d_s 3.477 Geplaatst: 24 september 2024 Geplaatst: 24 september 2024 1 uur terug, gTa zei: De Octa is configureerbaar. https://buildyour.landrover.de/lr/de_de/l663_k255/4bra9/a-110_a-p635-110_a-sv1/ipr/personalise/model/ 185k euro Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 24 september 2024 Geplaatst: 24 september 2024 1 uur geleden, flupke73 zei: knap, prijzig en upgrades zijn vooral offroad meer Utah&Oman dan BRU V8 zou ook ‘beschaafders’ zijn Zou zelfs de "V8"-uitvoering (met 525 pk motor) niet hoeven, liefst de 425 pk V8 in de Defender X. 2 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 9 uren geleden, gTa zei: Zou zelfs de "V8"-uitvoering (met 525 pk motor) niet hoeven, liefst de 425 pk V8 in de Defender X. Die wouden wij hier bestellen als lichte vracht omdat die P425 wel te speccen valt met driezitsbank vooraan, maar dit gecombineerd met LV geraakt niet meer gekeurd. 1 Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 @flupke73 zat overlaatst in Rixensart. Delen ze die auto's daar uit als je voor 100 euro koopt in de lokale Delhaize? WTF. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 Hier ook, in Schotland nog meer in Zuid Tirol zie je bijna evenveel G-klasses als Defenders Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 Enfin, ze delen die daar uit samen met Luxemburgse nummerplaten precies Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 En de rest staat op lichte vracht 90% zegt mijn verkoper als er naar vraag 1 Quote
Alexanderr 36.223 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 Octa staat op Zoute GP hoorde ik, ik ga wel eens kijken Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 26 september 2024 Geplaatst: 26 september 2024 9 uren geleden, Alexanderr zei: Octa staat op Zoute GP hoorde ik, ik ga wel eens kijken idem. Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 kennis van mij heeft er eentje besteld. Farou green Octa One en geen lv, want anders kunnen de kinderen niet mee. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 200.000 euro, maar zo'n zalig ding! Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Wat een machine. Edith zegt dat je het gewoon moet doen. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 https://www.evo.co.uk/land-rover/207540/land-rover-defender-octa-a-911-gt3-off-roader negatieve comment is exact mijn vrees: dat dit ding pas echt mega gaat zijn op gravel-roads; Utah, UAE,... mocht ik @Leftyzijn en dat iedere maand eens in een container naar een ander werelddeel laten verschepen: direct 2 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Ik vind hem optisch machtig. Zal wel top rijden ook... ...maar de krachtbron vind ik een stap terug tov de LRJ-V8, qua timbre alvast. Ook qua "fit" met het concept. Je (allez, ik) wil daar een brullende, klassiek klinkende, boze grote V8 brul in. Geen semi-flatplane-sounding zoals dit, toch? Die BMW-motor klinkt daar toch echt sullig in (tenminste, áls je 'm al hoort ... bij 't bashen in de Octa Arena hoorde je de motor gewoonweg niet, how sad is that). Geef mij maar een 90 of een 130 (ik kan momenteel niet kiezen) in HSE-uitvoering, met de LRJ-V8 in de 425pk uitvoering, that'll do perfectly. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 130 weegt ECHT veel en de Octa pas in Leuven niet in de garage dat ding is 7cm breder dan een gewone Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 6 minuten geleden, flupke73 zei: 130 weegt ECHT veel en de Octa pas in Leuven niet in de garage dat ding is 7cm breder dan een gewone Ik ben fan van 't eerste uur van de nieuwe (al was het wennen voor iedereen) en ben nu nog altijd fan. Maar ik denk dat ik dat niet snel in huis zou halen... er is altijd gerief dat beter is en/of mijn hart even hard doet slaan. Ik heb enkel nog maar de 110 gereden en ik vond die ook al als lood aanvoelen, ik denk niet dat ik dan onrealistische aspiraties heb voor de 130 De 90 vind ik extreem charmant, de 130 zou ik gewoon kiezen owv de interieurlengte. Als ik dat dan toch in huis zou halen, zou 't moeten kunnen dienen voor m'n hobby en dan is de 130 eigenlijk de enige zinvolle. Tenzij ik de auto enkel om een trailer te trekken zou kopen, maar dat kunnen alle andere auto's met een trekhaak ook ... en dan ga ik heel wat andere dingen voor nemen, vrees ik. Bijvoorbeeld de Octa: dan neem ik, hoewel dat vermoedelijk een véél minder goeie auto is, duizend keer liever de Wrangler 392, enkel en alleen al maar owv de vibes die die motor je geeft. (Ik heb nu wel een redelijk zwak voor de Wrangler, dat helpt natuurlijk.) 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 2 uren geleden, flupke73 zei: 130 weegt ECHT veel en de Octa pas in Leuven niet in de garage dat ding is 7cm breder dan een gewone 2 Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Kennis gaat zijn octa in maart hebben. En dan komen ze blijkbaar ook pas toe om testritten mee te maken. Ben benieuwd. Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 2 uren geleden, gTa zei: Bijvoorbeeld de Octa: dan neem ik, hoewel dat vermoedelijk een véél minder goeie auto is, duizend keer liever de Wrangler 392, enkel en alleen al maar owv de vibes die die motor je geeft. (Ik heb nu wel een redelijk zwak voor de Wrangler, dat helpt natuurlijk.) Omdat je Wrangler 392 vermeld.. ik was het wat vergeten en moet het nog opzoeken, maar misschien ben jij sneller qua reactie. is dat een speciale versie? Toevallig gisteren tijdens het lopen eentje tegengekomen. Hij stond stil dus weet niets qua klank, maar hij zag er wel vetter uit dan een gewone . Dikkere uitlaat brede velgen trokken mijn aandacht en dan zag ik een badge ( zeg maar schild ) met 392 op. Het was wel een pick-up versie, dus trok sowieso mijn aandacht wegens minder frequent. Editih, gevonden De Jeep Wrangler Rubicon 392 is een speciale versie van de off-road-ready Rubicon-uitvoering . Hij heeft een 392-cubic-inch HEMI V-8-motor onder de motorkap die 470 pk en 470 pond-voet koppel kan leveren, vandaar de "392" in zijn naam. 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 1 uur geleden, tuscani zei: Omdat je Wrangler 392 vermeld.. ik was het wat vergeten en moet het nog opzoeken, maar misschien ben jij sneller qua reactie. is dat een speciale versie? Toevallig gisteren tijdens het lopen eentje tegengekomen. Hij stond stil dus weet niets qua klank, maar hij zag er wel vetter uit dan een gewone . Dikkere uitlaat brede velgen trokken mijn aandacht en dan zag ik een badge ( zeg maar schild ) met 392 op. Het was wel een pick-up versie, dus trok sowieso mijn aandacht wegens minder frequent. Editih, gevonden De Jeep Wrangler Rubicon 392 is een speciale versie van de off-road-ready Rubicon-uitvoering . Hij heeft een 392-cubic-inch HEMI V-8-motor onder de motorkap die 470 pk en 470 pond-voet koppel kan leveren, vandaar de "392" in zijn naam. Pick-up bestaat niet in 392. Enkel de "Wrangler Unlimited" (dus de 5-deurs Wrangler). De 3-deurs Wrangler en de 4-deurs pick-up "Gladiator" worden niet met die motorisatie geleverd. De Gladiator kwam er in onze contreien ook officieel, maar altijd met een 6-pitter diesel. De kans dat je hier een 392 tegenkomt "in den blet" is trouwens extreeeem klein. Dat jij er nu al plots tijdens een loopje eentje zou tegenkomen, heeft volgens mij minder kans dan dat je Euromillions wint. Als er al 5 in België zullen zijn ... zal 't al veel zijn. En als je ze wil spotten, zal 't ofwel in Knokke ofwel op eoa m'as-tu vu plein in Antwerpen oid zijn. Er zijn er wel die een V8-ombouw doen, mogelijks zelfs met originele Jeep/Mopar onderdelen (die zijn er nu immers toch voor die auto) en dan het badgeke kleven. Heel misschien was het dat. In een pick-up nog "doenbaar" want d'office lichte vracht hier, dan voel je die taxen niet. Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 Dan zal het een wouldbe geweest zijn. Mocht ik nog eens in die cote zitten, en ik zie hem trek ik een foto. zit zelf al een uur te zoeken achter badges voor op die plaats. ( net voor de deur) toevallig weet van andere cijfers? Misschien mij mis zien? Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 20 januari 2025 Geplaatst: 20 januari 2025 1 uur terug, tuscani zei: Dan zal het een wouldbe geweest zijn. Mocht ik nog eens in die cote zitten, en ik zie hem trek ik een foto. zit zelf al een uur te zoeken achter badges voor op die plaats. ( net voor de deur) toevallig weet van andere cijfers? Misschien mij mis zien? De enige 392 badge van betekenis en die ook opvalt is deze zijdelings op de hump op de motorkap. Op de voorste zijvleugels, net voor de deur, hangt m.i. geen 392-badge. Achteraan ook niet. Als er daar eentje hing, dan zal 't nageplaatst zijn. En hoe dan ook: een 392 kwam NOOIT als Gladiator, enkel als Wrangler Unlimited. 1 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 21 januari 2025 Geplaatst: 21 januari 2025 13 uren geleden, gTa zei: Ik vind hem optisch machtig. Zal wel top rijden ook... ...maar de krachtbron vind ik een stap terug tov de LRJ-V8, qua timbre alvast. Ook qua "fit" met het concept. Je (allez, ik) wil daar een brullende, klassiek klinkende, boze grote V8 brul in. Geen semi-flatplane-sounding zoals dit, toch? Die BMW-motor klinkt daar toch echt sullig in (tenminste, áls je 'm al hoort ... bij 't bashen in de Octa Arena hoorde je de motor gewoonweg niet, how sad is that). Geef mij maar een 90 of een 130 (ik kan momenteel niet kiezen) in HSE-uitvoering, met de LRJ-V8 in de 425pk uitvoering, that'll do perfectly. You read my mind. Hier komt er terug een Defender 90 LV P425 of D350. Mijn huidige SV fungeert top als gezinswagen, maar de emotie in verhouding met de kost, is niet evenredig... vandaar dat ik wachtend ben op de nieuwe 911 Turbo die mij hopelijk meer kan dienen als daily 'sportwagen'. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.