Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

De enige reden dat ik toch voor een S zou gaan, is omdat deze kan uitgerust worden met de verlaagde sportophanging, want standaard staat de 992 gewoon te hoog op zijn poten.

 

Er komen wel oplossingen, zoals KW met de regelbare Gewindefedern, maar ben bang dat dan weer te laag gaat zijn, en dat de ophanging springerig gaat worden.

 

Ziehier de 992 die wij testreden

 

d7e04f9f2a57c45cfc1788ffb7d2453d.jpg

 

En eentje met sportophanging. Porsche zegt -10mm, maar ik denk dat hun meter stuk was... [emoji51]

 

735dde812e362a77194c05ec00cd7a72.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2019 om 01:08, Germinal zei:

 

Als je naar de prestaties kijkt is de S bijna even snel als de vorige generatie 991.2 Turbo !

 

Sterk mijn twijfels dat deze gelijkaardig zouden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klapstand bij mij quasi altijd, toch tot 80-90 km/u. Daarboven zelden.
Tenzij als Renske mee is in de auto. Dak op klapstand nog voor ik de rem loslaat, en ze kijkt al ne keer naar boven, stilzwijgend zeggende "Moet dat?". En van zodra 'k sneller rijd dan de doorsnee fietser "Brr, da's koud, mag dat toe?"
:noparty: 

Op een Peutie 308 was die toch niet zo efficient.
Ik heb daar mijn handpalm nog verbrand aan de versnellingspook, zalozietje toegeschoven. Pookknop was het enige interieuronderdeel dat van echt metaal gemaakt was.
Een uurtje of twee in de zon, zorgde ervoor dat je niet meer kon schakelen zonder je hand te schroeien. Ik heb er dan maar een sok overgetrokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden dat ik toch voor een S zou gaan, is omdat deze kan uitgerust worden met de verlaagde sportophanging


Dat is wel een heel dure verlaging.. ongeveer 16.000 euro [emoji33]

Ik vond de S meer het gevoel geven dat je echt met een snelle wagen/“supercar” of toch met iets speciaals onderweg bent.

De Carrera daarentegen is vlot te noemen maar als je “gewend bent” met auto’s te rijden die rond de 4 sec aan de 100 zitten en rond de 16 sec aan de 200 dan is een Carrera niet zo snel te noemen.

Wat mij wel verbaasde aan de 4s is dat die moeite had om het vermogen bij natte ondergrond kwijt te raken. Bij launch control brak de achterkant zelfs uit..
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/24/2019 at 1:08 AM, Germinal said:

Als je naar de prestaties kijkt is de S bijna even snel als de vorige generatie 991.2 Turbo !

Wat is "bijna" ?

Bijna 2 seconden verschil van 0 naar 200 is toch veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat is wel een heel dure verlaging.. ongeveer 16.000 euro [emoji33]

 

Ik vond de S meer het gevoel geven dat je echt met een snelle wagen/“supercar” of toch met iets speciaals onderweg bent.

 

De Carrera daarentegen is vlot te noemen maar als je “gewend bent” met auto’s te rijden die rond de 4 sec aan de 100 zitten en rond de 16 sec aan de 200 dan is een Carrera niet zo snel te noemen.

 

Wat mij wel verbaasde aan de 4s is dat die moeite had om het vermogen bij natte ondergrond kwijt te raken. Bij launch control brak de achterkant zelfs uit..

 

Ik vond de 4S die wij reden zot snel, dus ik ben gerust dat ik tevreden ga zijn van het vermogen van de gewone carrera. Op de openbare weg zit je toch meestal in de lagere toeren te rijden, en van de gewone carrera wordt gezegd dat ‘m een iets betere respons heeft dan de S. Ik vergelijk het met de 530d en de 535d. De 530d was gewoon vinniger in de lage toeren, terwijl de 535 sneller was in de hogere toeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de 4S die wij reden zot snel, dus ik ben gerust dat ik tevreden ga zijn van het vermogen van de gewone carrera. Op de openbare weg zit je toch meestal in de lagere toeren te rijden, en van de gewone carrera wordt gezegd dat ‘m een iets betere respons heeft dan de S. Ik vergelijk het met de 530d en de 535d. De 530d was gewoon vinniger in de lage toeren, terwijl de 535 sneller was in de hogere toeren.  


Een 992 geeft toch weinig beleving in de lage toeren.. maar inderdaad als t een auto is om wat mee te taffelen in de dagelijkse file dan is een Carrera méér dan voldoende [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdrijf anders... dat ding gaat tot 100 in 4 seconden, en met de turbo heb je meer koppel dan de atmo’s van vroeger.

Was dan ook gezegd met enige zin voor ironie.

Als dagelijkse auto is dat natuurlijk al over the top
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Germinal said:

 


11.2 vs 9.5

Tja.. ik zei ook “bijna”

In mijn leefwereld is dat niet veel emoji23.png
 

 

Ik zou dan toch eens rijden met de twee. Dat verschil ga je serieus voelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/12/2019 om 23:41, ir_fuel zei:

Ik zou dan toch eens rijden met de twee. Dat verschil ga je serieus voelen.

Het zou maar erg zijn indien niet :P 

Ik heb kort kunnen rijden met een niet-S en dat is echt meer dan snel genoeg als daily

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou maar erg zijn indien niet [emoji14] 
Ik heb kort kunnen rijden met een niet-S en dat is echt meer dan snel genoeg als daily


Maar natuurlijk... ik had alleen niet verwacht dat er een groot verschil tussen de S en non S zou zijn. Maar dat is er wel degelijk.


Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Alexanderr said:

Het zou maar erg zijn indien niet :P 

Ik heb kort kunnen rijden met een niet-S en dat is echt meer dan snel genoeg als daily

Een 320D is ook snel genoeg als daily 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/12/2019 om 19:43, Germinal zei:

 


11.2 vs 9.5

Tja.. ik zei ook “bijna”

In mijn leefwereld is dat niet veel emoji23.png
 

 

Dat is een zot groot verschil. En beiden serieus snel...  met 11 seconden ben je even snel als elke 600cc motorfiets.. en met 9.5 sneller dan 90% van alle motoren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, msxx said:

Dat is een zot groot verschil. En beiden serieus snel...  met 11 seconden ben je even snel als elke 600cc motorfiets.. en met 9.5 sneller dan 90% van alle motoren...

En de launch van 0 naar 100 is dan ook nog eens pakken gemakkelijker wegens launch control en PDK. Het kleinste kind kan die tijden halen.

Doe het maar met een sportmoto aan het rode licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid