Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

 

Op 30/9/2020 om 20:12, ir_fuel zei:

180g/km = 11.314 euro, en elke gram extra = 408 euro erbij

Dat wil dan toch zeggen dat alles wat hier op het forum staat nagenoeg geen restwaarde meer heeft en je dit nergens meer kwijtgeraakt in onze buurlanden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Rabbit zei:

 

Dat wil dan toch zeggen dat alles wat hier op het forum staat nagenoeg geen restwaarde meer heeft en je dit nergens meer kwijtgeraakt in onze buurlanden ?

Rijden tot de wagen oldtimer is 😝

2dehands kan nog:

bvb 2011 benzine 306 pk is 1132€ biv en 808€ VB. Geen probleem toch.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn M4 wil ik gerust 5-10j bijhouden denk ik als alles zo duur en onbetaalbaar zal worden voor potente benzine's, maar dan wil ik voor diezelfde periode  er zeker een cabrio bij😀

Daarna ga ik in pensioen en schaf mij een elektrische fiets aan😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Greg said:

Hoe bevalt hij irl?

Zeer goed! De nieren passen beter op de M dan op de gewone 4 imho, het 'klopt' meer op zo'n bruut ding. En doe mij maar de M4 trouwens.

22 minutes ago, JanC said:

Chanceke dat Atenza hier niet meeleest... 

Sorry, was vergeten 'RIP Atenza' erbij te zetten.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat groen echt niet knap. Veel te koel, te blauwig. Ik heb 't veel meer voor warmere groentint, de gele kant op. Maar 't past wel bij de extreem extraverte auto die de M3/M4 is. Eigenlijk is héél die auto absoluut mijn ding  niet.

Mocht ik 't kunnen betalen en zoiets willen: Alpina B3 all the way, one thousand times every day, twice to the tenth on sunday.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we zeggen dat de nieuwe M3/M4 redelijk extravert uit de hoek komen qua ontwerp en dat is eigenlijk net de bedoeling van deze wagens. Dus qua ontwerp denk ik dat ik er op termijn aan ga kunnen wennen. De tendens is nu wel zo dat qua motorsound elke generatie erop achteruit boert - dat neemt veel van de beleving weg en dat blijft een pijnpunt - en het verergert met elke nieuwe generatie. Heb heimwee naar de E9x M3 serie. Dat was voor mij persoonlijk de sweet spot met dat sublieme chassis en die weergaloze V8 [emoji7]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Phil zei:

Zeer goed! De nieren passen beter op de M dan op de gewone 4 imho, het 'klopt' meer op zo'n bruut ding. En doe mij maar de M4 trouwens.

Sorry, was vergeten 'RIP Atenza' erbij te zetten.

Ik heb de M3 in Isle of Man Green besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Canonball said:

en dat is eigenlijk net de bedoeling van deze wagens.

Dat is nooit de "bedoeling" geweest.

Dat hebben ze er van gemaakt.

Zet eens een gewone E36 naast een E36 M3? Of een E46. Zelfs bij een E90 is het nog redelijk subtiel.

 

2005-2008_BMW_325i_(E90)_sedan_02.jpg

 

BMW-E90-M3-Sedan.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Canonball zei:

Heb heimwee naar de E9x M3 serie. Dat was voor mij persoonlijk de sweet spot met dat sublieme chassis en die weergaloze V8 emoji7.png

De S65 is een absurd lekkere motor. Maar vergt wat gewenning, vind ik. Geen koppelbeer (wegens atmo en geen 6+ liter), geen klassieke V8 rumble maar ook (gelukkig) geen flat plane V8 sound ... iets ertussenin, greasy & throaty en richting redline met een zeer hese, racy sound zonder te vervallen in dat flatplane geblèr. Absurd lekkere motor. :inlove:  If only I could...

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch zeer benieuwd naar wat AMG hier gaat tegenover zetten...  een ingetogen hybride 4-cil AMG C-klasse zal 't toch niet halen ..

M3/4 is een boenk op, ook al is het niet mijn stijl

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2020 om 11:37, PJH zei:

Is dat perfect?

Ik denk dat dat perfect is

Dat is niet perfect. Maar toch weer wel...

Gooi een E92 binnen bij Team Schirmer en het is er wat mij betreft boenk op.

Op 5/10/2020 om 12:10, gTa zei:

De S65 is een absurd lekkere motor. Maar vergt wat gewenning, vind ik. Geen koppelbeer (wegens atmo en geen 6+ liter), geen klassieke V8 rumble maar ook (gelukkig) geen flat plane V8 sound ... iets ertussenin, greasy & throaty en richting redline met een zeer hese, racy sound zonder te vervallen in dat flatplane geblèr. Absurd lekkere motor. :inlove:  If only I could...

Volledig mee akkoord. Heerlijk blok, misschien wel de beste “moderne” V8. Zeer herkenbaar qua sound, perfect te doseren op het gas.

Vanuit stilstand bleef ik dat met m’n M135i nipt voor, is in standaardtrim natuurlijk best een zware auto en heeft z’n koppel niet echt mee. Moest er in België qua mods meer toegelaten zijn dan stond er al lang eentje op de oprit ipv m’n F80.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid