Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

9 hours ago, gTa said:

Ik heb niet gezegd dat ze géén technische tuning meer doen, maar 't is een absolute minderheid van hun programma geworden, in tegenstelling tot heel wat andere spelers (ik denk b.v. aan G-Power). De echte top-notch tuningprojecten zoals ze die in de jaren '90 bv deden, zie je niet meer. De dag van vandaag is 't ook vooral elektronische motortuning geworden, en ook zij beperken zich quasi daartoe. Zelfs de verder gaande steps zoals andere turbo's, beefier koeling, downpipes zonder cats of met racekats, enz. ... doen ze allemaal niet meer, of nauwelijks.

Vandaar dus m'n stelling. En ik blijf er toch bij, if you don't mind.

Ik kom ook nog redelijk vaak bij Kohl in Aachen en waar je vroeger echt een grote AC Schnitzer activiteit zag, daar ... is dat nu nauwelijks meer dan een carbon spoilerlip- en velgenshowroomke geworden. En je ziet in de garages achteraan (waar je vroeger makkelijk binnen kon, nu wat moeilijker maar door gericht mensen aan te spreken gaat dat nog altijd) nauwelijks of geen auto's meer die een ACS treatment krijgen. Dat lééfde vroeger, nu nauwelijks nog.

Ze hebben wat gediversifieerd, ze doen nu ook MINI en de BMW moto's, maar dan nog ... 't lijkt me dat het tuningmerk maar een schim is van wat het vroeger was.

Vroeger liet je een andere nokkenas steken. Dat zie ik nu niet zo simpel meer gebeuren bij een Heinz bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Phil zei:

Zet toch maar eentje af hoor. :inlove: Zelfs de kleur is dik ok... Trouwens "les phares lasère" kende ik nog niet. :D

 

 

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die stoelen zijn de max.

Verdomme, zoals ie daar staat :inlove: En idd, die stoelen zijn vet. Zo zou ik het interieur ook nemen wss. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, davy zei:

Ben ik nu de enige die hem stoort aan het BMW logo achteraan? Dat is toch wel groter dan normaal?

Sorry, ons stoorkrediet is momenteel volledig verbruikt t.e.m. 31/12/2034.
Daarenboven konden wij ons daarbij nog alleen maar storen aan de voorzijde.
Eventuele gestoor m.b.t. de achterzijde zal op later tijdstip worden geëvalueerd.
Vanaf 01/01/2035 komt nieuw stoorkrediet vrij, waarbij de achterzijde aan bod kan komen.
Mgv,

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeezes, waarop slaat dat filmpje nu eigenlijk? Wie denkt men daarmee aan te spreken?

Wat voor een nietszeggende rommel is dat toch eigenlijk allemaal niet geworden... :facepalm:

  • Thanks Friendly 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, davy said:

Ben ik nu de enige die hem stoort aan het BMW logo achteraan? Dat is toch wel groter dan normaal?

Klopt, want de achteruitrijcamera zit erin verwerkt. (bij de M4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, bt. said:

Jeezes, waarop slaat dat filmpje nu eigenlijk? Wie denkt men daarmee aan te spreken?

Wat voor een nietszeggende rommel is dat toch eigenlijk allemaal niet geworden... :facepalm:

Aan het design kan ik nog wel wennen (en dan heb ik het niet over M Performance), de marketing errond daarentegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, ik wil u hier geen merkenblindheid verwijten, maar had er nu iémand dat mooi gevonden mocht dit één of andere tuningbumper zijn die op het origineel met normale nieren gevezen werd?
Die redenering is des te harder van toepassing op die addenda die hier wat hoger staan, niet in het minst de uitlaat (of is het FLAK?)...
Kan er iemand dit soort nieren 'es photoshoppen op één van de vorige generaties, zuiver voor 't amusement?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit aan 't bekijken. Matt vindt het dik. :D 

Even één still uit de video (met Matt, hahah) om 2 dingen te benoemen:

image.png.16d7fe7d9b0f260938a0f998980240ba.png

1: open rims :inlove: they're hot (wel lelijk in 't zwart, benieuwd in welke kleuren dat nog komt)

2: de brede wheel arch en het feit dat de M3 dezelfde deuren als de '3 heeft, maakt dat daar een rare kreuk in 't koetswerk zit

image.png.d68cd415bc8a21c6b028b08f637c8d4a.png

image.png.dfc22512b2e5badf1faa152ca53f79c3.png

Funny that.

 

Maar bon, die wielen, dus. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Hoe goed dat je daar de (ceramic) remschijven, met hun vijzekes door ziet: YUM !!

1924922648_2020-09-2820_58_05-(5)WhyImgettinganewBMWM4orM3-engineredlinerevtestreview-Yo.thumb.jpg.ce606454401d96dc2fbbe7c18b84044c.jpg

Mijn OCD is ook wreed content dat de remschijf op de houder zit met 10 vijzen en dat de velgen ook 5-lug zijn en dus 2 soorten honingraat-gaten hebben die samen dus ook 10 vormen, en je dus mooi door elk gaatse een vijske ziet ❤️

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Z'n (zoals de Duitsers zo schöne kunnen zeggen) "Schokoladenseite":

image.thumb.png.52ef3acff21d9d018d1d00cdb236cc77.png

Individual Merino caramel daarin ware perfect.
Met glanzend roodbruin populierenhout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie opent een poll M3/M4 Competition vs C63s Berline/Coupé?
Ditmaal perfect te vergelijken (510 pk, automaat, achterwielaandrijving).
Iets zegt me dat ik de uitslag kan voorspellen...
De RS4 kan je er pas naast zetten als hiervan een Touring bestaat, maar hinkt standaard wat achterop qua vermogen (met een chipje is dat weliswaar opgelost)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, JanC zei:

Wie opent een poll M3/M4 Competition vs C63s Berline/Coupé?
Ditmaal perfect te vergelijken (510 pk, automaat, achterwielaandrijving).
Iets zegt me dat ik de uitslag kan voorspellen...
De RS4 kan je er pas naast zetten als hiervan een Touring bestaat, maar hinkt standaard wat achterop qua vermogen (met een chipje is dat weliswaar opgelost)...

Hmm, los van de doelstelling om te peilen naar welke 't mooist bevonden wordt ... tegen dat de M3 leverbaar wordt is de (huidige) C uit productie. En de C AMG heeft, voor ons Belgen, nog altijd een serieus nadeel in de vorm van z'n 4-liter motor die tegen de 2k / jaar kost aan tax, vs. minder dan 1k voor een 3-liter benzine. BIV is voor al die karren bijzonder stevig (225-250ish gram co² dacht ik).

Ik vind dat je er de Giulia QV ook bij "moet" zeggen (RWD, ZF 8HP, 510pk, 2,9-liter V6), net zoals de Alpina B3 (4WD, ZF 8HP, 462pk, 3-liter R6) en idd de Audi RS4 (4WD, ZF 8HP, 450pk, 2,9-liter V6). En dan C (toch iet of wat buitenbeentje, meer dan de rest) en ook de M3. Ook als touring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid