet vele hè dat is EXTREEM veel stiller


In een tunnel ga je inderdaad er niet veel aan hebben als je je raam naar beneden doet...

En met negatief bedoelde ik enkel maar : dat je niet zo positief bent over de 992 - als ik gehoopt had :) niet meer niet minder. Heb vanzelfsprekend liever een eerlijke conclusie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die klote wetgeving klinkt een Cayman beter ! Echt hè

 

Wat je nu zegt is gewoon troost zoeken fuck ik ga dit missen in onze toekomst ...... ik denk dat het het grootste gemis gaat zijn als je ooit nog eens in een auto van 5 jaar geleden stapt .....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die klote wetgeving klinkt een Cayman beter ! Echt hè
 


Een cayman 718 ? Dan zijn mijn oren toch helemaal anders.. dat is precies een grasmaaier dan liever de stilte van een tesla.. met die 718 doe je uw ramen dicht in een tunnel en spec je nog even snel geluidswerende ramen!

Neen die 718’s behoudens de GT4 en nieuwe GTS [emoji2961]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de GT3 kan je uw kleppen laten openstaan, door de twee darmpjes die je kleppen bedienen af te koppelen :) 

Als er kleppen op staan, is dat alvast iets dat wat helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid