Ga naar inhoud

Land Rover Range Rover Sport


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Just now, Phil said:

In dat geval koop je best een BEV.

En dus is de cirkel rond.

Je wil geen diesel in je hybride, tenzij je een nep hybride hebt die geen 10km kan rijden op zijn batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dus is de cirkel rond.

Je wil geen diesel in je hybride, tenzij je een nep hybride hebt die geen 10km kan rijden op zijn batterij.

ik was toch tevreden over de diesel in de Q7. (het was het enige dat goed werkte :D )

met een platte batterij had je geen torenhoog verbruik zoals je overal hoort en het koppel van de V6 was ook plezant. Vooral op reis, op de autoroute en in de bergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ir_fuel said:

Je wil geen diesel in je hybride, tenzij je een nep hybride hebt die geen 10km kan rijden op zijn batterij.

En waarom zou je een fiscaal onvriendelijke PHEV kopen?

Als je elke dag pakweg 50 km rijdt, maar ook regelmatig zeer lange afstanden zonder range anxiety, en iets fiscaal interessant wil, is een diesel PHEV ideaal, lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Tommie said:

Neen, net niet. We denken hier te vaak dat de Belgische markt een doorslag van de wereldmarkt is. Dat is totaal niet. Globaal gezien zijn er ten eerste weinig echte diesellanden, ten tweede heeft een PHEV die eigenlijk bedoeld is om korte afstanden af te leggen niets gemeen met het opzet van een diesel, zijnde lange afstanden afleggen.

Dit dus :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, ir_fuel said:

Dit dus :D 

Europa is toch een dieselminnend continent, me dunkt. En we spreken hier ook niet over een gemiddelde auto, maar over een grote SUV, en als er nu 1 concept is waar een (zescilinder) diesel heel goed bij past… 😉 Dat zijn auto’s die vaak gebruikt worden voor lange afstanden en zware lasten, alleen houdt de fiscaliteit daar 0,0 rekening mee. Dat van die korte afstanden en PHEV klopt ergens ook wel, maar dat is de filosofie van BMW, vooral om hun keuze om niet te investeren in diesel-PHEV te verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

Dat zijn auto’s die vaak gebruikt worden voor lange afstanden en zware lasten

Dat blijkt anders niet uit de posts hiervoor 🙂

Dat dient om de klein mannen op woensdag naar hockey te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Dat dient om de klein mannen op woensdag naar hockey te voeren.

Maar ook om in ‘t weekend volledig gepakt en gezakt naar het appartement aan zee te rijden he. 😌

#dansaertvlamingen

(granted, ook dat is perfect haalbaar met de meeste BEV’s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Maar ook om in ‘t weekend volledig gepakt en gezakt naar het appartement aan zee te rijden he. 😌

#dansaertvlamingen

(granted, ook dat is perfect haalbaar met de meeste BEV’s)

Haalbaar zeker, maar de diesel zal nog steeds minder verbruiken op de autostrade naar de kust of ardennen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

Haalbaar zeker, maar de diesel zal nog steeds minder verbruiken op de autostrade naar de kust of ardennen.

 

Als je daar van wakker ligt bij de aanschaf van een auto van meer dan 100K ben je ( @The Swede ) hoger dan je gat aan het schijten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet om van wakker te liggen ( alhoewel met de huidige prijzen aan de pomp) maar zijn toch zaken waar je ietswat rekening mee gaat houden, als je de keuze had. 

( indertijd bij mij tussen de xc90 en q7. Ik vond de volvo iets mooier, maar de audi kwam beter uit de test qua motor en verbruik) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

Dat is niet om van wakker te loggen ( alhoewel met de huidige prijzen aan de pomp) maar zijn toch zaken waar je ietswat rekening mee gaat houden, als je de keuze had. 

Als dat je probleem is, koop dan een auto van 60K. Dat lijkt me nog geen straf om mee te rijden, en je kan voor 40K tanken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als dat je probleem is, koop dan een auto van 60K. Dat lijkt me nog geen straf om mee te rijden, en je kan voor 40K tanken. 

Dan moet al het volk aan de pompen, stoppen met zagen.  Dat ze een kleinere wagen kopen en de overschot gebruiken voor benzine/diesel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

Dan moet al het volk aan de pompen, stoppen met zagen.  Dat ze een kleinere wagen kopen en de overschot gebruiken voor benzine/diesel.  

Eigenlijk wel ja, al is daar een ondergrens aan, op een moment wordt het een gebruiksvoorwerp en geen luxe. Hoe kun je van een wagen genieten als je over zo een dingen gaat lopen nadenken?

Mocht ik ooit mezelf op een Range Rover trakteren dan zal dat toch op een moment zijn dat ik mij de luxe kan permiteren om niet naar de kosten om die te gebruiken hoef te kijken. Zoiets gaat toch over luxe en de beleving ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, tuscani said:

Dan moet al het volk aan de pompen, stoppen met zagen.  Dat ze een kleinere wagen kopen en de overschot gebruiken voor benzine/diesel.  

Nee dat is niet waar. Op een bepaald niveau stopt het. Denk je dat al dat volk aan de pomp daar staat met een auto waar ze 25K of meer voor betaald hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je eens de verbruikskost in perspectief zetten. Als een wagen binnen eenzelfde categorie 2 liter meer verbruikt dan een andere is dat een aanzienlijk verschil. En zelfs dat verschil maakt 400 euro op 10000km. Dus op een jaar 600-800 euro voor de meeste mensen. In vergelijking met de aankoop en onderhoudskost is dat klein als verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

( indertijd bij mij tussen de xc90 en q7. Ik vond de volvo iets mooier, maar de audi kwam beter uit de test qua motor en verbruik) 

Motor akkoord, maar verbruik? Bij dergelijke aankopen zal het toch al x2 moeten zijn voor ik daar van wakker ga liggen. En dan nog. Tijdens het rijden denk ik nooit “oei dat verbruik”, maar geniet ik wel van de auto waarmee ik rijd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gaan jullie zaterdag? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar de interieurgrootte tov mijn Q7; dus zowel voor inzittenden als bagage. Ik heb een uitnodiging gekregen maar ik kan niet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is precies in de mode om demo wagens in het rood te zetten met zwarte accenten en wit interieur. ( de Y stond ook zo in de toonzaal) Het nieuwe groen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vanbuiten toch alles zwart maakt, zou ik de velgen ook in het zwart zetten. Een RRS komt daar heel goed mee weg vond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid