Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, toere zei:

Hoe meer foto's ik zie hoe beter die neus meevalt.

 

Sorryyyyyyyy

Het effect van de nummerplaathouder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Greg zei:

Je kan je bijna niet voorstellen dat die maar 1285kg woog 😂

Dat was 1385kg hoor. Die 1285kg komt van het Nederlandse begrip "kentekengewicht", waar je 100kg moet aftrekken om een gewichtsklasse te bepalen als basis voor een belasting. Dit heeft als gevolg dat er met name op veel Nederlandse websites een verkeerd gewicht van auto's opgegeven wordt, dat men dan klakkeloos overneemt omdat men niet op de hoogte is van de 2 soorten gewichtsdefinities die er in Nederland bestaan.

Zie ook:

https://blog.kenteken.tv/2014/02/26/massa-rijklaar-massa-ledig-gewicht-nader-verklaard/

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-m3-e46-portraet.html

Nu ja, los van dit muggenziften is het verschil in gewicht tussen de generaties nog steeds triestig. :fp:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/25/2020 at 1:19 AM, Phil said:

Ik begin meer en meer te wennen aan de snuit... Vind het een homogener geheel dan bij de gewone 4.
Maar heb me toch eens aan een photoshopje gewaagd van hoe het er zou kunnen uitgezien hebben met 'klassiek' gevormde nieren. :)

M4.jpg.1e70baa0c628f8d8c3d5231363d67b8a.jpgM4mod.jpg.bbe9d8b1e7cf7b7bc20c2ee53a74b828.jpg

Verticale spijltjes toegevoegd.

A7C8DEC8-C3F7-4940-95A4-EDF13BCEF0F2.jpeg.3ae02185c51cd91b9a51af9a4c227c92.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez vent, @Phil, ge staat al op de payroll, vraagt keer uw overplaatsing aan naar de BMW Allee, meer bepaald 't designcenter. 't Merk gaat er wel bij varen.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Phil zei:

Verticale spijltjes toegevoegd.

A7C8DEC8-C3F7-4940-95A4-EDF13BCEF0F2.jpeg.3ae02185c51cd91b9a51af9a4c227c92.jpeg

Eigenlijk is dat toch perfect doenbaar om daar een aftermarket bumper van te maken ? Het lijkt me 1 stuk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Rabbit zei:

Eigenlijk is dat toch perfect doenbaar om daar een aftermarket bumper van te maken ? Het lijkt me 1 stuk. 

Ik zei het al elders: hoe ironisch zou het zijn als een AC Schnitzer plots zo een pakket op de markt brengt om de wagen discreter te maken :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BWS zei:

Ik zei het al elders: hoe ironisch zou het zijn als een AC Schnitzer plots zo een pakket op de markt brengt om de wagen discreter te maken :D 

En als kers op de taart de helft vd eigenaars die t koopt. 😂

Dan moeten ze met hun LCI versie toch weer stoten uithalen zoals met de f20lci.

Dat het voor China is ok, maar zou er echt iemand in die management board, die -hoop ik- toch nog veelal Duits is, dit mooi gevonden hebben ?!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BWS zei:

Ik zei het al elders: hoe ironisch zou het zijn als een AC Schnitzer plots zo een pakket op de markt brengt om de wagen discreter te maken :D 

:lol:  Zalig.

AC Schnitzer is van een typische "technische" tuner (jaren '80 en '90) met Duitse stijl geëvolueerd naar een extraverte, vnl optische tuner (naar Moskovitische stijl, zeg maar).  Nu de BMW M apparaten (of toch alvast de M Performance addenda van de vorige generatie en de M3/M4 nu) richting die smaakloze bragueur-stijl evolueren en BMW met de M Performance addenda voor die M3/M4 zelfs de markt van de idioot uitziende kermiskarren betreden, is er inderdaad ruimte voor AC Schnitzer om terug te plooien op de Europese markt en die te bedienen. :D  :lolz:  

En inderdaad: één volledige front clam, kwalitatief gemaakt, die de effectieve koelopeningen die er moéten zijn respecteert maar die qua vormgeving heel dat front een serieus stuk terugschroeft richting 't aanvaardbare ... dat zou nog wel eens kunnen inslaan. Zeker met een toch nog iet of wat gevestigde naam eraan gekoppeld...

Probleem blijft natuurlijk dat BMW zich daar tegen gaan verzetten als dat over meer stuks gaat dan een paar tiental per jaar. Als ze eigenaren dan gaan kloten middels garantieweigeringen e.d. (Porsche effent duidelijk het pad op dat vlak, blijkbaar is het causaal verband tussen een aangepast onderdeel en schade elders niet meer vereist om alsnog garantie te weigeren...) gaat het niet lang duren.

Maar ik juich het idee he-le-maal toe!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat argument over de garantie snap ik, maar waarom zou het voor BMW een probleem zijn als die dingen om één of andere reden enorm populair worden?
Hebben ze in zo'n geval een juridische poot om op te staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BWS zei:

Ik zei het al elders: hoe ironisch zou het zijn als een AC Schnitzer plots zo een pakket op de markt brengt om de wagen discreter te maken :D 

 

2 uren geleden, gTa zei:

:lol:  Zalig.

AC Schnitzer is van een typische "technische" tuner (jaren '80 en '90) met Duitse stijl geëvolueerd naar een extraverte, vnl optische tuner (naar Moskovitische stijl, zeg maar).  Nu de BMW M apparaten (of toch alvast de M Performance addenda van de vorige generatie en de M3/M4 nu) richting die smaakloze bragueur-stijl evolueren en BMW met de M Performance addenda voor die M3/M4 zelfs de markt van de idioot uitziende kermiskarren betreden, is er inderdaad ruimte voor AC Schnitzer om terug te plooien op de Europese markt en die te bedienen. :D  :lolz:  

En inderdaad: één volledige front clam, kwalitatief gemaakt, die de effectieve koelopeningen die er moéten zijn respecteert maar die qua vormgeving heel dat front een serieus stuk terugschroeft richting 't aanvaardbare ... dat zou nog wel eens kunnen inslaan. Zeker met een toch nog iet of wat gevestigde naam eraan gekoppeld...

Probleem blijft natuurlijk dat BMW zich daar tegen gaan verzetten als dat over meer stuks gaat dan een paar tiental per jaar. Als ze eigenaren dan gaan kloten middels garantieweigeringen e.d. (Porsche effent duidelijk het pad op dat vlak, blijkbaar is het causaal verband tussen een aangepast onderdeel en schade elders niet meer vereist om alsnog garantie te weigeren...) gaat het niet lang duren.

Maar ik juich het idee he-le-maal toe!!

Volgens mij is V. H. van het gelijknamige tuningbedrijfje al duchtig aan een ontwerp aan’t timmeren :lol:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bt. zei:

 

Volgens mij is V. H. van het gelijknamige tuningbedrijfje al duchtig aan een ontwerp aan’t timmeren :lol:

Ge bedoelt Ivan Van Houtte? Joajn. :lol: 

Checkt zinne website header af, vint!

image.png.f1da5f620ec25bd45cc4aa43760b3444.png

Professioneel de dato 1996 vint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Ge bedoelt Ivan Van Houtte? Joajn. :lol: 

U kennende zal dat nog kloppen ook :biggrin:

Ideaal gat voor zijne markt, toch!? De ervaring heeft ie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bt. zei:

U kennende zal dat nog kloppen ook :biggrin:

Ideaal gat voor zijne markt, toch!? De ervaring heeft ie...

Ked juste iphezocht in zin joarreekninge. :D 

Laat ons zeggen dat hij nog een beetje vreemd vermogen gaat nodig hebben als hij plots de productie van honderden (mooie) M3/M4-bumpers wil gaan doen. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Ked juste iphezocht in zin joarreekninge. :D 

Laat ons zeggen dat hij nog een beetje vreemd vermogen gaat nodig hebben als hij plots de productie van honderden (mooie) M3/M4-bumpers wil gaan doen. :lol: 

We kunnen ook z’n boite en z’n knowhow overnemen, @Phil regelt ‘t design en @de messias zorgt voor de financiering! B)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, bt. said:

We kunnen ook z’n boite en z’n knowhow overnemen, @Phil regelt ‘t design en @de messias zorgt voor de financiering! B)

Goed idee. Als ge productiecapaciteit nodig hebt, la maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

AC Schnitzer is van een typische "technische" tuner (jaren '80 en '90) met Duitse stijl geëvolueerd naar een extraverte, vnl optische tuner (naar Moskovitische stijl, zeg maar).

Waar haal je dat vandaan?

bv:

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f80-m3-sedan.html

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f87-m2-coup.html

Als "optische" tuner staan ze toch te zwaaien met rondetijden.

hierse, met downforce checks en al:

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f87-m2-competition-coup.html

 

Dat hun velgen op niet veel trekken ga ik niet ontkennen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je dat vandaan?

bv:

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f80-m3-sedan.html

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f87-m2-coup.html

Als "optische" tuner staan ze toch te zwaaien met rondetijden.

hierse, met downforce checks en al:

https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f87-m2-competition-coup.html

 

Dat hun velgen op niet veel trekken ga ik niet ontkennen :D 

Ik heb niet gezegd dat ze géén technische tuning meer doen, maar 't is een absolute minderheid van hun programma geworden, in tegenstelling tot heel wat andere spelers (ik denk b.v. aan G-Power). De echte top-notch tuningprojecten zoals ze die in de jaren '90 bv deden, zie je niet meer. De dag van vandaag is 't ook vooral elektronische motortuning geworden, en ook zij beperken zich quasi daartoe. Zelfs de verder gaande steps zoals andere turbo's, beefier koeling, downpipes zonder cats of met racekats, enz. ... doen ze allemaal niet meer, of nauwelijks.

Vandaar dus m'n stelling. En ik blijf er toch bij, if you don't mind.

Ik kom ook nog redelijk vaak bij Kohl in Aachen en waar je vroeger echt een grote AC Schnitzer activiteit zag, daar ... is dat nu nauwelijks meer dan een carbon spoilerlip- en velgenshowroomke geworden. En je ziet in de garages achteraan (waar je vroeger makkelijk binnen kon, nu wat moeilijker maar door gericht mensen aan te spreken gaat dat nog altijd) nauwelijks of geen auto's meer die een ACS treatment krijgen. Dat lééfde vroeger, nu nauwelijks nog.

Ze hebben wat gediversifieerd, ze doen nu ook MINI en de BMW moto's, maar dan nog ... 't lijkt me dat het tuningmerk maar een schim is van wat het vroeger was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Phil zei:

@Denniske neemt foto’s, @gTa zorgt voor de begeleidende tekst en jij print de brochures. B)

No thanks, ik zou liever CSO (chief spec officer) zijn om me te kunnen buigen over de uitrusting- en kleurencombinaties van de auto's waarmee we naar buiten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid