Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, tuscani zei:

Verkopers die met cijfertjes goochelen. :D

waarom schrijf je de prijs per kw en nadien de kms bij een volle batterij. :D

ofwel zet je de prijs per kw en dan hoeveel meter je daarmee geraakt. Ofwel de prijs van een volle batterij en dan de 350km. 

:D

 

Hij zegt het toch juist. Zo'n Taycan zal ook gemiddeld 250Wh verbruiken, wat aan € 0.33 neerkomt op € 8,25 per 100km. Thuis laad je zelfs goedkoper aan € 0,23 nachttarief oftewel € 5,75 per 100km.

Om te vergelijken, een Panamera benzine zal snel aan 13l/100km zitten, wat neerkomt op € 18 / 100km. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Superchargen is gratis voor mij. Zoals ik al zei is dat 10% van de laadbeurten. Nog eens 10% laad ik thuis, aan € 0.23 (nachtarief), wat neerkomt op € 230,- per jaar. De andere 80% laad ik aan de firma met de zonnepanelen. We hebben zoveel zonnepanelen liggen dat we in de zomer zelfs 65% terug in het injecteren. Hiervoor krijgen we iets meer dan 3 cent per kW voor. Laden aan de firma kost mij dus € 240,- per jaar. 

Samengevat 'tank' ik dus voor € 500,- per jaar om 40.000km te doen. 

Super goedkoop dus, als je veel kms doet als zakenman is een Tesla toch wel een bijna ideale oplossing. 

Zou nog iets voor mijn vennoot zijn met al zijn daily kms,  laden kan hij dan aan al zijn winkels😁

Thx voor de uitleg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht weten sommigen het al maar er komen dit jaar ook fastned snelladers in belgie. Na jaaaaren onderhandelen hebben ze eindelijk de vergunningen te pakken gekregen. De locaties zijn blijkbaar nog een groot geheim, al heb ik ze ooit ergens gelezen. Peutie o.a. En het aantal (13) moet je ongeveer door twee delen want ze tellen beide kanten van de snelweg mee. Toch hebben ze dan wellicht meer snelladers dan ionity.

https://www.transportmedia.be/fastned-gaat-13-snellaadstations-openen-in-belgie/

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Hier volg ik @PJH toch hoor, een 992 is een sportieve (trouwens 991 was dat ook al) wagen, geen sportwagen.

Maar goed die discussie kan je wel oneindig voeren en is voor interpretatie vatbaar.

Als je het verschil wil voelen stel ik voor dat je eens in een 997GT3 stapt en daarna in de 992. 

De 911 is altijd een sportwagen geweest die perfect dagelijks bruikbaar is, en zelfs comfortabel voor de langere ritten. Hij bevindt zich tussen de wat zwaardere GT's (BMW 8 / Bentley CGT :/...) en de meer exotische sportwagens. Wil je dat het allemaal net wat ruiger en strakker is, en wat minder comfortabel, dan heb je de GT-modellen bij Porsche. 

Door de jaren is de 911 steeds groter en comfortabeler geworden, maar dat is zo bij alle merken/modellen. 

Net daarom vind ik de Taycan een elektrische 911 met 4 deuren...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Daggie zei:

Voor die 10% ? 😁

Jazeker. Laden duurt langer dan tanken, en er komen steeds meer EV's op de weg van merken die geen laadnetwerk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Bijvoorbeeld, als ik op en af West-Vlaanderen rijd, dan moet ik 500km doen. Met de Tesla stop ik dan aan een supercharger, waar ik in 20 minuten tijd wel 150km heb geladen om terug thuis te geraken. Als ik dat moet doen aan een 11kW lader, dan moet ik 2u wachten...

Boek je dan niet beter een overnachting zodat je comfortabel aankomt? Kan je heel de nacht aan het hotel je Taycan laden :D

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Jazeker. Laden duurt langer dan tanken, en er komen steeds meer EV's op de weg van merken die geen laadnetwerk hebben.

Dat is relatief in jou gebruik en ook in het mijne... 

Als je rekent dat voltanken ongeveer 5 min kost met een ice auto en reken op 40 min met EV...

Maar als je maar 10% van je verbruik moet voor stoppen win je dus tijd... Want de rest laad je in je garage en kost je geen tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotels om EV's te laden zijn schaars. 😀 Is zeker een mogelijkheid als je 's morgens heel vroeg in West-Vlaanderen moet staan, want dan spaar je al heel veel tijd door niet 's morgens uren in de file te staan, en het wordt er niet beter op in dit landje.

Eigenlijk is het idd wel zo dat ik tijd spaar door niet iedere week te moeten gaan tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 911 is altijd een sportwagen geweest die perfect dagelijks bruikbaar is, en zelfs comfortabel voor de langere ritten. Hij bevindt zich tussen de wat zwaardere GT's (BMW 8 / Bentley CGT :/...) en de meer exotische sportwagens. Wil je dat het allemaal net wat ruiger en strakker is, en wat minder comfortabel, dan heb je de GT-modellen bij Porsche. 
Door de jaren is de 911 steeds groter en comfortabeler geworden, maar dat is zo bij alle merken/modellen. 
Net daarom vind ik de Taycan een elektrische 911 met 4 deuren...

Comfortabel of minder comfortable sportwagen . Dat vind ik echt een aanfluiting van de verschillen in rij eigenschappen. Tenzij mensen dat niet voelen dan is dat idd zo ....


Dat een 992 steeds korter bij een GT aanleunt daar volg ik je in. Een weliswaar goedsturende GT. Terwijl de GT3 meer een sportwagen is [emoji851][emoji1591]

Let wel mijn persoonlijke voorkeur voor openbare weg gaat meer en meer richting leuke GT hè.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die DBS al besteld? 😀 Zou je een cabrio kiezen?

Hier is de goesting voor een 992 ook hard aan het stijgen. Mijn vrouw zou het alleszins heel graag willen, want dan kan ze er ook mee rijden, want met de GT3 durft ze niet rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Is die DBS al besteld? 😀 Zou je een cabrio kiezen?

Hier is de goesting voor een 992 ook hard aan het stijgen. Mijn vrouw zou het alleszins heel graag willen, want dan kan ze er ook mee rijden, want met de GT3 durft ze niet rijden.

 

Maar alez, met een 964 wél en een moderne 991.2 GT3 niet?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die DBS al besteld? [emoji3] Zou je een cabrio kiezen?
Hier is de goesting voor een 992 ook hard aan het stijgen. Mijn vrouw zou het alleszins heel graag willen, want dan kan ze er ook mee rijden, want met de GT3 durft ze niet rijden.
 

Lol dat ga ik zeker niet “nieuw” kopen. Ik heb tijd .... nee geen cabrio.

Een 992 cabrio WAS een optie maar ik heb geen klik met die kont. Ook niet met de huidige 992 dat doorlopend licht achteraan past daar (voor mij) niet op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK volg je ivm de kont van de cabrio... Ik ken er 2 met een 992 cabrio (rode en zwarte) en telkens ik ze zie denk ik hmmm...

De rode is beter open en de zwarte beter dicht, maar allebei is het niet 100%

 

En dat doorlopende achterlicht vind ik hemels... Is trouwens de eerste en enige Porsche waarop het goed gedaan is! Het loopt door en is in 1 stuk!

Alle andere (panamera, cayenne, macan) hebben onderbrekingen in die lijn doordat de naad van de kooferklep erin zit... 

En de panamera's hebben dan zelfs in het midden nog een bijkomende onderbreking!!! WHY???? Is zelfs helemaal niet nodig...

Ah ja, ook de nieuwe taycan laat daar dezelfde steek vallen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet 1 doorlopende lijn ? Op de taycan

 

Ben in elk geval [emoji3059] met de taycan..

 

Vertrokken met 360km range bij 100% en gereden tot 78%

 

Resterende 266km... als je gewoon 120 rijdt lukt dat wel..

 

Maar hij is toch aanzienlijk dorstiger.. maar rijdt wel hemels in vergelijk met een model S..

 

Veel veel sportiever. Ok.. t gewicht kan je echt wel niet verbergen maar t is ook geen auto om met op circuit te gaan.

 

Voelt veel agieler aan dan mijn (ex) pana hybrid.. aandrijving ook 100 keer beter.. denk dat ik mij er een bestel ipv 992 [emoji3526]

 

 

b9341ab76ecb9c22568f352c675fe01d.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, onderbreking link en rechts voor de kofferklep die moet open gaan.

Heb je niet bij een 992, loopt over de volledige lengte door..

 

Reclame (wat wel effectief zo is op een 992)

spacer.png

 

Realiteit (onderbreking aan de naden van de spoiler en de koffer

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het dus goed begrijp, heb je 57,7 km gereden met 22% batterij? 


Inderdaad.. waarvan ongeveer 20 km 124kph gereden ( 120gps ) en tijdens die 20km 4-tal keer serieus doorgetrokken op de snelweg tot een 200 ( doet hij trouwens schijnbaar pak sneller dan de S )

Dan wat binnendoor gereden op zacht tempo maar hier en daar toch het stroompedaal goed ingetrapt.. een 2 launch controls gedaan (0-100) voelt ook heviger dan de S en nog een paar bochten op snedige wijze genomen...

In sport+ kan je de achterkant ook wat laten komen.

Grootste deel ( 35km) stond enkel stoelverwarming op.

Op deze manier 98km range verloren voor 58km..

Simpel 5*55= 275km bij mijn snedige rijstijl in *koudere* omgeving ( 6 graden ) ;)




Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Inderdaad.. waarvan ongeveer 20 km 124kph gereden ( 120gps ) en tijdens die 20km 4-tal keer serieus doorgetrokken op de snelweg tot een 200 ( doet hij trouwens schijnbaar pak sneller dan de S )

 

Dan wat binnendoor gereden op zacht tempo maar hier en daar toch het stroompedaal goed ingetrapt.. een 2 launch controls gedaan (0-100) voelt ook heviger dan de S en nog een paar bochten op snedige wijze genomen...

 

In sport+ kan je de achterkant ook wat laten komen.

 

Grootste deel ( 35km) stond enkel stoelverwarming op.

 

Op deze manier 98km range verloren voor 58km..

 

Simpel 5*55= 275km bij mijn snedige rijstijl in *koudere* omgeving ( 6 graden ) default_wink.png

 

 

 

 

 

Dan denk ik toch niet dat ‘m meer verbruikt dan onze Tesla. Bij deze temperaturen, en bij een normale rijstijl, zonder zotte acceleraties, zit ik op 250Wh, wat je moet vermenigvuldigen met 1,15 - 1,20, dan kom ik ook 290Wh.

Dat is dan een actieradius van 340km.

 

Met de Taycan deed je nu 57km op 22% wat neerkomt op 260km actieradius, maar wel met wat zotten acceleraties en tot 200km/u. Bij een rustigere rijstijl zal dat ook zeker +300km zijn.

 

Veel verschil is het dus niet.

 

Nu nog laadpunten...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke velgen zou je nemen? En welk kleur? 

De vraag is wel niet aan mij gericht... maar ik zou een blauwe kiezen met beige leder en de 5 spaaks wielen in platinum kleur.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet waar he. Wat als ik +300km moet doen in 1 dag?


In Wetteren kan je laden [emoji23]

Ik heb mijn rit gefilmd en ben nu de beelden aan t bekijken..

Op het stuk snelweg heb ik 5 km gewoon 125 gereden en dan is de range gezakt van 341 naar 337 met avg verbruik van 245wh.. dus je kan stellen dat je 350 km haalt en in de zomer tegen de 400 bij rustig verkeer.

Ik hoorde dat 21 inch vs 2 inch blijkbaar groot verschil zou opleveren..

Ik haal inderdaad niet veel meer met de S, maar als je dan de Taycan in de model s stapt... tja wat een verschil.. al is de model s wel veeel praktischer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid