Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, brjefs zei:

Vanuit stilstand bleef ik dat met m’n M135i nipt voor, is in standaardtrim natuurlijk best een zware auto en heeft z’n koppel niet echt mee. Moest er in België qua mods meer toegelaten zijn dan stond er al lang eentje op de oprit ipv m’n F80.

Voor alle duidelijkheid: dit is geen kritiek op jouw mening, maar enkel mijn eigen visie.

Ik heb een andere mentaliteit rond autorijden. Sneller zijn dan de auto naast mij, of de volgende wagen, interesseert mij geen bal. De rijbeleving van de wagen die ik wil staat centraal. Directe gasrespons, heerlijke sound, een wagen met weinig elektronische hulpmiddelen waar ik zelf moet in werken, een analoog en direct rijgevoel. Ik heb al met een F80 gereden, en was jammer genoeg niet onder de indruk. De beleving was een stuk minder dan in een analoge atmo M. Is het sneller? Zeker en vast. Heb ik dat gevoeld en ervaren? Niet echt. Ik zou een standaard E9X M3 meteen verkiezen boven een recente M. En het volgende model slaat nog verder die weg in. No offence naar de mensen die dit leuk vinden, opnieuw.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Order66 zei:

Voor alle duidelijkheid: dit is geen kritiek op jouw mening, maar enkel mijn eigen visie.

Ik heb een andere mentaliteit rond autorijden. Sneller zijn dan de auto naast mij, of de volgende wagen, interesseert mij geen bal. De rijbeleving van de wagen die ik wil staat centraal. Directe gasrespons, heerlijke sound, een wagen met weinig elektronische hulpmiddelen waar ik zelf moet in werken, een analoog en direct rijgevoel. Ik heb al met een F80 gereden, en was jammer genoeg niet onder de indruk. De beleving was een stuk minder dan in een analoge atmo M. Is het sneller? Zeker en vast. Heb ik dat gevoeld en ervaren? Niet echt. Ik zou een standaard E9X M3 meteen verkiezen boven een recente M. En het volgende model slaat nog verder die weg in. No offence naar de mensen die dit leuk vinden, opnieuw.

Dan vrees ik dat je me verkeerd begrepen hebt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben eens benieuwd met de nieuwe regels voor 2021 hoeveel geld hier gaat bijkomen van BIV en VB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ben eens benieuwd met de nieuwe regels voor 2021 hoeveel geld hier gaat bijkomen van BIV en VB.

Je kan het al berekenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Maakt niet uit hé, WLTP waarde invullen.

Maar de M4 was al 11k dus wat verwacht je? 😄 

ja idd...dit is al ziekelijk veel vergeleken met Duitsland, Spanje of vele andere landen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Maakt niet uit hé, WLTP waarde invullen.

Maar de M4 was al 11k dus wat verwacht je? 😄 

Is de formule ook niet aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja idd...dit is al ziekelijk veel vergeleken met Duitsland, Spanje of vele andere landen...

Subtiel NL en FR niet genoemd.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2020 om 15:02, William Blake zei:

Ik ben toch zeer benieuwd naar wat AMG hier gaat tegenover zetten...  een ingetogen hybride 4-cil AMG C-klasse zal 't toch niet halen ..

M3/4 is een boenk op, ook al is het niet mijn stijl

Er boenk op? Op welk vlak? (Oprechte vraag).

Ik vind het persoonlijk een lelijk gedrocht, het gewicht is quasi gelijk met een M8 en neigt meer naar een G30 M5 dan de vorige F80.  Al een chanse dat er een Race track pack beschikbaar is, zodat je auto een whopping 25 kg lichter wordt.
Ideaal om met zo’n vetpens te gaan tracken.. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Money money he.

Dat vreet dus banden en remmen :D

Kan niet anders.. 1780 kg EU gewicht voor een manuele met RWD aandrijving.

Eens benieuwd wat een Xdrive + ZF 8 traps zal wegen.. 


Nuja, binnen 3 jaar komt er dan een GTS. Prijs x2, gewicht -10 kg, en een bijhorend wasrek voor & achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan zei:

Er boenk op? Op welk vlak? (Oprechte vraag).

Ik vind het persoonlijk een lelijk gedrocht, het gewicht is quasi gelijk met een M8 en neigt meer naar een G30 M5 dan de vorige F80.  Al een chanse dat er een Race track pack beschikbaar is, zodat je auto een whopping 25 kg lichter wordt.
Ideaal om met zo’n vetpens te gaan tracken.. :fp:

Commercieel gezien is dit wel een juiste stap van BMW.

Vorige M waren te braaf qua styling en tegenwoordig is een M-pack uitbundiger dan een oudere generatie M-car.

Is bij Mercedes-Benz en Audi ook zo - verschil moet er zijn als je 100k vraagt voor het topmodel

Het gaat verkopen:

- keuze in AWD en RWD

- keuze in versnellingsbak

- magnifieke R6 motor, ondanks OPF en EU soundregulations nog steeds mooie sound

- significant ander design dan reguliere 3 of 4 (enorm agressief - verkoopt!)

- mogelijkheid tot personalisatie via M Performance accessoires

Persoonlijk vind ik het een lelijke auto, te johnny ... ik neem wel een Alpina B3 TT Touring of een C63 van de huidige generatie 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, William Blake zei:

Commercieel gezien is dit wel een juiste stap van BMW.

Vorige M waren te braaf qua styling en tegenwoordig is een M-pack uitbundiger dan een oudere generatie M-car.

Is bij Mercedes-Benz en Audi ook zo - verschil moet er zijn als je 100k vraagt voor het topmodel

Het gaat verkopen:

- keuze in AWD en RWD

- keuze in versnellingsbak

- magnifieke R6 motor, ondanks OPF en EU soundregulations nog steeds mooie sound

- significant ander design dan reguliere 3 of 4 (enorm agressief - verkoopt!)

- mogelijkheid tot personalisatie via M Performance accessoires

Persoonlijk vind ik het een lelijke auto, te johnny ... ik neem wel een Alpina B3 TT Touring of een C63 van de huidige generatie 

Ik vrees dat je 100% gelijk gaat hebben. Dat M volk is een publiek dat graag het onderscheid wil maken tov een reguliere 3. dat is meer dan ooit het geval.

Ik sluit me nog meer aan bij je laatste zin: geef mij maar een b3. Geen een ban mijn klanten die weet wat het is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zo en M3 precies wilen zonder "M-pack". Enkel de M3 mechaniek met de looks van een gewone 3 (met wel de brede wielkasten achter)

Ik heb t gevoel dat daar een markt voor is. Mercedes had vroeger die mogelijkheid dacht ik he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joske zei:

Ik zou zo en M3 precies wilen zonder "M-pack". Enkel de M3 mechaniek met de looks van een gewone 3 (met wel de brede wielkasten achter)

Ik heb t gevoel dat daar een markt voor is. Mercedes had vroeger die mogelijkheid dacht ik he?

Ik denk 't niet, eigenlijk. Van zodra AMG-modellen serieproducten waren die in het motorenpalet van een model ingebracht waren, hadden die hun specifieke looks. Ze terugbrengen naar "stock basismotorisatie looks" is m.i. nooit mogelijk geweest.

Daarvóór was AMG een soort huis-tuner en dan was uiteraard alles wél mogelijk, het was (bijna) allemaal "Sonderwunsch" en men bouwde wat je wou. Zoals @Avantus z'n SL b.v.: een gewone SL500 met wel de SL60-motor erin maar niet de body pack of wielen e.d. ... zo'n dingen konden wel.
Nadat AMG meer in het gewone gamma werd binnengebracht, bleef AMG met hun Manufaktur Sonderwunsch afdeling en (voor de extreme projecten) met affiliate HWA nog altijd bereid tot one-off en zware personalisaties ... maar 't wegnemen van AMG looks zat daar eigenlijk niet echt bij, afaik.

Wat wél klopt, is dat er ergens tussen 2000 en 2010 (schat ik) de looks van sommige AMG-versies van Benz-modellen nog wat (optioneel) konden gedowntuned worden door b.v. een "Business Pack" te bestellen waardoor de zeer opvallende quad exhausts vervangen werden door de achterbumper- en uitlaatversie van de gewone (non-AMG) motorisaties met AMG-Pack, waardoor je eigenlijk bijna geen verschil meer zag tussen een E220d met AMG Pack en een E63AMG.

Gaandeweg is dat echter minder en minder mogelijk geworden. Nu gaat zoiets niet meer, vermoed ik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jules_W zei:

Yap, da's zo-ene met "Business Pack". Gewoon de achterschort van de gewone AMG-Pack E-klasses.
Dat van die raamlijsten, heeft - denk ik - niks te zien met het Business Pack. Elke E63 kwam daar std mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:up:

11 uren geleden, gTa zei:

[blablabla]

Wat wél klopt, is dat er ergens tussen 2000 en 2010 (schat ik) de looks van sommige AMG-versies van Benz-modellen nog wat (optioneel) konden gedowntuned worden door b.v. een "Business Pack" te bestellen waardoor de zeer opvallende quad exhausts vervangen werden door de achterbumper- en uitlaatversie van de gewone (non-AMG) motorisaties met AMG-Pack, waardoor je eigenlijk bijna geen verschil meer zag tussen een E220d met AMG Pack en een E63AMG.

Gaandeweg is dat echter minder en minder mogelijk geworden. Nu gaat zoiets niet meer, vermoed ik. 

Dit bedoelde ik idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Joske zei:

Ik zou zo en M3 precies wilen zonder "M-pack". Enkel de M3 mechaniek met de looks van een gewone 3 (met wel de brede wielkasten achter)

Ik heb t gevoel dat daar een markt voor is. Mercedes had vroeger die mogelijkheid dacht ik he?

Koop gewoon een Alpina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

BIV op deze is 'slechts' 4500 euro onder de nieuwe regelgeving. Koopje!

Stevig gezakt dus, wat is WLTP uitstoot?

Weer slecht nieuws voor de W206 C63 :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid