Ga naar inhoud

Land Rover Range Rover Sport


D Squaloid

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, BMWMB zei:

Wat foto’s van gisteren…

5A144F51-8F2D-4AF8-873B-E1A29C4FC026.jpeg

Ik had mijn mening hier nog niet gezet.

Zelf hebben we nu een Velar en daarvoor hebben we een Range Sport gehad, een 'mk1' van de vorige generatie. Mijn vrouw en ikzelf zijn verliefd op het design van de Rangerovers, waarbij elk model zijn eigenheid en charme heeft. Ikzelf vind bijvoorbeeld de huidige Velar zeer knap, maar reed bijvoorbeeld liever met de Sport, omdat deze comfortabeler was, en meer een 'king of the road'-gevoel gaf aan het stuur. De stoelen waren trouwens ook veel beter, dus je merkt dat de Velar toch wel een klasse lager is dan de Sport. Ik vergelijk altijd met BMW en vergelijk de Velar met een 4GC, de Sport met een 5, en de grote met een 7.

De nieuwe grote Range en de ook deze Sport zijn qua design geen verrassingen. Integendeel, als je snel kijkt zie je amper de verschillen, en dan bedoel ik neus en de zijkant. Bij beide modellen zitten de grote verschillen in de achterkant. Maar toch is het een compleet andere auto, en dat valt op als je ze meer in detail gaat bekijken. De verschillen zijn subtiel, maar het zijn compleet nieuwe auto's, en ik vind ze allebei weer bloedmooi. De grote heeft z'n klasse gehouden, en de Sport is meer Sport qua looks dan ooit tevoren, en dat kan ik bijzonder smaken. Kijk alleen al maar eens op bovenstaande foto naar de zeer uitgesproken diffusor achteraan. Heerlijk gewoon! 😍

Idem met de interieurs, die zeer herkenbaar zijn, maar waarbij vooral het middenste scherm serieus gegroeid is, wat ik een hele verbetering vind. Bij onze Velar zijn het 2 kleine schermen, waarbij ik dat voor het navi gewoon te klein vind, en waarbij het onderste scherm weinig of niet wordt gebruikt, want deze is enkel voor de airco en enkele instellingen van de auto. Dan vind ik zo 1 groot scherm gewoon veel beter.

Qua afwerking is het natuurlijk weer top, zoals het een Rangerover betaamt. Deze was voorzien van een soort Vegan leder, en dat zag er anders uit als in mijn Tesla. Het Vegan-leder in mijn tesla heeft de textuur van Nappaleder, en is ook heel dik en heel sterk. Zelfs als ik de hond meeneem zijn er geen krassen in de bekleding. Bij deze Range is de toplaag precies dunner en delicater. Ik zou precies liever echt leder willen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Container van bij jullie?

Neen, van de concurrentie. Toen ik het domein opreed, herkende ik ze onmiddellijk, en het is echt een heel mooi paviljoen, met zelfs een deel op een ponton in het water. Dat heeft echt geld gekost... Ik heb mijn ogen eens goed de kost gegeven, en ik kan enkel maar zeggen dat het er overall wel goed uitziet, maar slecht afgewerkt is in de details. Onze 'Showcase'-units zijn veel mooier afgewerkt, en dat komt ook omdat onze units uit 1 geheel zijn, terwijl deze volledig demontabele units zijn, en telkens volledig in mekaar geschroefd moeten worden. We hebben dus mooiere units, en omdat ze sneller geplaatst en gedemonteerd zijn, ook nog eens goedkoper. 😀

Als ervaren netwerker heb ik daar contact kunnen leggen met de CEO van het event-bureau dat dit heeft gebouwd, en ondertussen heb ik een afspraak met haar. We gaan proberen dat het de volgende keer een Budé-paviljoen wordt. 💪

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/6/2022 om 15:37, BMWMB zei:

Zelf hebben we nu een Velar en daarvoor hebben we een Range Sport gehad, een 'mk1' van de vorige generatie. Mijn vrouw en ikzelf zijn verliefd op het design van de Rangerovers, waarbij elk model zijn eigenheid en charme heeft. Ikzelf vind bijvoorbeeld de huidige Velar zeer knap, maar reed bijvoorbeeld liever met de Sport, omdat deze comfortabeler was, en meer een 'king of the road'-gevoel gaf aan het stuur. De stoelen waren trouwens ook veel beter, dus je merkt dat de Velar toch wel een klasse lager is dan de Sport. Ik vergelijk altijd met BMW en vergelijk de Velar met een 4GC, de Sport met een 5, en de grote met een 7.

Om de vergelijking binnen hetzelfde segment te maken:

  • Velar ~ X3
  • Range Sport ~ X5
  • Range ~ X7+

?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag een Range Rover Sport besteld. Levering november (hopelijk) 🤷‍♂️.

Oh ja, en een handenvrije kofferklepbediening dat kan niet, meneer. Chiptekort.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, D Squaloid zei:

Vandaag een Range Rover Sport besteld. Levering november (hopelijk) 🤷‍♂️.

Oh ja, en een handenvrije kofferklepbediening dat kan niet, meneer. Chiptekort.

Spec van hierboven? Zal ik wel eens zien dan 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, D Squaloid zei:

Vandaag een Range Rover Sport besteld. Levering november (hopelijk) 🤷‍♂️.

Oh ja, en een handenvrije kofferklepbediening dat kan niet, meneer. Chiptekort.

Dat is snel. Als wij bestellen, dan zal het bij de verdeler in Maastricht zijn, en daar is de leveringstermijn nu april 2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, D Squaloid zei:

Vandaag een Range Rover Sport besteld. Levering november (hopelijk) 🤷‍♂️.

Oh ja, en een handenvrije kofferklepbediening dat kan niet, meneer. Chiptekort.

Proficiat!

En dat kan momenteel bij BMW ook niet hoor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat is snel. Als wij bestellen, dan zal het bij de verdeler in Maastricht zijn, en daar is de leveringstermijn nu april 2023.

Edithje zou op z’n plaats zijn. November 2023. 🤗

  • Grappig 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Spec van hierboven? Zal ik wel eens zien dan 🙂

Ja, identiek zoals hierboven. De kleur zou nog kunnen veranderen maar ik ben alvast fan. De vrouw ietsje minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/5/2022 at 5:27 PM, Tommie said:

Proficiat!

En dat kan momenteel bij BMW ook niet hoor.

Voet onder de bumper bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan geen kwaad, die dingen zijn toch levensgevaarlijk. Onlangs tijdens het inladen per ongeluk de nodige beweging gemaakt en dat spel heeft mij bijna een hersenschudding gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Roger zei:

Kan geen kwaad, die dingen zijn toch levensgevaarlijk. Onlangs tijdens het inladen per ongeluk de nodige beweging gemaakt en dat spel heeft mij bijna een hersenschudding gegeven.

Is er geen waarschuwingsgeluid dan op je kist ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zou graag eens wat andere beelden zien dat de persfilmpjes en foto's. 

Nu zie je hem bijna overal in dat donkerrood met die grote zwarte (23"?) velgen.

Zou eens wat meer gewone versies willen zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag in een nieuwe RRS gezeten. Afwerking is top hoewel het zo'n vegan interieur was. Dus dat was toch wat moeilijk inschatten. Achteraan naar mijn gevoel niet minder plaats dan in een Q7. De koffer daarentegen is een stuk kleiner. Dat wordt wennen.

En ook de officiële communicatie gehad dat mijn Meridian 3D sound systeem wordt gedowngrade naar een gewone Meridian. Helaas, al klonk het nog redelijk in het showroommodel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, D Squaloid zei:

Vandaag in een nieuwe RRS gezeten. Afwerking is top hoewel het zo'n vegan interieur was. Dus dat was toch wat moeilijk inschatten. Achteraan naar mijn gevoel niet minder plaats dan in een Q7. De koffer daarentegen is een stuk kleiner. Dat wordt wennen.

En ook de officiële communicatie gehad dat mijn Meridian 3D sound systeem wordt gedowngrade naar een gewone Meridian. Helaas, al klonk het nog redelijk in het showroommodel.

Kleinere koffer? En je had ook de e-tron, waardoor je ook al geen ruimte onder de laadvloer had.

Heeft deze ruimte onder de laadvloer of zitten daar ook batterijen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week de normale nieuwe range gezien op de snelweg.

Statige auto: knap en strak design en indrukwekkend door zijn formaat. Hij is duidelijk een tik groter dan de vorige. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tuscani zei:

Kleinere koffer? En je had ook de e-tron, waardoor je ook al geen ruimte onder de laadvloer had.

Heeft deze ruimte onder de laadvloer of zitten daar ook batterijen?

 

De huidige is inderdaad een etron dus batterijen onder de laadvloer. Bij de RRS heb ik daar niet op gelet in de veronderstelling dat dat het zelfde zal zijn?! Maar sowieso is de koffer wel wat kleiner ja.

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal vond ik de “echte” Range altijd knapper maar bij deze generatie, lijkt deze me eleganter dan de gewone Range. (Zit hem waarschijnlijk ook bij het feit dat de gewone Range er tegenwoordig niet flatterend uitziet). 

Wat wordt de topmotor hierin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid