Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik schreef toch vering?

De versie zonder vering is een hel 😞 

Jij schreef vering maar fuel schreef "vering".
Wegens de vering eigenlijk quasi geen vering zijnde, neem ik aan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gisteren nog eens in Brussel geweest. Verschiet er wel van hoeveel volk gebruik maakt van die scooters @Polygoon

 

In Brussel heb ik het nog niet geprobeerd. Binnenkort is er wel een occassie waar ik het eens ga gebruiken, al lijkt het me een suïcidale gedachte om met zo'n ding in BXL centrum rond te rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand hier de MaaS-app Skipr al eens getest? Integreert een hoop deelmobiliteitaanbieders met focus op Brussel en Antwerpen. 
Enige die ook Uber integreert in Brussel. 
Groot stuk kan je al plan & book in-app doen. Deel ervan ook betalen rechtstreeks in de app (zoals De Lijn en NMBS). 

Wij doen daar ook perscommunicatie voor. Merk dat hoewel steeds meer mensen van deelmobiliteit gebruik maken, ze de weg naar dergelijke bundelende apps (voorlopig) maar moeilijk vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Gent zie ik ook meer en meer (gekochte) e-steps rondrijden. Sowieso wel populairder in de zomer natuurlijk, maar het valt me echt op laatste 2 maand. 

Denk dat Flash wel een uitrol in Gent aan het bekijken is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Polygoon said:

In Brussel heb ik het nog niet geprobeerd. Binnenkort is er wel een occassie waar ik het eens ga gebruiken, al lijkt het me een suïcidale gedachte om met zo'n ding in BXL centrum rond te rijden.

Lijkt me veiliger dan met een step. Je kan tenminste gewoon mee met het verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Alexis said:

In Gent zie ik ook meer en meer (gekochte) e-steps rondrijden. Sowieso wel populairder in de zomer natuurlijk, maar het valt me echt op laatste 2 maand. 

Denk dat Flash wel een uitrol in Gent aan het bekijken is. 

Ben benieuwd wie er binnen 2 jaar nog overschiet van al die aanbieders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Ben benieuwd wie er binnen 2 jaar nog overschiet van al die aanbieders.

't Is echt een wildgroei. 

Tijdje terug de 'Oprah die dingen uitdeelt-meme' gezien over scooter start-ups (vind m niet terug). Da's echt waanzinnig hoeveel bedrijfjes daar op springen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Gisteren nog eens in Brussel geweest. Verschiet er wel van hoeveel volk gebruik maakt van die scooters @Polygoon

 

Zag het ook, zelf nog niet gebruikt.

Mag je die ook overal achterlaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Alexis zei:

In Gent zie ik ook meer en meer (gekochte) e-steps rondrijden. Sowieso wel populairder in de zomer natuurlijk, maar het valt me echt op laatste 2 maand. 

Tijdens m'n lunch run van dinsdag (Zuid langs 't water via Muinkkaai/Isabellakaai/Stropkaai/Warmoezeniersweg/Hamerlandtragel tot aan sluizen/liedemeers en dan andere kant water terug, net mooi 10k) werd ik op de terugweg (hier) ingehaald door een hipster op zo'n step. Paar honderd meter verder gaat dat over van asfalt naar ... iets vreemds ... soort van brokkelbaan (geen losliggend grind ofzo, maar zéér oneffen). Ge had hem moeten zien hobbelen. Wel 20 keer afgestapt, ik liep redelijk rustig (tussen de 5:40 à 6:00 per km aka net iets meer dan 10 per uur) en ben 'm bij kunnen blijven tot onder de brug van den E17. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Tijdens m'n lunch run van dinsdag (Zuid langs 't water via Muinkkaai/Isabellakaai/Stropkaai/Warmoezeniersweg/Hamerlandtragel tot aan sluizen/liedemeers en dan andere kant water terug, net mooi 10k) werd ik op de terugweg (hier) ingehaald door een hipster op zo'n step. Paar honderd meter verder gaat dat over van asfalt naar ... iets vreemds ... soort van brokkelbaan (geen losliggend grind ofzo, maar zéér oneffen). Ge had hem moeten zien hobbelen. Wel 20 keer afgestapt, ik liep redelijk rustig (tussen de 5:40 à 6:00 per km aka net iets meer dan 10 per uur) en ben 'm bij kunnen blijven tot onder de brug van den E17. :D

Megakut dat stuk aan overkant van Kristallijn etc. 
Vermijd dat ook altijd met de fiets. 

Serieus loopje wel zo over de middag! Douchen op 't werk is mogelijk neem ik aan? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ambtenaren. Die zijn dat gewoon van te stinken.

Indiërs ook, geur is echt niet te harden. Die wassen zich volgens mij 1x per week

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Alexis zei:

Megakut dat stuk aan overkant van Kristallijn etc. 
Vermijd dat ook altijd met de fiets. 

Serieus loopje wel zo over de middag! Douchen op 't werk is mogelijk neem ik aan? :D 

Zeer irritante ondergrond daar, dat is daar op geen enkele manier aangenaam. Mountainbike, loopschoenen, ... allemaal kut. Gewone fiets: megakut. Skeelers, skateboard, ea: onmogelijk. Vreselijke baan. Zelfs lopend is 't opletten (voeten omslaan).

Douchen is idd mogelijk (weliswaar aan gezellig progressief eco-friendly waterdebiet waardoor ge in plaats van 5 minuten zeker 20 minuten onder de douche moet blijven... :roll: ), gelukkig want ik ben een extreme zweter. :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ambtenaren. Die zijn dat gewoon van te stinken.

Net niet. Wij (mogen niet maar velen doen het wel) douchen tijdens de betaalde uren (men notere dat ik niet schreef 'werkuren', want het vooroordeel wil dat ambtenaren tijdens de betaalde uren meer niét werken dan wel) dus doen dat veelvuldig en stinken daarom net veel minder dan gemiddeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, dragonfly said:

Indiërs ook, geur is echt niet te harden. Die wassen zich volgens mij 1x per week

Denk dat dat eerder met hun voeding te maken heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, gTa said:

gelukkig want ik ben een extreme zweter. :D  

Extreem zweet stinkt soms wel minder dan kleine hoeveelheden die een hele dag hebben kunnen liggen fermenteren op je huid :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, dragonfly said:

Toch een zweetgeur hoor 😞 

Ik had destijds blanke collega's die er ook wat van konden.

Niet

normaal.

 

Maargoed, het ging hier over deelmobiliteit :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Extreem zweet stinkt soms wel minder dan kleine hoeveelheden die een hele dag hebben kunnen liggen fermenteren op je huid :D 

Is ook zo. Ik zweet echt massaal als ik sport, maar vers zweet bij de liters bevat nauwelijks die feromonen die zo hard meuren (en oude vuiligheid :D want dat ruikt ook) én ik douche me quasi onmiddellijk nadien, altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/7/2019 om 19:36, dragonfly zei:

In het nieuws zei de eigenaar wel dat de steps (GPS chip) opdoken in Sint-Jans-Molenbeek & Turkije. Hebben ze in het artikel netjes weggelaten 😛 

 

Op 31/7/2019 om 19:37, gTa zei:

WAT :lolz: 

 

:lolz:  maar enfin

 

 

Op 31/7/2019 om 19:39, dragonfly zei:

 

Op 31/7/2019 om 19:40, dragonfly zei:

In Brussel worden er ook veel gepikt. Die dingen piepen als je niet betaald en geregeld zie ik wel een niet-Westerling passeren op zo'n step terwijl dat piept 😄 

Vermoed dat ze de GPS chip dan uitschakelen of verwijderen.

Jullie lijken echt verbaasd maar is heel gemakkelijk te "ontlenen" hoor.

Je zorgt ervoor dat de gps geen locatie meer vindt, ergens binnenzetten of zo, dan openvijzen en moederbordje vervangen met de standaard versie van Xiaomi. Hier te koop

https://www.aliexpress.com/item/32954540699.html?spm=2114.search0104.3.2.1de02781ujBS1h&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10902_10843_10059_10884_10887_321_322_10103%2Csearchweb201603_57%2CppcSwitch_0&algo_expid=219e3c0f-f665-4fc6-873f-19b29a5ed923-0&algo_pvid=219e3c0f-f665-4fc6-873f-19b29a5ed923&fbclid=IwAR3uMuBjhrk5DAUBNEZTZ5QrpHNSL0ytvrOYR2SAlfSJJ-WKDzRDjY0ilyE

of in belgie:

https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/steps/m1441434464-xiaomi-m365-dashboard-display.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

info vind je gewoon openbaar op youtube en dergelijke: hier laat hij het zien én haalt ook ineens de snelheidsbegrenzing van 25 er af.


Maar dat is nog niets, zo een stepje. Het is pas zot wat met die deelwagens gebeurt. Vraag me af of dit met Poppy of dergelijke ook kan:

https://www.autoblog.com/2019/04/17/car2go-app-hacked-chicago-100-cars-stolen/?ncid=edlinkusauto00000016&fbclid=IwAR3_rLty7bGunRnN-e2D894Y-qAwbu5xesfntWkrLUh81m3k_JjsVJ29N9Y

aangepast door Liquid Li0n
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
30 minuten geleden, Luv4DLM zei:

En blijkbaar begint het bij de bedrijven ook te dagen wat voor stad Brussel is.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/elektrische-deelsteps-verlaten-massaal-brussel~af632e8c/

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

is duur ook he, 1 euro om te starten en daarna 15 cent per minuut. neem elke dag minimaal 1x een step, dat is 365 euro! daarvoor koopt ge er ene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid