gTa 24.111 Geplaatst: 16 oktober 2021 Delen Geplaatst: 16 oktober 2021 Very sensible review. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SpeedExceed 178 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 Nja, is ook een persoonlijke perceptie. Ik heb gisteren met een V8 gereden en ik moet zeggen dat ik als autoliefhebber pur sang zeer blij ben met mijn keuze, een hybride kan voor mij geen V8 overtreffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 Gezien het prijsverschil (inzake TCO is de V8 volgens mij x2 hier in Vlaanderen) vergelijk je wel appelen met peren. Met een 50k EUR budget voor een gezinsauto zou ik een Defender P400e of een Wrangler Unlimited 4xe Rubicon wel overwegen. (Ik weet het: vergelijkbaar maar toch erg verschillend.) Om een Def V8 te kunnen bekostigen (110 mét achterbank dus full tax) heb ik 't dubbele nodig. Dan liever de P400e en nog een Z3 M roadster S54 ernaast, bijvoorbeeld. Als het budgettair past: uiteraard de V8. Zoiets is dan eerder 3e auto en dan kan dat perfect. Enige wat me stoort is de kleurloosheid (exterieur en interieur). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.251 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 37 minuten geleden, gTa zei: Gezien het prijsverschil (inzake TCO is de V8 volgens mij x2 hier in Vlaanderen) vergelijk je wel appelen met peren. Met een 50k EUR budget voor een gezinsauto zou ik een Defender P400e of een Wrangler Unlimited 4xe Rubicon wel overwegen. (Ik weet het: vergelijkbaar maar toch erg verschillend.) Om een Def V8 te kunnen bekostigen (110 mét achterbank dus full tax) heb ik 't dubbele nodig. Dan liever de P400e en nog een Z3 M roadster S54 ernaast, bijvoorbeeld. Als het budgettair past: uiteraard de V8. Zoiets is dan eerder 3e auto en dan kan dat perfect. Enige wat me stoort is de kleurloosheid (exterieur en interieur). Dus je wil ook de V8. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 25 minuten geleden, CAS zei: Dus je wil ook de V8. Nee, ik zou 'm nooit in huis halen, ik vind 'm te duur, voor een auto met een gebruik dat (voor mij) niet voldoende past. Een P400e zou ik eventueel overwegen, gesteld dat die binnen budget past. Enkel mocht ik een loods te vullen hebben met tientallen auto's en ik heb een zondagse zotte bui en ik wil er nog wel iets bij om 2 keer per jaar een volle 3-asser trailer te sleuren oid ... dan zou ik dat misschien erbij nemen. En dan nog waarschijnlijk niet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SpeedExceed 178 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 1 uur terug, gTa zei: Gezien het prijsverschil (inzake TCO is de V8 volgens mij x2 hier in Vlaanderen) vergelijk je wel appelen met peren. Met een 50k EUR budget voor een gezinsauto zou ik een Defender P400e of een Wrangler Unlimited 4xe Rubicon wel overwegen. (Ik weet het: vergelijkbaar maar toch erg verschillend.) Om een Def V8 te kunnen bekostigen (110 mét achterbank dus full tax) heb ik 't dubbele nodig. Dan liever de P400e en nog een Z3 M roadster S54 ernaast, bijvoorbeeld. Als het budgettair past: uiteraard de V8. Zoiets is dan eerder 3e auto en dan kan dat perfect. Enige wat me stoort is de kleurloosheid (exterieur en interieur). Ik snap je toelichting, maar het gaat uiteindelijk dus altijd over het budget als een hybride 4 cilinder de voorrang krijgt op een benzine 8 cilinder. Check nu even de configurator, nieuwe kleuren binnen en buiten werden toegevoegd voor de V8, en er gaan er nog volgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 17 oktober 2021 Delen Geplaatst: 17 oktober 2021 Aha, nice Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.812 Geplaatst: 11 november 2021 Delen Geplaatst: 11 november 2021 https://www.autoblog.nl/nieuws/nog-gavere-steelies-voor-de-defender-2163057 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 11 november 2021 Delen Geplaatst: 11 november 2021 Meh, te groot. Dit vind ik maf 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.375 Geplaatst: 12 november 2021 Delen Geplaatst: 12 november 2021 V8 met Miltek uitlaat: 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Quill 183 Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Hoe zit het feitelijk met de Hard top versie. Zou enkel in 110 te verkrijgen zijn in BE? En wanneer is nog maar de vraag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Quill 183 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Op 18/11/2021 om 13:41, Quill zei: Hoe zit het feitelijk met de Hard top versie. Zou enkel in 110 te verkrijgen zijn in BE? En wanneer is nog maar de vraag. Even mezelf quoten. Originineel Duitse Hard Top 110 zou intussen reeds geregistreerd zijn bij DIV (Europees goedkeuringsnummer & LV op gelijkvormigheidsattest). Betreft deze:https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/land-rover-defender-110-d300-hard-top-s-np--86-640-3-zit-diesel-blauw-5cd1a8b7-e832-4af1-b3e8-72d8fa8d06ad?source=list_searchresults&cldtidx=1&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage Wie weet dat de 90 ook nog volgt.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luigi 46 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 (aangepast) Op 18/11/2021 om 13:41, Quill zei: Hoe zit het feitelijk met de Hard top versie. Zou enkel in 110 te verkrijgen zijn in BE? En wanneer is nog maar de vraag. Het zou in theorie net niet in orde zijn omwille van de 50% regel in België tussen wielbasis en laadruimte. Dat was de info die Land Rover BE mij gaf maar weet zelf ook van 2 Duitse 110 Hard top’s die hier rijden als LV… Hier kan je de afmetingen zien: https://www.landrover.co.uk/vehicles/defender/specifications.html 26 november 2021 aangepast door luigi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 6 uren geleden, luigi zei: Het zou in theorie net niet in orde zijn omwille van de 50% regel in België tussen wielbasis en laadruimte. Dat was de info die Land Rover BE mij gaf maar weet zelf ook van 2 Duitse 110 Hard top’s die hier rijden als LV… Hier kan je de afmetingen zien: https://www.landrover.co.uk/vehicles/defender/specifications.html Als enkel de 90 de 50% verhouding tussen wielbasis en laadruimtelengte niet haalt, dan is het logisch dat de 110 daar wel in slaagt, hé, eender waar die ook vandaan komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luigi 46 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 3 uren geleden, gTa zei: Als enkel de 90 de 50% verhouding tussen wielbasis en laadruimtelengte niet haalt, dan is het logisch dat de 110 daar wel in slaagt, hé, eender waar die ook vandaan komt. Een 110 hard top heeft een wielbasis van 3022mm en de lengte van de laadruimte zou 1472mm zijn volgens die website. Die 1472mm lijkt mij eigenlijk wel weinig… Dat was toch de uitleg die ik kreeg van land rover waarom de hard top hier niet te verkrijgen is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.940 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Op 12/11/2021 om 11:42, flupke73 zei: V8 met Miltek uitlaat: Damn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 32 minuten geleden, luigi zei: Een 110 hard top heeft een wielbasis van 3022mm en de lengte van de laadruimte zou 1472mm zijn volgens die website. Die 1472mm lijkt mij eigenlijk wel weinig… Dat was toch de uitleg die ik kreeg van land rover waarom de hard top hier niet te verkrijgen is. Ah, dus ook de 110 haalt de 50%-verhouding laadruimtelengte/wielbasis niet? Dan is het te begrijpen waarom ze die hier niet aanbieden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 28 november 2021 Delen Geplaatst: 28 november 2021 Op 26/11/2021 om 19:32, luigi zei: Een 110 hard top heeft een wielbasis van 3022mm en de lengte van de laadruimte zou 1472mm zijn volgens die website. Die 1472mm lijkt mij eigenlijk wel weinig… Dat was toch de uitleg die ik kreeg van land rover waarom de hard top hier niet te verkrijgen is. Cijfers kloppen In het artikel spreken ze wel nog van een eventuele komst van een 130. Speciaal voor de cargoruimte. http://www.landmag.fr/actus/land-rover-defender-hard-top-90-et-110-une-gamme-complete-dutilitaires-4x4/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 Das eigenlijk nie slim dan he. Ge gaat mij toch nie wijs maken dat ze die 5cm nie in de tussenwand hadden kunnen winnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 5 minuten geleden, Joske zei: Das eigenlijk nie slim dan he. Ge gaat mij toch nie wijs maken dat ze die 5cm nie in de tussenwand hadden kunnen winnen? M'n kop eraf als JLR wakker ligt van een mini-marktje als België vwb lichte vrachten waar ze er anders waarschijnlijk toch hooguit een handvol van verkopen. Kan je een 110 op eigen houtje als LV laten homologeren door wegname 2e zitrij en plaatsing van een conforme laadvloer met minimale opstaande rand? Mogelijks win je zo die 5 cm wel en lukt het net... En dan kan je een LV maken van élke uitvoering (ook de lekkerder versies dan de basis) en élke motorisatie (ipv enkel de D200). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.532 Geplaatst: 29 november 2021 Delen Geplaatst: 29 november 2021 Franse LV zijn wel moeilijker dan in BE, niets te zien met het Belgische systeem. Me dunkt dat het op de manier van @gTa wel zou lukken eigenlijk. edit: zoals hierboven lukt het wel, die Social media peet van ugly Belgian houses heeft er zo ene Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luigi 46 Geplaatst: 30 november 2021 Delen Geplaatst: 30 november 2021 Ja je kan wel een gewone ombouwen, das geen probleem. Het voordeel van die hard top is dat de volledige bagageruimte robuust afgewerkt is en je daar bij wijze van spreken een pallet stenen in zet. En toch rijden er al enkele hard top’s als LV in België… Die achterwand loopt schuin dus mogelijks wordt de 50% verhouding onderaan wel gehaald. Benieuwd hoe ze dat op de keuring meten en of de afmeting “lengte bagageruimte” ergens op uw conformiteitsattest ofzo staat… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.254 Geplaatst: 30 november 2021 Delen Geplaatst: 30 november 2021 Volgens mij worden die hier zo aanvaard omdat er een eerdere Europese inschrijving was. Op die basis is er een Europese conformiteit en heeft België geen andere keuze dan de homologatie en aanvraag tot inschrijving te aanvaarden. Het probleem komt dan pas wanneer je een frisse hebt op de keuring die hiervan weet heeft en die besluit van het na te meten, en dan begint de miserie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.847 Geplaatst: 30 november 2021 Delen Geplaatst: 30 november 2021 38 minuten geleden, Alexanderr zei: Het probleem komt dan pas wanneer je een frisse hebt op de keuring die hiervan weet heeft en die besluit van het na te meten, en dan begint de miserie. Er is zo eens ne frisse mijn camionette beginnen nameten toen die al een jaar op de baan was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 30 november 2021 Delen Geplaatst: 30 november 2021 9 uren geleden, Alexanderr zei: Volgens mij worden die hier zo aanvaard omdat er een eerdere Europese inschrijving was. Op die basis is er een Europese conformiteit en heeft België geen andere keuze dan de homologatie en aanvraag tot inschrijving te aanvaarden. Het probleem komt dan pas wanneer je een frisse hebt op de keuring die hiervan weet heeft en die besluit van het na te meten, en dan begint de miserie. Bij wegen meten ze steeds na (keuring die je moet doen na inschrijving LV). Toch met iedere LV dat ik naar de weging gegaan ben (laatste was mijn V-Klasse in 2019). Wielbasis en laadruimte, beiden worden gemeten. Als dat een centimeter scheelt zullen ze er mss niet over vallen, maar indien je 5 of meer cm te kort komt, dan zullen ze dat wel opmerken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.