Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Porsche BMW Mercedes Audi en ecodriving, de wereld is waarlijk naar de kl*

Minder belastingen ok, rijstijl aanpassen omdat het geld in mijn hand brandt? Dan koop ik wel die Yaris GR nondedju. Ga wat model 3en of zo he boys. 

Bende zeveraars.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry tis niet gemeend..................enfin wel een beetje :D

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Porsche BMW Mercedes Audi en ecodriving, de wereld is waarlijk naar de kl*

Minder belastingen ok, rijstijl aanpassen omdat het geld in mijn hand brandt? Dan koop ik wel die Yaris GR nondedju. Ga wat model 3en of zo he boys. 

Bende zeveraars.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry tis niet gemeend..................enfin wel een beetje :D

Eigenlijk rij ik best hard met die auto.. maar mijn gebruik is wat atypisch. Ik woon op 4km van mijn werk. 5 dagen per week doe ik bijna niks anders dan van huis naar school naar de zaak en naar huis. Ik rij ‘s morgens weg in sport, Als mijn motor warm is, rij ik goed door, en als ik de kinderen heb afgezet, dan zet ik mijn auto op elektrisch en rij naar de zaak. Als ik daar aankom is die net leeg. Gaat daar aan de stekker. Dan rij ik ‘s avonds elektrisch naar huis (ah ja, op 4 km is mijn motor toch ni warm) en daar gaat die weer aan de stekker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, DDke zei:

Eigenlijk rij ik best hard met die auto.. maar mijn gebruik is wat atypisch. Ik woon op 4km van mijn werk. 5 dagen per week doe ik bijna niks anders dan van huis naar school naar de zaak en naar huis. Ik rij ‘s morgens weg in sport, Als mijn motor warm is, rij ik goed door, en als ik de kinderen heb afgezet, dan zet ik mijn auto op elektrisch en rij naar de zaak. Als ik daar aankom is die net leeg. Gaat daar aan de stekker. Dan rij ik ‘s avonds elektrisch naar huis (ah ja, op 4 km is mijn motor toch ni warm) en daar gaat die weer aan de stekker. 

- E Bakfiets

- E bike

- E longtail

Geen dank :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Porsche BMW Mercedes Audi en ecodriving, de wereld is waarlijk naar de kl*

Minder belastingen ok, rijstijl aanpassen omdat het geld in mijn hand brandt? Dan koop ik wel die Yaris GR nondedju. Ga wat model 3en of zo he boys. 

Bende zeveraars.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry tis niet gemeend..................enfin wel een beetje :D

Ik rij 90% van mijn tijd in de bebouwde kom. Gek genoeg is die EcoPro-stand dan ook een goed passende, want ge moogt overal maar 30 of 50 en 't is ook gewoon niet verantwoord om nog maar een béétje "sportief" te rijden want overal geparkeerde auto's, kinderen, oversteekplaatsen, hele hopen fietsers, ...  Met m'n moto rij ik zeer assertief en enorm vinnig, 'k pas ook overal tussen (al schraap ik gemiddeld wel een buitenspiegel of 2-3 per centrumrallye), met de auto is dat gewoon doorheen de binnenstedelijke verkeersdrab "drijven". Daar heb ik geen kwiek reagerend gaspedaal voor nodig. En ook maar 20 van de 260 pk. Normale stand doet dat uiteraard zeker even goed, maar die EcoPro is dan absoluut geen horror.

Ne keer dat ik vrije baan heb of 't sneller mag gaan dan 90ish, dan is 't iets anders. :D 

 

'k Moet wel toegeven: ik ben iemand die ook met een Porsche of een (zeer) snedige BMW 6-in-lijn bijzonder hard kan genieten van 't rustig boemelen aan lage toeren, genietend van de zescilindersound, als het even kan haren in de wind. Het moet voor mij niet op 't scherp van de snee gaan om te kunnen genieten van auto- of motorrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je ze volledig leeg kan trekken ja, maar dan zet je toch gewoon de generator modus aan als ze nog +/- 5km aangeeft? Die laadt heel snel weer bij (vond ik toch) 


Op de Autobahn, de nordschleife en/of gebruiken als hybrid ( lees : elektrisch rijden ) trek je die echt wel leeg..

2 rondjes op de ring en hij was leeg.. waarom rijd je zoiets op de ring is natuurlijk een andere discussie [emoji23] de reden was toen dat het te warm was en niet bijlaadde..

Op Francorchamps had ik daar namelijk geen last van, zelfs niet na 15 rondjes

Op de autobahn.. je moet rekenen : batterij is een 13kwh..

136pk is 100kw vermogen :


Dus volle petrol trek je die batterij leg op een 10’tal minuten.. vanaf de moment dat je iets van de gas gaat gaat die bijladen eh..

In de praktijk toch leeg na een half uur autobahn. ( lees quasi constant vmax) s nachts gaat dat ja [emoji106]


Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, gTa zei:

'k pas ook overal tussen (al schraap ik gemiddeld wel een buitenspiegel of 2-3 per centrumrallye)

Laat jij dan iedere keer een blaadje na met je gegevens?

Zo wordt dat toch verschrikkelijk duur voor jou om met de moto te rijden?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Naish zei:

Laat jij dan iedere keer een blaadje na met je gegevens?

Zo wordt dat toch verschrikkelijk duur voor jou om met de moto te rijden?

Yep, iedere keer. Ik hang er ook een uit de Bijbel gescheurd blaadje (evangelie) bij en ook een briefje van 20 euro. En een waardebon voor een orgelconcert naar keuze in een Gentse kerk. En een sleutelhanger van Vredeseilanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het er toe doet maar : Taycan turbo S doet quasi evensnel een rondje hockenheim als een M5 performance.. ( en 992S) De tesla model S P100D verliest op een rondje ongeveer 12 seconden tegenover die drie

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/3/2020 at 7:35 PM, gTa said:

Ook met aangepaste rijstijl? (Kan me inbeelden dat het niet evident is voor de meeste forummers hier om daar "correct" mee te hybridrijden... als ik lees hoeveel van jullie de EcoPro stand van BMW al verguizen... ik kan daar mee leven maar je moet écht wel een knop omdraaien in je kop.)

Definieer "aangepaste rijstijl".

Op de snelweg is dat om onnozel van te worden want de verbrandingsmotor gaat constant aan en uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Definieer "aangepaste rijstijl".

Op de snelweg is dat om onnozel van te worden want de verbrandingsmotor gaat constant aan en uit.

De Pan hybrid ken ik niet. Als 't klopt wat je zegt, dat-ie continu aan/uit gaat, dan snap ik de kritiek volledig.
Als je dan "moet" 90 gaan bollen tussen de Tesla's en bol.com-kammenedden dan is de lol er ook af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2020 om 12:28, stijn82 zei:

met vanalles, ik heb geen eigen auto voor de moment. meestal elektrische deelwagens (kona, tesla 3), niet duur en 100% aftrekbaar. nu zit ik in oostenrijk met de golf van mijn moeder (1.2 85 pk benzine en 5 vitessen), want die elektrische hebben geen winterbanden en iets deftig met winterbanden huren kost ook best wat. 

Via welk platform? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Daggie said:

Top Gear full review:

Zal vermoedelijk wel offline gehaald worden in time. 

Doet me denken aan die bioscoopfilms die je destijds online vond, die gefilmd waren met een camcorder in de zaal :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid