Ugeken 11.784 Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 https://fangio.be/retrojasje-staat-porsche-taycan-wondermooi/?fbclid=IwAR1Ghkg5_JJvEiZ6-lZHuerozK2k1_YvKdmDKCg32PtY-fuL4t9-k9Xw31o Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 27 maart 2020 Geplaatst: 27 maart 2020 That said, if the Taycan makes something like a Panamera feel a bit old hat on the motorway, it's nothing compared to its performance on minor roads. Because it defies all rational expectation. Picture in your mind how a car of this size (5m long, 2.1m wide) and this weight (2,295kg before anyone is in) should drive, even one from Porsche - and the Taycan does it better. It turns more immediately, grips harder, deals with imperfections better, pulls more traction from the road. By getting so much of the mass low and centralised, there seems to be no inertia to the Taycan's movements, ably assisted by the immediacy of the electric power. There's no hint of dynamic slack in a car that weighs as much as a Range Rover. https://www.pistonheads.com/news/porsche/2020-porsche-taycan-turbo-s---uk-review/42115 2 Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 3 april 2020 Geplaatst: 3 april 2020 Precies een shooting brake van de eerste gen Panamera. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 3 april 2020 Geplaatst: 3 april 2020 Afgaande op deze ‘spypics’ verkies ik toch de gewone Taycan. Afwachten wat het uiteindelijk zal worden. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 4 april 2020 Geplaatst: 4 april 2020 Stel je voor, die achterlichten. Bij BMW zouden ze het nog wel overwegen. Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 Daar staat een 'vals' achtersteven op, lijkt mij. Naden sluiten niet aan, raamomlijsting loopt ook anders. Is om de ware achterkant te verbergen in een halve mule. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 32 minuten geleden, Tommie zei: Daar staat een 'vals' achtersteven op, lijkt mij. Naden sluiten niet aan, raamomlijsting loopt ook anders. Is om de ware achterkant te verbergen in een halve mule. Daklijn en kofferklep lijkt me quasi definitief, 't is de raamomlijsting die de hele illusie opwekt. Die wordt zoals de Panamera ST en dan is dat ok. Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 6 april 2020 Geplaatst: 6 april 2020 48 minutes ago, Tommie said: Daar staat een 'vals' achtersteven op, lijkt mij. Naden sluiten niet aan, raamomlijsting loopt ook anders. Is om de ware achterkant te verbergen in een halve mule. Die lampen zijn alleszins gekleefd. 1 Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 7 april 2020 Auteur Geplaatst: 7 april 2020 Dat is een mule van de Cross Turismo. Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 7 april 2020 Geplaatst: 7 april 2020 11 uren geleden, Audi S8 zei: Dat is een mule van de Cross Turismo. Ip sommiste foto’s zie je zin mule mor ip andere zin gat 2 Quote
Daggie 482 Geplaatst: 10 april 2020 Geplaatst: 10 april 2020 https://newsroom.porsche.com/en/2020/products/porsche-taycan-world-car-of-the-year-double-victory-electric-sports-car-20461.html Mijne is delayed door Corona, as expected. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 https://www.autoblog.nl/nieuws/1-000-km-in-9-uur-met-een-porsche-taycan-148505 Check even het filmpje op ca. 10min 30sec, met zo een Ionity charger laad je toch ook 80% van de batterij op minder als 20min waar ik toch van verschiet! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 Dat gaat idd veel sneller dan bij mijn Tesla. Ik kan in het beste geval aan 120kW laden, maar meestal is dat veel minder. @Germinal heeft het hier ook al gemeld dat het laadvermogen een tijdje geleden drastisch werd verlaagd. Als ik van 8% naar 80% wil laden, dan moet ik vandaag zeker 45 minuten wachten, en het geluk hebben dat er niet iemand naast me staat aan een gekoppelde charger (superchargers zijn steeds per 2 gekoppeld), want dan duurt het nog langer. Dit zijn inderdaad zeer snelle laadtijden. Nu moeten er enkel nog voldoende van die chargers komen in dit land, en ik ben kandidaat om een ander merk EV te kopen dan Tesla. Je begint ze stilaan te zien in het verkeer, en ik vind de Taycan irl een zeer knappe wagen. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 1 uur geleden, BMWMB zei: Dat gaat idd veel sneller dan bij mijn Tesla. Ik kan in het beste geval aan 120kW laden, maar meestal is dat veel minder. @Germinal heeft het hier ook al gemeld dat het laadvermogen een tijdje geleden drastisch werd verlaagd. Als ik van 8% naar 80% wil laden, dan moet ik vandaag zeker 45 minuten wachten, en het geluk hebben dat er niet iemand naast me staat aan een gekoppelde charger (superchargers zijn steeds per 2 gekoppeld), want dan duurt het nog langer. Dit zijn inderdaad zeer snelle laadtijden. Nu moeten er enkel nog voldoende van die chargers komen in dit land, en ik ben kandidaat om een ander merk EV te kopen dan Tesla. Je begint ze stilaan te zien in het verkeer, en ik vind de Taycan irl een zeer knappe wagen. Voor mij is sneller laden eerlijk gezegd belangrijker als gratis laden, dus blijkbaar heeft Tesla daar dus geen voordelen meer tov een ander merk? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 14 april 2020 Geplaatst: 14 april 2020 Neen, het belangrijkste is dat er laadstations zijn. Hoeveel laadstations van Inonity, of een ander merk, van 250kW zijn er vandaag in België.Ondertussen is Tesla zijn superchargers wereldwijd aan het aanpassen aan hun nieuwste versie V3, die ook laden aan 250kW. En elke Tesla kan ook geladen worden aan de andere merken zoals Ionity.Tesla zal zijn voordeel niet te snel kwijt zijn. En denk naast het laden ook nog aan andere dingen, zoals Autopilot en Selfdriving. Ik ben vooral benieuwd wat andere merken de komende jaren gaan op de markt brengen, om te kunnen concurreren met Tesla, want voorlopig blijft Tesla zijn koppositie behouden. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 15 april 2020 Geplaatst: 15 april 2020 Neen, het belangrijkste is dat er laadstations zijn. Hoeveel laadstations van Inonity, of een ander merk, van 250kW zijn er vandaag in België.Ondertussen is Tesla zijn superchargers wereldwijd aan het aanpassen aan hun nieuwste versie V3, die ook laden aan 250kW. En elke Tesla kan ook geladen worden aan de andere merken zoals Ionity.Tesla zal zijn voordeel niet te snel kwijt zijn. En denk naast het laden ook nog aan andere dingen, zoals Autopilot en Selfdriving. Ik ben vooral benieuwd wat andere merken de komende jaren gaan op de markt brengen, om te kunnen concurreren met Tesla, want voorlopig blijft Tesla zijn koppositie behouden. Ze passen ze niet aan.. V2 blijft V2 dacht ik. Als er nieuwe gezet worden is het V3.Ionity heeft inderdaad nog wel een paar jaar nodig voor ze tesla zouden kunnen bijbenen. Maar tesla heeft nog 10 jaar nodig om een auto goed in elkaar te kunnen steken [emoji23]Binnen 2 jaar zou er een Macan EV komen en dan is mijn Tesla weg [emoji108] Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 15 april 2020 Geplaatst: 15 april 2020 Komende van een rammelende Mercedes ben ik zeker niet ontevreden over hoe een Tesla in mekaar steekt. Na 2 jaar en bijna 70k km nog steeds bullet-proof. De Taycan zal heel zeker beter in mekaar steken, maar de prijs is er ook naar. Een Macan koop ik niet, want ik wil geen SUV. Quote
ICM 24.979 Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/porsche/taycan/ The Porsche Taycan electric car range continues to grow, and a cheaper, two-wheel drive variant is in the works, executives have confirmed to CAR magazine. The cheaper Taycan will join the existing 4S, Turbo and Turbo S versions. 'There will be entry-level models coming off the Taycan,' R&D chief Dr Michael Steiner said in a phone interview during the coronavirus crisis. 'There will be a rear-wheel drive model with a smaller battery to make it more accessible price-wise, especially for markets that don’t need 4wd - places like China, where weather conditions mean you don’t need it.' Quote
Daggie 482 Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 A 4-door Cayman with infinite torque. Sounds good to me Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 10 hours ago, ICM said: places like China, where weather conditions mean you don’t need it.' lolwut? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.