Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Los van de neus, heeft BMW wel een droommachine gemaakt voor de liefhebber: RWD of xDrive, handbak of automaat (ZF8 beetje jammer, weinig gevoel in die bak), bredere stance, M 6-inlijn motor...

Ik denk dat bij deze generatie de BMW toch op kop zal staan, wetende dat de C63 een 4-pitter wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het geld had, kocht ik hem ook al verafschuw ik die nieren. Liefst met een subtiel kleurtje, die de overdaad aan styling wat compenseert en manueel met RWD natuurlijk. Denk dat die qua rijden echt niet teleur gaat stellen. En het psychedelische motiefje dat gTa doet trippen vind ik stiekem nog wel iets hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Thebiemerke said:

09B34B65-DE09-4703-9FBC-B29B6D49D0A5.jpeg

01D6584E-ACEC-4F48-B78B-F1A421CB263B.jpeg

Fantastische kleur toch :inlove: De neus wordt serieus wennen maar de rest van die auto is toch echt maf :inlove: 

46 minutes ago, William Blake said:

Los van de neus, heeft BMW wel een droommachine gemaakt voor de liefhebber: RWD of xDrive, handbak of automaat (ZF8 beetje jammer, weinig gevoel in die bak), bredere stance, M 6-inlijn motor...

Ik denk dat bij deze generatie de BMW toch op kop zal staan, wetende dat de C63 een 4-pitter wordt...

Wel een zware auto geworden he, dat ga je toch ook merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefhebber van het design of niet... er mag niet voorbijgegaan worden aan the elephant in the room: het gewicht!

The New M3 - M4

Don’t let the “polarizing” front end-grill overshadow the weight gain....

It looks like a pig, and weighs like a pig .........

F80 M3 1595 kg  
G80 M3 1785 kg  
Increase 185 kg  

F80 M4 1572kg  
G80 M4 1775 kg  
Increase 203 kg

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een belachelijk gewicht eigenlijk. Hoe lang nog voordat de kaap van 2000 kg gaat gehaald worden. Als het zo verder gaat, bij het volgend model precies al [emoji33]
In tijden dat ze alle materialen lichter en sterker kunnen maken, blijft dat gewicht maar stijgen en stijgen, echt droevig. Gaat hier dan nooit een einde aan komen?
Ja natuurlijk wordt alles “veiliger” en meer opties enz, maar ik zou toch verwachten dat dit kan gecompenseerd worden met modernere technieken en materialen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Order66 zei:

Liefhebber van het design of niet... er mag niet voorbijgegaan worden aan the elephant in the room: het gewicht!

The New M3 - M4

Don’t let the “polarizing” front end-grill overshadow the weight gain....

It looks like a pig, and weighs like a pig .........

F80 M3 1595 kg  
G80 M3 1785 kg  
Increase 185 kg  

F80 M4 1572kg  
G80 M4 1775 kg  
Increase 203 kg

Specs?

G80 gewicht met handbak of automaat, RWD of Xdrive? Etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Order66 zei:

Liefhebber van het design of niet... er mag niet voorbijgegaan worden aan the elephant in the room: het gewicht!

The New M3 - M4

Don’t let the “polarizing” front end-grill overshadow the weight gain....

It looks like a pig, and weighs like a pig .........

F80 M3 1595 kg  
G80 M3 1785 kg  
Increase 185 kg  

F80 M4 1572kg  
G80 M4 1775 kg  
Increase 203 kg

F82 M4

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zegt wel waar het op neer komt. alles moet in your face zijn...

 

terwijl het vroeger een subtielere hoogste versie variant was. Zeker bij de M5 kon je nog subtiel inblenden in het verkeer met een debadge. Hier is dit quasi onmogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, ///NFSThunder said:

Wat betere beelden in de spots, spijtig van de floeren-dikkenek poshboy erbij..

Dit design is inderdaad wat teveel raceboy. Ik vond de M3's net steeds knap omdat ze een redelijk discrete en elegante lijn hadden met hier en daar een hint sportiviteit. Dit is echt tjoener style. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Valt op: spel heeft 80pk meer dan de voorganger. Da's wel een vrij grote sprong eigenlijk :o

Verwondert me niets want de F80 was toegeknepen. Die motor bleef gewoon gaan tot 280 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, ir_fuel said:

1780kg voor de M3, basis

1805kg voor de M3 Competition, basis.

Dus de Competition is zwaarder dan de gewone... Logisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, JanC zei:

Ik snap de wereld niet meer.
Design is een subjectief iets, maar dit trekt toch objectief op de hond z'n kloten?
Des te meer met die knalpot die mooi onder de 'diffusor' uit komt piepen.

Allez jom!
Da's toch keischoon en keicool en al!

 

bol.com | Darth Vader masker (Star Wars)

bmw_m3_m4_m_performance_parts__1_.jpg.97e4fc0d01a3c5419bf0d1a70c1b8f76.jpg

HOW BANE MASKS BECAME HOTTEST COMMODITY IN COVID-19 PANDEMIC?-Industry  Global News24

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Phil zei:

Ik begin meer en meer te wennen aan de snuit... Vind het een homogener geheel dan bij de gewone 4.
Maar heb me toch eens aan een photoshopje gewaagd van hoe het er zou kunnen uitgezien hebben met 'klassiek' gevormde nieren. :)

M4.jpg.1e70baa0c628f8d8c3d5231363d67b8a.jpgM4mod.jpg.bbe9d8b1e7cf7b7bc20c2ee53a74b828.jpg

https://twitter.com/harrismonkey/status/1309119457827192832?s=20

 

Afbeelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Dus de Competition is zwaarder dan de gewone... Logisch. 

The burden of making all that lightweight carbon fibre go faster weighs a lot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

zo moest ie zijn en niet anders godver!

 

Nee, die twee "bovenste neusgaten" uit de capeau mogen er ook uit, van mij.
En de voorbumper mag een beetje rustiger van design (zoals je zelf ook al aangaf, ergens).

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Nee, die twee "bovenste neusgaten" uit de capeau mogen er ook uit, van mij.
En de voorbumper mag een beetje rustiger van design (zoals je zelf ook al aangaf, ergens).

ja goed... niet neuten hé.

Pakt die vetsmoel weg en 't is toch al voor 90% ok.

Kutdesigners.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, gTa said:

The burden of making all that lightweight carbon fibre go faster weighs a lot.

Zei hij met enig sarcasme :lol:

't Is toch just dat het niet logisch is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid