Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

30 minutes ago, ICM said:

Ik wou niemand beledigen.

Misschien ga ik er verkeerdelijk van uit dat iemand die 1500 netto per maand heeft dergelijke auto niet wil/kan kopen, maar voor hen zou dat 3,5 jaar zijn. W T F.

Zelfs aan 2000 euro is dat 2,5 jaar. Allez, dan weet je toch dat je serieus verkeerd bezig bent?

Ik ga er van uit dat iemand 10-15% max opzij kan zetten daarvan nadat hij/zij huur, benzine, eten, kledij, electriek, telefoon, vakantie, etc heeft betaald...

25 jaar sparen? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, The Swede said:

Ik ga er van uit dat iemand 10-15% max opzij kan zetten daarvan nadat hij/zij huur, benzine, eten, kledij, electriek, telefoon, vakantie, etc heeft betaald...

25 jaar sparen? ;)

Uiteraard, het gaat niet over feitelijk betalen, het gaat over een equivalente waarde aangeven.

Zoals ik altijd zeg, mensen die hun living laten schilderen voor 25k, daar neem je een jaar loopbaanonderbreking voor, tijd voor heel veel lessen en uitvoering, en je bent nog goedkoper af.

Nee, jij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja hoeveel jonge gasten kopen zoiets helemaal nieuw privé? Degene rondom mij die geen bedrijfswagen hebben, besteden eerder een budget tussen de 10-20k aan een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, ICM said:

Uiteraard, het gaat niet over feitelijk betalen, het gaat over een equivalente waarde aangeven.

Zoals ik altijd zeg, mensen die hun living laten schilderen voor 25k, daar neem je een jaar loopbaanonderbreking voor, tijd voor heel veel lessen en uitvoering, en je bent nog goedkoper af.

Nee, jij niet.

Ikke? Dude, den dag dat ik geld ga uitgeven aan ne schilder... ik ben nooit twee dagen in dezelfde plek 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, PJH said:

Uren kan hun geen barst schelen. De starters zijn toch nog allemaal single/zonder kinders en wonen nog bij La Mama. Die kloppen uren gelijk zot omdat ze denken dat ze zo snel gaan groeien. En dan in het weekend gaan ze weg met hun maten en dan is het de showoff competition. "Ik heb dus wel NEN BEEJEMWEE é". Dat dat dan een 114d is kan ze niks schelen.

En ergens begrijp ik dat ook wel. Toen ik startte bij Capgemini was het een Peugeot 208. Ik voelde me enorm blij dat ik een semi-deftig loon kreeg als starter, met een auto en een tankkaart. Op die leeftijd is dat een enorme vrijheid. Maar als je dan hoort van je vrienden dat ze starten met aan 1/3/A/C/Golf/... dan voel je je toch wel wat bekocht. Hetzelfde merkte ik toen ik eens op een jobbeurs ben gaan zitten om mensen aan te trekken. Ik vond het zelf altijd stom dat je je job kiest op basis van wat je krijgt. Je zou moeten kijken naar de jobinhoud en de collega's, want da's een pak belangrijker dan een auto. Maar het is naïef om te denken dat die mannekes daarmee bezig zijn. Ze willen gewoon een dik kraam en een leuk data abbo om foto's te posten op instagram van dat dik kraam. Dat is volkomen logisch dat ze daarvoor kiezen, want als consultant weet je op je sollicitatie toch quasi nooit waar je terecht gaat komen als starter, dus jobinhoud kunnen ze niet vergelijken. Het wordt dus beslist door de auto/... en dat is ook de reden dat deze 1-reeks het goed zal doen, ondanks dat het een lelijk FWD hok is.

(sterker nog, wij hebben soms starters die vragen of ze de auto kunnen weigeren, want ze hebben geen rijbewijs of zitten liever op een trein. Die neem ik nooit aan :D)

Wat je beschrijft is een "normaal" fenomeen. Als gast van midden de 20 ben je eig nog puber en daar pikken die werkgevers handig op in. Ge wilt status en ge kunt dat vrij makkelijk krijgen. 

Tis pas as ge iets ouder zijt dat ge beseft dat er nog andere dingen ook belangrijk zijn in t leven. Ik ben dat stadium al gepasseerd ma heb het zelf ook midden in gezeten, 10 jaar geleden was ik jonge consultant met een lease A3 en maar overuren kloppen. En dan onderweg stoppen om olie bij te kappen want die 1.9 tdi lustte wel een slok. 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt gewoon identiek hetzelfde als een MINI Cooper S, zeker nu met die plofjes en even rasperig
Is toch (aanzienlijk) luider hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, stijn82 said:

Wat je beschrijft is een "normaal" fenomeen. Als gast van midden de 20 ben je eig nog puber en daar pikken die werkgevers handig op in. Ge wilt status en ge kunt dat vrij makkelijk krijgen. 

Tis pas as ge iets ouder zijt dat ge beseft dat er nog andere dingen ook belangrijk zijn in t leven. Ik ben dat stadium al gepasseerd ma heb het zelf ook midden in gezeten, 10 jaar geleden was ik jonge consultant met een lease A3 en maar overuren kloppen. En dan onderweg stoppen om olie bij te kappen want die 1.9 tdi lustte wel een slok. 😆

En nog consultant? Waarmee rijdt ge 10 jaar later?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, The Swede said:

En nog consultant? Waarmee rijdt ge 10 jaar later?

Halftijds freelance consultant met een golfke. Freedom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Stancke zei:
4 uren geleden, William Blake zei:
klinkt gewoon identiek hetzelfde als een MINI Cooper S, zeker nu met die plofjes en even rasperig

Is toch (aanzienlijk) luider hoor.

ik heb het over het geluid zelf, niet het volume

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Stancke zei:

Zo wil ik hem wel :) 61.5k bruto. Twijfel nog over de getinte ramen.

 

 

155735F3-4CC1-4935-86E4-62058962266D.png

1C91E5DB-187C-42DA-8FB1-EA6F37E5CF25.png

 

Niet mis, deze nieuwe (?) Individual kleur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1/6/2019 om 09:54, ICM zei:

61,5k, dat is toch niet meer serieus voor dergelijk autootje

 

Je kan eigenlijk 3 dik uitgeruste Yaris'kes kopen voor dat geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, flupke73 zei:

dat alleen al, heiligschennis :(

BMW kon niet anders. Is de enige manier om PJH toch nog in een 1-reeks te krijgen gezien m dan wel kan vermelden dat die met een F40 rijd. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/6/2019 om 09:54, ICM zei:

61,5k, dat is toch niet meer serieus voor dergelijk autootje

 

M140i xDrive met toeters en bellen zit bruto ook aan die prijs dus zo speciaal is dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer kan individual op een 1-reeks? [emoji33]
Wat voor individual dingen? Koetswerkkleur?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/1/2019 at 10:00 AM, josenjef said:

Uren doen staat goed naar hun "vrienden" net als die wagen. Heel belangrijk voor de "likes" en daar leeft die generatie voor.

Bij mij heeft er nu eentje voor een golf break gekozen en haar vent is daar lastig voor, hij wou de a-klasse. Staat beter voor de sleutel op de deur villa met giga lening op.

Vorig jaar is er bij mij eentje vertrokken die een Peugeot van de parking had gekregen en hij geen Mercedes kon kiezen daardoor. Die kon er ook niet van over dat ik met dezelfde 308 reed als de mensen die "onder" mij werken.

Die mensen hebben mij doen beseffen dat ik "oud" word emoji3.png

Ik merk meestal het omgekeerde. Ze willen de "prestigieuse" job, ze willen den BMW,... maar als ge zegt dat ze 4 dagen van huis moeten werken voor een project, is het zaag, steun, ...

On 6/1/2019 at 1:03 PM, stijn82 said:

Wat je beschrijft is een "normaal" fenomeen. Als gast van midden de 20 ben je eig nog puber en daar pikken die werkgevers handig op in. Ge wilt status en ge kunt dat vrij makkelijk krijgen. 

Tis pas as ge iets ouder zijt dat ge beseft dat er nog andere dingen ook belangrijk zijn in t leven. Ik ben dat stadium al gepasseerd ma heb het zelf ook midden in gezeten, 10 jaar geleden was ik jonge consultant met een lease A3 en maar overuren kloppen. En dan onderweg stoppen om olie bij te kappen want die 1.9 tdi lustte wel een slok. 😆

Ik zat net tegen mijn madame gisteren hetzelfde te zeggen. Voor veel mensen is de auto iets dat hun imago geeft. Ze willen dat de anderen "zien hoe succesvol ze zijn" en dan moet gebeuren door uiterlijke tekenen van succes te tonen. 
Eens ge ouder zijt hebt ge daar meestal geen behoefte meer aan en ben je matuur genoeg om zelf je zelfvertrouwen uit te stralen. 

De vraag is wel "hoe oud" een mens daarvoor moet zijn. Want als ik hier rondkijk, dan merk ik toch dat er zijn die op leeftijd zijn om volwassen te zijn, maar nog steeds met een tienermentaliteit rondlopen. ... 

 

On 6/1/2019 at 1:55 PM, stijn82 said:

Halftijds freelance consultant met een golfke. Freedom!

Topper ! :D

Sinds ik zelfstandig ben, rij ik ook liever met vanalle hokken rond die economisch zijn. Mijn Pajero was daarvan echt het beste voorbeeld. 3150 GBP betaald :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt de jeugd echt nog wakker van een auto? Ik lees dat er alsmaar meer zijn die zelfs gewoon geen rijbewijs meer hebben.
Allemaal kul. Zoals de berichten dat de jeugd als 1 man/vrouw/onzeker achter Anuna stond. Die heeft op 26 mei 2019 een reality check ontvangen waar ze nog niet goed van is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Stancke said:

M140i xDrive met toeters en bellen zit bruto ook aan die prijs dus zo speciaal is dat niet.

Je betaalt nu wel meer voor minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid