Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch redelijk bedroevend voor een elektrische Porsche.

Een Macan is sneller ....

Dan spreek je al over een Macan S en geen basis model.
5.4 seconden is voor mij persoonlijk nog steeds snel genoeg. In theorie kan de accelerratie sneller maar dan haalt die auto de extra range niet meer.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

F30 335d is bijvoorbeeld een seconde sneller,ik vind dat toch teleurstellend voor alle blasé dat de believers daar rond verkopen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Jules_W said:

F30 335d is bijvoorbeeld een seconde sneller,ik vind dat toch teleurstellend voor alle blasé dat de believers daar rond verkopen 

Dan koop je toch gewoon een 335d. 🙄

Wat maakt het nu uit welke motor je graag in je auto wil.

  • Grappig 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de commentaar wel. Elektrische wagens krijgen al van in het begin bij pluspunten hun  enorme versnellingstijd.  En dan hoor je toch ietwat teleurstellende cijfers van een Porsche, terwijl  een standaard tesla het sneller doet  dacht ik.

Maar nu opeens is het "dat is snel genoeg in het dagelijkse verkeer" of "koop dan een 335d"

Best grappig om te lezen 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo S: 2.8 s
Turbo: 3.2 s
4S: 4.0 s
Basis: 5.4 s

Voor mij lijkt me dat een heel faire spread qua performance en accelleratie. Er is nog altijd iets wat "positionering" heet.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, D Squaloid zei:

Dan koop je toch gewoon een 335d. 🙄

Wat maakt het nu uit welke motor je graag in je auto wil.

Klopt, een ferrari met een diesel is nog steeds een ferrari en levert nog steeds veel aanzien op aan de toog 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Audi S8 zei:

Turbo S: 2.8 s
Turbo: 3.2 s
4S: 4.0 s
Basis: 5.4 s

Voor mij lijkt me dat een heel faire spread qua performance en accelleratie. Er is nog altijd iets wat "positionering" heet.

Akkoord, maar tussen 4 en 5,4 zit veel verschil. Ik vind het een beetje porsche-onwaardig tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jules_W zei:

Akkoord, maar tussen 4 en 5,4 zit veel verschil. Ik vind het een beetje porsche-onwaardig tbh.

Dat is het verschil tussen 2 en 1 motor voor de aandrijving en om de nodige extra range te verkrijgen.
De 2WD is geen performance benchmark.

Een Panamera V6 (Basis) weegt pakweg 1,9 ton en gaat in 5.7 s van 0-100. De Taycan 2WD weegt iets meer dan 2 ton en doet dat in 5.4 s.
Dan is de performance van de Panamera ook Porsche onwaardig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Audi S8 said:

In theorie kan de accelerratie sneller maar dan haalt die auto de extra range niet meer.

Dat is zever :)

Acceleratie heeft amper invloed op de range van een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Audi S8 said:

Een Panamera V6 (Basis) weegt pakweg 1,9 ton en gaat in 5.7 s van 0-100. De Taycan 2WD weegt iets meer dan 2 ton en doet dat in 5.4 s.
Dan is de performance van de Panamera ook Porsche onwaardig?

Ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

Ik begrijp de commentaar wel. Elektrische wagens krijgen al van in het begin bij pluspunten hun  enorme versnellingstijd.  En dan hoor je toch ietwat teleurstellende cijfers van een Porsche, terwijl  een standaard tesla het sneller doet  dacht ik.

Maar nu opeens is het "dat is snel genoeg in het dagelijkse verkeer" of "koop dan een 335d"

Best grappig om te lezen 

Idd. Porsche is bij mijn weten in de eerste plaats een sportwagenmerk. Als je een luxe limo wilt met matige prestaties zijn er genoeg keuzes bij andere merken, tenzij je absoluut de badge wilt natuurlijk.

Des te erger omdat het over een EV gaat, waar acceleratie veel gemakkelijker te verwezenlijken is dan bij een verbrandingsmotor, wat zowat het grootste pluspunt zou moeten zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat is het verschil tussen 2 en 1 motor voor de aandrijving en om de nodige extra range te verkrijgen.
De 2WD is geen performance benchmark.

Een Panamera V6 (Basis) weegt pakweg 1,9 ton en gaat in 5.7 s van 0-100. De Taycan 2WD weegt iets meer dan 2 ton en doet dat in 5.4 s.
Dan is de performance van de Panamera ook Porsche onwaardig?

Er is meer aan een auto dan 0-100 tijden. Dus nee. Maar als al de EV-adepten hier jaren horen te roepen “Jamaar, dat acceleert een pak sneller. De beleving van het geluid ed die je mist wordt daarmee gecompenseerd ” en dan brengt Porsche nota bene een EV uit die eig niet sneller is dan een half zo dure BMW diesel dan mag dat toch wel in vraag gesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is heel simpel he. Ze hebben gewoon 1 motor uit de Taycan gehaald. Het spel zal dus gewoon niet harder kunnen accelereren omdat ze x% van het vermogen hebben verwijderd.

Dat gaat hier niet over verbrandingsmotoren met dezelfde cilinderinhoud die elektronisch begrensd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes doet het nog beter in China. Daar leggen ze een 1.5 in de CLS :lolz: 

Quote

De geblazen 1.5 levert in de CLS 184 pk en 280 Nm koppel. Hoewel dat wat karig klinkt, is de bijna 5 meter lange vierdeurs daarmee in staat om in 8,7 seconden naar 100 km/h te schieten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Audi S8 zei:

Taycan Base (2WD) heeft zonet zijn premiere gehad hier in China en alleen voor China. De rest van de wereld gaat nog even moeten wachten op specs wat range betreft.

Andere generic specs zijn als volgt:
0-100 km/u: 5.4 s met launch control
Standaard batterij: 79.2 kWh 300 kW /408 PS
Performance batterij: 93.4 kWh 350 kW / 475 PS

Geen idee of deze link in Europa te bekijken is: Taycan Base

Dus een taycan base kan met de performance batterij :party: 

Eens zien of ik dat kan speccen op die china site :D

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is toch redelijk bedroevend voor een elektrische Porsche.

Een Macan is sneller ....

Ik vind het ook wel een groot verschil, maar voor mij is dat als wagen voor madam waar ik dan ook af en toe mee ga rijden als gezinsrit...

Dan is een 5,4 seconden meer dan snel genoeg... Dit weekend nog over gehad met haar en toen vroeg ze ook of zo'n base snel genoeg ging zijn. Op weg naar huis dan even voluit gegaan met de 992 en gezegd dat een 4S gelijkaardig zal zijn kwa rijden. Een base gaat genoeg zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is zever :)

Acceleratie heeft amper invloed op de range van een EV.

In theorie misschien niet, maar in de praktijk.. denk dat de verliezen zich vooral profileren in warmte productie door de hogere stromen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Waky said:

In theorie misschien niet, maar in de praktijk.. denk dat de verliezen zich vooral profileren in warmte productie door de hogere stromen.   

Nee dat is ondertussen al bewezen dat dat amper uit maakt. Je zit ook niet constant te planken he. Over hoeveel % van een rit gaat dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, wat het berekenen van verbruik betreft (officieel) wordt er nergens plankgas gereden. Er wordt in X seconden tijd opgetrokken van snelheid X naar Y enzo, dus daar speelt het bij het berekenen van de range van een EV al compleet geen rol of die EV 0 - 100 in 2.8 of in 5.8 seconden kan. Bij verbrandingsmotoren zit dat anders want een dikke motor verbruikt vaak ook meer dan een kleine motor, ook als het vermogen niet aangesproken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Mercedes profileert zich dan ook niet als sportwagenmerk.

Ik moet eerlijk zeggen, in mijn hoofd is Porsche nu ook niet meer echt een sportwagenproducent. Eerder een fabrikant van snelle luxewagens... Maar echt sportwagens...

Ik weet dat ze die natuurlijk ook maken, maar dat is toch niet hun core business? (of toch nu niet meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Parsifal said:

Ik moet eerlijk zeggen, in mijn hoofd is Porsche nu ook niet meer echt een sportwagenproducent. Eerder een fabrikant van snelle luxewagens... Maar echt sportwagens...

Ik weet dat ze die natuurlijk ook maken, maar dat is toch niet hun core business? (of toch nu niet meer)

Dan moet je eens kijken welke bewoordingen er bij elke auto op hun website staat :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dan moet je eens kijken welke bewoordingen er bij elke auto op hun website staat :) 

 

Bij Hyundai heb ook al ergens "sportief design" zien staan :lolz: :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Hazen said:

Ja jongens, als 5,4 voor een basismodel al niet snel genoeg meer is. :lolz: 

Dat is 0 - 100, waarbij een EV dan nog een groot voordeel heeft mbt launch en onmiddellijk vrijkomen van koppel. Qua hernemingen gaat het pas echt dramatisch zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid