Ga naar inhoud

2020 Land Rover Defender


Audi S8

Aanbevolen berichten

Defender heeft standaard luchtvering zodat je hem hoger kan zetten en bij de Discovery is dat een extra optie, voor de rest knak hetzelfde van 4x4 technologie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Polygoon said:

Even terreinwaardig, is dat zo?

Als men gaat muggeziften, zou men kunnen aangeven dat een korte Defender beter in het terrein is dan een lange Defender, dan een Discovery, etc. Maar als ik de echte Land Rovers bekijk (Range, RRS, Defender, Discovery), dan liggen die kwa terreinvaardigheid een stuk dichter bij mekaar dan de pseudo SUV's a la X5, XC90, etc. 

59 minutes ago, Krikkie said:

Defender heeft standaard luchtvering zodat je hem hoger kan zetten en bij de Discovery is dat een extra optie, voor de rest knak hetzelfde van 4x4 technologie. 

Tiens. Ik probeerde net een Discovery te configureren en er was geen luchtvering optie 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Als men gaat muggeziften, zou men kunnen aangeven dat een korte Defender beter in het terrein is dan een lange Defender, dan een Discovery, etc. Maar als ik de echte Land Rovers bekijk (Range, RRS, Defender, Discovery), dan liggen die kwa terreinvaardigheid een stuk dichter bij mekaar dan de pseudo SUV's a la X5, XC90, etc. 

Tiens. Ik probeerde net een Discovery te configureren en er was geen luchtvering optie 🤔

Korter is altijd beter in het terrein! 

Dat van de luchtvering had ik vorige week ergens gelezen, weet niet direct meer waar. Ging over een vergelijking tussen de twee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mbman zei:

Op de discovery is luchtvering standaard op de 6cilinder, optioneel op de 4cilinder diesel en niet beschikbaar op de 4cilinder benzine

Zou dat land-afhankelijk zijn? 

https://www.autotrader.com/car-reviews/2020-land-rover-defender-vs-2020-land-rover-discovery-whats-difference-281474979958013

Off-Road

The new Defender is designed to be Land Rover's off-road flagship vehicle and therefore fares better in the rough stuff than the Discovery. While both vehicles offer an air suspension capable of raising the vehicle for extra clearance, the Defender offers it as standard. (It's optional on the Discovery.) Additionally, the Defender has the Discovery beat with regard to off-road geometry, boasting approach, breakover and departure angles of up to 38, 28 and 40 degrees, respectively, with the air suspension in its highest setting. Those breakover and departure angles are better than those of any other off-roader on sale today, and its approach angle is second only to the venerable Jeep Wrangler's. For what it's worth, the Discovery has pretty good angles, too, with an approach angle of 34 degrees, a breakover angle of 27.5 degrees and a departure angle of 30 degrees -- so long as you opt for the air suspension and raise it to its highest setting

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mbman zei:

Op de discovery is luchtvering standaard op de 6cilinder, optioneel op de 4cilinder diesel en niet beschikbaar op de 4cilinder benzine

Daar val je even door de mand @The Swede :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Polygoon said:

Daar val je even door de mand @The Swede :D 

Ik had er nooit aan gedacht een bakbeest als een Discovery zonder motor te bestellen. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Krikkie said:

Korter is altijd beter in het terrein! 

Dat van de luchtvering had ik vorige week ergens gelezen, weet niet direct meer waar. Ging over een vergelijking tussen de twee. 

Goed, laten we de vraag dan eenvoudiger maken. Waarom zou je een lange Defender nemen ipv een Discovery? (ik heb niet echt een voorkeur voor 1 van beiden. is gewoon een vraag om redenering van het publiek te kennen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, The Swede zei:

Goed, laten we de vraag dan eenvoudiger maken. Waarom zou je een lange Defender nemen ipv een Discovery? (ik heb niet echt een voorkeur voor 1 van beiden. is gewoon een vraag om redenering van het publiek te kennen).

Dat is te moeilijk, sorry 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, The Swede zei:

Goed, laten we de vraag dan eenvoudiger maken. Waarom zou je een lange Defender nemen ipv een Discovery? (ik heb niet echt een voorkeur voor 1 van beiden. is gewoon een vraag om redenering van het publiek te kennen).

Omdat de Defender verkrijgbaar is met een 6cilinder benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/11/2019 om 19:20, Mbman zei:

Op de discovery is luchtvering standaard op de 6cilinder, optioneel op de 4cilinder diesel en niet beschikbaar op de 4cilinder benzine

Ik mag de nieuwe Discovery. Vandaag een mooi exemplaar gezien. De lijn van de vorige zit er nog in.  Bij Land Rover zijn ze goed bezig. Alle nieuwe modellen vliegen als zoete broodjes de deur uit heb ik de indruk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Speedhunter said:

Ik mag de nieuwe Discovery. Vandaag een mooi exemplaar gezien. De lijn van de vorige zit er nog in.  Bij Land Rover zijn ze goed bezig. Alle nieuwe modellen vliegen als zoete broodjes de deur uit heb ik de indruk. 

Ja en nee. De absolute verkoopscijfers gaan niet echt omhoog wanneer ze een nieuw model ertussen zetten. Zo verkoopt Land Rover gemiddeld een 22-23000 Velars per jaar (sinds Sept. 2017). En hoewel dit een volledig nieuwe wagen in het gamma is in een "niche" waar ze niet inzaten (of dachten in te zitten), zijn de algemene verkoopscijfers van LR niet met evenveel omhoog gegaan.

Mijn eerste gedachte was dat de Velar de RR of RRS zat te cannibaliseren, maar dat is niet echt het geval gezien de verkoopsvolumes van beiden stabiel zijn gebleven. Het model dat wel een duikvlucht nam in verkoop, is de Discovery Sport (gemiddeld 15000 stuks minder per jaar sinds de Velar kwam).
Dat dat model zwaar verliest, kan ofwel te maken met het feit dat het model "verouderd" zou zijn en marktaandeel verliest aan concurrenten, of dat er mensen de showroom binnenwandelen op zoek naar een "midsize" en elegante SUV en vallen voor de Velar ipv de Discovery Sport. (of een combinatie van beide factoren).

In beide gevallen, kan je stellen dat LR er niet 100% bovenop zit als het aankomt op modellenaanbod.

En ik heb nu die vraag bij de nieuwe Defender: gaat die nieuwe klanten binnen lokken, of klanten pikken van andere LR modellen (of, je kan het positief stellen, klanten behouden die anders elders zouden gaan omdat ze hun gaing niet meer vinden bij LR maar nu toch een model vinden dat ze leuk vinden). 

I am gonna watch the sales numbers. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
26 minuten geleden, Stancke zei:

Wat een zalig ding! Verrassend wel dat er geen TDV6 en TDV8 leverbaar is? Zal wel nog komen denk ik?
 

Zo me verbazen. Daarvoor moet je maar naar de Disco gaan. Of de V6 op benzine nemen. 
Vorige versie had ook geen V6 diesel, dus het is niet dat dit 'verwacht' wordt. Ze hebben nu al een diesel, een 4cil nafte en 6cil nafte die er in duwen, wat toch al netjes is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, luigi said:

Ik dacht dat er een 3.0 diesel komt in 2021, dacht dat al gelezen te hebben.

 

Lag daar al niet de 3.0 V6 diesel in van LR?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, The Swede zei:

Lag daar al niet de 3.0 V6 diesel in van LR?

In de disco ligt inderdaad al een 3.0 diesel, maar ik had het eigenlijk op de nieuwe defender. Daar zou op termijn ook een 3.0 diesel inkomen (2021 las ik ergens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2019 om 12:13, The Swede zei:

 

En ik heb nu die vraag bij de nieuwe Defender: gaat die nieuwe klanten binnen lokken, of klanten pikken van andere LR modellen (of, je kan het positief stellen, klanten behouden die anders elders zouden gaan omdat ze hun gaing niet meer vinden bij LR maar nu toch een model vinden dat ze leuk vinden). 

I am gonna watch the sales numbers. 

 

ik denk dat die vooral klanten van de oude disco gaat tevreden stellen....daar sluit hij het dichtst bij aan...ondanks de andere badge 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/26/2020 at 8:21 PM, luigi said:

In de disco ligt inderdaad al een 3.0 diesel, maar ik had het eigenlijk op de nieuwe defender. Daar zou op termijn ook een 3.0 diesel inkomen (2021 las ik ergens).

Welja, maar ik dacht dat je nu reeds in de Defender een 3.0 V6 diesel kon krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Welja, maar ik dacht dat je nu reeds in de Defender een 3.0 V6 diesel kon krijgen.

Voorlopig 2x een 2.0 diesel, een  2.0 benzine en dan de 3.0 zescilinder benzine (met 48V systeem, MHEV). Mijn moeder zou haar huidige defender wel willen vervangen door een nieuwe, maar alle motoren hebben een uitstoot van rond de 200gr. Is dat nog verantwoord voor een nieuwe wagen met milieu-eisen die alsmaar strenger worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad niet verantwoord dat die milieu eisen zo snel alsmaar strenger worden.....200 gram is een habbekrats als je vergelijkt met vorige generaties (defender, discovery, range, ..).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, berengun zei:

het is inderdaad niet verantwoord dat die milieu eisen zo snel alsmaar strenger worden.....200 gram is een habbekrats als je vergelijkt met vorige generaties (defender, discovery, range, ..).  

ah berengun ook nu hier actief. Niet meer op autoforum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

op allebei een beetje, maar allebei maar heel zelden....maar nu ik weken vast zit thuis is het een welkome afwisseling :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, berengun zei:

op allebei een beetje, maar allebei maar heel zelden....maar nu ik weken vast zit thuis is het een welkome afwisseling :)

nog steeds zo wisselend van vervoer? Just curious..

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ja dat is er niet op verbeterd....dit jaar staat de teller op 3 : 2 nieuwe besteld waarvan 1 geleverd, en een jonge oldtimer gekocht....ik denk dat de huidige situatie duidelijk maakt dat we maar 1 keer leven en er dus best ook maar van genieten he :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid