Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Nope, onderbreking link en rechts voor de kofferklep die moet open gaan.
Heb je niet bij een 992, loopt over de volledige lengte door..
 
Reclame (wat wel effectief zo is op een 992)
startseite-TA20Q2BIX0100_cmyk_cpm-cmyk_5000p.jpg&key=e00ae7f9469412278397bf148a973f502530766cc411f81f2d23c9c71ef69e79
 
Realiteit (onderbreking aan de naden van de spoiler en de koffer
1a5f5008-a076-438f-b4b9-e6198dc7bdc2.jpg&key=210483c9e00bb28c56dbb9a8f77b3c9feeedd40aca9c7016f541e76838170ddb


Dat is inderdaad wel [emoji33][emoji33][emoji33]
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Naish zei:

Nope, onderbreking link en rechts voor de kofferklep die moet open gaan.

Heb je niet bij een 992, loopt over de volledige lengte door..

 

Reclame (wat wel effectief zo is op een 992)

spacer.png

 

Realiteit (onderbreking aan de naden van de spoiler en de koffer

 

Voor MIJ maakt dat de mooie kont van een 911 (992) kapot........ ik zou daar liever gewoon twee mooie lichtblokken in zien......... maar dat is persoonlijk he. Ben daar absoluut geen fan van op een 911. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2020 om 18:14, BMWMB zei:

Hij zegt het toch juist. Zo'n Taycan zal ook gemiddeld 250Wh verbruiken, wat aan € 0.33 neerkomt op € 8,25 per 100km. Thuis laad je zelfs goedkoper aan € 0,23 nachttarief oftewel € 5,75 per 100km.

Om te vergelijken, een Panamera benzine zal snel aan 13l/100km zitten, wat neerkomt op € 18 / 100km. 

 

 

12.9 :) met zware voet

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. doe je dat nog?
2. Dan pak je de SUV [emoji846] 

1. Jazeker, maar niet dikwijls
2. Is zeker een optie, want mijn vrouw zal graag de Taycan nemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi artikel waarbij men de actieradius van de Taycan Turbo heeft getest bij een normale rijstijl, en bij koude temperaturen zoals ze nu hier ook zijn. De batterij is 93kW, maar Porsche geeft maar 83kW bruikbaar vrij. Met deze 83kW komen ze 385km (240 miles) ver, wat neerkomt op 215Wh/km. Ik denk dat ze nergens boven de '60 miles' hebben gereden, want dat verbruik is echt laag. 

Realistisch in België met snelwegkilometers aan 126 km/u en een vlotte rijstijl zal 300km in de winter zijn, en 400km in de zomer, net als mijn Tesla.

https://insideevs.com/reviews/395038/porsche-taycan-road-trip-240-mile-range/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er in België op meerdere plaatsen toch al laders staan die kunnen laden aan 50kW/uur. Op zich is dat al redelijk ok, om van de ene kant van België te rijden, en weer terug. Stel dat je 200km moet bijladen, dan sta je daar 45 minuten. In de zomer ga je maar 100km moeten bijladen, en ben je in minder dan een half uur weg. Afhankelijk van hoe dikwijls je die afstand moet rijden, is dit zeker haalbaar.

https://nl.chargemap.com/map

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, denk ik ook BMWMB.. wel jammer dat ze maar 84kwh vrijgeven..

Zou dat zijn om de degradatie te maskeren ??

Ik hoop het alleszins om twee redenen :


Enerzijds zou je dan de eerste 100.000 km in principe geen degradatie in range mogen meemaken..

Ten tweede : als de degradatie van de beschikbare range komt houd ik mijn hart vast. In mijn tesla na 60.000’km heb ik volgens mij reeds een degradatie van ongeveer 8kwh.

Nu t is moeilijk te zeggen omdat er gezegd wordt dat tesla op gegeven moment het beschikbare gedeelte zou hebben verlaagd.. maar of dat effectief zo is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik zeker kon laden tot 96kwh en nu nog maar
88kwh! ( range van 507 naar 453 )




Aansluitend : heb daarnet Shmee zijn review gezien en heb kunnen zien dat hij 33% verbruikt op 92km.. afgaande op zijn rijstijl ( pieken tot 250kph ) ziet dat er wel goed uit.. airco stond aan. Was 4 graden Celsius.. zijn range was gezakt van 317km ( bij 92%) naar 205km bij 57% dan is die 205 bij een normale rijstijl gemakkelijk te halen lijkt mij.


Dat vind ik wel jammer aan tesla.. die voorziene range past zich niet aan aan uw rijstijl..



Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er in België op meerdere plaatsen toch al laders staan die kunnen laden aan 50kW/uur. Op zich is dat al redelijk ok, om van de ene kant van België te rijden, en weer terug. Stel dat je 200km moet bijladen, dan sta je daar 45 minuten. In de zomer ga je maar 100km moeten bijladen, en ben je in minder dan een half uur weg. Afhankelijk van hoe dikwijls je die afstand moet rijden, is dit zeker haalbaar.
https://nl.chargemap.com/map

50kw is echt traaaag, dat wil je echt niet. 270kw moet wel de Max zijn.. 5kw per minuut.. schijnt dat de taycan aan 90% nog bijna 100kw haalt..

Valt eigenlijk allemaal nog af te wachten he.. stel dat er na paar maanden paar taycans in rook opgaan ? Dat ze hun laadsnelheid ook drastisch zouden verlagen a la tesla.. [emoji2357]

Wat ik wel raar vind is dat ionity niet kan/wil zeggen of er in Vlaanderen op korte termijn gaan bijkomen. Is dat nu zo moeilijk om aan de tankstations op de snelweg een 10-20 snelladers te plaatsen ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon nu nog te snel om een Taycan te kopen. Enkel als je zelden meer dan 300km / dag doet, dan is dat haalbaar. Maar diegenen die meer willen rijden, kunnen beter wachten, of Tesla blijven rijden... 😄 

Ik zal mijn Tesla morgen nog eens volledig laden, en kijken tot hoeveel % hij dan geladen is. Ik heb nu ook 59k km.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar het zijn de kilometers die 'm dan opgeeft als je aan 200Wh rijdt, waaraan je kan zien hoeveel capaciteit de batterij nog heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% = 473km = 94,6kW

Als ik onderstaande tabel bekijk, dan is mijn Tesla behoorlijk op schema van verwachte degradatie van de batterij. 88kW wat jij zegt, of zelfs 90kW, is echt wel een serieus verlies. Vanaf nu daalt de batterij nog met 1% per 50.000km, wat verwaarloosbaar is.

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, BMWMB zei:

Mooi artikel waarbij men de actieradius van de Taycan Turbo heeft getest bij een normale rijstijl, en bij koude temperaturen zoals ze nu hier ook zijn. De batterij is 93kW, maar Porsche geeft maar 83kW bruikbaar vrij. Met deze 83kW komen ze 385km (240 miles) ver, wat neerkomt op 215Wh/km. Ik denk dat ze nergens boven de '60 miles' hebben gereden, want dat verbruik is echt laag. 

Realistisch in België met snelwegkilometers aan 126 km/u en een vlotte rijstijl zal 300km in de winter zijn, en 400km in de zomer, net als mijn Tesla.

https://insideevs.com/reviews/395038/porsche-taycan-road-trip-240-mile-range/

126 en vlotte rijstijl.......... ok dan :D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

100% = 473km = 94,6kW
Als ik onderstaande tabel bekijk, dan is mijn Tesla behoorlijk op schema van verwachte degradatie van de batterij. 88kW wat jij zegt, of zelfs 90kW, is echt wel een serieus verlies. Vanaf nu daalt de batterij nog met 1% per 50.000km, wat verwaarloosbaar is.
screen-shot-2018-04-14-at-2-54-02-pm.jpg?quality=82%26strip=all%26w=1000&key=e800469b0856eef57741e2e073abb27cae9a20436ec022048c33d9b7b52e4f7e


Ik zit aan 453 dus dat scheelt “maar” 20km range wel 4kwh

Jij zit dus aan 92kwh niet 94,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

126 en vlotte rijstijl.......... ok dan [emoji3]

 

 

Heb nog test gezien van iemand die op autobahn constant 130-150 heeft gereden en 350km kon doen bij regenweer en 9 graden met airco aan..

 

Dat haal ik niet met mij Tesla.

 

 

Nu zei de OBC gemiddeld 265wh/km maar als je dat uitrekent kom je aan 92kwh.. dan klopt er toch iets niet denk ik [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Germinal zei:

 


Ik zit aan 453 dus dat scheelt “maar” 20km range wel 4kwh

Jij zit dus aan 92kwh niet 94,6

 

Hoe kom je aan dat cijfer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

126 en vlotte rijstijl.......... ok dan :D

 

Ik rijd zelden of nooit sneller dan de maximum snelheid op de snelweg. Eens van de snelweg af durf ik wel wat sneller te rijden dan toegelaten, maar nooit overdreven. Met vlotte rijstijl bedoel ik stevig accelereren en hernemen. Ik rijd toch sneller dan 90% van de andere weggebruikers, dus ja, ik vind dat een vlotte rijstijl. Het is de openbare weg hé, door de week tijdens de drukkere uren, dus niet het circuit, en ook niet een Ardennenrit in 't weekend.

Hooligan! 😜

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je aan dat cijfer? 


Als ik nu laad aan een suc van 0-100% dan geeft mijn OBC 88kwh aan.. rond de 40k km was dat nog 92kwh.. mogelijks iets met een van de OTA updates..

In elk geval als jij de laatste firmware hebt is uw batterij 20km beter ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit tot 100% geladen aan een SuC, en eerlijk, ik ben ook niet bezig met actieradius. Ik heb de capaciteit op % staan. In de winter vermenigvuldig ik dat met 3, en in de zomer met 4, om te weten hoe ver ik nog kan rijden. En als ik mijn gps instel, dan berekent de auto dat voor mij, zelfs tot terug aan het startpunt. Voor mij is het zorgeloos rijden... en net daarom wil ik nu geen Taycan, maar liever een Model S met een 911 voor erbij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit tot 100% geladen aan een SuC, en eerlijk, ik ben ook niet bezig met actieradius. Ik heb de capaciteit op % staan. In de winter vermenigvuldig ik dat met 3, en in de zomer met 4, om te weten hoe ver ik nog kan rijden. En als ik mijn gps instel, dan berekent de auto dat voor mij, zelfs tot terug aan het startpunt. Voor mij is het zorgeloos rijden... en net daarom wil ik nu geen Taycan, maar liever een Model S met een 911 voor erbij.
 



Als ik suc gebruik is dat meestal tot 50%

Denk er net zo over ( tesla+911) al rijdt de taycan wel verdomd goed.. zelfs zoveel beter dan een model s dat ik toch in de verleiding kom.

bij mij staat het ook in procenten trouwens. Is eenvoudiger en correcter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Germinal zei:

Is dat nu zo moeilijk om aan de tankstations op de snelweg een 10-20 snelladers te plaatsen ??

Heb je een idee wat dat kost? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid