Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

5 hours ago, Jokke_vlo said:

Dat kan nooit een compromis zijn imo :) Dan is mijne velo ook een compromis 

Ook mijn mening, ik blijf erbij dat het MEESTAL gewoon een luxe object is, en helemaal niet het "ecologische" rijden. Tweede of derde auto (of vierde zelfs :)) 

 

 

Ik heb het over het feit dat we autoliefhebber zijn maar dat je regelmatig ziet dat mensen HUN auto plots eigenschappen toedichten (onder het mom all in one) die er gewoonweg niet zijn. 

 

Anderzijds ben ik soms verbaasd wat sommige moderne wagens dan weer wel blijken te kunnen. En daar is een merk als Porsche vrij sterk in. 

De vraag is, als ge u tot ene auto moet beperken (financieel bv niet mogelijk), welke van de twee gaat ge dan ditchen, de model S of de porsche 911? Of in dat geval toch een hybride gaan, ook nog steeds een mogelijkheid. Is de hybride het perfecte compromis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs van een Taycan koop je een Model 3 en een 992. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.


Misschien voor de prijs van een Taycan Turbo S met nog wat opties... een Taycan 4s kost volgens mijn rekenmachine evenveel als een Carrera S


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is, als ge u tot ene auto moet beperken (financieel bv niet mogelijk), welke van de twee gaat ge dan ditchen, de model S of de porsche 911? Of in dat geval toch een hybride gaan, ook nog steeds een mogelijkheid. Is de hybride het perfecte compromis?


In mijn geval de 911.. zonder twijfel

Wat hybrids betreft : Voor mij niet..althans niet de panamera hybride.. zoals al meermaals aangehaald mossel noch vis.. soms zit je letterlijk met een generator rond te rijden, soms is de batterij plat en dan verlies je 140pk... neen, dan kocht ik de Taycan.. maar voor dat geld heb je 2-3 model 3’s met een mooi laadnetwerk en een auto die zelfs op circuit een BMW M3 en consoorten het nakijken kan geven, al moet je daar natuurlijk wel de nodige kanttekeningen bij plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BMWMB zei:

Voor de prijs van een Taycan koop je een Model 3 en een 992. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

M340i en een 981 spyder :inlove:

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

 


In mijn geval de 911.. zonder twijfel

Wat hybrids betreft : Voor mij niet..althans niet de panamera hybride.. zoals al meermaals aangehaald mossel noch vis.. soms zit je letterlijk met een generator rond te rijden, soms is de batterij plat en dan verlies je 140pk... neen, dan kocht ik de Taycan.. maar voor dat geld heb je 2-3 model 3’s met een mooi laadnetwerk en een auto die zelfs op circuit een BMW M3 en consoorten het nakijken kan geven, al moet je daar natuurlijk wel de nodige kanttekeningen bij plaatsen.
 

 

Ik ben dan weer zeer tevreden over de Pan omwille van:

- ik heb nog een dikke motor met een zeer mooi geluid

- fiscaal een lachertje (op het juiste moment gekocht)

- remmerij en stuurgevoel voor zo een log ding dik ok

- looks en afwerking

 

Minder tevreden:

- Dosering remmen (tussenkomst regenerator) bij lage snelheid

- voorste dempers maken geluid bij nemen drempel

 

Ik laad die batterij 1 of 2x per maand wat bij en verder is die NOOIT plat, de generator heb ik 1x gebruikt en dat is omdat de batterij plat was bij aflevering, verder nooit gehad.

 

Ik weet niet hoe jij ermee reed, maar wat deed je om je batterij leeg te trekken, hem gebruiken als hybride of zo :D ? 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Germinal zei:

 


Misschien voor de prijs van een Taycan Turbo S met nog wat opties... een Taycan 4s kost volgens mijn rekenmachine evenveel als een Carrera S

 

 

Dat is wel waar.

Ok, een Taycan 4S of een Model 3 en een tweedehands 911 of Boxster GTS/Spyder dan. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jenkins said:

Waar rij jij eigenlijk mee? 

met vanalles, ik heb geen eigen auto voor de moment. meestal elektrische deelwagens (kona, tesla 3), niet duur en 100% aftrekbaar. nu zit ik in oostenrijk met de golf van mijn moeder (1.2 85 pk benzine en 5 vitessen), want die elektrische hebben geen winterbanden en iets deftig met winterbanden huren kost ook best wat. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, BMWMB zei:

Voor de prijs van een Taycan koop je een Model 3 en een 992. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Zever... Een 992 kost evenveel als een Taycan 4s ongeveer op een paar 1000 na afhankelijk van uitrusting. 

Maar ok, dan mag jij mij een Model 3 performance leveren voor laat ons zeggen 10k :D

17 uren geleden, stijn82 zei:

De vraag is, als ge u tot ene auto moet beperken (financieel bv niet mogelijk), welke van de twee gaat ge dan ditchen, de model S of de porsche 911? Of in dat geval toch een hybride gaan, ook nog steeds een mogelijkheid. Is de hybride het perfecte compromis?

Hybride vind ik persoonlijk een oplossing die de voordelen heeft van de 2, maar imo meer last heeft van de nadelen van beide...

10 uren geleden, stijn82 zei:

Met de naft die de 992 opstookt kunt ge u idd al wel ne model 3 betalen ;) 

Overdrijf anders eens...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoe jij ermee reed, maar wat deed je om je batterij leeg te trekken, hem gebruiken als hybride of zo [emoji3] ? 


Inderdaad.. als een hybrid.. in stad elektrisch, zeer korte ritjes ook.. maar dan zit je met 2.3 ton en 136pk

Op de autobahn batterij toch aantal keer plat gehad..

Maar.. je hebt gelijk qua fiscaliteit, sound, remmen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, stijn82 zei:

met vanalles, ik heb geen eigen auto voor de moment. meestal elektrische deelwagens (kona, tesla 3), niet duur en 100% aftrekbaar. nu zit ik in oostenrijk met de golf van mijn moeder (1.2 85 pk benzine en 5 vitessen), want die elektrische hebben geen winterbanden en iets deftig met winterbanden huren kost ook best wat. 

Oké danke

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik weet niet hoe jij ermee reed, maar wat deed je om je batterij leeg te trekken, hem gebruiken als hybride of zo :D ? 

i LOLed :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

i LOLed :D 

Ja enfin als ge daarmee rijdt als "hybride" heb je het niet goed begrepen :) (sorry @Germinal ), ik heb daar zelfs bij aankoop niet in die zin aan gedacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja enfin als ge daarmee rijdt als "hybride" heb je het niet goed begrepen :) (sorry @Germinal ), ik heb daar zelfs bij aankoop niet in die zin aan gedacht. 

Jamaja zeg 't staat er toch op! :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kan u bevestigen dat dat ding in "hybrid" zetten om onnozel van te worden is. Er zit dan precies ne spast onder de motorkap.

Hoe dat, kruip jij nu al onder de motorkap??

 

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Germinal said:

 


Inderdaad.. als een hybrid.. in stad elektrisch, zeer korte ritjes ook.. maar dan zit je met 2.3 ton en 136pk

Op de autobahn batterij toch aantal keer plat gehad..

Maar.. je hebt gelijk qua fiscaliteit, sound, remmen...
 

 

Gaat bij Porsche die batterij echt volledig leeg en heb je dan minder vermogen? Krijg je bij BMW niet voor mekaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Gaat bij Porsche die batterij echt volledig leeg en heb je dan minder vermogen? Krijg je bij BMW niet voor mekaar.

Vermoedelijk niet aangezien Jokke quasi nooit bijlaadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Gaat bij Porsche die batterij echt volledig leeg en heb je dan minder vermogen? Krijg je bij BMW niet voor mekaar.

ik denk dat je ze volledig leeg kan trekken ja, maar dan zet je toch gewoon de generator modus aan als ze nog +/- 5km aangeeft? Die laadt heel snel weer bij (vond ik toch) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik kan u bevestigen dat dat ding in "hybrid" zetten om onnozel van te worden is. Er zit dan precies ne spast onder de motorkap.

Ook met aangepaste rijstijl? (Kan me inbeelden dat het niet evident is voor de meeste forummers hier om daar "correct" mee te hybridrijden... als ik lees hoeveel van jullie de EcoPro stand van BMW al verguizen... ik kan daar mee leven maar je moet écht wel een knop omdraaien in je kop.)

Anders gezegd: Jokke, na mijn testrit met jouw Reihensechs doe ik dan ook gewoon een toertje met je fake hybrid budgetsportluxestationwagen, gewoon om te tonen dat het wel lukt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

ik denk dat je ze volledig leeg kan trekken ja, maar dan zet je toch gewoon de generator modus aan als ze nog +/- 5km aangeeft? Die laadt heel snel weer bij (vond ik toch) 

Zal ik toch eens de mijne moeten laten nakijken. Of heeft Audi  een ander systeem?  Mijn batterij is volledig leeg als ik naar Oostende ga en terug. Echt rood reservelichtje en nadien zelfs pinkend en volledig uit. Ik zie die enkel zelf wat (klein beetje)  bijladen als hij in save  batterij modus staat , en dan nog in de sportstand. Omdat hij dan compleet op zijn regeneratie gaat bij gas lossen. Anders gaat die altijd in zeilfunctie. 

 

Kheb nu wel net  iets gevonden:

stel altijd je navigatie in. Zodra je dat doet, treedt namelijk Audi’s Predictive Efficiency Assistant in werking die zorgt dat de accu’s aan het eind van de rit helemaal leeg zijn, zodat je zo schoon mogelijk rijdt.

die optie heb ik. Ga die eens uitzetten om te testen. Want dat viel me soms op. Ik rij bv naar Nederland en heb nog 3kwart over als ik van de autostrade ga, en dan heb ik  5minuten voor  de  aankomst opeens  mijn batterij leeg. Diene weet  natuurlijk niet dat  ik daar niet  ga laden, en bibi, kan met een platte batterij naar huis terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Ook met aangepaste rijstijl? (Kan me inbeelden dat het niet evident is voor de meeste forummers hier om daar "correct" mee te hybridrijden... als ik lees hoeveel van jullie de EcoPro stand van BMW al verguizen... ik kan daar mee leven maar je moet écht wel een knop omdraaien in je kop.)

Die eco-stand heb ik nog nooit opgehad, maar dat hybrid rijden dat doe ik ook vaak. 
Mijn BMW heeft 60000 kms, waarvan bijna 50000 electrisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid