Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Zwart volleder met 18-way stoelen, Sport Chrono. Gentian blauw met zwarte omlijsting ramen.

Vanaf MY21 komen er ook nieuwe kleuren. Die ga ik ook nog wel eens bekijken.

 

Congratz ! Moedige keuze default_smile.png wat rijd je nu ?

 

MY21 zou 22kw AC lader krijgen ipv 11 dacht ik.. en je hoeft pano dak niet te speccen

 

Ps in Oosterhout kan je naast de Tesla’s laden

 

 

dca550625462742ade3aa0f8b178d3e1.jpg&key=7faf3a8996f0c9b9d8ce5df808b576152512b7ed4fe03edb9cb570da5ac7d87b

 

Moest dat aan elke suc komen ben ik ook direct verkocht

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22kW inderdaad. Pano dak moet voor MY20 ook niet hoor. Heb ik ook niet genomen. Testwagen had dat en da's niks voor mij.  

De Taycan vervangt mijn Skoda rs245. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht tot morgen...
Dan zal je misschien een betere opinie hebben [emoji3]

Deze mening zal ik minstens de komende 2 jaar hebben, en dan zien we wel weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Daggie zei:

Vandaag een blauwe MY21 besteld :)

Zoiets (maar met andere velgen):

9c58181c-443f-401a-baf5-ae9273bb82a9.thumb.jpg.a17ba50489eb126d6aae260f98de6d0f.jpg

Proficiat! Juist te laat voor de prijsverhoging? Doe R m’n groeten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Ik zat zonet nog even de specificaties te bekijken...

image.thumb.png.defad9ea9dfe1cb66cf6a413a118820c.png

De derde rij "vermogen" is eigenlijk het continu vermogen van de electromotoren, waarbij de vierde rij "vermogen bij overboost" énkel bij geselecteerde Launch Control beschikbaar is ... dus niét als je gewoon rijdend op de weg vloert om van 70 naar 170 te sprinten ... correct?

Dan vind ik het toch vreemd dat de hernemingscijfers voor de turbo S en de turbo verschillen (wel maar 0,2 sec en dat dan nog eens op een extreem verbluffend tempo van geen 2 seconden), want die hebben hetzelfde standaardvermogen ... daar waar tussen de 4S zonder en met Plus-batterij er dan weer géén verschil zit in tijd maar wel in vermogen (zowel std als bij launch control).

Beetje flou, allemaal.

@Alexanderr?

Zal ik u zeggen wat flou is:

PK's opgeven bij een elektrische auto is complete nonsens. Ze doen dat opdat mensen toch ergens een gedacht hebben van "hoe straf de moteur is".

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Zal ik u zeggen wat flou is:

PK's opgeven bij een elektrische auto is complete nonsens. Ze doen dat opdat mensen toch ergens een gedacht hebben van "hoe straf de moteur is".

Hoe moeten ze 't dan wel doen, zodat het wel correct is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Alexanderr zei:

Proficiat! Juist te laat voor de prijsverhoging? Doe R m’n groeten :)

Bedankt! Will do!

Ik vemoed dat de prijsstijging te maken heeft met het modeljaar ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog een test op YouTube van nextmove.

Test aan 120kph : Taycan 4s 370km range

Model s performance 370km met nog 13% batterij over dus ongeveer 420km

Wat feitelijk helemaal toe te schrijven is aan verschil in batterijgrootte

Volgens de test heeft de taycan 87kwh beschikbaar, de tesla 98kwh.

Om u wel een idee te geven.. bij mijn model S is er na 60.000 km al 8kwh van verdwenen! Deels zou dit wel te wijten zijn aan een software update van tesla waardoor ze een paar kWh extra hebben onbruikbaar gemaakt [emoji57]

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, BMWMB zei:

Voor mij zou de actieradius van de Taycan meer dan genoeg zijn, op voorwaarde dat er voldoende superchargers staan in gans België.

Dat is inderdaad het grote knelpunt voor het moment vind ik.   
op en af naar de Ardennen ( terplaatse geen laadmogelijkheid)  is een probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/2/2020 om 20:11, Germinal zei:

Moest dat aan elke suc komen ben ik ook direct verkocht

Het zou top zijn mocht Ionity evenveel laders krijgen als er superchargers zijn en dat Tesla dan zijn netwerk openstelt aan Porche/audi/VW/BMW... en andersom aan een fatsoenlijke prijs/kW.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou top zijn mocht Ionity evenveel laders krijgen als er superchargers zijn en dat Tesla dan zijn netwerk openstelt aan Porche/audi/VW/BMW... en andersom aan een fatsoenlijke prijs/kW.


Inderdaad... dat zou top zijn.. tesla opent ook wel niks meer laatste jaren.

Turnhout staat al zeer lang op de planning bijvoorbeeld.

Ik begrijp ionity wel dat ze woekerprijzen aanrekenen voor “externen” lees tesla
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/23/2020 at 9:36 AM, gTa said:

Hoe moeten ze 't dan wel doen, zodat het wel correct is?

 

Het enige wat je kan zeggen is hoeveel kW de motor is. Het probleem bij elektromotoren is dat hoe hoger in toeren ze gaan, hoe minder koppel ze hebben. Het is heel moeilijk van 1 cijfer te verzinnen dat zegt "die is straffer dan die". Eigenlijk wil je dus koppelcurves zien.

Het concept pk/koppel zoals we dat gewoon zijn is van toepassing op verbrandingsmotoren omdat je daar altijd binnen hetzelfde toerengebied blijft.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wel enkel 11kW

Quote

Eigenaren van plug-in hybrids van het merk Porsche en de elektrische Taycan kunnen binnenkort gratis hun auto opladen bij 2.000 laadpalen in twintig landen.
Tesla begon er ooit mee en is er inmiddels van teruggekomen, maar bij Porsche kun je de komende jaren kosteloos inpluggen bij een groot aantal laadpalen in Europa. In eerste instantie gaat het om 1.035 gratis laadpunten in twintig landen. Tegen het einde van het jaar komen er nog 900 bij.

De laadpalen zijn alleen gratis voor Porsche-rijders. Het gaat hierbij om driefasige laders op wisselstroom met een vermogen van 11 kW, die ook compatibel zijn met de plug-in hybrides van Porsche. Het zijn dus niet de zogeheten superchargers waarvan Tesla gebruikmaakt. 

Destination Charging
Porsche noemt het project ‘Destination Charging’. De laadpalen bevinden zich bij geselecteerde hotels, luchthavens, musea, winkelcentra, sportclubs en jachthavens en worden aangeboden in alle landen waar gedeeltelijk en volledig elektrische Porsches worden verkocht. Het aanbod strekt zich uit van Duitsland, Spanje en Italië tot de Benelux en enkele Oost-Europese markten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor plug-in, dat zal de reden zijn  waarschijnlijk?  Een supercharcher op een plug-in zal misschien wat vonken  geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor plug-in, dat zal de reden zijn  waarschijnlijk?  Een supercharcher op een plug-in zal misschien wat vonken  geven?


De Taycan zijn AC laden is beperkt tot 11Kw.. die plug ins standaard 3kw

Vanaf productie juli zou de taycan voorzien worden van 22kw AC

Zoals je ziet : ook bij porsche worden de early adopters beloond [emoji57]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/3/2020 om 19:25, Tracer zei:

Vandaag mijn eerste Taycan gespot. Onderweg naar de sneeuw gok ik emoji28.png

69b32675bcf9b4fb10b274c1d2524095.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Of nen Thule vol 18650 cellekes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid