Ga naar inhoud

2020 Land Rover Defender


Polygoon

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, Naish zei:

Ale hop nog een discovery kloon...

Dan heeft Merc dat beter gedaan met hun G...

Deze relateert tot de Discovery zoals de Jimny relateert aan de G.  

Goe geprobeerd, maar niet top. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Naish said:

Ale hop nog een discovery kloon...

Dan heeft Merc dat beter gedaan met hun G...

De Defender is een moderne interpretatie terwijl de G een kopie van het origineel is.

Twee totaal verschillende benaderingen maar het kan beide geslaagd zijn. Ik geef de Def nog een kans en wacht tot ik hem irl gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LAND ROVER DEFENDER DRUPPELT HET NET OP

Tijdens de IAA van Frankfurt beleeft de splinternieuwe Land Rover Defender zijn publieksdebuut. Vandaag zijn aanvullende informatie én kersverse beelden gelekt.

Land Rover heeft weinig geluk met geheimhouding van de nieuwe Defender. Delen van de auto zijn namelijk al meerdere keren online verschenen en in juli dook zelfs een fors pakket met gegevens over de nieuwe offroader op. Vandaag is de nieuwe Defender via een Engels tijdschrift al online verschenen.

We krijgen nieuwe beelden te zien van de 90- en 110-varianten van de Defender, auto's die respectievelijk 4,32 en 4,76 meter lang zijn. Waar de 90 een wielbasis heeft van 2,59 meter, bedraagt de afstand tussen de voor- en achteras bij de 110 3,02 meter. In een later stadium komt er ook een 130, een versie die zijn wielbasis deelt met de 110, maar die met 5,1 meter wél een fors stuk langer is. De 110 heeft een bodemvrijheid van 29,1 centimeter en waterlichamen met een diepte van tot 90 centimeter doorwaden.

De Defender 90 komt volgens eerder gelekte informatie op de markt als vijf- en als zeszitter. De langere 110 moet als vijf-, zes- én als 5+2-versie leverbaar worden, terwijl de Defender 130 - Land Rover duidt hem aan als 'Premium Explorer' - standaard plek biedt aan acht inzittenden. Die laatste is te beschouwen als een high-end variant. De laadruimte bedraagt tot 2.380 liter in de 110, al moet je daar de achterbank wel voor platgooien. De Defenders komen beschikbaar in S-, SE- en HSE-uitvoeringen, waarbij een nieuwe X-uitvoering als absoluut topmodel gaat gelden. Motoren


Interessant is ook de motorenlijst van de Defender 90 en 110: op benzinevlak staan de P300 en P400 klaar terwijl er kan worden gedieseld in de 200 pk D200 (2,0 liter) en 240 pk D240 (2,0 liter). De D300 volgt in modeljaar 2021. Wellicht nóg interessanter: Land Rover geeft de Defender een plug-in hybride variant in de vorm van de P400e. De elektromotor van deze stekkerversie lijkt het koppel tijdelijk te kunnen opkrikken van 400 Nm naar 645 Nm. Een 0-100-sprint zou 'ie in net geen 6 tellen af te kunnen leggen. Zo rap was een Defender niet eerder, al geldt dat voor nagenoeg alle uitvoeringen van deze nieuwe generatie. De Defender 130 moet het alleen met de P400, P400e en met de D300 stellen. In alle gevallen wordt er geschakeld met een automatische transmissie. Het maximum trekgewicht van de jongste Defender is vastgesteld op maximaal 3.720 kilo. Dit geldt voor de krachtigste zelfontbrander. Alle officiële informatie wordt zeer spoedig vrijgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Krikkie zei:

Eindelijk een motor in de defender! 

De gouwe ouwe V8 in de 50th was nochtans ook best leuk. Niet snel, wel (zeer) leuk.

En de D5 vond ik persoonlijk ook echt karaktervol. Was niet de beste qua betrouwbaarheid, maar iig een pak aangenamer om mee te leven dan met de 4-pitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

De gouwe ouwe V8 in de 50th was nochtans ook best leuk. Niet snel, wel (zeer) leuk.

En de D5 vond ik persoonlijk ook echt karaktervol. Was niet de beste qua betrouwbaarheid, maar iig een pak aangenamer om mee te leven dan met de 4-pitter.

Juist, die V8 was ik vergeten, klinkt wel goed! 

Die vijfcilinder was ook niet zo goed, die valt dood als je iets moet trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of in den tijd  toen Overfinch nog deftig technisch werk leverde (in plaats van enkel maar posh opsmuk voor de soccer moms en youtubers): die maakten diverse pakketten met upgrades. De Rover V8 (wel in de 4.6 versie uit de laatste 1st gen RR, naar keuze manueel of automatique) en dan twee uitvoeringen van een GM 5.7 V8 (een gewone en een HO). Ook ophangingspakketten en handling packs (met quick steering racks en toffe wielsets ed). Heerlijke dingen. Was wel duur. :D  Maar o zo vet. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In typischer Deffie-kleurencombo (dus niet murdered out zoals hoger op die foto van op de set van James Bond) valt 't al heel wat beter mee. Profiel is best OK, zo gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid