Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

13 minutes ago, Salokin said:

Ik zou onnozel komen.  En met wat chance kan je in de rij gaan aanschuiven alvorens je hem kan inpluggen.

@toere Ja, hoe gaat dat eigenlijk?

9 minutes ago, Salokin said:

Er is maar één oplossing en dat is met de 992 gaan skiën.

En na een beetje sneeuw vind je hem niet meer terug zeker!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

REMOVE THIS FROM MEMORY AND MARK AS NEVER READ
Maar kust ze dat ik aan 100 110 ga rijden... Als ik aan 150 effectief veel meer range haal dan 160 a 170 dan zou ik me nog durven aanpassen met af en toe een zwak momentje... Dan stop ik wel eens extra [emoji3]
 


Met een model 3 is 180 cruise de ideale snelheid om het snelst ergens te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens gekeken naar dat ionity gedoe...
Voor naar ValThorens te gaan
Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer)
Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk)
Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen
Bourgneuf is dan een kleine 200km 
Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact :lolz:
 
Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker?


Weet wel dat ionity maar 4 stalls heeft per locatie daar waar tesla er vaak 16+ heeft.

In principe zou 15 min voldoende moeten zijn om 10-70% te doen.

Weet wel de batterij van de taycan is 93kwh waarvan blijkbaar 84kwh bruikbaar ( info van Porsche zelf ) 70% van 84 is een 59kwh.. reken een 350wh / km en dat lijkt nog heel conservatief voor een cruise speed van 150-160kph en je kan max 170km rijden tussen laadbeurten als je 15 min wil laden. En in dit geval rijdt je hem tot 0%. Tot 10% is dan mag 150km tussen laadbeurten.

Ter vergelijk : een model s 100d heeft 102kwh batterij waarvan ongeveer 95kwh bruikbaar.

Ook niet onbelangrijk:


In mijn geval is er na 55.000 km ongeveer 4-5 kWh batterij degradatie.

Een taycan gaat hier ongetwijfeld ook last van hebben.. en je begint al met bijna 10kwh minder tov een model s 100d.

Allemaal zaken waar de meeste kopers niet aan denken natuurlijk, maar t is wel harde realiteit.


Tot slot : als je gaat skiën is t meestal koud : wat zowel zorgt voor meer luchtweerstand, verwarming nodig.. nog meer vebruik.

Pak gewoon uw 992 met een aanhangwagen [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Eens gekeken naar dat ionity gedoe...

Voor naar ValThorens te gaan

Kortemark - Reims station = 300 km ongeveer dus al voorzichtige stukken inlassen als ik op 100% vertrek (rond 18u vertrekken dus wel wat verkeer)

Op naar Langres = 220 km (al later op de avond dus knallen kan hier al redelijk)

Op naar Toponoas is weer een 220 km dus knallen

Bourgneuf is dan een kleine 200km 

Val Thorens is dan weer 100km tot einde waar hij een week aan de lader kan op een gewoon stopcontact :lolz:

 

Dus 4 keer stoppen waarbij vooral de eerste een iets langere laadbeurt zal vragen maar dat combineren we met eten... Alle andere zitten op een 200km dus beetje normaal rijden en daar dan even 15min voorzien om bij te laden zal al goed zitten zeker?

Ma zo wijs, vent!

Ik zou al staan popelen om te kunnen vertrekken!

En bij elke nitwit die je middels wat poeier even wil inhalen, of gewoon een beestig stuk dat je eens aan 170 wil doen ... moet je beginnen vrezen dat je niet op tijd aan je volgende charger geraakt.

...

Fack. :lol:  Met een rijtuig met fysische energievoorraad (lekker "klotsend" in de brandstoftank) vind ik reizen beestig. Voltanken en dan doen waar ge goesting in hebt. Niet elke stop moeten tanken, als je vrije baan hebt kan je ook 3+ uur aan één stuk 170+ knallen (ook vandaag de dag nog zeer realistisch als je door Frankrijk reist op minder drukke momenten).

Om hier rond de kerktoren te rijden zou ik een electro-vehikel ook nog wel zien zitten, maar van zodra je spreekt over verdere verplaatsingen: no thanks.

En op vakantie gaan, dat begint bij mij bij de voorbereiding van de reis en wat er zéker in zit, is het rijden! Zelfs al is het "maar" met een 530d, da's toch echt een substantieel deel van het reisplezier, dat rijplezier.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

En na een beetje sneeuw vind je hem niet meer terug zeker!?

Excuseer maar crayon is geen vuilwit maar bijdetijds grijs. :angry: 

:D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Germinal said:

reken een 350wh / km en dat lijkt nog heel conservatief voor een cruise speed van 150-160kph

Meten is weten.

Model 3 Performance:

100 km aan een stuk 160 gereden. Enkel na 50km de afrit gepakt en teruggekeerd. Niemand op de baan. Niet moeten remmen

 

IMG_8098 2.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar misschien kunt ge wel een Cayenne regelen voor een weekje als je een Taycan koopt bij Alexanderr. Bij Audi lossen ze het zo toch op 😛 

 

5 uren geleden, Naish zei:

Kan inderdaad, bij D’Ieteren Lease - zelfde formule als op de E-Tron. Max 30d per jaar en max 3.500 km - maar je kan volgens mij wel meer/minder gebruiken als je maar bijbetaalt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan inderdaad, bij D’Ieteren Lease - zelfde formule als op de E-Tron. Max 30d per jaar en max 3.500 km - maar je kan volgens mij wel meer/minder gebruiken als je maar bijbetaalt.


Is dat inbegrepen ? Als je leased/rent bij DIeteren waarschijnlijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Minder dan 200km. Dat was 50% van de batterij af.

Ik denk dat de Taycan aan dat tempo zelfs de terugweg maar amper zou gehaald hebben 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ik denk dat de Taycan aan dat tempo zelfs de terugweg maar amper zou gehaald hebben 😉

En waarop baseer jij je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

En waarop baseer jij je?

https://www.vroom.be/nl/nieuws/rijbereik-taycan-zwaar-teleurstellend-volgens-amerikaanse-normen-22618

Hoewel de Porsche Taycan Turbo S bij ons een WLTP-rijbereik van ongeveer 400 kilometer kan claimen, heeft de Amerikaanse overheidsinstantie EPA hem gemeten op 201 mijl, of 323 kilometer.

 

:geek:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit dat zijn tegenvallende resultaten. En de laatste keer dat ik bij Ionity ging laden stonden we er met 3 Tesla's en een Nissan Leave. Toch handig dat iedereen bij Ionity kan gaan laden ☺️. Als de supercharger overdruk zijn gaan alle Tesla rijders beginnen uit te wijken naar de Ionity laders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

EPA-Range-Comparison-of-Popular-EVs-Miles-2.png&key=8871a71f48ffa60ab42030fd270c4e87abe08442b8d8e23493f696d0ef4b1a3a Nou ...

 

 

[emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji33][emoji33]

 

Als je even kijkt naar de Miles range EPA van de model S kan je eigenlijk realistisch stellen dat in de zomer het aantal Miles = aantal effectieve km

 

Waarmee ik gewoon wil zeggen det je zo’n EPA nooit haalt.. en die 373 Miles kan je gewoon vertalen naar 373 effectieve km’s maar dat wil zeggen dat de taycan maar aan een 200km komt.. [emoji15][emoji15]

 

En dat is dan aan legale Belgische snelheden he! En dan nog in de zomer..

 

Klinkt echt hopeloos, hier verschiet ik van

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit dat zijn tegenvallende resultaten. En de laatste keer dat ik bij Ionity ging laden stonden we er met 3 Tesla's en een Nissan Leave. Toch handig dat iedereen bij Ionity kan gaan laden [emoji3526]. Als de supercharger overdruk zijn gaan alle Tesla rijders beginnen uit te wijken naar de Ionity laders.


4 stalls is dan ook echt toekomstgericht gedacht [emoji22]
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Germinal said:

Anderzijds doet de e-tron niet echt onder voor de model x qua range dacht ik..

Staan beide in de grafiek

36 minutes ago, Germinal said:

Zal dan wel iets te maken hebben met de test dan ?

Is een standaard testcyclus afgewerkt op een rollenbank. Houdt dus geen rekening met lage (of hoge) buitentemperaturen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, Germinal said:

Anderzijds doet de e-tron niet echt onder voor de model x qua range dacht ik..

Zal dan wel iets te maken hebben met de test dan ?

Er moet wel iets zijn. Volgens een test die Porsche bij AMCI heeft laten doen zou het bereik toch hoger (275 miles) zijn. link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid