Jump to content
iceblue

Rivian R1T

Recommended Posts

iceblue    51
iceblue

Rivian presenteert de R1T op het autosalon van Los Angeles. Het is een elektrische pick-up met een autonomie van 600 kilometer die aan 3 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Er komt ook een SUV-variant, die R1S zal heten.

 

 

 

rivian-r1t-1.jpg

rivian-r1t-2.jpg

rivian-r1t-4.jpg

rivian-r1t-8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa

Ik vind de R1S echt vet. :inlove:  De R1T ook, maar dat kan ik minder gebruiken.

Moest ik 100k te besteden hebben aan 1 veelzijdige auto die compleet future proof is, 't zou zo-eentje mogen zijn.

De video die de auto's toont op de beurs, al die zalige details!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
iceblue    51
iceblue

inderdaad de details zijn echt wel cool 😎. En ook de specs in 3 sec naar 100 en een range van +600km (180Kw accu) zien er goed uit. En dan de start prijs vanaf €65000 is ook nog redelijk vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
msxx    4,639
msxx
28 minuten geleden, iceblue zei:

inderdaad de details zijn echt wel cool 😎. En ook de specs in 3 sec naar 100 en een range van +600km (180Kw accu) zien er goed uit. En dan de start prijs vanaf €65000 is ook nog redelijk vind ik.

Eens!

Alleen geloof ik die prijs niet. Omrekenen van amerikaanse prijzen werkt helaas niet op die manier :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,665
ir_fuel

Ik zal het allemaal geloven als hij in de showroom staat. De batterijen alleen zijn het dubbel van de Tesla Model 3, en de batterij is de duurste component in zo een auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa

Ik vermoed ook sterk dat een full spec exemplaar van de eerste lichting (dus met grootste batterij en alle snufjes erop) een heel eind voorbij de 100k zal tikken, mogelijks zelfs de prijs van een Model X P100D zal halen. 

Niettemin: doe me (gegeven het budget én de reeds genomen beslissing om zo'n EV in huis te halen) kiezen tussen zo'n Rivian R1S en een Model X, dan wordt het 200% de Rivian.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa

rivian-r1s-e1543348898405.jpg

Ik vind dat echt een dikke kar :inlove: 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    4,400
CAS

Er is al een rivaal ook! De Atlis XT.

Wat ik niet begrijp is dat die koten zo weinig wegen. Een Model X is best een zware kist voor en SUV te zijn, maar deze is dan lichter dan een gewone full size pick up? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    6,687
Jupke
On 1/16/2019 at 2:44 PM, CAS said:

Er is al een rivaal ook! De Atlis XT.

Wat ik niet begrijp is dat die koten zo weinig wegen. Een Model X is best een zware kist voor en SUV te zijn, maar deze is dan lichter dan een gewone full size pick up? 

 

Een grote pickup heeft heel veel gewicht in de aandrijflijn hè. Grote assen, gigantisch dif, dikke cardan.

Dat is het vervangen door 2 motortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    4,400
CAS
2 uren geleden, Jupke zei:

Een grote pickup heeft heel veel gewicht in de aandrijflijn hè. Grote assen, gigantisch dif, dikke cardan.

Dat is het vervangen door 2 motortjes.

Daar kan idd wel wat gewicht van komen. Denk ook dat die batterij mss wat kan bijdragen aan de stijfheid van het chassis? Veel van die frames hebben toch dwars balken puur ter versteviging/stijfheid en dat is mss ook niet nodig.

Nu, met dat filmpje te zien valt het wel op hoe die net groter is dan een midsize maar toch een pak korter is tov fullsize. 

Al bij al, ondanks die wat rare neus, zou ik er gelijk wel mee kunnen leven. Alleen jammer dat er geen V8 in zit :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    6,751
Polygoon

Dit had de Tesla Cybertruck moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,207
tuscani

Bovendien kan de R1T een zogenaamde ‘tank turn’ doen: de elektrische motoren in elk wiel maken het mogelijk dat de truck op z’n plek kan draaien.

 

Wist ik niet, lijkt me nog tof te zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    659
Le Capri Mauve

zeker in combinatie met die schietgaten voorin voor de 2 mitrailleurs.

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Rabbit
      By Rabbit
      Onder het motto, it's alive !!! (I guess ... ) De BMW iX EV.
      BMW’s new technological flagship in a Sports Activity Vehicle design. 5th Generation of BMW’s eDrive technology producing 500 hp. EPA estimated range of 300 miles. New exterior and interior design architecture. New BMW Charging Powered by EVgo service using 100% renewable energy. BRON: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1774073


    • -krikke-
      By -krikke-
      Als er in de toekomst meer van zulks aanbod beschikbaar komt, dan zal de ooit verplichte overstap naar een EV toch iets aangenamer zijn voor mensen zoals ik...  Fuck de boring Tesla's, Taycans en alle andere huidige leasing zooi...  Dees is tenminste 😍
       
       
    • Cyrano.ak
      By Cyrano.ak
      Video – Audi geeft e-tron GT het RS label
      https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-e-tron-gt-het-rs-label-180672
      We hebben bewegende beelden van de Audi RS e-tron GT.
      Update: 5-11-2020, 13.50 uur
      Audi voegt vandaag het RS label toe aan de e-tron GT naam. En er is nu bewegend beeld, waarop de RS e-tron GT (even wennen…) ook echt zelf in beweging is.
      Onderstaande tekst verscheen op 8-10-2020, 12.58 uur.
      Ze zijn er maar druk mee bij de Volkswagen Group. Het dieselgate schandaal forceerde hen om toch een andere richting te kiezen dan softwarematig conformeren. Aan de ene kant kun je zien dat het een ‘moetje’ is om de ontwikkeling van elektrische auto’s in een stroomversnelling te laten gaan.
      Audi e-tron GT
      Aan de andere kant is het ook gewoon een kans. De Audi e-tron is een duidelijk voorbeeld dat een elektrische auto ook erg goed kan zijn. Sterker nog, als je die derde zitrij niet nodig hebt is het een betere auto dan de Audi Q7. Alleen de actieradius is nog een dingetje, maar gelukkig maken de Duitsers ook stappen.
      Layout
      Een van de hoogtepuntjes is toch wel de nieuwe Audi e-tron GT. Audi heeft jarenlang een bepaalde vormtaal gehad. Deze werd mede bepaald door de layout van de techniek. De motor is voor de vooras geplaatst, een ideale manier voor vierwielaandrijving en voor wie dat niet wil is voordelige voorwielaandrijving mogelijk. Het nadeel is dat de voorzijde optisch erg zwaar is.
      Veelbelovend
      De concept versie van de Audi e-tron GT zag er veelbelovend uit. Audi heeft nu al afbeeldingen van de productieversie ‘gelekt’. Net als bij de e-tron heeft de e-tron GT een bizarre wrap, waardoor de subtiele lijnvoering nog niet helemaal zichtbaar is.
      Fraaie lijnen
      Wel is te zien dat de e-tron GT zijn fraaie lijnen grotendeels gaat behouden. Bij de Porsche Taycan (met wie de e-tron GT veel techniek zal delen) zag je dat de vertaling van concept (Mission-E) naar productiemodel goed ging, zij het dat de carrosserie wat smal en zielig werd (voor een betere stroomlijn en dus betere range). Dat gezegd hebbende, de e-tron wordt aanzienlijk minder breed.

      Productie e-tron GT
      Ook de Audi e-Tron moet inboeten, maar als de foto’s ons niet bedriegen, behoudt de e-tron GT voldoende wulpse vormen. Naast de afbeeldingen heeft Audi ook een videootje waarbij ze laten zien dat de productie bijna op gang begint te komen. De productie staat gepland voor eind 2020, voor die tijd zal het productiemodel onthuld gaan worden.
    • BMWMB
      By BMWMB
      BMW komt met een uitgebreide reeks elektrische modellen, nieuwkomers waarvan het gros zijn basis met een regulier model deelt. Ook van de 3-serie komt er een elektrische versie en het is die auto die nu in camouflagepak is betrapt.
      BMW brengt volgend jaar de eigenzinnig vormgegeven iNext op de markt. Die elektrische cross-over krijgt een compleet eigen koets en lijkt daarmee niet direct gebaseerd op een regulier productiemodel. De iNext lijkt daarmee een uitzondering op de BMW-regel. Het merk biedt de consument naar eigen zeggen per model graag de keuze en dat houdt onder meer in dat diverse modellen niet alleen met verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen, maar ook in geheel elektrische vorm beschikbaar komen. De BMW X3 is daarvan met de iX3 een goed voorbeeld. De i4 wordt een volledig elektrische versie van de nog te onthullen nieuwe BMW 4-serie Gran Coupé en ook met de nieuwe i3 bewandelt BMW dat pad. Het is straks over en uit voor de markant vormgegeven elektrische hatchback met die naam. De nieuwe i3 wordt 'gewoon' een elektrische 3-serie.
      De nieuwe i3 deelt zijn basis dan ook gewoon met de actuele 3-serie en dat betekent dat onder de koets van deze elektrische sedan ook een versie van BMW's CLAR-platform schuilt. De nieuwe BMW i3 krijgt mogelijk dezelfde 286 pk en 400 Nm sterke elektromotor op de achteras als de BMW iX3. De iX3 heeft een 74 kWh groot accupakket in zijn bodem. Kijk niet gek op als de nieuwe i3 een pakket met een vergelijkbare capaciteit tussen de voor- en achteras krijgt. Eenmaal op de markt moet de i3 zijn tanden zetten in elektrische succesnummers als de Tesla Model 3. Wat uiterlijk betreft onderscheidt de i3 zich straks van de reguliere 3-serie met een reeks blauwe accenten. Denk daar een dichte grille bij terwijl je het uitlaatsysteem wegdenkt en voilà: de i3 is geboren. We verwachten de nieuwe BMW i3 volgend jaar op de markt.


      https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-bmw-i3-in-beeld-2/
    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/


      De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

      Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

      Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

      Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.


      Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions