BMWMB 9.696 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 Zo is het. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 4 uren geleden, ir_fuel zei: Ik zie alleen maar voordelen Die 200km/h heb je echt niet nodig. Als ik zie wat een Tesla al verbruikt aan 160 continu Ik vind het echt geen lelijke auto (ik vind de Taycan wel een heel stuk knapper). Je gaat bij zo een 4S het dubbel kwijt zijn (een vrij basic spec met grote batterij komt op 132K BTWi uit) van een Model 3 Performance voor een auto die in het Vlaams verkeer eigenlijk niks moet onderdoen en die zelfs sneller zal zijn in rechte lijn (en slecht bochten pakken doet dat ook niet, toch niet op het punt dat je je gaat ergeren in je Model 3 tov de Porsche. Je gaat geen vd 2 meepakken voor een dagje Spa). Dan is maar de vraag hoeveel belang je hecht aan dat verschil in interieur natuurlijk, en ook het gebrek aan laadinfrastructuur. Dat moet ieder voor zich uitmaken maar het verschil is gigantisch terwijl dat in tegenstelling tot de auto's met verbrandingsmotor niet noodzakelijk leidt tot een enorm verschil in prestaties / ruimte. Een Panamera Hybrid kost een pak geld (zit qua prijs in de buurt van die Taycan 4S als ik me niet vergis), maar je kan geen auto met verbrandingsmotor en/of hybrid vinden van 66K die je daar naast kan zetten qua ruimte/zitplaatsen en prestaties. Dat kan met een Taycan 4S wel IMO. Tenzij je natuurlijk met je EV wil gaan driften, dan moet je een Taycan pakken. Maar of je dat wil riskeren met zo een kapitaal is een andere vraag Idd RWD met 450 pk klinkt imo ook top. Die 200 kmh is idd niet echt nodig, maar dat is maar om psychologisch wat marge te hebben als je 160 aan het cruisen bent. Verbruik aan die snelheid maakt mij zoveel niet uit... Belangrijkste voor mij is dat je met cruisen aan 160 en wat ander verkeer toch nog rond de 250 a 300km actieradius beschikt... Dat is wat ik zoek in een EV... Dat ik die 1 keer dat ik in 1 ruk verder moet dan 300km (lees skiverlof) een paar keer moet stoppen om te laden ga ik moeten mee leven vrees ik. Prijs is natuurlijk een groot verschil... Misschien voor de proef voor ik met de taycan rij eens een testrit regelen met een Model3 performance... Dan heb ik al een idee en kan ik idd eens vergelijken of het de meerprijs waard is. En driften met zo een kapitaal... Jij doet het toch ook met je spyder en ik ook met mijn 992, dus dat maakt zoveel niet uit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.211 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 Als ik die reviews bekijk is dit ook écht geen praktische auto... Terwijl dat net een pluspunt zou moeten zijn door het gebrek aan motoren op de plaatsen waar je een koffer zou willen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 35 minutes ago, Naish said: Belangrijkste voor mij is dat je met cruisen aan 160 en wat ander verkeer toch nog rond de 250 a 300km actieradius beschikt... Dat is wat ik zoek in een EV Dat haal je nooit. Met een M3P haal je geen 200km aan 160. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 35 minutes ago, Naish said: Jij doet het toch ook met je spyder en ik ook met mijn 992 Ik heb daar toch nog niet veel van gezien met die 992 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 478 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 (aangepast) Eigenlijk zouden er meer alternatieven moeten bestaan .. zowel qua EV als wat betreft leuke auto's die fiscaal interessant zijn .. Nederlander met 4s: 11 december 2019 aangepast door Daggie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 11 december 2019 Delen Geplaatst: 11 december 2019 Dat haal je nooit. Met een M3P haal je geen 200km aan 160.Met de model S aan 150 lukt dat.. denk met een model 3 ook wel dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 11 uren geleden, ir_fuel zei: Dat haal je nooit. Met een M3P haal je geen 200km aan 160. 200km constant aan 160 is niet de bedoeling... Ik bedoel dat ik op een traject van 300km wil doen waarbij ik de stukken dat het kan toch 160 wil gaan rijden. Dergelijke trajecten komen op een 100 a 120 avg over de volledige rit... Maar skireis aan 160 knallen is dus elke 250km opladen... Pff dat is een extra laadbeurt 11 uren geleden, ir_fuel zei: Ik heb daar toch nog niet veel van gezien met die 992 Als je driftdagen bedoeld, dat niet nee... Maar ik zet wel bij elk ritje hier en daar een driftje... Gisterenavond rond puntje 2 tourkes gedaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Als je driftdagen bedoeld, dat niet nee... Maar ik zet wel bij elk ritje hier en daar een driftje... Gisterenavond rond puntje 2 tourkes gedaan Zalig [emoji23]Moet ik bij u is in de leer komen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 6 hours ago, Naish said: Maar skireis aan 160 knallen is dus elke 250km opladen... Pff dat is een extra laadbeurt Minder dan 250, want het gaat dan nog kouder zijn. Dan kom je op een punt waarbij het gewoon het snelste is van aan 100-110 naar je bestemming te bollen om het verschil in verbruik te compenseren. Sta je daar mooi met je Porsche met al zijn capaciteiten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 1 uur geleden, Germinal zei: Zalig Moet ik bij u is in de leer komen Denk dat er hier veel capabelere mensen zitten dan ik om bij in de leer te gaan hoor... 43 minuten geleden, ir_fuel zei: Minder dan 250, want het gaat dan nog kouder zijn. Dan kom je op een punt waarbij het gewoon het snelste is van aan 100-110 naar je bestemming te bollen om het verschil in verbruik te compenseren. Sta je daar mooi met je Porsche met al zijn capaciteiten REMOVE THIS FROM MEMORY AND MARK AS NEVER READ Maar kust ze dat ik aan 100 110 ga rijden... Als ik aan 150 effectief veel meer range haal dan 160 a 170 dan zou ik me nog durven aanpassen met af en toe een zwak momentje... Dan stop ik wel eens extra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Er is mij een paar weken geleden letterlijk gezegd "130 dat is natuurlijk al snel, voor het verbruik". Kan me niet voorstellen dat andere fabrikanten daar een mirakeloplossing voor hebben. De enige mirakeloplossing is een technologie waarbij men in het huidige gewicht en volume dubbel zoveel energie kan opslaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Maar misschien kunt ge wel een Cayenne regelen voor een weekje als je een Taycan koopt bij Alexanderr. Bij Audi lossen ze het zo toch op 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Eens gekeken naar dat ionity gedoe... Voor naar ValThorens te gaan Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer) Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk) Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen Bourgneuf is dan een kleine 200km Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Maar misschien kunt ge wel een Cayenne regelen voor een weekje als je een Taycan koopt bij Alexanderr. Bij Audi lossen ze het zo toch op @Alexanderr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 2 minutes ago, Naish said: Eens gekeken naar dat ionity gedoe... Voor naar ValThorens te gaan Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer) Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk) Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen Bourgneuf is dan een kleine 200km Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker? Lijkt me erg leuk zo. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 2 minutes ago, Naish said: Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker? 15 minuten? Maak er maar 40+ minuten van. In de kou haal je geen 250km. Die eerste 100km range bijladen gaan snel, maar daarna vertraagt het. (En dan mag er al niemand anders met zijne Taycan staan of je mag nog wachten) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Trouwens, gisterenavond nog eens gekeken... Tesla Model 3 performance is 70k (net niet) Taycan 4S minimum spec is 130k en dan zou ik eigenlijk 3k opties moeten snoeien. Let wel dit is zonder 6k opties voor velgen en kleuren van die velgen want ik vind niet 100% mijn gedacht in de huidige velgen (behalve one tone mission E velgen maar voor op de 4S moet je dan extra remmen pakken en zo waardoor dat op 10k komt :lolz:) en zou ik dus aftermarket overwegen als zomervelg en de standaard voorzien met winterbanden Als ik nu even de prijsverschillen doortrek van de panamera tussen de modellen, dan is een standaard 4 nog eens 20K goedkoper, dus ik zou verwachten dat ik een taycan RWD met plus batterij voor 100 a 110k kan speccen. Dus 30 a 40k duurder dan een model 3 en dat zou ik er vrees ik wel voor over hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 2 minuten geleden, ICM zei: Lijkt me erg leuk zo. Ik zou onnozel komen. En met wat chance kan je in de rij gaan aanschuiven alvorens je hem kan inpluggen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 3 minuten geleden, ICM zei: Lijkt me erg leuk zo. Voor 1 keer in een jaar Een jaar om jezelf in te prenten... Mijn reis begint als ik thuis vertrek 1 minuut geleden, ir_fuel zei: 15 minuten? Maak er maar 40+ minuten van. In de kou haal je geen 250km. Die eerste 100km range bijladen gaan snel, maar daarna vertraagt het. (En dan mag er al niemand anders met zijne Taycan staan of je mag nog wachten) Ik zet me wel op de lege plaats naast me met een klapstoeltje Zal trouwens ook niet 100% moeten laden zeker als je 200km aan 150 a 170 gaat rijden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Zojuist, Salokin zei: Ik zou onnozel komen. En met wat chance kan je in de rij gaan aanschuiven alvorens je hem kan inpluggen. Zo'n gsm batterij pack meedoen om naar de volgende te rijden gaat niet werken zeker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 Just now, Naish said: Zal trouwens ook niet 100% moeten laden zeker als je 200km aan 150 a 170 gaat rijden... Wel minstens 80%. En dat duurt dus 40 minuten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 2 minuten geleden, Naish zei: Zo'n gsm batterij pack meedoen om naar de volgende te rijden gaat niet werken zeker? Er is maar één oplossing en dat is met de 992 gaan skiën. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Wel minstens 80%. En dat duurt dus 40 minuten. Op Ionity zou dat toch in 15 min moeten gaan, maar laat ons van 20min uit gaan om 80% bij te laden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 12 december 2019 Delen Geplaatst: 12 december 2019 4 minutes ago, Naish said: Op Ionity zou dat toch in 15 min moeten gaan Ik moet het nog eerst zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.