Ga naar inhoud

Land Rover Range Rover Sport


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Tommie zei:

Datum bestelbon telt, niet datum van levering. Gewoon tekenen voor 01/01/2023.

Is het niet voor 1/7/2023 voor aftrek? Brandstofkosten zijn dan wel beperkt tot 50% indien getekend na 1/1/2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2022 om 13:45, tuscani zei:

Als tegenwoordig de maatstaf op 130k ligt voor een wagen van een kleine zelfstandige. Dan doe ik iets verkeerd. :D

 

 

16 uren geleden, vince522 zei:

Als hij fiscaal interssant is wel ja! 😆

 

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan nog :lolz: 

Wacht, wacht, hier komt 'ie:

 

 

 

"Iedere kost is in de eerste plaats een uitgave."

  • Vind ik leuk 6
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat er geen fiscaal interessante hybrid-diesel is. 

Past toch veel beter bij zo'n kist dan zo'n 6 cilinder naft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

jammer dat er geen fiscaal interessante hybrid-diesel is. 

Past toch veel beter bij zo'n kist dan zo'n 6 cilinder naft...

Er zijn er niet veel van, GLC heeft dat dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Behalve bij BMWMB zijn boekhouder. Die laat je geld verdienen door kosten te maken :D 

Waarom koopt iedereen vandaag dan een hybride of een EV? Die mensen hebben dus allemaal slechte boekhouders? 😄

Ik zou in uw geval dan toch ook maar een andere boekhouder zoeken want hij had u ook beter een 114i aangeraden, want die is veel goedkoper dan een i4 M50. 😜

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, BMWMB said:

Waarom koopt iedereen vandaag dan een hybride of een EV? Die mensen hebben dus allemaal slechte boekhouders? 😄

Ik zou in uw geval dan toch ook maar een andere boekhouder zoeken want hij had u ook beter een 114i aangeraden, want die is veel goedkoper dan een i4 M50. 😜

Mijn boekhouder raadt mij juist niks aan. Ik doe mijn goesting en stel hem dan op de hoogte 😜 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2022 om 13:45, tuscani zei:

Als tegenwoordig de maatstaf op 130k ligt voor een wagen van een kleine zelfstandige. Dan doe ik iets verkeerd. :D

 

Je moet je bril opzetten als je in de spiegel kijkt. Dan zal je merken dat je nek niet dik genoeg is 😉

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Maxime S zei:

jammer dat er geen fiscaal interessante hybrid-diesel is. 

Past toch veel beter bij zo'n kist dan zo'n 6 cilinder naft...

Neen, net niet. We denken hier te vaak dat de Belgische markt een doorslag van de wereldmarkt is. Dat is totaal niet. Globaal gezien zijn er ten eerste weinig echte diesellanden, ten tweede heeft een PHEV die eigenlijk bedoeld is om korte afstanden af te leggen niets gemeen met het opzet van een diesel, zijnde lange afstanden afleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

Maar ik doe zelf ook maar 15k kms per jaar...

Dat zegt toch niks over de afstanden? Je kan 10.000km per jaar doen, maar dat is wel 10 keer een trip van 1000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik wil maar zeggen dat genoeg mensen in BE korte afstanden doen met zo'n bakbeesten. Denk dat de X5'en in ons klantenbestand niet veel meer dan 50-60km per dag doen...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanwezig. In de week is dat misschien  een 15km totaal per dag

 

(en om het plaatje compleet te maken, onze zoon speelt voetbal :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tommie zei:

Neen, net niet. We denken hier te vaak dat de Belgische markt een doorslag van de wereldmarkt is. Dat is totaal niet. Globaal gezien zijn er ten eerste weinig echte diesellanden, ten tweede heeft een PHEV die eigenlijk bedoeld is om korte afstanden af te leggen niets gemeen met het opzet van een diesel, zijnde lange afstanden afleggen.

Ja misschien wel. 

Maar ik zou in een range veel liever een 3.0d hybrid hebben dan een 3.0 naft hybrid. Belgische, Europese of wereldmarkt... maakt niet uit. Ik wil dat gewoon :D 

Die motor in de X5 hybrid is heel goed, maar als je gas geeft blijf ik altijd denken dat een potente diesel dat beter zou doen. 

Mijn gedacht hé... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dieselmotor die jarenlang constant wordt gestart en gestopt, nooit warm draait en 90% van de tijd zeer korte afstanden doet.

Misschien niet slecht voor het business model van de dealers :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

90% van de tijd zeer korte afstanden doet.

Als je een batterij hebt die richting 100 km autonomie geeft juist niet...

Toen ik nog PHEV reed was dit ofwel in full electric tot de batterij leeg was, ofwel in Sport, zo heb je weinig last van een ICE die continu aan en uit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hybride is maar een tijdelijk fenomeen, tot er meer beschikbaarheid is van EV's. In deze Sport zal vanaf 2024 een EV-variant komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Phil said:

Als je een batterij hebt die richting 100 km autonomie geeft juist niet...

Toen ik nog PHEV reed was dit ofwel in full electric tot de batterij leeg was, ofwel in Sport, zo heb je weinig last van een ICE die continu aan en uit gaat.

Ja, dan gaat je diesel werkelijk nooit draaien. Nog veel gezonder dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid