Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Jokke_vlo said:

De stelling dat de beleving super is, daar ga ik dan weer niet mee akkoord. Die is toch grotendeels weg na de 997 op onze wegen. Je moet echt wel ontzettend hard gaan eer het "rijplezier, het moment dat ook je driving skills belangrijk zijn, wordt aangesproken. 

Ik kan niet spreken over een 991, wegens geen ervaring mee, maar bij de 997 was er toch ook een hemelsbreed verschil tussen de Carrera en de GT3, qua beleving. Die laatste is zoveel "mechanischer".

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/29/2019 at 10:47 PM, Maverick said:

Ik snap echt niet waarom er zoveel zijn die telkens moeten stellen dat een moderne sportwagen pas leuk is aan erg hoge snelheden.. zelf aan lage snelheden is dit zoveel directer, beleving is zoveel intenser, gevoelsmatige is dat in de verste verte niet te vergelijken met een tesla.

Was jij het niet die een 991.2 GTS compleet niks vond?

Vind je het dan raar dat @Germinal een 992 maar niks vond op de openbare weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
De stelling dat de beleving super is, daar ga ik dan weer niet mee akkoord. Die is toch grotendeels weg na de 997 op onze wegen. Je moet echt wel ontzettend hard gaan eer het "rijplezier, het moment dat ook je driving skills belangrijk zijn, wordt aangesproken. 
Nogal wat mensen zien als beleving "0-100", "wat de machine kan", de inhoud die gegeven wordt aan "beleving" is hierbij het "probleem". Bij dat laatste kom je op het moment dat onze ego wat op het spel komt te staan. Een moderne 911 doet alles zo, maar dan ook zo makkelijk, aan snelheden die al compleet rijbewijsonvriendelijk zijn.  Het moment dat jij als persoon aan interactie met de wagen begint en je eigen skills moet inbrengen kan je in onze gebieden eigenlijk alleen als je bereid bent je rijbewijs op het spel te zetten of op een circuit. (met uitzondering van regen en sneeuw, daar kan je wel al wat beginnen zweten :D
Met een Lotus is dat bv anders, die kan keihard gaan maar geeft wel al beleving, interactiemogelijkheden met zijn bestuurder aan snelheden die nog ok zijn. Ook een Boxster Spyder zoals die van Ir_fuel is ZOVEEL meer rijders auto (op de openbare weg) tov een 991/2. Ja ook dat is niet wat men altijd graag wil horen op een autoforum, maar het is echt wel zo. 
 
 


Kan alleen maar zeggen.. volledig mee akkoord.

Het ‘erge’ is dan wel dat ik een 992 zou kopen omdat die dagelijks inzetbaar is maar je kan er toch ook eens op circuit gaan.

Echter Dankzij jou ervaring weet ik dat een standaard 911 onvoldoende is voor serieus circuit.

In dat verband weet ik nog goed dat je tegen mij zei : met een panamera ga ik niet op circuit want dan staan je remmen krom en grote kosten. Ook hierin het je gelijk.. 2x een 45 min Spa Francorchamps en 2 rondjes op de ring en er waren inderdaad 4K kosten aan.

Anderzijds wanneer je op YouTube reviews bekijkt van de 992 lijkt die toch wel wat circuit-werk aan te kunnen. Veel hangt natuurlijk af wat je verwacht ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet wat de autobahn in dat verhaal komt doen. 250+ rijden daar heb je geen auto van 150K voor nodig.


Zijn er auto’s sub 100k die 310kph lopen dan ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Germinal said:

Echter Dankzij jou ervaring weet ik dat een standaard 911 onvoldoende is voor serieus circuit.

 

Dat is zever.

Met een 992 3 keer per jaar gaan tracken zal echt nul problemen geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zever.

Met een 992 3 keer per jaar gaan tracken zal echt nul problemen geven.

Kuch[mention=49]icm[/mention] heeft eens meegereden en me de 991 zien parkeren omdat er geen kloten aan was. Remember het blijven werken van esp in “noodsituaties” (kuch)

 

Ja mijn tijden waren wel top en mechanisch kan die wagen dat aan. (Itt een Panamera) maar of het leuk is?????

 

Nu goed je hebt ook hier de nuance bij het begrip “een keer circuit”

 

En je moet echt geen held zijn om kennis te maken met het “veilige” onderstuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zever.

Met een 992 3 keer per jaar gaan tracken zal echt nul problemen geven.

 

Dat is al beter dan een panamera default_smile.png

 

Al denk ik dat jokke zijn circuit gebruik anders is dan de meesten hier.

 

PS kunnen die ESP systemen niet helemaal uit ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er wel aan toevoegen dat ESP idd blijft ingrijpen op een niet-GTx als de computer op 1 van de wielen het abs moet doen ingrijpen, zelfs met PSM uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu goed, voor de meesten zal dat weinig uitmaken, en je moet het toch maar durven, op Spa gaan rijden met 150K onder uw gat en alle hulpmiddelen uit :) 

Ik zou het toch niet riskeren, hoewel ik toch zou moeten capabel zijn dat spel een ganse dag op de piste te houden. Maar 1 keer is genoeg ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nu goed, voor de meesten zal dat weinig uitmaken, en je moet het toch maar durven, op Spa gaan rijden met 150K onder uw gat en alle hulpmiddelen uit :) 

Ik zou het toch niet riskeren, hoewel ik toch zou moeten capabel zijn dat spel een ganse dag op de piste te houden. Maar 1 keer is genoeg ...

Ik durf te betwijfelen dat je dat zou doen..... echt.

Tis wel een veel betere esp, maar gegarandeerd gaan uw remmen en blokken het niet volhouden aan het tempo dat jij kan rijden. Dat ding grijpt al in als je in Zolder de brug op gaat of bij het nemen van de eerste linkse. In de regen ja, maar in droog? Ik durf dat te betwijfelen.

Nu er zijn er al genoeg die bewezen hebben dat je met alles aan nog HEEL snel kan rijden, maar wederom ik denk dat het u gaat frustreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik durf te betwijfelen dat je dat zou doen..... echt.

Tis wel een veel betere esp, maar gegarandeerd gaan uw remmen en blokken het niet volhouden aan het tempo dat jij kan rijden. Dat ding grijpt al in als je in Zolder de brug op gaat of bij het nemen van de eerste linkse. In de regen ja, maar in droog? Ik durf dat te betwijfelen.

Nu er zijn er al genoeg die bewezen hebben dat je met alles aan nog HEEL snel kan rijden, maar wederom ik denk dat het u gaat frustreren. 

Kan.

Dat zijn van die theoretische oefeningen zoals "ik moet geen GT3 zonder PTS". De vraag zal zich niet gauw stellen in de praktijk wegens niet binnen het budget.

Zal nooit de 2:46 vergeten van een 991 GT3 op Spa, en die gast kon NIET rijden. Dank u elektronica. Dat heb ik nooit gereden met mijn 997.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan.

Dat zijn van die theoretische oefeningen zoals "ik moet geen GT3 zonder PTS". De vraag zal zich niet gauw stellen in de praktijk wegens niet binnen het budget.

Zal nooit de 2:46 vergeten van een 991 GT3 op Spa, en die gast kon NIET rijden. Dank u elektronica. Dat heb ik nooit gereden met mijn 997.

 

De "Martini" GT3 :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik zou nog durven :D  (in coupé)

Haast u maar dan, want ze gaan er mee stoppen.

Prachtig stuk techniek.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was jij het niet die een 991.2 GTS compleet niks vond?
Vind je het dan raar dat [mention=3957]Germinal[/mention] een 992 maar niks vond op de openbare weg?

Compleet niets is ook weer overdreven, ik vond dat een behoorlijke saaie auto in vergelijking met... Daar waar ik veel meer sportwagen verwachte. (Had daarvoor 2 dagen met een opgefokte rs6 +700pk gereden wat er ook niet echt goed was als referentie)
Bij de gt3 had ik dat niet ( ook al blijft die in vergelijking met de rs6 een traag en stil diertje)
Bij de gt3 had ik wel een speciaal gevoel, zelf aan erg lage snelheden ( wat niet was bij de rs6 en de gts).





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij stoort aan de GT3 is dat ik mij pas met deze auto amuseer aan snelheden die niet wettelijk zijn. Als ik met de 964 rijd, heb ik dat niet. In het weekend van OLHH zijn we met 6 koppels naar de Opaalkust geweest, en we hebben ons overal behoorlijk goed aan de snelheid gehouden, temeer er een 912 bij was, top gerestaureerd, en de eigenaar er zeer zuinig op is. Voor hem was 120 op de snelweg zelfs al te snel... In die 4 dagen hebben we 1.200km gereden, en elke km was puur genot. 2 Dagen voor we vertrokken had ik startproblemen met de 964, dus het had niet veel gescheeld of we hadden de GT3 moeten nemen. Maar goed dat dat niet is geweest, want dan waren het vele kilometers van frustratie geweest denk ik. 

Zo'n 992 met PDK lijkt mij ook echt de perfecte daily. Een goede vriend, die meerdere Porsches bezit van een 356, over een 964 RS tot een 991.2 GT3 RS, heeft zich zo'n nieuwe 992 S besteld als daily. Hij zegt dat de 911 nog nooit zo comfortabel en stil is geweest, en daarom de perfecte cruiser is. En als je wil dat het snel gaat, dan kan dat ook, maar steeds zeer geciviliseerd. 

Er was ook een koppel bij met een Boxster GTS, een manuele. Ook een heerlijk ding. De sound van dat ding...😍 Dat heerlijk geluid is helaas passé bij de nieuwe modellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BMWMB zei:

 2 Dagen voor we vertrokken had ik startproblemen met de 964, dus het had niet veel gescheeld of we hadden de GT3 moeten nemen. Maar goed dat dat niet is geweest, want dan waren het vele kilometers van frustratie geweest denk ik. 

 

First world problems 😂

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, William Blake said:

Haast u maar dan, want ze gaan er mee stoppen.

Prachtig stuk techniek.

Huh wat, hoezo? Toch maar pas een FL geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

992 is idd een ideale cruiser...

Daarnet even op baan geweest met de 356 en dat is toch ook wel leuk altijd :inlove:

Idealiter zou ik naast die 2 nog 1 iets graag zien: een singer achtig backdate van een 964 of een late 911 ofwel een iets oudere 911 zo een beetje racy gezet.

Als ik dan mag dromen zou de 356 nog beter zijn in cabrio uitvoering :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid