Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Alexis zei:

Tof zeg. Max 250km range in de winter, en dat als je je netjes aan 110km/u houdt en dus niet in de file staat, eens fluks wil invoegen, geen radio luistert, niet te veel verwarming opzet... Mag ik dat ridicuul vinden? 
Zelfs met een kleuter en baby hebben we de voorbije drie maand een stuk of 4-5 keer ergens een weekend weg geweest waarbij we ter plekke op locatie zouden moeten kunnen laden om terug te geraken (wat in 3 van de 5 gevallen niet kon op die locatie). Wil dus zeggen dat we 20 à 40min kwijt zouden geweest zijn in terugrit om beetje bij te laden om thuis te geraken.. Tof is toch anders. 

(sorry, off topic!)

Range is een werkpuntje voor EV's, anders zijn dat prima wagens. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PJH zei:

Eveneens een auto voor mensen die het opgegeven hebben, dus de keuze maakt niet echt uit.

Zeer jammer dat er nog altijd geen "liefhebbers EV" bestaat. De model Y is een beetje het symbool van alles wat fout is in de automotive wereld voor mij: het sexappeal van een sansevieria, weegt evenveel als de gemiddelde treinwagon, gatlelijk, geproduceerd om zo goedkoop mogelijk te zijn en dus in niks spannend, enz. Het is gewoon een dure Berlingo voor mensen die mentaal nog niet klaar zijn voor de echte versie :D

Ik zeg niet dat dat slecht is trouwens, een Berlingo is zeer handig om mee naar het containerpark te gaan en is budgettair altijd een aanvaardbare keuze geweest bvb.... maar het is nu niet echt iets dat ik kan associëren met liefhebberij of rijplezier. Het is dus voor mensen die plezier opgegeven hebben en enkel nog kijken naar centen en gebruiksgemak.

Ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Een Model 3 Performance doet alles beter dan uw firmakar, ook rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, DDke zei:

Ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Een Model 3 Performance doet alles beter dan uw firmakar, ook rijden.

Doe geen moeite ... 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fred zei:

Doe geen moeite ... 🙂 

Was ik me ook net aan het bedenken :D

 

@PJH heb jij nu al eens met een Model 3 Performance gereden eigenlijk?
Ik denk dat ik je ooit heb voorgesteld om dat eens te komen proberen 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 'm nu Tesla zou rijden, dan kon het forum tenminste openstaan op z'n scherm en zou 'm kunnen antwoorden :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, DDke zei:

Was ik me ook net aan het bedenken :D

 

@PJH heb jij nu al eens met een Model 3 Performance gereden eigenlijk?
Ik denk dat ik je ooit heb voorgesteld om dat eens te komen proberen 😉

 

Model S 85D, 3 laagste versie (die trager is dan mijn E30 btw). Nog geen 3 Performance nee.

De 3 valt nog te pruimen (tenzij als eigenaars schrijven dat ze een M3 gekocht hebben en dan met zo'n hok komen aanzetten), de Y en de X zijn gatlelijk maar zullen wss wel goed rijden. De S vond ik een zeer aangename auto om in te zitten maar uiteindelijk wel een boot.

Beste EV tot nu toe was de Taycan Turbo die ik van Alexanderr heb meegekregen, maar op het einde van de dag was dat ook gewoon een snelle daily, geen sportkar. Dus ook die is niet echt zinnenprikkelend. Acceleratie maakt op mij slechts beperkt indruk, maar ook ik moet toegeven dat die EV's soms best goed sturen gezien hun zwaartepunt en balans. Ze zijn alleen doodsaai imo.

Snelle daily's, geen rijdersauto's 🙂

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, DDke zei:

Ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Een Model 3 Performance doet alles beter dan uw firmakar, ook rijden.

Ik vind m'n 320e echt wel goed rijden voor zijn afmetingen en gewicht, maar een 3PF zal wss beter zijn idd. Het lage zwaartepunt, de extra grunt, de gasrespons en vooral het gebrek aan die klote boite gaan dat een beter rijdende auto maken. Ik ontken dat ook nergens é

 

Edit: laat het ons zo zeggen: ik heb al Teslarijders gehad op rondritten die "het eens willen proberen". Op de editie daarna stonden ze daar allemaal weer met hun benzinekrel. Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet zijn omdat die krellen zo tof zijn 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Speedhunter zei:

Hyundai Ioniq 5 N.

Doe mij dan toch maar de KIA EV6 GT.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, knight-rider zei:

Doe mij dan toch maar de KIA EV6 GT.

Dat is ook een fijne EV. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zin krijg om eens een testrit in te plannen, al is dat gewoon om eens zelf te ervaren hoe het rijdt. Effectief zelf kopen komt niet in me op, puur omdat ik een hekel heb aan eenheidsworst. Het idee om met de zoveelste rond te rijden, is voor mij al reden genoeg om het niet te doen. Al zou ik die hoogstwaarschijnlijk wel opleuken met aftermarket wielen en verlaging 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zin krijg om eens een testrit in te plannen, al is dat gewoon om eens zelf te ervaren hoe het rijdt. Effectief zelf kopen komt niet in me op, puur omdat ik een hekel heb aan eenheidsworst. Het idee om met de zoveelste rond te rijden, is voor mij al reden genoeg om het niet te doen. Al zou ik die hoogstwaarschijnlijk wel opleuken met aftermarket wielen en verlaging 😬

Dat spel rijdt al keihard 😅

Allez de 3 Perf toch, nooit met een Y gereden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zin krijg om eens een testrit in te plannen, al is dat gewoon om eens zelf te ervaren hoe het rijdt. Effectief zelf kopen komt niet in me op, puur omdat ik een hekel heb aan eenheidsworst. Het idee om met de zoveelste rond te rijden, is voor mij al reden genoeg om het niet te doen. Al zou ik die hoogstwaarschijnlijk wel opleuken met aftermarket wielen en verlaging 😬

Koop een diesel als je tegen de stroom in wil gaan :D 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwsgezinde vriend van me heeft eerst particulier een Polestar 2 full spec gekocht een jaar of 2 geleden. Vorig jaar een Y LR. De Polestar staat nog steeds op zijn oprit. Krijgt hem aan de straatstenen niet kwijt. Er wordt zelfs niet op geboden.

Als particulier nog steeds tricky business. 

Al een paar keer in zijn Y meegereden. Mij stoort toch nog de harde ophanging maar qua afwerking vind ik hem dik ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, -Fred- said:

“Gewoon” de long range. Performance voegt imo weinig toe.

Net wel, als autoliefhebber. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, -Fred- said:

puur omdat ik een hekel heb aan eenheidsworst. Het idee om met de zoveelste rond te rijden, is voor mij al reden genoeg om het niet te doen. 😬

Zegt de man die rond rijdt met het meestverkochte merkt in België :lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Speedhunter zei:

Koop een diesel als je tegen de stroom in wil gaan :D 

Daar zeg je iets. Ik ben zeer tevreden van onze 318d touring. Ruim, voldoende snel, comfortabel, ongeveer 1000km range (62l tank) afhankelijk van hoe snel je rijdt. 
Wij doen daar +-15.000km per jaar mee. Tijdens de week af en toe een korte rit. In weekend soms wat langer. En dan reizen (wintersport, naar 't zuiden in de zomer..). Puur ter vervanging van deze in ons huidig gebruik zie ik niet wat me beter kan dienen. 
Enkel de verkettering en verbanning uit LEZ is wel een dingetje. Deze mag nog binnen tot eind 2025, ik kan er dus nog een kleine twee jaar overal mee binnen in België. 
Erna overweeg ik sterk om opnieuw een diesel te kopen. Zou dan wel een EU6-temp moeten zijn om toch minstens 4-5 jaar verder te kunnen springen. 
Of een vergelijkbare turbonaft, maar dat is meteen +2/3 liter per 100km extra verbruik voor dezelfde performance, in een 'daily' vind ik dat nog altijd een nutteloos meerverbruik.

1 uur terug, bud wijzer zei:

Nieuwsgezinde vriend van me heeft eerst particulier een Polestar 2 full spec gekocht een jaar of 2 geleden. Vorig jaar een Y LR. De Polestar staat nog steeds op zijn oprit. Krijgt hem aan de straatstenen niet kwijt. Er wordt zelfs niet op geboden.

Als particulier nog steeds tricky business. 

Yikes. Wat is daar een mogelijke verklaring van? Als er zelfs niet op geboden wordt, gewoonweg nog te duur? 
Ik lees dat de premie van de overheid van €3000 op 2dehands EV enkel geldt indien de EV gekocht wordt bij een handelaar, niet van een particulier. Maw, heel de 2dehandsmarkt van mensen die particulier een EV proberen slijten is completely fucked, enkel al daardoor. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, PJH zei:

Ik vind m'n 320e echt wel goed rijden voor zijn afmetingen en gewicht, maar een 3PF zal wss beter zijn idd. Het lage zwaartepunt, de extra grunt, de gasrespons en vooral het gebrek aan die klote boite gaan dat een beter rijdende auto maken. Ik ontken dat ook nergens é

Ook een basic Model 3 doet het op al jouw punten beter dan een 320e, zelf het iets hogere koetswerk van de Y zal daar imo weinig verschil in maken (als is het wel gatlelijk).
Dus eigenlijk heb jij gewoon de foute keuze gemaakt als het gaat om de betere rijdersauto, maar omdat je een E30 hebt staan maakt dat allemaal weinig uit. Helaas heeft het grootste deel van de autoliefhebbers niet de plaats of de luxe om naast hun Tesla firmawagen iets leuk te zetten. Die mensen kiezen dan bang4buck en dan kan je gewoon niet om de model 3 / Y heen.

Dus misschien moet je eens langer stilstaan bij het beslissingsproces van anderen ipv iedereen over dezelfde kam te scheren, no offence.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bud wijzer zei:

Nieuwsgezinde vriend van me heeft eerst particulier een Polestar 2 full spec gekocht een jaar of 2 geleden. Vorig jaar een Y LR. De Polestar staat nog steeds op zijn oprit. Krijgt hem aan de straatstenen niet kwijt. Er wordt zelfs niet op geboden.

Als particulier nog steeds tricky business. 

Al een paar keer in zijn Y meegereden. Mij stoort toch nog de harde ophanging maar qua afwerking vind ik hem dik ok.

elke wagen in de hogere prijsklasse hoor. Op mijn Q7 kwam ook nergens respons. Tesla en wijkopenautos waren de enige die interesse hadden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zegt de man die rond rijdt met het meestverkochte merkt in België :lolz:

Dat ik niet met de meest aparte auto onderweg ben, ben ik me zeker van bewust, het gaat mij meer over de uitvoering. Ik kan niet enthousiast worden van een auto waar je op elke hoek van de straat krak dezelfde tegenkomt. Ik heb me toch nog niet vaak geparkeerd naast identiek dezelfde. Kennis die vlakbij woont heeft sedert kort een zwarte model 3 PF, ik merk hem nooit op als we mekaar kruisen... Dan spreekt een i4 me meer aan, puur omdat je veel meer mogelijkheden hebt naar configuratie toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Net wel, als autoliefhebber. 

Heb je met de long range niet die "drift" functie dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, -Fred- zei:

Heb je met de long range niet die "drift" functie dan?

Track Mode alleen op de Performance idd. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die nooit gebruik, behalve gisteren :D

Maar er zijn nog wel wat verschilletjes:

- Grotere wielen
- Topsnelheid is hoger
- Performance remmen
- Spoiler op koffer


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, DDke zei:

Track Mode alleen op de Performance idd. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die nooit gebruik, behalve gisteren :D

Maar er zijn nog wel wat verschilletjes:

- Grotere wielen
- Topsnelheid is hoger
- Performance remmen
- Spoiler op koffer


 

de spoiler koopt iedereen  op alieexpress voor 20€ ofzo :rolleyes: ((hier staat er nog een echte van carbon op, maar je hebt dus veel plastieken met carbonmotief nu)

En de remmen zijn tegenwoordig blijkbaar gewoon plastieken overkappingen met  opschrift?

 

-en alu pedalen in het interieur. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de trackmode, die wel leuk kan zijn, zijn de voordelen verwaarloosbaar imo. Die velgen en de iets verlaagde ophanging, kies ik dan liever à la carte zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, -Fred- zei:

Buiten de trackmode, die wel leuk kan zijn, zijn de voordelen verwaarloosbaar imo. 

Hij is wel een pak sneller he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid