Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zie alleen maar voordelen :D

 

Die 200km/h heb je echt niet nodig. Als ik zie wat een Tesla al verbruikt aan 160 continu :tct: 

 

Ik vind het echt geen lelijke auto (ik vind de Taycan wel een heel stuk knapper). Je gaat bij zo een 4S het dubbel kwijt zijn (een vrij basic spec met grote batterij komt op 132K BTWi uit) van een Model 3 Performance voor een auto die in het Vlaams verkeer eigenlijk niks moet onderdoen en die zelfs sneller zal zijn in rechte lijn (en slecht bochten pakken doet dat ook niet, toch niet op het punt dat je je gaat ergeren in je Model 3 tov de Porsche. Je gaat geen vd 2 meepakken voor een dagje Spa). Dan is maar de vraag hoeveel belang je hecht aan dat verschil in interieur natuurlijk, en ook het gebrek aan laadinfrastructuur. Dat moet ieder voor zich uitmaken maar het verschil is gigantisch terwijl dat in tegenstelling tot de auto's met verbrandingsmotor niet noodzakelijk leidt tot een enorm verschil in prestaties / ruimte. 

Een Panamera Hybrid kost een pak geld (zit qua prijs in de buurt van die Taycan 4S als ik me niet vergis), maar je kan geen auto met verbrandingsmotor en/of hybrid vinden van 66K die je daar naast kan zetten qua ruimte/zitplaatsen en prestaties. Dat kan met een Taycan 4S wel IMO.

Tenzij je natuurlijk met je EV wil gaan driften, dan moet je een Taycan pakken. Maar of je dat wil riskeren met zo een kapitaal is een andere vraag :lol: 

 

Idd RWD met 450 pk klinkt imo ook top.

Die 200 kmh is idd niet echt nodig, maar dat is maar om psychologisch wat marge te hebben als je 160 aan het cruisen bent. Verbruik aan die snelheid maakt mij zoveel niet uit...

Belangrijkste voor mij is dat je met cruisen aan 160 en wat ander verkeer toch nog rond de 250 a 300km actieradius beschikt... Dat is wat ik zoek in een EV... Dat ik die 1 keer dat ik in 1 ruk verder moet dan 300km (lees skiverlof) een paar keer moet stoppen om te laden ga ik moeten mee leven vrees ik. 

Prijs is natuurlijk een groot verschil... Misschien voor de proef voor ik met de taycan rij eens een testrit regelen met een Model3 performance... Dan heb ik al een idee en kan ik idd eens vergelijken of het de meerprijs waard is.

 

En driften met zo een kapitaal... Jij doet het toch ook met je spyder en ik ook met mijn 992, dus dat maakt zoveel niet uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die reviews bekijk is dit ook écht geen praktische auto...
Terwijl dat net een pluspunt zou moeten zijn door het gebrek aan motoren op de plaatsen waar je een koffer zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Naish said:

Belangrijkste voor mij is dat je met cruisen aan 160 en wat ander verkeer toch nog rond de 250 a 300km actieradius beschikt... Dat is wat ik zoek in een EV

Dat haal je nooit.

Met een M3P haal je geen 200km aan 160.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zouden er meer alternatieven moeten bestaan .. zowel qua EV als wat betreft leuke auto's die fiscaal interessant zijn ..

Nederlander met 4s:

 

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat haal je nooit.

Met een M3P haal je geen 200km aan 160.

200km constant aan 160 is niet de bedoeling...

Ik bedoel dat ik op een traject van 300km wil doen waarbij ik de stukken dat het kan toch 160 wil gaan rijden. Dergelijke trajecten komen op een 100 a 120 avg over de volledige rit...

Maar skireis aan 160 knallen is dus elke 250km opladen... Pff dat is een extra laadbeurt :(

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb daar toch nog niet veel van gezien met die 992 :ninja:

Als je driftdagen bedoeld, dat niet nee...  Maar ik zet wel bij elk ritje hier en daar een driftje... Gisterenavond rond puntje 2 tourkes gedaan :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je driftdagen bedoeld, dat niet nee...  Maar ik zet wel bij elk ritje hier en daar een driftje... Gisterenavond rond puntje 2 tourkes gedaan :inlove:


Zalig [emoji23]


Moet ik bij u is in de leer komen
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Naish said:

Maar skireis aan 160 knallen is dus elke 250km opladen... Pff dat is een extra laadbeurt :(

Minder dan 250, want het gaat dan nog kouder zijn.

Dan kom je op een punt waarbij het gewoon het snelste is van aan 100-110 naar je bestemming te bollen om het verschil in verbruik te compenseren. Sta je daar mooi met je Porsche met al zijn capaciteiten 😛 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Germinal zei:

 


Zalig emoji23.png


Moet ik bij u is in de leer komen

 

Denk dat er hier veel capabelere mensen zitten dan ik om bij in de leer te gaan hoor...

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Minder dan 250, want het gaat dan nog kouder zijn.

Dan kom je op een punt waarbij het gewoon het snelste is van aan 100-110 naar je bestemming te bollen om het verschil in verbruik te compenseren. Sta je daar mooi met je Porsche met al zijn capaciteiten 😛 

 

REMOVE THIS FROM MEMORY AND MARK AS NEVER READ

Maar kust ze dat ik aan 100 110 ga rijden... Als ik aan 150 effectief veel meer range haal dan 160 a 170 dan zou ik me nog durven aanpassen met af en toe een zwak momentje... Dan stop ik wel eens extra :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij een paar weken geleden letterlijk gezegd "130 dat is natuurlijk al snel, voor het verbruik".

Kan me niet voorstellen dat andere fabrikanten daar een mirakeloplossing voor hebben. De enige mirakeloplossing is een technologie waarbij men in het huidige gewicht en volume dubbel zoveel energie kan opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens gekeken naar dat ionity gedoe...

Voor naar ValThorens te gaan

Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer)

Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk)

Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen

Bourgneuf is dan een kleine 200km 

Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact :lolz:

 

Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Naish said:

Eens gekeken naar dat ionity gedoe...

Voor naar ValThorens te gaan

Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer)

Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk)

Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen

Bourgneuf is dan een kleine 200km 

Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact :lolz:

 

Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker?

Lijkt me erg leuk zo.

  • Grappig 1
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Naish said:

Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker?

15 minuten?

Maak er maar 40+ minuten van. In de kou haal je geen 250km. Die eerste 100km range bijladen gaan snel, maar daarna vertraagt het. (En dan mag er al niemand anders met zijne Taycan staan of je mag nog wachten)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, gisterenavond nog eens gekeken...

Tesla Model 3 performance is 70k (net niet)

Taycan 4S minimum spec is 130k en dan zou ik eigenlijk 3k opties moeten snoeien. Let wel dit is zonder 6k opties voor velgen en kleuren van die velgen want ik vind niet 100% mijn gedacht in de huidige velgen (behalve one tone mission E velgen maar voor op de 4S moet je dan extra remmen pakken en zo waardoor dat op 10k komt :lolz:) en zou ik dus aftermarket overwegen als zomervelg en de standaard voorzien met winterbanden

 

Als ik nu even de prijsverschillen doortrek van de panamera tussen de modellen, dan is een standaard 4 nog eens 20K goedkoper, dus ik zou verwachten dat ik een taycan RWD met plus batterij voor 100 a 110k kan speccen. Dus 30 a 40k duurder dan een model 3 en dat zou ik er vrees ik wel voor over hebben...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ICM zei:

Lijkt me erg leuk zo.

Ik zou onnozel komen.  En met wat chance kan je in de rij gaan aanschuiven alvorens je hem kan inpluggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Lijkt me erg leuk zo.

Voor 1 keer in een jaar :D

Een jaar om jezelf in te prenten... Mijn reis begint als ik thuis vertrek :lolz: 

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

15 minuten?

Maak er maar 40+ minuten van. In de kou haal je geen 250km. Die eerste 100km range bijladen gaan snel, maar daarna vertraagt het. (En dan mag er al niemand anders met zijne Taycan staan of je mag nog wachten)

Ik zet me wel op de lege plaats naast me met een klapstoeltje :D

Zal trouwens ook niet 100% moeten laden zeker als je 200km aan 150 a 170 gaat rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Salokin zei:

Ik zou onnozel komen.  En met wat chance kan je in de rij gaan aanschuiven alvorens je hem kan inpluggen.

:lolz:

Zo'n gsm batterij pack meedoen om naar de volgende te rijden gaat niet werken zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Naish zei:

:lolz:

Zo'n gsm batterij pack meedoen om naar de volgende te rijden gaat niet werken zeker?

Er is maar één oplossing en dat is met de 992 gaan skiën.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel minstens 80%. En dat duurt dus 40 minuten.

Op Ionity zou dat toch in 15 min moeten gaan, maar laat ons van 20min uit gaan om 80% bij te laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid