Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

GT4 is idd niet de snelste en straight line snelheid zegt niets. Je hebt een leuke auto nodig voor de bochten 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het op het eerste zicht ook maar niks dat halve Yoke stuur, net als die drukknoppen op het stuur. Zet de richtingaanwijzer maar eens aan als je stuur in een serieuze hoek gedraaid staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is het ridicuul? Ja zeker :) Maar het is wel mighty impressive. Alle nadelen van een EV worden bijna van tafel geveegd 😕 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

12 minuten gelul over stoplichtsprintjes?

Aint Nobody Got Time For That GIF by Jasmine Masters

Ja dat is er inderdaad ook wat over. USA en hunne quarter mile ...

Plus die gast koopt enkel auto's op basis van die sprintcijfers ... beetje teveel van het goede lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal waar, maar Tesla doet het toch maar weer, en dat is de lat alweer hoger leggen voor alle andere merken. De snelste auto ter wereld voor 130k euro. En dan ook nog eens auto die qua elektronica kan wat geen enkele andere auto kan. Indrukwekkend! Tesla. [emoji7]

 

24f6f5fca58927090d2b3761a69d65c4.jpg&key=9013ffe4f16cc2d97aea43d388df96db25012ed5685d1209d1b905747ef2015e

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, BMWMB zei:

Allemaal waar, maar Tesla doet het toch maar weer, en dat is de lat alweer hoger leggen voor alle andere merken. De snelste auto ter wereld voor 130k euro. En dan ook nog eens auto die qua elektronica kan wat geen enkele andere auto kan. Indrukwekkend! Tesla. emoji7.png

 

24f6f5fca58927090d2b3761a69d65c4.jpg&key=9013ffe4f16cc2d97aea43d388df96db25012ed5685d1209d1b905747ef2015e

Is maar hoe je het bekijkt é. Voor de helft van de prijs heb je Mustang GT500 die er met 10,61 seconden nu ook niet zoveel langer overdoet.  Ja, dat is trager, maar prijs/prestatie zit die wel een pak beter. En met de ander helft van je geld kan je het gat dicht rijden, of gewoon alle kosten betalen om +150.000km met de wagen te rijden. 

Vanuit ecologisch standpunt zou ik het er wat moeilijk mee hebben, maar een challenger Hellcat (10,7s 1/4mile) en alle rijkosten gedekt klinkt toch nog steeds als een betere deal. Met de nadruk op klinkt :inlove: 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tjeu said:

Is maar hoe je het bekijkt é. Voor de helft van de prijs heb je Mustang GT500 die er met 10,61 seconden nu ook niet zoveel langer overdoet.  Ja, dat is trager, maar prijs/prestatie zit die wel een pak beter. En met de ander helft van je geld kan je het gat dicht rijden, of gewoon alle kosten betalen om +150.000km met de wagen te rijden. 

Dat kan je ook tegen iedereen gaan zeggen die veel te veel geld aan een Porsche 911 geeft.

Acceleratiecijfers zeggen bijlange niet alles. Ik vind het een onnozel argument, en al helemaal als je in sub 4 seconden naar 100 territorium zit.

3 minutes ago, Tjeu said:

Vanuit ecologisch standpunt zou ik het er wat moeilijk mee hebben, maar een challenger Hellcat (10,7s 1/4mile) en alle rijkosten gedekt klinkt toch nog steeds als een betere deal. Met de nadruk op klinkt :inlove: 

idd :D Maar dat is ook maar Amerikaanse plastieken meuk voor de rest, als je er dan niet mee doortrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

 

idd :D Maar dat is ook maar Amerikaanse plastieken meuk voor de rest, als je er dan niet mee doortrekt.

Ja, het leek me een goed idee om Amerikaanse afwerking met Amerikaanse afwerking te vergelijken. 

Nu hebben die gasten ook wel stevige vooruitgang geboekt en mogen we niet verblind worden door het verleden en zijn dooddoeners. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tjeu said:

Nu hebben die gasten ook wel stevige vooruitgang geboekt en mogen we niet verblind worden door het verleden en zijn dooddoeners. 

Zo fantastisch is dat toch nog altijd niet IMO.

"Minder slecht" is het juiste woord :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is maar hoe je het bekijkt é. Voor de helft van de prijs heb je Mustang GT500 die er met 10,61 seconden nu ook niet zoveel langer overdoet.  Ja, dat is trager, maar prijs/prestatie zit die wel een pak beter. En met de ander helft van je geld kan je het gat dicht rijden, of gewoon alle kosten betalen om +150.000km met de wagen te rijden. 

Vanuit ecologisch standpunt zou ik het er wat moeilijk mee hebben, maar een challenger Hellcat (10,7s 1/4mile) en alle rijkosten gedekt klinkt toch nog steeds als een betere deal. Met de nadruk op klinkt default_wub.png 

10,61… dat deed de P100d zelfs al sneller. Dat is zeker niet slecht, maar bijlange niet het snelste, wat Tesla wel doet, en daar gaat het wel om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rabbit zei:

Ja dat is er inderdaad ook wat over. USA en hunne quarter mile ...

Plus die gast koopt enkel auto's op basis van die sprintcijfers ... beetje teveel van het goede lol.

Die koopt de beste sportwagens ter wereld, track-focused varianten met waanzinnige handling en precisie… om dan 400m te sprinten.

Amerikanen 😂

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, William Blake said:

Die koopt de beste sportwagens ter wereld, track-focused varianten met waanzinnige handling en precisie… om dan 400m te sprinten.

Amerikanen 😂

Er zijn er die dat kopen om er zelfs dat niet mee te doen, maar mee te gaan paraderen in Monaco.

Is dat dan beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Quote

Consumer Reports' car safety experts worry that Tesla continues to use vehicle owners as beta testers for its new features, putting others on the road at risk

En meer uitgebreid:

Quote

As with previous updates, CR is concerned that Tesla is still using its existing owners and their vehicles to beta-test the new features on public roads. This worries some road safety experts because other drivers, as well as cyclists and pedestrians, are unaware that they’re part of an ongoing experiment that they did not consent to.

https://www.consumerreports.org/car-safety/tesla-full-self-driving-beta-software-lacks-safeguards-a6698414036/

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zoveelste negatieve artikel van iemand die duidelijk niet Tesla-minded is.
Tja, andere merken kunnen deze kritiek niet krijgen, want ze staan bijlange zo ver nog niet met deze techniek. Ik ben een week geleden in het Zwarte Woud geweest, waar ik een treintje elektrische Mercedessen heb gezien. En welke auto hadden ze mee..? Juist, een Tesla.

6894ed62b95d25f2716d7a98d32a5671.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus. Het is een consumentenorganisatie en ze hebben een terecht punt hé: de echte wereld zit niet te wachten op beta-tests van alfa-mannetjes die zonder handen willen rijden. Als dat enkel een risico is voor de bestuurder, go ahead ... Maar andere weggebruikers?

En dat van die Mercedes hierboven: heb je ook een foto waarin Tesla's getest worden en gebenchmarkt? 

Trouwens, als je de twee artikels die ik gepost hebt, hebt gelezen (dat van Der Spiegel en van Consumer Reports), dan weet je dat Mercedes zijn zelfrijdende capaciteiten in tegenstelling tot Tesla niet op de openbare weg test. Dus het was al zeker dat niet dat ze die specifieke vaardigheden aan het benchmarken waren. 

Ik denk dat je verblind wordt door confirmation bias. 

Mijn kritiek is niet op jouw keuze voor Tesla. Ik vind die perfect verdedigbaar en begrijp die. Maar FSD gaat er bij mij nog altijd niet in, ook niet vanuit het fameuze TCO-verhaal want je betaalt voor iets dat misschien niet meer gereguleerd geraakt in de tijd dat je met je auto rijdt.

En FSD in het algemeen blijft echt iets waarvan ik niet begrijp dat het op die manier kan verkocht worden. Het is helemaal niet full self-driving. De dubieuze ethiek van Musk en bij uitbreiding Tesla is voor mij een doorn in het oog. 

Het is goed voor Tesla dat ze klanten 3700 + 3800 euro kunnen laten ophoesten voor iets dat niet werkt, maar ethisch is het niet. En het moet tot nader order ook mogelijk zijn om dat gewoon te zeggen. Ik beland liever niet onder de wielen van een Tesla die van zijn baanvak afwijkt om een of andere onvoorspelbare reden. 

En da's de reden waarom al die andere merken dat gezaag niet krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk te merken dat je het nog nooit hebt kunnen testen. Ook de schrijver van dat artikel heeft dat hoogstwaarschijnlijk ook nog niet gedaan. De grootste lifeguard is en blijft de bestuurder, en dat wordt vergeten. Uiteraard is het nog niet volledig zelfrijdend, want dat zal nog veel meer ontwikkelingswerk vragen. Wel staat Tesla hierin het verste, en laten ze stap voor stap hun klanten genieten van wat al werkt. Dat de werking ervan in Europa wordt beperkt is onder druk van de Europese fabrikanten. Eens zij het ook onder de knie gaan hebben zullen de regels wel versoepeld worden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Roger zei:

Wat ben jij vermoeiend zeg, als het over Tesla gaat.

:lolz:

We hebben ooit al veel erger gehad. En ik vind het net tof dat @BMWMB, ooit een gepatenteerd twijfelaar, zijn gading/geloof gevonden heeft.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben jij vermoeiend zeg, als het over Tesla gaat.

Ik ben een Tesla-lover. Sorry. [emoji3526] Toen ik 3,5 jaar geleden mijn Model S kocht, was ik van idee dat het mijn eerste en laatste zou zijn, en dat mijn volgende terug een Duitse wagen zou zijn. Echter, nu 3,5 jaar verder, moet ik vaststellen dat Tesla nog steeds de beste EV heeft. Maar, ik blijf hopen…

Weet dat ik ook nog een petrolhead ben. Bewijs hiervan is dat ik 12k km heb gedaan met mijn 992 in 1 jaar.

Jij vindt mij vermoeiend, maar ik vind mij realistisch, tov de Tesla-haters, die ik soms vermoeiend vind, en die dikwijls geen reden tot spreken hebben, want de meesten hebben er nog nooit deftig mee gereden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid