Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Een EV die krijgt als je plankt toch onmiddelijk zijn volledige vermogen? Geen powerband? 475pk, porsche, berline en 5.4sec... 

Maar nu is het "maar een basismodel" of "niet echt een sportwagenproducent". "Het is om de autonomie te verlengen" vond ik dan de beste 🤣

Audi a4 50tdi - 286pk - 0-100kmh : 5.4sec

Porsche Taycan - 475pk - 0-100km/h : 5.4sec

Bmw 330d - 258pk - 0-100km/h : 5.6sec 

bmw 335d - 313pk - 0-100kmh : 4.5sec 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dat gezaag over porsche moet rapper zijn dan 5 seconden, en dan zijn er mensen die met een bmw 316d rondrijden (zelf nog een 316i gehad), om nog maar te zwijgen over de fwd busjes en andere brol dat ze maken tegenwoordig.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stijn82 zei:

Al dat gezaag over porsche moet rapper zijn dan 5 seconden, en dan zijn er mensen die met een bmw 316d rondrijden (zelf nog een 316i gehad), om nog maar te zwijgen over de fwd busjes en andere brol dat ze maken tegenwoordig.

Het is ook van het niet snappen. Hoe kan je met 475pk en zonder v-bak zo langzaam zijn op de sprint? Geen tractie?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, msxx said:

Het is ook van het niet snappen. Hoe kan je met 475pk en zonder v-bak zo langzaam zijn op de sprint? Geen tractie?

Omdat "475pk" niet bestaat bij een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2020 om 07:55, Jules_W zei:

F30 335d is bijvoorbeeld een seconde sneller,ik vind dat toch teleurstellend voor alle blasé dat de believers daar rond verkopen 

Kan je ergens iets citeren van believers die blasé verkopen rond acceleratietijden? Mij lijkt het dat je vooral jezelf wil geloven dat jij het belachelijk vindt. 
 

Ik zie hele dagen mensen die Taycans willen kopen en nog geen drie keer was de 0-100 tijd een gespreksonderwerp. Laat staan een dealkiller. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 5.4 seconden is enkel haalbaar met de launch control en overboost functie.
Standaard system power voor de kleine batterij is 240 kW/326 PS en voor de grotere batterij 280 kW/380 PS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ICM zei:

Dat zeg ik niet. Het is alleszins een diesel.

Is EV niet een beetje de nieuwe Diesel?

6 minuten geleden, Alexanderr zei:

Kan je ergens iets citeren van believers die blasé verkopen rond acceleratietijden? Mij lijkt het dat je vooral jezelf wil geloven dat jij het belachelijk vindt. 
 

Ik zie hele dagen mensen die Taycans willen kopen en nog geen drie keer was de 0-100 tijd een gespreksonderwerp. Laat staan een dealkiller. 

Inderdaad...

Wat voor mij belangrijk is, is het prijsverschil tussen die Base Taycan en de 4S... Want als dat maar 10K is, dan zou ik zeker twijfelen... Zal voor mij toch snel 20K moeten schelen om mijn keuze te beïnvloeden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Omdat "475pk" niet bestaat bij een EV.

KW dan, elke motor heeft vermogen. 

2 minuten geleden, Audi S8 zei:

Die 5.4 seconden is enkel haalbaar met de launch control en overboost functie.
Standaard system power voor de kleine batterij is 240 kW/326 PS en voor de grotere batterij 280 kW/380 PS.

 

Geen 475pk dus, met 326pk zijn die cijfers 'logisch'

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, msxx said:

Het is ook van het niet snappen. Hoe kan je met 475pk en zonder v-bak zo langzaam zijn op de sprint? Geen tractie?

het 2WD aspect en het gewicht zullen wel van invloed zijn. Die macan S die 0.1 sec sneller is, is 4WD. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vergelijking gedaan met mijn 992...

992 Carrera S 

  • 0-100 in 3.7 sec
  • 0-200 in 12,4 sec
  • 80-120 in 2,2 sec (omdat fuel ook zei dat de hernemingen een ramp gingen zijn...)

Taycan 4s

  • 0-100 in 4 sec
  • 0-200 in 13,3 sec
  • 80-120 in 2,3 sec

Met andere woorden die 4S is maar iets trager dan mijn 911... Dat is voor mijn madam niet nodig en voor mij als ik met die taycan zou rijden ook niet (want anders gaat mijn 911 traag aanvoelen :fp:)

De 4S is een pak sneller dan haar huidige GLC 43 AMG en ik vermoed dat de base wel iets trager gaat zijn. Maar ik denk persoonlijk dat je met een EV veel sneller alle vermogen gaat gebruiken dan bij een klassieke motor zoals in de GLC (911 is nog iets anders imo) en daarmee dus gevoelsmatig op een minder geforceerde manier vlotter gaat rijden...

Mijn madam rijdt vlotjes, maar geen idee hoeveel ze zo eens gaat redlinen en daar volle bak mee gaat gaan. En als ik ermee rij doe ik het soms, maar voelt niet natuurlijk aan in dat spel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, msxx said:

KW dan, elke motor heeft vermogen. 

Geen 475pk dus, met 326pk zijn die cijfers 'logisch'

Nee, want dan zeg je hetzelfde maar anders.

Over welk toerental spreken we? 

Het is gewoon appelen met peren, over kilowatts en pk's spreken om te vergelijken met een verbrandingsmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Alexanderr zei:

Kan je ergens iets citeren van believers die blasé verkopen rond acceleratietijden? Mij lijkt het dat je vooral jezelf wil geloven dat jij het belachelijk vindt. 
 

Ik zie hele dagen mensen die Taycans willen kopen en nog geen drie keer was de 0-100 tijd een gespreksonderwerp. Laat staan een dealkiller. 

Ja helemaal waar, daar wordt nooit over gesproken door EV rijders... Probeer het wel serieus te houden. Hier zijn voorbeelden genoeg in de EV-topics van forumleden die hier iedereen tot zagens toe willen overtuigen over hoe EV's het nieuwe standaard zou moeten zijn en hoe alles waar een liefhebber zoals mezelf een zwak voor heeft uiteindelijk "toch maar overschat" is. Uiteraard is dat geen dealkiller, 99% van de mensen die taycan kopen doen dat owv de aftrekbaarheid of om er op café mee uit te pakken. 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, msxx zei:

Het is ook van het niet snappen. Hoe kan je met 475pk en zonder v-bak zo langzaam zijn op de sprint? Geen tractie?

 Dit dus, HOE?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch redelijk bedroevend voor een elektrische Porsche.
Een Macan is sneller ....

Voor mij zou dat meer dan snel genoeg zijn. Als je een snellere wil, dan koop je toch gewoon eentje die krachtiger is.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jules_W zei:

Ja helemaal waar, daar wordt nooit over gesproken door EV rijders... Probeer het wel serieus te houden. Hier zijn voorbeelden genoeg in de EV-topics van forumleden die hier iedereen tot zagens toe willen overtuigen over hoe EV's het nieuwe standaard zou moeten zijn en hoe alles waar een liefhebber zoals mezelf een zwak voor heeft uiteindelijk "toch maar overschat" is. Uiteraard is dat geen dealkiller, 99% van de mensen die taycan kopen doen dat owv de aftrekbaarheid of om er op café mee uit te pakken. 

OK sorry, ik was even vergeten dat de mensen op dit forum een 1:1 realistische weerspiegeling zijn van het cliënteel van Porsche

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Alexanderr zei:

OK sorry, ik was even vergeten dat de mensen op dit forum een 1:1 realistische weerspiegeling zijn van het cliënteel van Porsche

Daar draait het ook niet om maar voel je gerust superieur. Mijn punt is dat een EV die wordt geadverteerd als sportwagen en die d'office hard hoort te accelereren owv de techniek die erachter schuilt dat maar teleurstellend doet. Het cliënteel van Porsche vindt dat -uiteraard- vast geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, een sportwagen moet volgens u enkel snel kunnen accelereren. Stuurgevoel, gasrespons en wegligging zijn niet van belang?
Ik rijd dagelijks een Tesla, en vind het een zalige comfortabele cruiser. De Taycan heb ik ook al testgereden, en is gewoon een compleet andere auto. Een 4S is qua accelereren nochtans zo goed als even snel, maar daar stopt de vergelijking ook. Een Taycan is voor mij een elektrische 4-deurs 911.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:


Voor mij zou dat meer dan snel genoeg zijn. Als je een snellere wil, dan koop je toch gewoon eentje die krachtiger is.

Dat is ook mijn gedacht 😅, ik heb nog geen één tesla (of die twee Taycan's die ik al zien rijden heb) snel zien optrekken of bochten zien nemen tegen hoge snelheid. Dat koop je toch gewoon op de zaak om "voordelig" en luxueus te rijden en niemand kijkt je tegenwoordig vies aan als ze weten dat hij elektrisch is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alexanderr zei:

OK sorry, ik was even vergeten dat de mensen op dit forum een 1:1 realistische weerspiegeling zijn van het cliënteel van Porsche

Crap, didn't get that memo! :shiiit:   AM-membership comes with perks :inlove:  

Mail me de bon voor de Spyder zoals besproken (GT-zilver / zwarte kap / zwart full leder-alcantara interieur met rode accenten / aurum wielen) door?
Ik retourneer asap met digitale handtekening. Wie pikt de rekening op? Is dat dan de forumbeheerder?

 

Boy :inlove:  Loving my Autominded.be-membership more every minute!! :inlove:  En dat voor maar 12,5 euro per jaar! Merci @Ritsuke!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jules_W zei:

Daar draait het ook niet om maar voel je gerust superieur. Mijn punt is dat een EV die wordt geadverteerd als sportwagen en die d'office hard hoort te accelereren owv de techniek die erachter schuilt dat maar teleurstellend doet. Het cliënteel van Porsche vindt dat -uiteraard- vast geen probleem.

Wie zegt dat de 2WD geadverteerd wordt als een raket die hard hoort te accelereren?
Ooit al andere factoren zoals wegligging, stuurgevoel of precisie in overweging genomen?

Ik heb de 2WD al kunnen  testrijden; je gaat me niet horen beweren dat deze versie een raket is. Daar hebben we de Turbo S voor.
Wel kan ik bevestigen dat de 2WD allesbehalve traag aanvoelt - de onmiddelijke beschikbaarheid van het koppel zorgt voor een heel andere beleving die eigen is aan EV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, BMWMB zei:

Dus, een sportwagen moet volgens u enkel snel kunnen accelereren. Stuurgevoel, gasrespons en wegligging zijn niet van belang?
Ik rijd dagelijks een Tesla, en vind het een zalige comfortabele cruiser. De Taycan heb ik ook al testgereden, en is gewoon een compleet andere auto. Een 4S is qua accelereren nochtans zo goed als even snel, maar daar stopt de vergelijking ook. Een Taycan is voor mij een elektrische 4-deurs 911.

 

3 uren geleden, Audi S8 zei:

Wie zegt dat de 2WD geadverteerd wordt als een raket die hard hoort te accelereren?
Ooit al andere factoren zoals wegligging, stuurgevoel of precisie in overweging genomen?

Ik heb de 2WD al kunnen  testrijden; je gaat me niet horen beweren dat deze versie een raket is. Daar hebben we de Turbo S voor.
Wel kan ik bevestigen dat de 2WD allesbehalve traag aanvoelt - de onmiddelijke beschikbaarheid van het koppel zorgt voor een heel andere beleving die eigen is aan EV's.


Als je even terugleest vind je een pagina of 2 terug een post van mij waarin ik letterlijk zeg dat acceleratie niet alles is. Ik spreek mij hier nergens uit over wegligging of andere rijeigenschappen van een taycan. Ik heb er immers nooit mee gereden. Porsche is een sportwagenmerk en EV technologie duwt al zijn vermogen in 1 ruk naar de wielen zonder powerband; Porsche spreekt van 475pk. In een logische wereld moet zo’n auto als een raket gaan en dat stel ik in vraag maar blijf gerust rond de pot draaien hoor dames...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid