Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Op 22/4/2020 om 12:26, ICM zei:

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/porsche/taycan/

The Porsche Taycan electric car range continues to grow, and a cheaper, two-wheel drive variant is in the works, executives have confirmed to CAR magazine. The cheaper Taycan will join the existing 4S, Turbo and Turbo S versions.

'There will be entry-level models coming off the Taycan,' R&D chief Dr Michael Steiner said in a phone interview during the coronavirus crisis. 'There will be a rear-wheel drive model with a smaller battery to make it more accessible price-wise, especially for markets that don’t need 4wd - places like China, where weather conditions mean you don’t need it.'

 

Hmmmm, ik was precies niet meer aan het denken hieraan... Merci @ICM

Maar hopelijk komt die wel met de mogelijkheid om de zware batterij in optie te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Moet wel de max zijn, bij een constructeur werken als ze zo de prijszetting doen. "Aja het instapmodel, we gaan daar toch duurdere velgen proberen bij te verkopen. Zeg maar aan de stagiair dat hij de standaardvelgen voor dat model mag ontwerpen!"

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Moet wel de max zijn, bij een constructeur werken als ze zo de prijszetting doen. "Aja het instapmodel, we gaan daar toch duurdere velgen proberen bij te verkopen. Zeg maar aan de stagiair dat hij de standaardvelgen voor dat model mag ontwerpen!"

Ik vind dat écht een interessant onderwerp. Niet enkel bij Porsche, bij véél merken. Velgen van basismodel: how pretty are they allowed to be? :D  Want inderdaad, een premium vangen voor optionele velgen is voor de constructeur volgens mij quasi pure winst. Anderzijds moet de basisvelg ook nog iét of wat aan te zien zijn. Moeilijk evenwicht, dus. Zou idd graag eens de interne decisionmaking willen horen/lezen daarover: "Nein, noch zu attraktiv. Versuchen Sie bitte nochmal ein Tick weniger Appeal, vielleicht noch etwas flacher auch."

Bijkomende bedenking: welke eigenschappen geef je die velg mee? BMW heeft b.v. véél te vaak de basisvelg bijzonder licht gemaakt (vaak door Fuchs gesmeed, als basisvelg nota bene, terwijl de optionele velgen dan veel zwaardere en minder sterke, gegoten velgen waren bij goedkopere producten uit Italië b.v.) dat 't absoluut geen toeval meer kan zijn.
Welke redenering zit dáár achter? Wil men met een "semi-lelijke" basisvelg die ook nog eens superlicht is proberen om testauto's zo veel mogelijk troeven mee te geven in vergelijkende tests met concurrenten? (Niet zelden zijn testauto's net de beter uitgeruste, lijkt het?)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Ik vind dat écht een interessant onderwerp. Niet enkel bij Porsche, bij véél merken. Velgen van basismodel: how pretty are they allowed to be? :D  Want inderdaad, een premium vangen voor optionele velgen is voor de constructeur volgens mij quasi pure winst. Anderzijds moet de basisvelg ook nog iét of wat aan te zien zijn. Moeilijk evenwicht, dus. Zou idd graag eens de interne decisionmaking willen horen/lezen daarover: "Nein, noch zu attraktiv. Versuchen Sie bitte nochmal ein Tick weniger Appeal, vielleicht noch etwas flacher auch."

Bijkomende bedenking: welke eigenschappen geef je die velg mee? BMW heeft b.v. véél te vaak de basisvelg bijzonder licht gemaakt (vaak door Fuchs gesmeed, als basisvelg nota bene, terwijl de optionele velgen dan veel zwaardere en minder sterke, gegoten velgen waren bij goedkopere producten uit Italië b.v.) dat 't absoluut geen toeval meer kan zijn.
Welke redenering zit dáár achter? Wil men met een "semi-lelijke" basisvelg die ook nog eens superlicht is proberen om testauto's zo veel mogelijk troeven mee te geven in vergelijkende tests met concurrenten? (Niet zelden zijn testauto's net de beter uitgeruste, lijkt het?)  

Vergeet je niet dat velgen & banden een invloed hebben op de (CO2) inschrijvingstaks ? 

Dus bescheiden startersvelg maakt de wagen "goedkoper", zodoende kunnen meer kopers over de streep getrokken worden. 

En als diezelfde koper, na een jaar, ziet dat er toch leukere velgen bestaan, is het nog eens kassa.

De eerste velg kan dan degraderen tot wintervelg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruiken alleen startersvelgen een schoepen/wieken/directioneel design? Ik vind die algemeen storend.

Ik kan de associatie met functionaliteit snappen: Lichte velgen gebruiken een fijn design met veel lucht want minder materiaal , en schoepen gaan daar tegenin. Dus gaat ge vol associeren met goedkoop. Maar tegelijk wordt er meer 'aangekleed' door bv naar grote brede velgen te gaan dus het aura van functionaliteit weegt precies niet erg mee bij velgenkeuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt vertrouwd. Het gelijkvormigheidsattest van mijn auto zegt 16 of 17 inch maar de auto is alleen te koop op 17 en 18 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Soul zei:

Vergeet je niet dat velgen & banden een invloed hebben op de (CO2) inschrijvingstaks ? 

Neen, da's me bekend.

Maar die trend dateert al van toen CO²-uitstoot een onbelangrijk detail was op de spec sheet van een auto (jaren '90). Het leeft dus, alvast toch bij BMW, al veel langer. Dat het bij meer dan de helft van de bouwreeksen zo is (lichte, gesmede velg als standaardvelg ... waarom zo licht en gesmeed, het kan toch veel goedkoper?), lijkt aan te geven dat dat dus al langer dan co²-tijden een bewuste keuze is.

Die co²-uitstoot is uiteraard rechtstreeks gelinkt met het verbruik. Dus misschien hangt daar de klepel: zeer lichte standaardvelg op een model/motorisatie om zo een lager normverbruik te laten optekenen?

4 uren geleden, Soul zei:

Dus bescheiden startersvelg maakt de wagen "goedkoper", zodoende kunnen meer kopers over de streep getrokken worden. 

En als diezelfde koper, na een jaar, ziet dat er toch leukere velgen bestaan, is het nog eens kassa.

De eerste velg kan dan degraderen tot wintervelg.

De marketingtechnische kant is ons allemaal wel duidelijk, denk ik. Da's evident. It's big money. Ik schreef 't al: de premium die een constructeur vangt voor een grotere wielenset is bijna integraal winst (of toch voor een zeer groot deel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, gTa said:

Neen, da's me bekend.

En bovendien is het vandaag zo dat optionele grotere velgen pakken andere waardes zal geven op uw gelijkvormigheidsattest.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

En bovendien is het vandaag zo dat optionele grotere velgen pakken andere waardes zal geven op uw gelijkvormigheidsattest.

Klopt ook. 't Argument gaat dus nog nauwelijks op. (Al speelt het zeer zeker, anders zouden ze geen aero-velgen maken voor al die PHEV's en EV's en zo, denk ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, gTa said:

Klopt ook. 't Argument gaat dus nog nauwelijks op. (Al speelt het zeer zeker, anders zouden ze geen aero-velgen maken voor al die PHEV's en EV's en zo, denk ik.)

Dat is om de range te optimaliseren, voor de reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ah dacht dat je die ging posten waarin hij vraagt hoe hij zijn snor en baard moet laten groeien ...

Het is een speciaal geval jaat 😛  shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Rabbit said:

Het is een speciaal geval jaat 😛  shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit 

Ik heb er in begin wat naar gekeken maar ik heb het opgegeven. Zijn "online persona" wordt met de dag irritanter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid