Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

18 minutes ago, Alexanderr said:

Heb je een idee wat dat kost? :) 

De laders zelf is niet het grote probleem denk ik. Er voor zorgen dat daar voldoende elektriciteit toekomt om alles te voorzien, dat wel :D Net iets meer werk dan een tank in de grond steken. Was nog niet zo lang geleden nog in het nieuws dacht ik over Brussel, daar is een groot deel van het elektriciteitsnet te zwak om snelladers op aan te sluiten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Germinal zei:

Dacht iets van een 100 a 200.000 euro voor zo een tesla supercharger van 18 stalls

 

Yeah right, je hebt duidelijk geen idee 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Germinal zei:

zelfs zoveel beter dan een model s dat ik toch in de verleiding kom.

Dus je gooit een auto met AP buiten voor ééntje waar je wel zelf zou willen mee rijden. De cirkel is rond, rijden is de max :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah right, je hebt duidelijk geen idee [emoji1] 


Enlighten me [emoji120]


Dit vind ik via onze internet zoekmotor


Cost estimates per station range from US$100,000 in 2013 to US$270,000 in 2015, depending on the number of stalls and other circumstances. Tesla estimates that station equipment lasts 12 years.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet de Turbo S mogen rijden. Eerlijk, de power is indrukwekkend, maar doenbaar. En met doenbaar bedoel ik dat deze auto ook totaal niet uitnodigt om snel gereden te worden, waardoor je perfect heel zacht en rustig kan cruisen, wat ik ook zo heerlijk vind bij mijn Tesla. Ok, je hebt die power niet nodig, maar als je het hebt is het soms toch wel leuk om te gebruiken. Het rijdt eigenlijk exact hetzelfde als een 4S, maar als je de gas intrapt heb je gewoon meer power. Desondanks zou ik toch voor de 4S gaan, omdat die extra power heel duur moet betaald worden.

Ik heb ‘m gereden in een voor mij de juiste configuratie aan de buitenzijde, kleur en wielen. Binnen zou ik dan beige leder nemen.

238c436d12c8a09117fb099b14c6bd44.jpg

44f06ffbfb402671e790debf739c5bf9.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Germinal said:

 


Enlighten me emoji120.png


Dit vind ik via onze internet zoekmotor


Cost estimates per station range from US$100,000 in 2013 to US$270,000 in 2015, depending on the number of stalls and other circumstances. Tesla estimates that station equipment lasts 12 years.

 

Ja, voor de laders alleen. En niet in België.

Om u een idee te geven: 1 meter graven in België voor een net (elektriciteit, water, internet, ...) dat kost tussen de €50 (losse grond) tot €100 of meer euro in stadscentra (blauwe steen is zelfs zo duur dat je er gewoon niet aan begint). 

Zoals ik al aangaf, als je op die plek een elektriciteitsnet hebt liggen met voldoende capaciteit, dan is het een kwestie van laders aansluiten en gaan en dan kom je er wel met uw schatting, als dat niet zo is en het net moet een upgrade krijgen, dan ga je vlot naar het miljoen gaan vrees ik. 

Is niet voor niets dat men bij FastNed bijvoorbeeld vaak zonnepanelen gaat plaatsen (om dan een laadpaal of 4 te kunnen zetten). Neemt niet weg dat men, wanneer men strategisch zou kiezen in samenspraak met de netbeheerder, dat wel kan doen. 

Persoonlijk zie ik meer opties in de huidige telco operatoren of in joint ventures met hen. Die hebben overal straatkasten of palen staan waar voldoende energie beschikbaar is (uit het verleden en door modernisatie van hun apparatuur). Maar, die gaan typisch ofwel op straat staan (in woonwijken), of op een plek waar enkel een serviceweg is, dus long distance is dat ook geen optie. Deutsche Telekom doet dat al in Duitsland (https://www.telekom.com/en/media/media-information/archive/dt-launches-installation-of-charging-network-for-ecars-551224)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Daarnet de Turbo S mogen rijden. Eerlijk, de power is indrukwekkend, maar doenbaar. En met doenbaar bedoel ik dat deze auto ook totaal niet uitnodigt om snel gereden te worden, waardoor je perfect heel zacht en rustig kan cruisen, wat ik ook zo heerlijk vind bij mijn Tesla. Ok, je hebt die power niet nodig, maar als je het hebt is het soms toch wel leuk om te gebruiken. Het rijdt eigenlijk exact hetzelfde als een 4S, maar als je de gas intrapt heb je gewoon meer power. Desondanks zou ik toch voor de 4S gaan, omdat die extra power heel duur moet betaald worden.

Ik heb ‘m gereden in een voor mij de juiste configuratie aan de buitenzijde, kleur en wielen. Binnen zou ik dan beige leder nemen.

238c436d12c8a09117fb099b14c6bd44.jpg

44f06ffbfb402671e790debf739c5bf9.jpg

Is een turbo dan niet ideaal?  De meerprijs tov een 4s met dezelfde opties komt op een +- 20d€ . 
of is een 4s echt voldoende ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een Turbo nemen.. scheelt 15k afhankelijk van de config.. en toch aanzienlijk sneller dan de 4S.

 

Turbo s zie ik de meerwaarde niet van eerlijk gezegd.

 

Moet er wel bijvertellen dat ik enkel met de 4s gereden heb en dat deze volgens mij sneller is dan een 100D van tesla ( modeljaar 2018)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB : misschien een moeilijke vraag, maar hoeveel beter vind je de taycan rijden dan je S ?

We zijn het er denk ik over eens dat je geen last heb van torquesteer zoals bij een tesla.. dat hij ook veel stiller is binnenin. Tesla is veel windgeruis bij 130 en meer. Dat hij stabieler op de baan licht en je de achterkant wat kan laten komen.. sportiever dus..



Wat mij wel verrast was hoe dicht die bij de grond ligt.. ik schat 6 cm in laagste stand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de 4S gaan, want die is al meer dan snel genoeg, en idd voelt zelfs een beetje sneller aan dan mijn Model S, en zeker boven de 100km/u, maar veel verschil is het niet. De gasrespons en snedigheid, die ik miste bij de E-tron, en waarvan ik geniet in de Tesla, is zeker niet beter in de Taycan.

De Taycan is kleiner, en idd lager, en Porsche heeft hard gewerkt aan het aandrijfgeheel zodat ‘m idd meer een 4wd is met meer tractie op de achteras, en dat ‘m veel directer stuurt, en een betere wegligging heeft. Voor mijn dagelijkse km’s heb ik dat allemaal niet nodig, en voldoet mijn Tesla ruimschoots. De Tesla scoort ook op andere punten beter, die ik kan waarderen in een daily, en dat is de multimedia, en de AutoPilot. Daarbij komen ook nog eens de SuperChargers, en ik concludeer voor mij dat de Tesla de betere daily blijft. En, ik blijf erbij, met een Porsche naar klanten gaan is in vele gevallen not done imo.

 

Als ik dan ga kijken naar mijn vrije tijd, dan ben ik meer een petrolhead, en wil ik meer betrokken zijn bij het rijden, door de sound, door schakelovergangen. Ik wil dan rondritten doen, en niet bezig zijn met het zoeken naar laadpunten onderweg om te zien of ik zo’n rit uiteindelijk wel kan doen. Ik vergelijk dan een 992 met een Taycan, en dan blijft de 992 op alle vlak de plezantere auto.

 

De Taycan is de perfecte compromis tussen de Model S en de 992. Beter is om ze allebei te hebben. [emoji3526]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan niet beter een 992 combineren met een taycan? Beter is beter [emoji3]


Haha.. hangt ervan af wat je met die EV wil doen vermoed ik..

Als puur praktische auto is een model s beter, zowel qua grootte koffer ( denk 2 keer zo groot en als je de zetels neerlegt 5 keer zo groot ?

Ook pak groter binnenin. Veel beter laadnetwerk.. maar de Taycan is de beter sturende, maar daar heb je dan een 992 voor :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het al altijd geweten heb (inclusief een mea culpa) komt de droom van een “alles in 1” alle 5 voet weer boven.

 

Voor zij die het willen geloven:

 

1. geloof het als het je helpt bij je aankoop

2. Indien 1 niet van toepassing : IT DOESN’T exist en will NEVER exist.

 

 

Groetjes van pépé Jokke

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het al altijd geweten heb (inclusief een mea culpa) komt de droom van een “alles in 1” alle 5 voet weer boven.
 
Voor zij die het willen geloven:
 
1. geloof het als het je helpt bij je aankoop
2. Indien 1 niet van toepassing : IT DOESN’T exist en will NEVER exist.
 
 
Groetjes van pépé Jokke
 


Waarover heb je t specifiek ? Dat een Taycan een compromis is ? Of ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge ze beiden kunt hebben, is het perfect. Als ge ze ni beiden kunt permitteren, moet je op zoek naar een compromis. En dan is een taycan wel een duur compromis.

Eigenlijk is noch een tesla noch een taycan perfect als enige wagen (dwz, praktisch én sportief). Ze schieten beiden nog op een aantal vlakken tekort.

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Tesla Model S is toch wel zeer praktisch, want hij is bijzonder ruim, en met de Superchargers kan je vlot gans Europa doorkruisen. Het enige nadeel zijn dat de wachttijden om ‘m te laden, maar als het is om 1keer op skivakantie te gaan, dan zal dat het ergste wel niet zijn zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Germinal zei:

 


Waarover heb je t specifiek ? Dat een Taycan een compromis is ? Of ?

 

Dat kan nooit een compromis zijn imo :) Dan is mijne velo ook een compromis 

5 uren geleden, stijn82 zei:

Als ge ze beiden kunt hebben, is het perfect. Als ge ze ni beiden kunt permitteren, moet je op zoek naar een compromis. En dan is een taycan wel een duur compromis.

Eigenlijk is noch een tesla noch een taycan perfect als enige wagen (dwz, praktisch én sportief). Ze schieten beiden nog op een aantal vlakken tekort.

Ook mijn mening, ik blijf erbij dat het MEESTAL gewoon een luxe object is, en helemaal niet het "ecologische" rijden. Tweede of derde auto (of vierde zelfs :)) 

 

 

Ik heb het over het feit dat we autoliefhebber zijn maar dat je regelmatig ziet dat mensen HUN auto plots eigenschappen toedichten (onder het mom all in one) die er gewoonweg niet zijn. 

 

Anderzijds ben ik soms verbaasd wat sommige moderne wagens dan weer wel blijken te kunnen. En daar is een merk als Porsche vrij sterk in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

All in one is een utopie. Een beetje zoals weten dat je op een test maximum 7 of 8 op 10 kunt halen. Dat is goed tot zeer goed, maar je weet dat het nog beter kan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid