Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

hoe zit dat met onderhoud, om de x km links en rechts wat invetten en that's it?

Porsche kennende... gaan ze toch graag hebben dat er elke in 30k een onderhoud wordt uitgevoerd..

De dealer wist mij hier echter niets concreet over te zeggen [emoji18]
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dragonfly zei:

Heeft meer onderstuur dan een Audi van 1995 :lolz: 

 

5 uren geleden, Daggie zei:

Top Gear full review:

Zal vermoedelijk wel offline gehaald worden in time. 

U zei? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Doet me denken aan die bioscoopfilms die je destijds online vond, die gefilmd waren met een camcorder in de zaal :lol: 

Russisch gesproken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan die bioscoopfilms die je destijds online vond, die gefilmd waren met een camcorder in de zaal :lol: 

LOL

Origineel Staat gewoon op YouTube.. waarom zou je daarnaar kijken ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:


LOL

Origineel Staat gewoon op YouTube.. waarom zou je daarnaar kijken ?

Omdat het niet op youtube staat. Er zijn nog altijd films die pas uit zijn die eerst online komen als bioscoopopname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎/‎02‎/‎2020 om 09:45, Germinal zei:


Porsche kennende... gaan ze toch graag hebben dat er elke in 30k een onderhoud wordt uitgevoerd..

De dealer wist mij hier echter niets concreet over te zeggen emoji18.png

 

Op ‎12‎/‎02‎/‎2020 om 09:46, Dante zei:

Eerste 3 jaar heeft de Taycan geen onderhoud nodig volgens de dealer.

 

Goed op de hoogte blijkbaar ... In het PCM zit een menu "onderhoud" dat je kunt raadplegen en hetzelfde onderhoudsinterval weergeeft als een klassieke verbrandingsmotor; dus 2 jaar / 30dkm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met de Turbo S gereden..

Tja wat moet ik daarvan zeggen : snel sneller snelst.. anderzijds moet ik bekennen niet echt onder de indruk te zijn van het vermogen.. raar maar zo is/was mijn gevoel..misschien omdat het zo gemakkelijk gaat en zonder enige vorm van dramatiek ? Hij rijdt wel subliem. Tesla kan er veel van leren.

Had gewoon niet de indruk dat ik 700+ paardjes onder mijn voet had [emoji33]

1beded9e47f539b9aa05bb502a7c660f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Tesla gewoon bent, dan is dat gewoon traag...


[emoji23]


Neen.. dat is absoluut niet wat ik wil zeggen.. had alleen gedacht dat dat veel heftiger/specialer zou aanvoelen. Een 4s lijkt mij de betere keuze. Houd die 70k in uw zakken. 140k vs 210k.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen na de taycan turbo s nog eens met de 4s gereden.. is vooral een verschil wat gasrespons betreft vind ik. Het gaspedaal vloeren betekent bij de turbo s onmiddellijke reactie.. bij de 4s moeten de turbo’s ( pun intended ) schijnbaar wat opspoelen. Dat laatste gevoel heb ik ook in mijn model S.

 

Kan alleen maar na verscheidene testritten besluiten dat de taycan op de openbare weg fenomenaal rijdt. Je mist wel wat beleving, wegens geen geluid, geen versnellingen.. je bent minder betrokken.

 

Anderzijds ben ik gisteren na de Taycan 4s onmiddellijk in een 992 gestapt en dan kan ik toch enkel besluiten dat je eigenlijk in een “ouderwetse” auto stapt. Het onderstel van de taycan lijkt ook geavanceerder te zijn. Ook rammelde er vanalles in de 992.. na amper 15.000 km [emoji33]

 

Meer beleving in de 992, dat wel, maar bij lage snelheden minder aangenaam. De smoothness van een EV kan ik bij lage snelheden echt wel appreciëren. De 992 komt mijn inziens pas echt tot zijn recht als je kan gaan met de banaan.

 

Moest iemand die bocht bij splitsing van E34-E313 komende vanuit Antwerpen richting Turnhout kennen.. die neem ik stukken sneller in de Taycan dan de 992. Moet er wel bijvertellen dat het een 992 S was en geen 4s.

 

Soit, I’m deeply impressed with the Taycan.

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt dus een 992 besteld en geen taycan? 

 

 

Inderdaad.. maar ik kan nog switchen... [emoji848]

 

De 992 zou ik niet als daily gebruiken.. de Taycan wel

 

Het zijn twee totaal maar dan ook totaal verschillende wagens...

 

The “best” of the old ( petrol world ) vs the best of the new ( EV ) world

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/15/2020 at 10:35 AM, Alexanderr said:

 

 

Goed op de hoogte blijkbaar ... In het PCM zit een menu "onderhoud" dat je kunt raadplegen en hetzelfde onderhoudsinterval weergeeft als een klassieke verbrandingsmotor; dus 2 jaar / 30dkm.

Het was dan ook een verkoper die het mij vertelde :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Germinal said:

 

 

Inderdaad.. maar ik kan nog switchen... emoji848.png

 

De 992 zou ik niet als daily gebruiken.. de Taycan wel

 

Het zijn twee totaal maar dan ook totaal verschillende wagens...

 

The “best” of the old ( petrol world ) vs the best of the new ( EV ) world

Taycan als enige auto lijkt me niet slecht, ben je van die halfbakken tesla vanaf ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, stijn82 zei:

Taycan als enige auto lijkt me niet slecht, ben je van die halfbakken tesla vanaf ;) 

😁 juist te hopen dat je niet teveel moet laden onderweg want met de laadinfrastructuur  van ionity etc ist gene vetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

[emoji16] juist te hopen dat je niet teveel moet laden onderweg want met de laadinfrastructuur  van ionity etc ist gene vetten

 

Inderdaad.. dat is t grootste probleem.. je moet toch nog altijd kijken : waar kan ik laden .. je gaat niet even gaan knallen in de bergen bijvoorbeeld maar wanneer ik zie waar ik rijd met een auto.. dan kom ik niet veel verder dan 100km van mijn thuis en stelt dat probleem zich niet

 

Vraag mij af : met een 992, ga ik dan veel ritjes doen in t buitenland ? [emoji2955] dat zou wel de bedoeling zijn.. maar met werk lijkt me dat weinig realistisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een taycan 4s als daily zou wel moeten volstaan qua range in Belgie, tenzij als je constant het hele land doorkruist.

Je zegt zelf dat de 992 een 'ouderwetse' auto is. Ik vind het zelf gek om veel geld te betalen voor iets nieuws (wat hertekend, wat nieuwe snufjes) dat dan eigenlijk iets oud is, oude wijn in nieuwe zakken dus. Kan je dan met die 70k die je uitspaart op de 4s tov de turbo s niet al een heel leuke oudere wagen kopen voor de plezierritjes in het buitenland? Zal ook een veel puurdere beleving geven dan ne nieuwe, met die gedempte uitlaten en filters en dergelijke. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid